Σχολή Καλών Τεχνών

Βοήθεια παιδιά! Ενδιαφέρομαι για κατατακτήριες εξετάσεις στο θεωρητικό τμήμα της Σχολής Καλών Τεχνών

Συγγνώμη αν χρησιμοποιώ λανθασμένα το παρόν θρεντ.

Θα μπορούσε μήπως κάποιος από τη Σχολή Καλών τεχνών να μου πει πώς μπορώ να προμηθευτώ τα παρακάτω βιβλία ή ακόμα καλύτερα να μου τα δανείσει για ελαχιστες μέρες;

  1. Ιστορία της Τέχνης
    16ος , 19ος και 20ος αιώνας

Ενδεικτική βιβλιογραφία

16ος αιώνας
E. H. Gombrich, Το χρονικό της τέχνης, μετάφραση Λίνα Κάσδαγλη, Αθήνα, ΜΙΕΤ (2η ελληνική έκδοση), 1998, σσ. 287 ? 385.
Χρύσανθος Χρήστου, Η Ιταλική ζωγραφική κατά τον 16ο αιώνα, 2 τόμοι, Αθήνα, 1973 ? 1985
19ος αιώνας
Τζούλιο Κάρλο Αργκάν, Η μοντέρνα τέχνη, μετάφραση Λίνα Παπαδημήτρη, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης ? ΑΣΚΤ, 1998, σσ. 1 ? 255.
Χρύσανθος Χρήστου, Η ευρωπαϊκή ζωγραφική του 19ου αιώνα, Αθήνα, 1983
20ος αιώνας
Hal Foster/ Rosalind Krauss, Yves ? Alain Bois, B. Buchloh, Η Τέχνη από το 1900: μοντερνισμός, αντιμοντερνισμός, μεταμοντερνισμός, μετάφραση Ιουλία Τσολακίδου, Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Επίκεντρο, 2007 σσ. 52-359

  1. Ευρωπαϊκή Ιστορία Νεωτέρων και Μοντέρνων χρόνων
    Βιβλιογραφία

E. Burns, Ευρωπαϊκή Ιστορία, Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο, 2005 (υποχρεωτικό)
Ελένη Αρβελέρ, Maurice Aymard, Οι Ευρωπαίοι, Αθήνα, Σαββάλας, 2003, τόμος Β΄
Eric Hobsbawn, H εποχή των επαναστάσεων 1789-1848, Αθήνα, ΜΙΕΤ, 1997
Marc Mazower, Σκοτεινή Ήπειρος: Ο Ευρωπαϊκός Εικοστός Αιώνας, Αθήνα: Αλεξάνδρεια, 2001 (υποχρεωτικό)
James Jol, Ευρώπη, 1870-1970, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βάνιας/Ιστωρ, 2006

  1. Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών
    Βιβλιογραφία

Monroe Beardsley, Ιστορία των αισθητικών θεωριών, Νεφέλη, 1989, κεφ. 8 έως 12

Υπερευχαριστώ για όποια βοήθεια.

Εξετασεις ΑΣΚουΤου κανεις;
Αμεσως μετα τον ρημαδοπονοκεφαλο, θα επιστρεψω κει. :confused:

Δε ξέρω αλλά με ξενίζει λίγο ότι για να μπείς σε αυτή τη σχολή πρέπει να’ σαι ΘΕΟΣ

Ξενιζει πολυ. :confused:
Να θελεις κατι, να το παλευεις και ποτε να μην ξερεις αν θα μπεις! “Αυξανοντα οι πιθανοτητες” αουαργκχχχχχ. Το σχεδιο για εξωτερικο ολο και δουλευει.

Κι εγώ είμαι υπερ της φαντασίας και της έμπνευσης και όχι τόσο του ταλέντου στο θέμα ζωγραφική, αλλά θα ήταν άσχημο να κρίνεται κάτι τόσο προσωπικό για να μπεις σ’ αυτή τη σχολή. Κι από την άλλη, έτσι όπως έχουν τα πράγματα, δε γίνεται να μπει κάποιος που δεν ξέρει να τραβάει γραμμές ή που έχει πλακωθεί χρόνια στα φροντιστήρια και το σχέδιο του είναι άψυχο ξερωγώ και ξέρει 2-3 τεχνικές. Κι αν είναι τ’ όνειρο κάποιου όλα αυτά ενώ δεν το “έχει”, υπάρχουν κι άλλες σχολές, απλά παίζει θέμα χρημάτων δυστυχώς.
τέχνη είναι. είναι προσβάσιμη σε όλους, αλλά δε μπορούν πάντα να δημιουργούν όλοι το ίδιο καλά, κακά τα ψέματα.

Παιδιά για το θεωρητικό κομμάτι της Καλών Τεχνών ψάχνει η κοπέλα (υποθέτω)-το λεγόμενο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης. Καμία σχέση δεν έχει αυτό με το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών που είναι και αυτό που συζητάτε περί ικανότητας στη ζωγραφική και λοιπών. Είναι δύο ξέχωρα κομμάτια.

Yassou_skata: Ναι έχεις δίκιο για το δεύτερο που λες μιλάω. Το τμήμα εικαστικών τεχνών:) (Δε νομίζω να μαι οφτόπικ σύμφωνα με τον τίτλο ε?)

Σχετικά πάντως με αυτό που λέει η wretch οκ κι εγώ πιστεύω πως ως έναν βαθμό είναι θέμα ταλεντου (και για μένα όμως υπερισχίει η έμπνευση και η φαντασία ), ωστόσο μπορει κάποιος απλά να μην έχει εξασκήσει τις δυνατότητες του ας πούμε ή κάτι τέτοιο. Να μην έχει ανακαλύψει δηλαδή της ικανότητες του πχ, το ταλέντο του κλπ. Ενα παράδειγμα είναι αυτό. Δε καταλαβαίνω δηλαδή γιατί αν κάποιος δεν έχει τις ΘΕΙΚΕΣ ικανότητες που θέλει το συγκεκριμένο τμήμα (πριν μπει σε αυτό), να πρέπει να πληρώσει ντε και καλά για να ασχοληθεί με κάτι που αγαπάει. Σορυ αλλα το θεωρω τραγικο.

Και στη τελική ας φτιάξει το κράτος σχολή για τους ΗΜΙΘΕΟΥΣ

Τεσπα μαλλον έχω άδικο σε αυτό που λέω και μάλλον έχει δίκιο η wretch με αυτό που λέει ότι η τέχνη είναι προσβάσιμη σε όλους αλλά δε μπορούν όλοι να δημιουργούν πάντα το ίδιο καλά. Ωστόσο όμως και η καλή δημιουργία δεν είναι πράγμα υποκειμενικό??? Δε ξερω όλα αυτά μου φαίνονται σχετικά.

Αλλά αν δε δωθεί σε κάποιον μια πραγματική ευκαιρία πως θα το ξέρουμε στάνταρ? Δηλαδή στην απλή καθημερινότητα μας ποιός κρίνει ότι τα έργα μας και άρα έμεις δεν είναι/είμαστε για την καλών τεχνών? Οι γονείς μας? Οι φίλοι μας? Ο σκύλος μας?

τις δυνατότητες σου τις εξασκείς πριν μπεις στην καλών τεχνών. αυτό που λένε για τις πανδύσκολες εξετάσεις που μπαίνει μόνο η ελιτ είναι μύθος. δεν κρίνουμε εγώ κι εσύ, ξέρουν να αναγνωρίσουν ακόμα και το καλό χέρι που δεν έχει εξασκηθεί τόσο όσο νομίζουμε ότι πρέπει. θα το προτιμήσουν από κάποιον που ξεκωλιάζεται, γιατί τους συμφέρει να πουν ότι δημιούργησαν κάποιον. για να σε κόψουν πρέπει ή να μη το έχεις καθόλου ή να έχεις σκιστεί σε σημείο αηδίας ή να πέσεις σε ομάδα με υπεργαμάτους και να σε πάρει η μπάλα.

δεν είναι πάντα υποκειμενική η καλή δημιουργία. ή τουλάχιστον όχι 100%. όσο μιλάμε για ταλέντο και καλό χέρι τουλάχιστον. άλλη η δικιά μου μονα λιζα, άλλη του Da Vinci.

τα έχεις μπερδέψει λίγο από την σύγχυση νομίζω :stuck_out_tongue:

Ντάξει στο πρώτο έχεις δίκιο. Το ψίλογάμησα.

Στο δεύτερο διαφωνώ τελείως. Μπορώ να φτιάξω μια μόνα λίζα από σκατά (κυριολεκτικά) και να βρεθεί κάποιος να τη θεωρεί άψογη και καλύτερη από του Da Vinci.

την οποιαδήποτε Μονα Λιζα όμως την θαυμάζεις για τεχνική και ρεαλισμό. για να τα αποτυπώσεις αυτά δε χρειάζεται η φαντασία που λέγαμε, αλλά καθαρό ταλέντο και λιώσιμο. αυτό εννοώ. τώρα ένα κουλό έργο, είναι άλλη ιστορία.

Παίδες, καλή και η ικανότητα, και το ταλέντο, και φυσικά, η έμπνευση και η φαντασία…

…αλλά το βασικότερο όλων για κάποιον που θέλει να προχωρήσει στις Τέχνες είναι ένα, ή μάλλον τρία:

ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΟΥΛΕΙΑ.

Δε πα να έχεις το ταλέντο του Πικάσο, δε πα να οραματίζεσαι αγγέλους, αν δε τα εξασκείς δεν οδηγούν πουθενά. Είναι λίγο μύθος αυτό δηλαδή περί “εμπνευσμένου καλλιτέχνη που απο το τίποτα δημιουργεί αριστουργήματα”.

Believe me.

Τα βασικά είναι: αισθητική αντίληψη (πολύ σημαντικό), ΘΕΛΗΣΗ (ακόμα πιο σημαντικό) και ΔΟΥΛΕΙΑ.

Οσο αφορά την Καλών Τεχνών, οκ, εντάσσεται κι αυτή στην ίδια τεχνοκρατική αντίληψη που έχουν όλες οι σχολές και όλη η σύγχρονη εκπαίδευση, εκείνη για την οποία πρέπει να σκάσεις λεφτά (σε φροντιστήρια κλπ) για να μάθεις ποιός είναι ο “σωστός τρόπος”, τον οποίο και μετράνε μετά στις εξετάσεις που δίνεις.

μια ερωτηση εκανε το παιδι, χιλια θεματα ανοιξατε.

εγω ειμαι στο εικαστικο θα κοιταξω μηπως σου βρω διευθυνσεις βιβλιοπωλειων αν ακομα σε ενδιαφερει…

τωρα σχετικα με οσα ειπωθηκαν ας μου επιτραπει μια γνωμη μιας και ειμαι εκει.
Το εικαστικο της καλων τεχνων δεν εχει καμια σχεση με το θεωρητικο οπωςειπε καποιος φιλος…θεωρητικοι χμμ …γινονται κριτικοι τεχνης και δεν τραβανε ουτε μια γραμμη ,ειρωνικοαν σκεφτεις οτι ειναι στην καλων τεχνων…
Η εισαγωγη στην σχολη εχει καποιους κανονες και με αυτους κρινονται οσοι θα μπουν ,γιατι και οι τεχνη εχει κανονες ,εστω και αν ειναι ρευστοι…ο καθενας μπορει να ζωγραφισει αυτο δεν σημαινει οτι κανει τεχνη .Ας μην συγχεουμε μοντερνα τεχνη και αυτο που κανει το μικρο μας ξαδερφακι (θα μου πεις τωρα που η διαφορα? εχει τεραστια διαφορα δεν θα κανω ιστορια τεχνης εδω )
και κατι τελευταιο ,καθε τεχνη αντικατοπτριζει την εποχη της,αρα μην μας φαινεται περιεργο που στις μερες μας ειναι σκατα

εκτός από άποψη, ταλέντο, οπτική…

ίσως πρέπει να έχεις κ μέσο :stuck_out_tongue:

Επίσης να σημειώσω ότι στους θεωρητικούς γίνεται ένα μικρό εργαστηριακό μάθημα [εξοικείωση με υλικά, βασικές τεχνικές]. Οπότε ας μη τους αφορίζουμε και τελείως. Δεν είναι… καλλιτέχνες αλλά δεν είναι κ άσχετοι. Δεν πρέπει τουλάχιστον.
Και έχω ακούσει ότι μπορούν εθελοντικά να παρακολουθούν κ εργαστήρια εικαστικού για να έρχονται σε επαφή κλπ…

εθελοντικα οποιοσδηποτε μπορει να παρακολουθησει στην καλων τεχνων .

απλα η πολυ θεωρια βλαπτει οταν δεν υπαρχει πρακτικη και φυσικα οι κριτικοι τεχνης εκτος του οτι πεφτουν συχνα εξω ,ειναι οι επισημοι <πλασιε> του τι θα πουλησει.

Παίδες καλημέρες. (Υπάρχει ήδη το thread όμορφα :))

Έχω πάρει πολύ ζεστά να πραγματοποιήσω ένα μικρό όνειρο επιτέλους:

Είμαι 26 χρονών, πρωήν φοιτητής Σ.Τ.ΕΦ Αθηνών, και με διάφορες δουλειές σαν προυπηρεσία, οι περισσότερες σχετικά ασύνδετες μεταξύ τους.
Έχω δουλέψει σαν ταμείας σε μίνι μάρκετ, σαν γραφίστας, σαν programmer και σαν τεχνικός, ακόμα και γκαρσόνι έχω κάνει.

Τέσπα. Το θέμα είναι το εξής. Ζωγραφίζω από τότε που γεννήθηκα αλλά για δικούς μου προσωπικούς λόγους ποτέ δεν τόλμησα να δώσω για την Α.Σ.Κ.Τ, βρέθηκα λοιπόν στο Αιγάλεω να μαθαίνω για τα ψηφιακά κύκλώματα και τα ραντάρ που στο κάτω κάτω δεν με ενδιέφερε καν, μόνο για την πιθανότητα καλύτερης επαγγελματικής αποκατάστασης.

Τώρα που ξεμπέρδεψα με αυτόν τον βραχνά, και δουλειά πάνω στο αντικείμενο μου δεεεεν… αποφάσισα πως πρέπει να ακολουθήσω αυτό που επέλεξα να αγνοήχω μερικά χρόνια πριν :slight_smile:

Από ένα πρώτο ψάξιμο έμαθα πως για το ‘τεχνικό’ τμήμα της σχολής απαιτήται απολυτήριο Λυκείου, εξετάσεις πραγματοποιούνται μέσα στην σχολή κάθε Σεπτέβριο πάνω σε γραμμικό και Ελέυθερο σχέδιο και βάση εισαγωγής είναι το 5. Δεν ξέρω πολλά περισσότερα και φαντάστηκα πως σίγουρα θα υπάρχουν κάποιοι καλοί άνθρωποι εδώ που θα μπορέσουν να με διαφωτίσουν. Επίσης θεωρήτε τα 26 “αργά” για κάτι τέτοιο;

Υγ. Μεσοπρόθεσμος στόχος: Να τελειώσω την α.σ.κ.τ και να την κοπανήσω για εξωτερικό.

Αν θες την γνωμη μου, οχι δεν ειναι αργα.
Λοιπον, εγω θα σου πω οτι ξερω για την σχολη και μπορει να σου φανει χρησιμο.
Οι εισαγωγικες εξετασεις διαρκουν 5 μερες και οι υποψηφιοι καλουνται να εξεταστουν με τρια εως εξι εργα σε σπρομαυρη απεικονιση αρχαιου εκμαγειου και χρωματικη αποδοση νεκρης φυσης.

Στην αντιστοιχη σχολη στην Θεσσαλονικη, οι εξετασεις διαρκουν 3 μερες.
Οιυποψηφιοι ειναι γυρω στους 1500 καθε χρονο και οι θεσεις γυρωστις 70 αθηνα-70 θεσσαλονικη.

Εσυ δινεις κατατακτηριες;
Εκει ειναι πιο ευκολα τα πραγματα αφου φτιαχνεις ενα πορτφολιο το οποιο κρινεται ταυτοχρονα με την εξεταση σου και εξεταζεσαι σε γυμνο και σχεδιο ή χρωμα αναλογα με τον τομεα που θα ακολουθησεις.

Το καλυτερο θα ηταν να ρωτησεις για πληροφοριες σε ενα φροντιστηριο που σε προετοιμαζει για την α.σ.κ.τ. (Στειλε μου π.μ να σου δου δωσω διευθυνση του φροντ. που παω εγω)

Ισχύει διαφορετική διαδικασία για ΑΣΚΤ σε όσους έχουν άλλο πτυχίο; Γιατί δεν διάβασα καμιά τέτοια διαφοροποίηση στο site.

Ρε παιδιά διαβάζω το thread προσεκτικά και ομολογώ πως έχω ψαρώσει λίγο.

Aφενώς βλέπω πως το φροντιστήριο είναι μονόδρομος - και Οκ, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα για κάτι τέτοιο.
και αφετέρου, διακρίνω μια διαδικασία εισαγωγής που, σύμγωνα με τα λεγόμενα σας και τα λεγόμενα και άλλων που ρώτησα, δεν είναι εντελώς αδιάβλητη και τα κριτήρια απόρριψης ή εισαγωγής είναι μάλλον θολά…

Αυτά με ενδιαφέρουν να ξεκαθαρίσω πρίν κάνω οτιδήποτε :confused:

bump.

Που πας ξυπόλητος σταγκάθια.

Discuss.

[SPOILER]Κανένα παιδί από εδώ στην προετοιμασία για τις εισαγωγικές του 12?[/SPOILER]

σκεφτόμουν να δώσω για την καλών τεχνών όταν πήγαινα πρώτη λυκείου αλλά άκουσα κάτι τέτοια περιστατικά και λέω δεν…
άσε που για να περάσεις(και αν…) πρέπει να δώσεις μια περιουσία στα φροντιστήρια!
αν δεν έχεις μέσο δεν πας πουθενά σε αυτή τη χώρα…

Απογοήτευση. Τεσπά. Συνεχίζω χωρίς φροντιστήριο να προσπαθώ και να μετρώ αντίστροφα. Θα σας ενημερώσω αν καταφέρω το ακατόρθοτο από εδώ.

(όποιος προετοιμάζεται ή είναι ήδη μέσα στείλτε κανά pm από εδώ μεριά.)