Περισυ ολη τη σεζον εχασα 5 ταινιες,φετος σε τρεις προβολες εχω ηδη χασει τις 2.Δυστυχως η χρονια δεν μπηκε καλα.Οπως ειχα γραψει την Πεμπτη,την Παρασκευη θα παιζοταν το ‘‘Winter’s Bone’’,αλλα για τον γαμημενο τον Ο.Σ.Ε το εχασα!!!
Βρηκα ομως τροπο και ειδα την ταινια η οποια τελειωσε πριν απο λιγο.
Το ‘‘Winter’s Bone’’ ειναι μια λιτη,καταθλιπτικη,μουντη,απεριττη και πολυ συγκινητικη ταινια του συγχρονου ανεξαρτητου αμερικανικου σινεμα η οποια πραγματευεται το δραμα μιας κοπελας -που την υποδυεται εξαισια η Jennifer Lawrence-και κατ’επεκταση μιας ολοκληρης οικογενειας.Η ταινια ειναι σχεδον ολη φτιαγμενη και στημενη πανω στην Lawrence εχοντας μια καμερα κολλημενη πανω της κι ετσι συμμεριζομαστε το προβλημα που βιωνει.Αν και αργη η ταινια σε σημεια δεν γινεται καθολου βαρετη,ισα ισα.Αναμενεις με αγωνια να δεις τι θα γινει κι αυτο διοτι το θεμα ειναι ανθρωπινο,αλλα δοσμενο απο την ταλαντουχο Debra Granik με τροπο μεστο,χωρις χολυγουντιανιστικες δακρυβρεχτες εξαρσεις.
Προσωπικα θεωρω οτι αξιζει τον κοπο να την δειτε και μαζι με τα ‘‘Frozen River’’,’‘Wendy And Lucy’’ και ‘‘Precious’’ πιστευω οτι ειναι απο τα καλυτερα δειγματα ανεξαρτητου αμερικανικου κινηματογραφου των τελευταιων ετων!
Υ.Γ.Πολυ καλος στο ρολο του Teardrop o John Hawkes.
Λοιπον να ξεκινησω λεγοντας οτι σημερα η Λεσχη προβαλλε την περισυνη υποψηφια για Οscar ξενογλωσσης ταινιας ‘‘Incendies’’.
Ρε παιδια τι συγκλονιστικη ταινια ηταν αυτη!!!Ποσο ταινιαρα ηταν!!!
[B]’‘Ιncendies’’/B του [B]Denis Villeneuve[/B]
Η ταινια αυτη απο τον Καναδα,ειναι μια ταινια που παιζει μπαλα σε διπλο ταμπλω,δλδ εξιστορει ταυτοχρονα δυο ιστοριες.Ειναι μια ταινια αναζητησης.Σε καθε ιστορια,που τελικα καταληγουν στο αυτο θεμα,εχουμε εντονο το στοιχειο του μυστηριου,της αγωνιας,της απεγνωσμενης αναζητησης σε συνδυασμο με εντονα πολιτικα σχολια καθως η ταινια εντασσεται σε συγκεκριμενο χωροχρονικο και πολιτικο/κοινωνικο περιβαλλον.
Απο που να ξεκινησω,απο την μεστη/δυναμικη σκηνοθεσια,απο την καταπληκτικη ερμηνεια της ηθοποιου(Lubna Azabal) που παιζει την μανα,απο την συγκλονιστικη υποθεση η απο το τελος,που ναι μεν το καταλαβαινεις λιγο πριν τελειωσει η ταινια,αλλα οταν ξεδιπλωνεται μπροστα στα ματια σου,αντιδρας σαν να μην το ειχες προβλεψει.
Φιλοι του ποιοτικου σινεμα,αν δεν την εχετε δει την ταινια,πραγματικα μην χασετε τη ευκαιρια να την αναζητησετε διοτι προκειται για ταινια εξαιρετικης ποιοτητας και πολυ υψηλου επιπεδου.
Σε περιοπτη θεση…
[B]’‘Blue Valentine’’/B του [B]Derek Cianfrance[/B]
Η κινηματογραφικη Λεσχη της Ν.Ιωνιας δειχνει να εχει μια ιδιατερη αγαπη στο ανεξαρτητο σινεμα της Αμερικης και η αληθεια ειναι οτι οι επιλογες που κανουν οι υπευθυνοι ειναι συνηθως πολυ επιτυχημενες!
Εδω εχουμε ενα romantic drama που με την μεθοδο των flashbacks παρακολουθει τη σχεση ενος ζευγαριου.Παρακολουθουμε πραγματα που γινονται σε real time,αλλα υπαρχουν παραλληλα και σκηνες flashback που σκοπο εχουν να συμβαλλουν στη συγκριση του τι γινοταν καποτε και τι γινεται τωρα.
Ενα ζευγαρι,οπως ολα στον πλανητη,εχει προβλημα και ο σεναριογραφος εχει προβλεψει ετσι ωστε να κανει αντικειμενικη κ ακριβοδικαιη ισομερεια ευθυνων,ωστε να φαινεται στο θεατη οτι και οι δυο εχουν τρωτα σημεια.
Η τυπισσα για μενα ειναι απο τις γυναικες που δεν θα εκανα ποτε σχεση μαζι της κι αυτο γιατι κανει αυτο που κανει το 95% των γυναικων πανω στη Γη,να κατηγορει δλδ τον αντρα οτι φταιει για ολα,ακομη κι οταν ειναι πασιμφανες οτι το αδικο το εχει αυτη.Κι ο αλλος ομως εχει επισης ελλατωματα που δυστυχως επιδρουν στη σχεση.Η ταινια εχει ρυθμο και δυο πολυ καλες ερμηνειες με καλυτερη για μενα αυτη του Ryan Gosling.
Θεωρω οτι ο σκηνοθετης καταφερνει να βαλει το μαχαιρι στο κοκαλο αρκετα κι αυτο γιατι κατορθωνει να κανει σωστη καθοδηγηση των ηθοποιων.Καποιες σκηνες ,κυριως οι ερωτικες,ειναι πολυ καλα δοσμενες και η ταινια αν και 120 λεπτων περιπου δεν κανει κοιλια.Στο τελος δειχνει καποια πραγματα,αλλα αρκετα εξ αυτων αφηνονται στην κριση μας,με αποτελεσμα μετα απο την προβολη της ταινιας να ειναι πολυ ωραια ιδεα να παρεις τον/την συντροφο σου και να πατε να πιειτε ενα ποτο συζητωντας το γιατι εγιναν ολα αυτα!!!
[B]’‘Barney’s Version’’/B του [B]Richard J. Lewis[/B]
Αρχικα θα ξεκινησω λεγοντας οτι θεωρω τον Paul Giamatti αν όχι τον καλυτερο,ισως έναν από τους πιο ταλαντουχους ηθοποιους που πρωταγωνιστουν τελευταια σε προσφατες παραγωγες.Η ταινια αφηγειται κι εξιστορει τον βιο και την πολιτεια του Barney,ενός ανθρωπου που ειχε μια πολυταραχη ζωη με γυναικες,εκανε τρεις γαμους και πολλα αλλα που δεν θα αποκαλυψω φυσικα.Στα ματια τα δικα μου η ταινια φανηκε επηρεασμενη σφοδρα από Woody Allen και θα το εξηγησω αυτό.Προκειται για κωμωδια με αποψη γυρω από τον ερωτα,τα κομπλεξ και τις ανασφαλειες μας,με δoσεις πηγαιου και σαρκαστικου humour,με τις απαραιτητες αναφορες στον αντισημιτισμο,πραγματα δλδ που μας είναι πολύ οικεια από το εργο του Woody Allen.H τροπη όμως που παιρνει τελικα η ταινια στο δευτερο μερος της αποστασιοποιειται από το προαναφερθεν κωμικο υφος και αποκτα στοιχεια δραματος ειδος στο οποιο ο Giamatti φαινεται να ανταποκρινεται περιφημα,παρα το γεγονος ότι τον εχουμε συσχετισει με κωμικους ρολους.
Η ταινια είναι πραγματικα πολύ καλη διοτι καταφερνει να μιλησει στον καθενα μας με τα θεματα που θιγει,αλλα κυριως με τον αξιοθαυστο τροπο που γινεται αυτό σκηνοθετικα.Στα θετικα της στοιχεια θα ηταν παραλειψη μεγαλη εκ μερους μου να μην αναφερω ότι στο ρολο του πατερα πραγματικα δινει ρεσιταλ ο τεραστιος Dustin Hoffman.
Θεωρω ότι αρκετοι από εδώ μεσα που δεν την εχετε δει,θα την βρειτε πολύ ενδιαφερουσα κι αφου τη δειτε αν θελετε μπειτε εδώ να την συζητησουμε.
Ως γνωστον ο ??Μαχαιροβγαλτης?? είναι η τριτη κατά σειρα ταινια του σκηνοθετη του??Σπιρτοκουτου??.Με την προαναφερθεισα ταινια,ο Οικονομιδης εκανε το ??μπαμ??,μπηκε στους cult ελληνικους κυκλους,η ταινια του εγινε must στους εναλλακτικους φοιτητικους κυκλους κι όχι μονο και εστρωσε το εδαφος για την επομενη.Η επομενη,το??Η Ψυχή Στο Στόμα ?? δηλαδη,ακομη πιο προκλητικο και σκληρο film,σχεδον τον καθιερωσε και μας εκανε να ανυπομονουμε για την επομενη ταινια του.Η επομενη ηταν ??Ο Μαχαιροβγαλτης??,αλλα όταν βλεπεις το ιδιο στυλ,την ιδια σχεδον θεματολογια,τον ιδιο στοχο για τριτη συναπτη φορα,καπου το πραγμα κουραζει.Η ταινια από το πρωτο δεκαλεπτο ειχε αρχισει να μου θυμιζει υποερβολικα το ??Ψυχη Στο Στομα?? κ μεχρι το τελος με ειχε επιβεβαιωσει εκατο φορες!!!
Ιδια σκηνοθεσια,ξανα και ξανα γαμοσταυριδια και βωμολοχιες,αν και σε αισθητα μικροτερο βαθμο από τις προηγουμενες ταινιες του,ξανα ο ιδιος περιπου ρολος παιγμενος από τον Μουρικη,ξανα,ξανα,ξανα τα ιδια!!!
Ναι μεν,οι διαλογοι σε αυτην την ταινια είναι πολύ λιγοι,αλλα αυτην την σκηνοθεσια οπου δυο ηρωες στεκονται ο ενας απεναντι από τον άλλος σαν σε πολεμο και αλληλογαμοσταυριζονται,πραγματικα δεν αντεχω να την ξαναδω και στην τεταρτη ταινια του.
Αποξενωση στην μεγαλουπολη,μιζερια,δυστυχια,ενταση,χαμενες ελπιδες,σαθρες αθρωπινες σχεσεις,αποσχολουν τον Οικονομιδη και σε αυτην την ταινια του,αλλα οσο κι αν ο Μουρικης είναι μεγας πολος ελξης,οσο κι αν ο πρωτοεμφανιζομενος Σταθης Σταμουλακατος ανταποκρινεται ψιλοπειστικα,η ταινια είναι βαλτωμενη στην επαναληψη και την απυθμενη μη εξελιξη,οπου ακυρες και κουλες σκηνες πραγματικα οσο κι αν πλασαρονται σαν μοντερνισμοι,τελικα δεν πειθουν!
Δεν εχω να πω περισσοτερα,θεωρω απλα ότι είναι η πιο αδυναμη ταινια από την συνολικη φιλμογραφια του Οικονομιδη ως τωρα!!!
Aν εχω δει στην ζωη μου ας πουμε 20 ταινιες για μεταναστες,η αληθεια είναι ότι τις 17 τις εχω δει στο Μεταξουργειο.Το συγκεκριμενο θεμα είναι από τα αγαπημενα των υπευθυνων της Λεσχης και σημερα ειδαμε μια πραγματικα συγκλονιστικη ταινια.Μια μανα από τη Λευκορωσια,συλλαμβανεται από τις βελγικες αρχες λογω πλαστων εγγραφων παραμονης στη χωρα και αφου πρωτα περναει εσωκλειστη σε κεντρο μεταναστων,στη συνεχεια καλειται να απελαθει.Η ταινια,ουσα η υποψηφιοτητα του Βελγιου για το περισυνο Οσκαρ Ξενογλωσσης ταινιας,προκαλεσε σαλο στο Βελγιο,λογω της ωμοτητας με την οποια παρουσιαζει τον τροπο με τον οποιο χειριζονται αναλογα θεματα οι αρμοδιες υπηρεσιες του Βελγιου.Βαθια ανθρωπινη ταινια,εξοχα σκηνοθετημενη και πανω σ?αυτο εχω να πω ότι με εντυπωσιασε η φυσικοτητα καποιων σκηνων που νομιζες ότι εκτυλισσονται μπροστα σου,με αποκορυφωμα αυτή μες στο αεροπλανο.Φοβερη η ερμηνεια της πρωταγωνιστριας,σφιχτοδεμενη η ταινια και σταθερος ο ρυθμος,ενώ τα συναισθηματα που γεννουνται κατά τη θεαση της ταινιας είναι απολυτα εναρμονισμενα και συνυφασμενα με αυτά τα οποια βιωνει η χωρα τωρα!!!Περνανε μπροστα από τα ματια μας πραγματα που ζουμε και πραγματα που δεν θα θελαμε πραγματικα να ζησουμε!
Υ.Γ.Οσοι μισουν τους μπατσους και δουν την ταινια,απλα θα συνεχισουν να τους μισουν.Οσοι παλι διακατεχονται από αλλα συναισθηματα,πιο προσφιλη προς την αστυνομια,βλεποντας την ταινια, πολύ πιθανον να ταυτιστουν με τους πρωτους.
[B]??If I Want to Whistle, I Whistle?? /Bτου [B]Florin Şerban[/B]
Aλλη μια ταινια από την Ευρωπη και συγκεκριμενα από την Ρουμανια.Μαλιστα η εν λογω ταινια ηταν η επισημη υποψηφιοτητα της χωρας του Gheorghe Hagi για το περισυνο Οσκαρ ξενογλωσσης Ταινιας.Η ταινια διαδραματιζεται σε φυλακες ανηλικων και παρακολουθουμε το πώς βιωνει τη ζωη στη φυλακη ο 18χρονος ηρωας που τον απασχολουν προβληματα σοβαρα τοσο εντος ,οσο κι εκτος φυλακης.Προβληματα που τελικα τον εξουσιαζουν αν και μετραει μερες για την αποφυλακιση του.Κατα τη διαρκεια λοιπον της ταινιας βλεπουμε ερασιτεχνες ηθοποιους να δινουν αγουρες,ακατεργαστες,αλλα συναμα εντελως φυσικες ερμηνειες κανοντας το film ιδιαιτερα ρεαλιστικο.Κατορθωνουμε να μπουμε στο μυαλο και την ψυχολογια του ηρωα,ο οποιος καποια στιγμη ξεσπαει ασχημα,αλλα δεν ξερω κατά ποσο στοχος του σκηνοθετη ηταν να μας παρασυρει μαζι του και να μας κανει να ασπαστουμε τον υπερβολλικο τροπο αντιδρασης του.Ειναι αληθεια ότι το δευτερο μισο της ταινιας,αν και είναι πολύ δυνατα δοσμενο,εχει καποιες υπερβολλες και βγαινοντας αναρωτιομουν αν οντως αυτά τα πραγματα γινονται στην πραγματικοτητα.Οταν όμως εχεις ζωντανο παραδειγμα την αποδραση από τις φυλακες Κορυδαλλου με ελικοπτερο,ε τοτε πραγματι όλα γινονται.Μπορω να πω ότι μου αρεσε διοτι ταυτοχρονα σκεφτομουν ποσο δυσκολη είναι η ζωη μεσα στις φυλακες.Πολλες φορες γουσταρουμε να βλεπουμε εργα με φυλακεςμνα συζηταμε,να προβληματιζομαστε,αλλα μετα το τελος της συζητησης,ειμαστε και παλι ελευθεροι.Αυτοι όμως εκει μεσα,δεν είναι???
[SPOILER]Η σκηνη κατά την οποια ο ηρωας εχει απεναντι του τη μανα του και ταυτοχρονα κραταει το κοριτσι είναι όλα τα λεφτα!!![/SPOILER]
Πολύ θαψιμο ειχε δεχθει η τελευταια ταινια του [B]Clint Eastwood[/B] και πραγματικα πριν τη δω ειχα μεγαλη περιεργεια,αλλα λυπαμαι που θα διαφωνησω με τους επικριτες της!!!Η ταινια στυλιστικα κ δομικα,θυμιζει πολύ το στυλ των ταινιων του [B]Inarritu[/B],δλδ,τρεις ιστοριες σε τρια διαφορετικα μερη της Γης,τρεις ιστοριες λυπηρες,η κάθε μια για το δικο της λογο,οι οποιες φυσικα στο τελος γινονται μια!!!Στην ταινια του [B]Eastwood [/B]κυριαρχει η θλιψη,ο προβληματισμος,η συγκινηση και κυριως το αιωνιο θεμα του θανατου και της μεταθανατιας ζωης!!!Αυτο μας σερβιρεται μεσα από τρεις διαφορετικες ιστοριες οι οποιες εξεταζουν το θεμα από διαφορετικο πρισμα.Ολοι οι πρωταγωνιστες εχουν επαφη,εστω κι εμμεσα με το θανατο και με τα επακολουθα του σε κοντινα κ μη προσωπα τους!!!Ενα πραγμα που δεν μου αρεσε ηταν το ότι οι τρεις ιστοριες γινονται μια αρκετα ευκολα,σχεδον φυτευτα θα ελεγα,αυτό όμως δεν είναι αιτια να καταβαραθρωθει η ταινια!!!Εξαιρετικα θετικο της στοιχειο η ερμηνεια του [B]Matt Damon[/B],o oποιος τελικα ο κερατας είναι καλος ηθοποιος!!!Για μενα η ταινια ηδη ξεκινησε να θεωρειται underrated κι οταν μετα από οχτω χρονια θα βγαζουμε τις λιστες με τις καλες ταινιες της δεκαετιας 2010-2019,δεν ξερω αν θα είναι μεσα σε αυτές,πιστευω όμως ότι θα είναι στη λιστα με τις αδικημενες!!!
‘’[B]The Trip[/B]’’(2010)του [B]Michael Winterbottom[/B]
Αυτην την Παρασκευη δεν εχω να πω καλα λογια δυστυχως!!Εν συντομια βρετανικη κωμωδια απο την οποια τσιμπησα κι εγω κι ετρεξα να τη δω καθως ειμαι φan του βρετανικου humour,αλλα την βρηκα στασιμη,κουραστικη,χωρις εξελιξη,αυτοεπαναμβανομενη και ουσιαστικα ενα σχεδον διωρο inside joke,που το καταλαβαιναν μονο οι ηθοποιοι μεταξυ τους!!
Δυο ηθοποιοι γυρνανε την Αγγλια,δοκιμαζουν φαγητα και μιμουνται τη φωνη των [B]Michael Caine(κυριως),Αl Pacino,Anthony Hopkins [/B]κλπ.Την πρωτη φορα γελας,τη δευτερη παλι,την τριτη χαμογελας.ε την εκατοστη ξυνεις τα τετοια σου πραγματικα.Καπου στο 80 λεπτο κι ενω ηθελε κανα μισαωρο ακομα δεν αντεξα κι εφυγα.
Καποιες καλουτσικες στιγμες υπηρχαν,αλλα η ταινια ηταν βαρετη οσο δεν πηγαινε!!!
Ο ακρως πολιτοποιημενος σκηοθετης [B]Ken Loac[/B]h χτυπησε άλλη μια φορα με ένα πολιτικο θριλερ το οποιο αναφερεται στα γεγονοτα που συνεβησαν στο Ιρακ αναμεσα σε μια ομαδα επιλεκτων Βρετανων μισθοφορων και τους εκει πολιτες όπως και την εξιχνιαση του θανατου ενός εκ των Βρετανων.Η ταινια είναι δυνατη και σοκαριστικη σε σημεια θα ελεγα,με την ανθρωπινη διασταση του ορου και όχι από μελοδραματικης αποψης.Οι μισθοφοροι θελγονται από τα παχυλα ποσα που θα λαβουν μετα το περας της αποστολης τους και επιδιδονται σε ένα παιχνιδι θανατου και απολαυσης.Την ταινια την βλεπουμε να εξελισσεται μεσα από τα ματια των ??κακων?? και αν και σκοπος του Loach δεν φαινεται να είναι το να συπασχουμε μαζι τους,προσωπικα σε καμμια περιπτωση για ότι και να συμβαινει δεν μπορω να δειξω οικτο κ συμπαθεια σε ανθρωπους που παιρνουν 10.000 ευρω το μηνα για να ξεπαστρευουν παιδιακια και οικογενειες.Σιγουρα καποια στιγμη παει να επισημανει ο Loach με καποια λογια και το γεγονος ότι ο πολεμος δεν γινεται μονο από μια πλευρα,αλλα και παλι οι ντοκυμαντεριστικες εικονες που προβαλλονται και η γροθια στο στομαχι που δεχομαστε μας κανουν να λυπηθουμε τα θυματα του Ιρακ.
Ο θανατος τελικα παραμονευει και στην πιο επικινδυνη γωνια του πλανητη όπως αναφερεται χαρακτηριστικα,την ??Irish Route??,το δρομο δλδ μεταξυ Βαγδατης και Πρασινης ζωνης.
Η ταινια εχει και ??ευκολα?? στοιχεια όπως δλδ αγωνια και μυστηριο,αλλα στα ματια μου πραγματικα φαινεται ως συνολο πολύ σφιχτοδεμενη,ουσιαστικη,εγειρει τον προβληματισμο και εν τελει ικανοποιει τους φιλους του πολιτικοποιημενων ταινιων και των πολιτικων θριλερ!!!
Y.Γ.Την προηγουμενη Παρασκευη η Λεσχη επαιξε μια γλυκαναλατη ,χαζογκομενιστικη γαλλικη δραματικοκομεντι για πολύ χαρτομαντηλο και καραμελα,που ειχα δει το καλοκαιρι στην Εξωραιστικη του Βολου με τον [B]Mud[/B] και που σε καμμια περιπτωση δεν εμπαινα στον κοπο να παω να ξαναδω και να σχολιασω.
To ‘[B]‘Βal’[/B]’ ειναι το τριτο κ τελευταιο μερος μιας τριλογιας με ηρωα τον [B]Yusuf[/B]!Ομολογω πως δεν εχω δει τα αλλα δυο μερη,αλλα μετα τη σημερινη προβολη μου φαινεται π0ως θα τα αναζητησω.
Ο μικρος και γλυκυτατος [B]Yusuf[/B] ειναι ενα παιδακι με μαθησιακες δυσκολιες,λατρευει τον πατερα του ενω η σχεση του με τη μητερα του θα ελεγα πως ειναι καπως προβληματικη.Στο σχολειο βιωνει τη χλευη και την αποξενωση,αλλα αυτο δεν τον πτοει παντα.Βρισκει διεξοδο στο να βοηθαει τον πατερα του στις δουλειες του με τα μελισσια καθ’οτι ο τελευταιος ειναι μελισσοκομος,ενω οταν συμβαινει αυτο που συμβαινει στο τελος,ο μικρος επιλεγει την λυση της απομακρυνσης απο το οικειο περιβαλλον.
Η ταινια με μετριο προς αργο ρυθμο εχει καποιες εικονες αυθεντικοτατης ποιοτητας.Πραγματικα,χωρις πολλα λογια,οι εικονες που τοσο ευρηματικα εχει στησει ο [B]Kaplanoğlu[/B],μιλανε απο μονες τους και μας προσφερουν απλοχερα την παιδικη αθωοτητα του Yusuf,την αναζητηση του πατερα του,τη δυσκολια του να διαβασει και τη λαχταρα του απο την αλλη να διακριθει στα μαθηματα ακομη και με παγαποντιες που τελικα αντιλαμβανεται οτι κανει.Ο μικρος πρωταγωνιστης δειχνει απιστευτα εξοικειωμενος με την καμερα,καθεται πολυ καλα στο ματι και εχει την ανεση επαγγελματια,αλλα και την αθωοτητα της ηλικιας του.Η δυσκολη αγροτικη ζωη στην υπαιθρο,μακρυα απο την πολη αποτυπωνεται με μαεστρια κυριολεκτικα,ενω η εναρκτηρια σκηνη του εργου,περαν του οτι ειναι καθοριστικης σημασιας,ειναι και πολυ πειστικα παρουσιασμενη.
‘’[B]Kawasaki’s Rose[/B]’’(2009) του [B]Jan Hřebejk[/B]
Χθες ειχα την τυχη να δω στη Λεσχη του Μεταξουργειου μια πραγματικα φοβερη ταινια.Μια ταινια που θεματολογικα εχει μεγαλη σχεση με το ‘’[B]Das Leben der Anderen’[/B]’ και νομιζω οτι και ενα απο τα taglines της ταινιας ηταν οτι προκειται για τις τσεχικες ‘’[B]Ζωες Των Αλλων[/B]’’.
Η ταινια,που εκτυλισσεται στην Τσεχια,ξεκιναει δειχνοντας εικονες οικογενειακης αγαπης και γαληνης που σιγα σιγα ομως αναιρουνται διοτι βλεπουμε τι συμβαινει πραγματικα,ενω απο το μισαωρο και μετα που αρχιζει και αποκρυσταλλωνεται το τι γινεται,η ταινια περναει σε ενα αλλο επιπεδο,πολιτικης φυσεως.Ενα καναλι γυρναει ντοκυμαντερ για τη ζωη ενος αντικαθεστωτικου ιατρου,τον οποιον ενας εκ του προσωπικου του καναλιου τον εχει πεθερο και τον μισει θανασιμα.Στη συνεχεια ακολουθουν ανατριχιαστικες αποκαλυψεις,τα πραγματα παιρνουν αλλη τροπη και η ταινια εκτινασσεται πραγματικα.Οι διαλογοι ειναι πραγματικα ευφυεις,οι ερμηνειες πολυ στιβαρες,οι περισσοτεροι χαρακτηρες ολοκληρωμενοι και ευστοχα τοποθετημενοι,η μουσικη δενει αψογα με το υφος του film και η σκηνοθεσια οσο πρεπει εντονη και δυναμικη.
Ως θεατες γινομαστε μαρτυρες οικογενειακων συγκρουσεων,αποκαλυψης προσωπειων, παρακολουθουμε τι γινεται πραγματικα μεσα κι εξω απο τους τεσσερις τοιχους και αναλογιζομαστε ποσο λεπτη κι ευθραστη ειναι η γραμμη που χωριζει την μυθοποιηση και την προσωπολατρεια απο την απομυθοποιηση και την καταρριψη του μυθου.
Τελικα ολοι μας αναζητουμε την αληθεια ,οσο σκληρη κι αν ειναι,οταν πλεον εχουμε ηλικιακα και νοητικα ωριμασει και δεν πρεπει να ντρεπομαστε να συμβιβαστουμε μαζι της.Η κορη ,για παραδειγμα,που πασχει απο καρκινο ειναι για μενα η πιο συμπαθης,λογικη,ακομπλεξαριστη περσονα της ταινιας,σερνει το χορο της αναζητησης της πραγματικοτητας και μαζι της εκπλησσομαστε κι εμεις.
Η τελικη σκηνη της ταινιας,η τελευταια λεξη και το βλεμμα του πρωταγωνιστη ειναι για μενα κυριολεκτικα ολη η ταινια.
Παιδια,προκειται για εξαιρετικο εργο!!!
Περισυ,παλι στο Μεταξουργειο,ειχα την ευτυχια να δω το εξαιρετικο ‘‘London River’’ του Rachid Bouchareb,και σε συνδυασμο με αυτα που ειχα διαβασει για την σημερινη ταινια πηγα να την δω με μεγαλο ενδιαφερον.Και δεν απογοητευτηκα καθολου.Οσοι παρακολουθουν το τι λεω κατα καιρους για το σινεμα,ξερουν πολυ καλα ποση τρελα εχω με τη Γαλλια,τον κινηματογραφο της και δη με τα γαλλικα αστυνομικα των δεκαετιων 1960-1970.Εδω ο Rachid Bouchareb με αφορμη την πιο μαυρη σελιδα στην συγχρονη ιστορια της Γαλλιας,τον πολεμο δλδ της Αλγεριας,κανει ενα ταινιακι αλλο πραγμα !!!Ο τυπος εχει δει πραγματικα πολυ Melville,εχει επηρεαστει απο το αριστουργημα του τελευταιου,το απιθανο ‘‘L’Armee Des Ombres’’ και μας δινει ενα παλιομοδιτικο γαλλικο policier/film noir,που δεν θες να τελειωσει.
Πολιτικα μηνυματα αφθονα,οπως σε πολλα αστυνομικα των 1970’s,πολλη δραση,δυνατες ερμηνειες,σκηνικα και χωροι κινηματογραφισης πολυ καλα επιλεγμενοι(η σεκανς στο εργοστασιο με τα αυτοκινητα οπου γινεται το ‘‘ελα να δεις’’ ειναι κατσε να γουσταρεις!!!).
Προσωπικα την ταινια την απηλαυσα δεοντως,ημουν με ενα φιλο μου και ειχαμε μιλαμε καραγουσταρει καθ’οτι και οι δυο προσκυναμε γαλλικα αστυνομικα.
Πραγματικα πολυ ενδιαφερουσα προταση για οσους θελουν ενα δυνατο,ατμοσφαιρικο,γοητευτικα αναχρονιστικο,παλιομοδιτικο αστυνομικο εργακι!!!
Aλλη μια Παρασκευη σημερα που ευχαριστησα το Θεο που δεν υπαρχει,που με εκανε cinephile και που με φερνει ο δρομος καθε Παρασκευη στη Νεα Ιωνια και το Μεταξουργειο.Θα το βγαλω απο μεσα μου,δεν αντεχω:
’‘Τι ταινιαρα ηταν αυτη!!!’’.
Το εργο ξεκιναει με μια δηλωση μιας μητερας οτι θελει πισω το παιδι της,περναμε στην εξιστορηση του δραματος της οπου παμε σε εναν γκομενοτσαμπουκα,σε μια απαγωγη που οδηγει σε ενα φονο και μια εγκυμοσυνη,συνεχιζουμε με μια ιστορια οπου για λογους υγειας η γυναικα ακολουθει τον πατερα της ,που ειχε ξεχασει οτι υπαρχει, στην Γερμανια και καταληγουμε σε μια υποθεση human trafficking και sex trade στο Liverpool!!!
Eιχα πολυ καιρο να δω ταινια τοσο μαστορα σκηνοθετη.Μιλαμε ο τυπος στο μελλον θα με απασχολησει, προσωπικα,παρα πολυ.Η ταινια ξεκιναει παρα πολυ γρηγορα και ρυθμικα,βουτηγμενη μεσα στα χρωματα και τις εντυπωσιακες κι εμπλουτισμενες με λαμογιστικο βαλκανοανατολικοευρωπαικο humour για να γινει ενα δραμα με κοινωνικες προεκτασεις και ακρως σουρεαλιστικες σκηνοθετικες πινελιες,το οποιο σε προβληματιζει και σου χαλαει τη διαθεση με αυτα τα συγκλονιστικα και αρτια παρουσιαμενα τεκταινομενα.Απο το δραμα humour βγαζει ο τυπος και μας δινει τροφη για σκεψη προκαλωντας το κοινο αισθημα και τη λογικη μας κανοντας μας να συνταυτιστουμε και να συμπλευσουμε με την ηρωιδα της ταινιας η οποια πεφτει θυμα σωματεμπορων.Το τελος ειναι διφορουμενο,η ταινια δεν ειναι και πολυ ξεκαθαρη,αλλα πιστευω οτι αυτο γινεται σκοπιμα.Ο σκηνοθετης πρεπει να περνει ποσοστα απο καφετεριες και bars της περιοχης μας,διοτι με αυτα τα κολπα που κανει ειναι σαν να μας παροτρυνει να παρουμε την παρεα που μας συνοδευει μετα την ταινια και να παμε για ενα ποτο να ξετυλιξουμε το μιτο της Αριαδνης.Αν συνεχισω,μπορει να γραφω ολο το βραδυ γι αυτην την ταινιαρα,αλλα το πρωι σηκωνομαι για δουλεια και θα κλεισω εδω.
Δεν εχω δει τις υπολοιπες ταινιες που θα προβληθουν στο Μεταξουργειο,αλλα αυτη θα ειναι στο τελος ασυζητητι μια απο τις πεντε καλυτερες που θα εχουν προβληθει.
Μιλαμε για ταινιαρα.Ψαξτε την και δειτε την το συντομοτερο!!!
‘[B]‘Last Night[/B]’’(2010) της [B]Massy Tadjedin[/B]
Ειχα να παω στο Μεταξουργειο δυο εβδομαδες.Τη μια εχασα την τελευταια ταινια του [B]Μike Leigh[/B],λογω συναυλιας Θαν.Παπ/νου,την αλλη επαιζε το ‘’[B]Biutiful[/B]’‘που το ειχα δει περισυ,οποτε σημερα δεν επαιρνε και τριτη απουσια.
Η σημερινη ταινια ηταν μια ταινια που θεωρητικα δεν θα εμπαινα στον κοπο να δω,διοτι αγαπες και λουλουδια,στο σινεμα,δεν γουσταρω,Επειδη ομως τα ιδια ελεγα και περισυ οταν στο Μεταξουργειο παιχτηκε το ‘’[B]5OO Days With Summer[/B]’’,το οποιο δεν ηθελα να παω να δω,αλλα τελικα πηγα,ειδα και προσκυνησα,ετσι και σημερα το εκανα το πειραμα και νομιζω βγηκε.
Το θεμα το οποιο πραγματευεται η ταινια ειναι η απιστια.Σιγουρα ολοι μας εστω και θεωρητικα εχουμε ασχοληθει με το ζητημα ειτε ως παθοντες,ειτε ως θυτες,ειτε ως ανθρωποι που συμβουλευαμε φιλους μας.Πολυ ενδιαφερον το casting,αν και η σπαστικοαταλαντη[B] Knightly[/B] δεν μου ειπε και πολλα,αλλα κατι νευρικες κινησεις που εκανε χαζοτρωγονταν.Η ταινια εχει καλη σκηνοθεσια,βαζει διλημματα πριν,μετα,αλλα και κατα τη διαρκεια της και συνεχως συγκρινεις,σκεφτεσαι,θετεις ερωτηματα στον εαυτο σου του τυπου:’‘Aν μου την επεφτε αυτη η γυναικαρα τι θα εκανα?Αν δεν της καθομουν οι φιλοι μου θα με ελεγαν μαλακα?’’ και τετοια …
Η ταινια ξεκιναει με εναν παρα πολυ πειστικα παρουσιασμενο καβγα/τσακωμο μεταξυ του ζευγαριου ,ο οποιος καταληγει σε σταχτη στα ματια με κατα συνθηκη συμβιβασμο,αλλα αντιλαμβανομαστε και υποθετουμε που θα καταληξει το πραγμα.Αυτα οσον αφορα στον ‘‘πειρασμο’’ που πολιορκει τον αντρα.Κατα την απουσια του ομως σε επαγγελματικο ταξιδι voices from the past καλουν και τη γυναικα του,καθως επανεμφανιζεται ενας πρωην της,ο οποιος αποκαλυπτεται οτι ηταν τοσα χρονια και σε εκεινης τη σκεψη,αλλα το καταπιεζε μεσα της σε βαθμο ωστε να μην εχει αποκαλυψει στο συζυγο της τον εν λογω κυριο απο το ‘‘βιογραφικο’’ της…
Παιδια,μεταξυ μας τωρα,και αν θελετε πειτε την αποψη σας,’‘κερατο’’ ειναι μονο το sex?Δηαδη αν περασεις,οσο εισαι σε σχεση η γαμο,τη νυχτα με καποιον αλλον αγκαλια,η φιληθεις η γελασεις,χαρεις,διασκεδασεις με αλλον δεν ειναι εξισου κολασιμη πραξη???Εγω το λεω ευθαρσως οτι θα ζοριζομουν να μαθαινα οτι η γυναικα που ειναι σε σχεση διπλα μου οσο λειπω βγαινει με πρωην της κ περναει καλα…
Ολα αυτα λοιπον τα αναλυει και τα παρουσιαζει η ταινια αυτη που αποτελει την πρωτη σκηνοθετικη προσπαθει της σεναριογραφου του φοβερου ‘’[B]The Jacket[/B]’’,[B]Massy Tadjedin[/B] και η οποια ειναι ρυθμικη και σπιντατη και η οποια με την τελευταια της ελλειπτικη/αινιγματικη σκηνη της αφηνει πολυ μα πολυ food for thought!!!
Εχοντας δει το ‘’[B]Ne Le Dis A Personne[/B]’’ πριν χρονια,περιμενα πολλα απο τον [B]Canet[/B] και πραγματικα δεν απογοητευτηκα καθολου.Η ταινια που ειδαμε σημερα καταενθουσιασε το κοινο στο Μεταξουργειο που γελασε και εκλαψε με την καρδια του πραγματικα,σε μια φοβερη,δυομισαωρη μη κουραστικη ταινια με παρα πολυ γελιο και οπως ειπα τραγικο τελειωμα,που ναι μεν κανει επικληση στο συναισθημα και εχει καποιες μελαδραματικες υπερβολες,αλλα επι της ουσιας δεν στερει τιποτα απο την υψηλη για μενα ποιοτητα της ταινιας.
Διαφοροι φιλοι,στη σκια ενος αυτοκινητιστικου ατυχηματος και τον σοβαρο τραυματισμο ενος μελους της παρεας τους,αποφασιζουν να πανε διακοπες στο εξοχικο ενος απο τους φιλους.Εκει γνωριζονται καλυτερα,αποκαλυπτουν τις παραξενιες τους,μαλωνουν,κανουν πλακες,περναμε κι εμεις φυσικα πολυ διασκεδαστικα μαζι τους και ολα κυλανε με τις κοιλιες μας να πονανε απο τα γελια που οφειλονται στις καρικατουριστικες σκιαγραφησεις των χαρακτηρων αλλα και τις αδυναμιες τους που και οι ιδιοι γελοιοποιουν ενιοτε.
Ολα αυτα τα εβλεπα και πραγματικα απολαμβανα,αλλα ελεγα μεσα μου,χωρις να το ξερω,οτι η ταινια θα σοβαρεψει και φυσικα σοβαρευει απιστευτα πολυ.Ναι εχει στερεοτυπους και συνηθισμενους χαρακτηρες,ναι στο τελος εκβιαζεται λιγο το κλαμα,αλλα προκειται για μια ταινια που καταευχαριστηθηκα και επειδη πολλοι απο εδω γουσταρετε κωμωδιες,σας το προτεινω χωρις δευτερη κουβεντα.Η ταινια εχει κατι σκηνες και κατι ατακες που πραγματικα μενουν.Δεν εχει περασει ουτε δυωρο απο το τελος της προβολης και ακομα γελαω με αυτα που σκεφτομαι οτι ειδα.
Καλα να περασετε και οταν τη δειτε παρτε και κανα zewasoft μαζι σας διοτι στο τελος ο [B]Canet[/B] μας παιρνει πισω ολο το γελιο που τοσο απλοχερα μας χαρισε.
Kαποιες απο τις ερμηνειες ειναι κυριολεκτικα φοβερες και ο [B]Francois Cluzet[/B] αποδεικνυει για αλλη μια φορα ποσο φοβερος ηθοποιος ειναι!!!
Θα ελεγα οτι η ταινια ειναι εξοχη!!!
‘’[B]Hævnen[/B]’’(Aka ‘’[B]In A Better World[/B]’’)(2010) της [B]Susanne Bier[/B]
H κατοχος ταινια του περισυνου Oscar Ξενογλωσσης Ταινιας προβληθηκε σημερα στο Μεταξουργειο και προκειται για αλλη μια ταινια της πολυ ωριμασμενης πλεον Σουηδεζας σκηνοθετιδος.Δυο ιστοριες που εκτυλισσονται η μια στην Κενυα και στην Δανια και η αλλη λιγο στο Λονδινο και μετα στη Δανια,οπως αντιλαμβανεστε γινονται μια.Σε αυτες τις δυο σε μια ιστοριες αναλυονται και παρουσιαζονται ποικιλλα θεματα οπως ο ρολος του πατερα,η απουσια του πατερα,η παιδικη [B]αντρικη[/B] φιλια(ουτως η αλλως μονο τετοια υπαρχει!!!) και πολλα αλλα υποθεματα.Απο την πρωτη στιγμη η[B] Bier[/B] κατορθωνει να μας βαλει στο πετσι ολων των ρολων,ακομα και των δευτερευοντων.Η τυπισσα χειριζεται με επιδεξιοτητα την νευρικη της καμερα,μας δινει απλοχερα πολυ ωραιες εικονες και αποσπα απο τους ασημους για μας Σκανδιναβους ηθοποιους τις πειστικοτατες ερμηνειες.Μπορω να πω οτι η ταινια η οποια ειναι βουτηγμενη μεσα στο συναισθημα,καθ’οτι ευρωπαικης προελευσης,αλλα με συγχρονη κινηματογραφιση,κατορθωνει κατι πραγματικα μοναδικο ,το να μας κανει δηλαδη να νοιωσουμε τους πρωταγωνιστες της.Ο πατερας του ενος εφηβου ειναι απων,του αλλου καταπινει πολλα και φερεται αμηχανα στην προσπαθεια του να μη χασει το γιο του ,ενω εχουμε την παρουσια κι ενος αλλου τυπου μπαμπα,του τυπου που φερεται βιαια και αποτομα σε ολους.Απο την αλλη εχουμε μια μητερα σε διττο ρολο,μια απουσα λογω θανατου μητερα και οι επιπτωσεις αυτου,αλλα και δυο παιδια που αγαπανε τους γονεις τους και που αν και φερουν ψυχικα τραυματα και λογω αυτων δεχονται τη χλευη των συνομηλικων τους,επιδιδονται σε αμφιλεγομενες πραξεις εκδηλωσης αγαπης με τραγικα αποτελεσματα.Το κλαμα και η συγκινηση παρεχονται σε γερες δοσεις,ο συναισθηματισμος περιβαλλει την ταινια η οποια ειναι πραγματικα καλη,αλλα μετα το γλυκοπικρο τελος της και μετα τις υπογειες αναφορες στο ρατσισμο μεταξυ Δανιας και Σουηδιας,μου αφησε μια γευση οτι κατι της ελειπε για να θεωρηθει κορυφαια .Για μενα ισως να ηταν δικαιοτερο το Oscar να το ειχε κερδισει το σχεδον αριστουργηματικο ‘[B]‘Incendies[/B]’’!!!
Σημερα εχω κατι νευρα που δεν περιγραφονται.Ειχα καιρο να ριξω τοσα μπινελικια.Οπως καταλαβατε δεν την ειδα την ταινια,διοτι το Μεταξουργειο γεμισε απο θειτσες και γκομενακια που μυριστηκαν [B]Brad Pitt [/B]και [B]Sean[/B] [B]Penn[/B] και ετρεξαν να δουν την ταινια κι εμεις οι τακτικοι θαμωνες μειναμε χωρις εισιτηριο.Οταν ομως θα παιζει λιγοτερο διαφημισμενες ταινιες,θα ειμαστε εμεις μονοι μας…
Ηθελα πολυ να δω την ταινια,αλλα τελικα δεν μπορεσα διοτι δεν βρηκα εισιτηριο και κατεληξα για κρασια με Moon και Mud!!!