THE DARK AGES
Ο Κόκκορας : πρωτόλειο κ πιο μέτριο κατ’εμέ. Οι κριτικοί διαβλέπουν στις πρώτες μέρες του κόκκορα ένα φοβισμένο άνδρα, με υψηλό χιούμορ κ πολλά συμπλέγματα. ο κόκκορας θεωρείται ότι κοντινότερο στον ίδιο τον αρκά κ είναι σαφέστατα το πιο οργισμένο κ άναρχο δημιούργημά του. ο ευνουχισμός του άντρα κ η προσπάθειά του να επιβιώσει σε ένα κόσμο που παίζεται χωρίς κανόνες κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του εδώ. όλοι αγαπούν το γουρούνι, αλλά στην πραγματικότητα ο κυρίαρχος χαρακτήρας είναι αυτός των κοτών/λεσβιών που επιμένουν να ταπεινώνουν τον βασικό πρωταγωνιστή.
Show Business : σειρά που υπογραμμίζει το καλλιτεχνικό background του δημιουργού με πάμπολλες αναφορές στην τέχνη, τα όριά της και την χίμαιρά της. Εικάζεται πως μετά την πρώτη, σχεδόν απλοική κ brutal προσέγγιση των διαπροσωπικών σχέσεων, ο Αρκάς εμβαθύνει, κάνοντας ένα statement για το καλλιτεχνικό του background , καθώς δεν θέλησε να περάσει στην μνήμη του κόσμου ως άλλος ένας γελοιογράφος ή σκιτσογράφος. Οι ατάκες της αρκούδας, χαρακτήρα πλασμένου στους δρόμους κ διδαγμένου στον στίβο της ζωής, θεωρούνται κορυφαίες κ οι αναγωγές με τον δημιουργό προκύπτουν εύκολα. Και εδώ συναντάμε μια ευνουχιστική γυναίκα-τύρρανο, η οποία είναι κ το κέντρο του σύμπαντος της σειράς. Είναι η μόνη σειρά του που ρίχνει αυλαία επίσημα. όλες οι άλλες απλά τελείωσαν.
[SIZE=“3”]Ο Ισοβίτης :[/SIZE] masterpiece, η creme de la creme του δημιουργού. Το δίπολο καταπιεστή-καταπιεσμένου, κυνικού-ρομαντικού, ιδεαλιστή-παρτάκια, κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του και αποδεικνύεται τόσο επιτυχημένο σαν φόρμα, που δεν εγκαταλείπεται σχεδόν ποτέ έκτοτε. η αποθέωση έρχεται εύκολα για τον Μοντεχρήστο, το πιο ευφάναστο δημιούργημα του Αρκά, αλλά οι δεύτεροι χαρακτήρες είναι που ωθούν την σειρά σε άλλη διάσταση κ της δίνουν ένα μαύρο χιούμορ, που όμοιό του αργήσαμε να ξαναδούμε (?). Ο μάγειρας είναι χαρακτήρας βγαλμένος από την πιο έντονη ονείρωξη. Η πολιτική καταγγελία μπαίνει για πρώτη φορά τόσο έντονα σε κόμικ του Αρκά κ πιστεύεται πως το τέλος του υπαρκτού σοσιαλισμού και τα έντονα τελευταία χρόνια (για τα πολιτικά πράγματα) των 80s τον άγγιξαν πολύ. Κάθε καρέ του είναι μνημείο της σύγχρονης ελληνικής κουλτούρας…
MAINSTREAM SUCCESS
Χαμηλές Πτήσεις: Η ιδανική σειρά για να ξεκινήσει κάποιος το ταξίδι του. Ο Αρκάς συνεργάζεται με μεγάλη εφημερίδα, μαλακώνει την πένα του, αλλά συνάμα ξαναπετά την μπάλα μέσα στην οικογένεια, βγάζοντας την ψυχή του ταλαίπωρου πατέρα, μέσω του αυθάδη γιου. Τεράστια επιτυχία για τον ίδιο, η σειρά κράτησε πολύ τόσο γιατί πούλαγε, όσο και γιατί οι ιδέες έδειχναν να μην τελειώνουν. Το δίπολο του ισοβίτη ξαναεμφανίζεται, τα αστεία γίνονται πιο οικογενειακά, αλλά η επίθεση στις γυναίκες συνεχίζεται. Οι κριτικοί εικάζουν ότι ο Αρκάς ανετράφη από την μητέρα του, πράγμα που δεν έχει αποδειχθεί, καθώς δεν έχει μιλήσει ποτέ επίσημα κ σε κανένα. όλοι αγαπούν τον μικρό, προσωπικά θα ξεχωρίσω τους δεκάδες δεύτερους χαρακτήρες που την λένε στον ταλαίπωρο πατέρα για τα κατορθώματα του γιου.
Ο Καλός Λύκος : Μάλλον η πιο αποτυχημένη σειρά, κόπηκε μετά από ένα album. Η επίθεση στις γυναίκες καλά κρατεί, ο Αρκάς προσπαθεί να πάρει στοιχεία από την λαϊκή παράδοση που τόσο αγαπά, αλλά σύντομα κουράζεται να θέλει να μιλήσει για σεξ ανοικτά, κ να μην τον αφήνουν (?). Αν η σειρά είχε βγει στα 80s που ήταν ακόμα ο κάφρος δημιουργός, είχε το potential να ξεπεράσει τον κόκκορα, καθώς καταπιάνεται με το ίδιο θέμα, αλλά πιο “μαλακά”: το αντικείμενο του πόθου είναι μια υπαρκτή (κ όχι ιδεατή) κατάσταση, η οποία όμως αδιαφορεί για τον κεντρικό ήρωα. Ξεχωρίζω τον χαζό τάρανδο: μόνο το βλέμα του προκαλεί γέλιο. Ερευνητες (=εγώ) λένε πως ο λαγός αποτελεί κακέκτυπο του μοντεχρήστο. Στο βιβλίο η μεγάλη τυπική απόκλίση στο χιούμορ είναι εμφανής κ ως εκ τούτου η σειρά κρίνεται ως μέτρια.
Καστράτο: Η σειρά-προσπάθεια προσέγγισης των γυναικών. Μετά από χρόνια κατηγορώ απέναντι στο ισχυρό φύλο, ο Αρκάς προσπαθεί να το αλώσει εκ των έσω, έχοντας ως πρωταγωνίστρια μια γυναίκα. Εν αντιθέση με τον λύκο, εδώ καταφέρνει να πατάει καλά στα όρια κ ξεσαλώνει δίνοντάς μας πολλές πολλές ατάκες περί σεξ αλλά κ θανάτου, ένα θέμα δλδ το οποίο στο εξής θα τον απασχολήσει πολύ. Στον καστράτο παρατηρείται κ το μοναδικό crossover χαρακτήρα, καθώς τα σπουργίτια εμφανίζονται σε κάποια καρέ. Το δίπολο κατ΄γορου-θύματος μένει ως έχει, οι γυναίκες λάτρεψαν (κ δικαιολογημένα) αυτή τη σειρά, κ ο καστράτο είναι η δεύτερη πιο εμπορική του. Ο άνδρας-θύμα επανεμφανίζεται και πλέον θεωρείται πως ο Αρκάς όντως έχει issues με τις γυναίκες. Τα τελευταία album της σειράς δεν είναι το ίδιο δυνατά όπως τα πρώτα, πράγμα που αποδίδεται σε πιέσεις των εκδοτών για συνέχιση των ιστοριών, όταν ο ίδιος ο δημιουργός ήθελε να την λήξει. Ψάξτε τον αλητόγατο, που προσλαμβάνεται ως ζιγκολο κ καταλήγει να τρώει ότι βρει.
ΤΗE LATEST YEARS
Η Ζωή Μετά: Στην σειρά (που συνεχίζεται) ο Αρκάς μεγαλώνοντας καταπιάνεται με το θέμα του θανάτου κ του θεού. Πλέον ο χαρακτήρας του κακόμοιρου, υποκαθιστάται από τον χαρακτήρα του περίεργου, που μέσω των ερωτήσεών του, δημιουργός κ αναγνώστης ξορκίζουν τον φόβο για το “μετά”. Η σειρά παρουσιάζει σαφέστατα σκαμπανεβάσματα, αλλά σε κάποιες φάσεις είναι τόσο μα τόσο επικριτική με την θρησκεία, που τσακίζει κόκκαλα. Επίσης στην σειρά βλέπουμε ουσιαστικά για πρώτη φορά (άρχισε στον Καστράτο αλλά εδώ αποθεώνεται) τον δημιουργό να εγκαταλήπει την “ατάκα” κ να προσπαθεί να εξελίξει τα αστεία του, μέσω του σχεδίου κ των συμβολισμών. Ο χαρακτήρας του αγγέλου είναι από τους πιο απαθείς πρωταγωνιστές, αλλά στην ζωή ο πρωταγωνιστής δεν είναι κάποιος χάρτινος χαρατκήρας, αλλά ο ίδιος ο θεός. Σε μια ιστορία ο Αρκάς απκαλύπτει επιτέλους αυτό που όλοι (?) περιμέναμε, την βαθιά επιρροή που είχε ο τρισμέγιστος Groucho Marx στο έργο του, στριπάκι στο οποίο ανατρίχιασα κ έκλαψα από τα γέλια, παράλληλα. Ψάξτε όλα τα καρέ με τον διαβολάκο.
Τα Πειραματόζωα : Η πιο hardcore σειρά του, προσωπική αγαπημένη, μετά ΤΟΝ ΕΝΑ ΠΟΝΤΙΚΟ, η οποία πρωτοάρχισε στο “Ε”, κόπηκε λόγω σκληρότητας κ επανήλθε (μάλλον λόγω των καθημερινών προσευχών μου - δεν ξέρω πραγματικά γιατί). Εδώ ο Αρκάς είναι ωμός κ καταγγελτικός: πρώτη φορά βλέπουμε στριπάκι που είναι ευθεία επίθεση στους ανθρώπους που κάνουν πειράματα. Οι 2 βασικοί χαρακτήρες θεωρούνται αναλογία των 2 της “ζωής”, έχουν όμως κ μια δόση από την παλία, κακή, φυλακή, που όλοι αγαπήσαμε… Ο Αρκάς εδώ τελειοποιεί την εικόνα ως εκφραστικό μέσο κ προσφέρει σκηνές απίστευτης σοβαρότητας, που αν δεν σε κάνουν να γελάσεις με την μια, σε κάνουν να ζοριστείς κ αναρωτηθείς. Η σειρά συνεχίζεται, διαλύει κόκκαλα κ αποδεικνύει ότι μετά από τόσα χρόνια, ο μεγάλος, το “έχει” ακόμα…
by montecristo to everyone it may concern