Έχεις κάποια ανάλυση αυτού του κόστους?
Eγω θελω να παρουμε την Πολη,για να ανοιξουν περισσοτερες θεσεις για φιλολογους μπας και διοριστω.
Όση ανάλυση μπορείς να έχεις για το κόστος του meet & greet των KISS ή αν θέλεις για το κόστος που μπορεί να έχει μία συναυλία των KISS.
Βάλε πόσα άρματα συμμετέχουν στην παρέλαση, πόσα αεροσκάφη, πλοία, μετακινήσεις, πετρέλαια, προετοιμασίες.
Δυστυχώς δεν μπορώ να στο τεκμηριώσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι είχα δει ένα πίνακα προ τριετίας με το κόστος των παρελάσεων και το σύνολο έβγαινε κάπου εκεί κοντά.
Ένα πολύ καλό κείμενο από το site www.resistance2003.gr, που λέει πολλές αλήθειες και καλό είναι οι υπέρμαχοι του στρατού και των παρελάσεων να καθήσουν να το διαβάσουν και να το σκεφτούν, άσχετα αν διαφωνούν με την ιδεολογική κατεύθυνση του site (όπως εγώ)
ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ
Σε λίγες μέρες έχουμε τη “μεγάλη μας εθνική εορτή”, 25η Μαρτίου και φυσικά την “ένδοξη” καθιερωμένη μαθητική παρέλαση. Ένα κατάλοιπο της χούντας του Μεταξά το οποίο ταλαιπωρεί ακόμα χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Ένας ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους που δηλητηριάζει όλη τη νεολαία με το μικρόβιο του εθνικισμού, του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας, αλλά και μέσω της στρατιωτικής πειθαρχίας και της ομοιομορφίας, μετατρέπει το νέο σε πειθήνιο υπήκοο έτοιμο να αποδεχτεί ότι του πουν στην υπόλοιπη ζωή του, χωρίς να το κριτικάρει ή να το αμφισβητήσει.
Και βέβαια όλες αυτές τις ημέρες παρακολουθούμε μια απίστευτη παραχάραξη της ιστορίας από τους γνωστούς χασάπηδες (εκπαιδευτικό σύστημα, επαγγελματίες πολιτικούς, τηλεοπτικούς πατριώτες). Αλήθεια γιατί αποκρύπτεται πάντα από τα σχολικά βιβλία ο αρχικός κοινωνικός χαρακτήρας της επανάστασης του '21 όπου Έλληνες και Τούρκοι καταπιεσμένοι εξεγέρθηκαν ενάντια στους Τούρκους και Έλληνες προύχοντες; Γιατί δεν αναφέρεται πουθενά ότι γνωστοί “ήρωες” της επανάστασης δε μιλούσαν καν ελληνικά επειδή ήταν αρβανίτες όπως ο Καραϊσκάκης; Γιατί δεν αναφέρεται η πρόταση του Κολοκοτρώνη (επίσης αρβανίτης) για ελληνοαρβανίτικο κράτος και η πρόταση του Ρήγα Φεραίου για παμβαλκανική ομοσπονδία όπου οι λαοί των Βαλκανίων (Έλληνες, Τούρκοι, Σλάβοι, Αρβανίτες) ξεπερνώντας τις αντιθέσεις τους θα εξεγερθούν ενάντια στους δυνάστες τους;
Γιατί η ιστορία του σχολείου φτάνει μέχρι το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο; Γιατί πουθενά δεν αναφέρεται ότι όλοι οι “πατριώτες” έγιναν συνεργάτες των γερμανών, δοσίλογοι και μαυραγορίτες; Πώς μετατράπηκαν οι γερμανοτσολιάδες χίτες και ταγματασφαλίτες σε υπερασπιστές του έθνους από τη δεκαετία του '50 και μετά;
Πολλά ερωτήματα που βέβαια μπορούν να απαντηθούν εύκολα. Η εκπαίδευση ανέκαθεν αποτελούσε ένα δομικό στοιχείο για το εκάστοτε σύστημα και συνεπώς εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Κάποτε ήταν ο εθνικισμός, τώρα είναι η ιδεολογία της αγοράς και του κέρδους. Ο μαθητής καλείται αφού έχει τελειώσει το σχολείο να συνεχίσει τη ζωή του με ότι έχει μάθει από αυτό: τον ανταγωνισμό, τον ατομισμό και την υπακοή, ούτως ώστε να μην μπορεί να αντισταθεί σε οποιονδήποτε του καταστρέφει τη ζωή. Και ο οποιοσδήποτε δεν είναι παρά άλλος από το κεφάλαιο. Αυτό είναι υπεύθυνο για την ανεργία, για τις απολύσεις, για τους πολέμους και σίγουρα όχι οι ξένοι εργάτες.
Οι παρελάσεις είναι ένας θεσμός που εξυπηρετεί τις παραπάνω “αρετές” του καπιταλισμού. Πέρα από το μοντέλο πειθαρχίας γεννιέται και ένας απίστευτος ανταγωνισμός βαθμοθηρίας μεταξύ των μαθητών για το ποιος θα κρατήσει τη σημαία. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές χάνουν κάθε έννοια αλληλεγγύης και προσπαθούν να υποσκάψουν το διπλανό τους.
Βέβαια για να μπορέσουν να σταθούν οι παρελάσεις ως θεσμός εντάσσονται σε ένα συνολικότερο φαινόμενο νεοσυντηρητισμού όλης της κοινωνίας που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια. Και αυτή η τάση φυσικά δε θα μπορούσε παρά να συμβαδίζει με την εποχή. Έτσι περάσαμε από τους επιβλητικούς εθνικούς ήρωες όπως ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Κολοκοτρώνης, στην Παπαρίζου και τον Χαριστέα. Ακόμα όμως και αυτό το κιτς σκουπιδαριό δεν παύει να αποπροσανατολίζει την κοινωνία από τους πραγματικούς της εχθρούς (εργοστασιάρχες, τραπεζίτες, επαγγελματίες πολιτικούς) και να ρίχνει το βάρος της ευθύνης στους ξένους εργάτες ή στους “κακούς” Τούρκους.
Τέλος, καλούμε όλους τους μαθητές καθώς και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τα πιο προοδευτικά κομμάτια της κοινωνίας να απαξιώσουν το θεσμό των μαθητικών παρελάσεων (που είναι και παγκόσμια πατέντα της Ελλάδας, γιατί σε καμιά άλλη χώρα δεν γίνονται) και ιδιαίτερα στους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν την ευθύνη τους για τον ξεπεσμό της εκπαίδευσης. Ένα θετικό βήμα έχει γίνει τα τελευταία χρόνια καθώς ένα τέτοιο θέμα ταμπού άνοιξε και συζητιέται αλλά δε φτάνει μόνο αυτό. Γιατί το ζήτημα δεν είναι αν αυτός που θα σηκώσει τη σημαία είναι Έλληνας ή Αλβανός, αλλά να μην μπαίνει κανένας νεολαίος στη διαδικασία του να σηκώσει ένα κομμάτι πανί που συμβολίζει το μίσος, την ξενοφοβία, το ρατσισμό, τον εθνικισμό και είναι εχθρικό σε κάθε έννοια αλληλεγγύης των λαών και ενότητας των λαικών στρωμάτων.
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ σε ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ, ΡΑΤΣΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ
ΝΑΙ στην ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΦΙΛΙΑ των ΛΑΩΝ των ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ
Όσο για την 25η Μαρτίου, ξέρατε τα παρακάτω?
Η επανάσταση ξεκίνησε στις 21 Μαρτίου και όχι στις 25
Η ηγεσία της Εκκλησία ήταν αντίθετη προς αυτήν, καθότι υποστήριζε πως ο Θεός τιμώρησε τους Χριστιανούς στέλνοντας
τους τον τουρκικό ζυγό για να πληρώσουν για τις αμαρτίες τους.
Στην επανάσταση συμμετείχαν και άλλες εθνότητες εκτός των ελλήνων (π.χ. ο Καραϊσκάκης, ο οποίος δεν γνώριζε καν ελληνικά) και αρκετοί τούρκοι ανάμεσα τους και είχε κυρίως χαρακτήρα κοινωνικό και όχι εθνικοαπελευθερωτικό, ενάντια στους τούρκους δυνάστες, αλλά και τους κοτζαμπάσηδες.
Το κρυφό σχολείο είναι ένας εθνικός μύθος για τον οποίο δεν υπάρχει ουδεμία απόδειξη. Οι αλλόθρησκοι κατα τη διάρκεια της τουρκοκρατίας ήταν ελεύθεροι να ομιλούν διδάσκουν τη γλώσσα τους, αρκεί να πλήρωναν τους (άκρως δυσβάσταχτους) φόρους στους φοροεισπράκτορες. Όποιος δεν πλήρωνε, ασχέτως θρησκεύματος την είχε κάτσει.
Το γεγονός των φοροαπαλλαγών σε αλλόθρησκους που ασπάζονταν τον μωαμεθανισμό και της πίεσης προς αυτήν την κατεύθυνση όντως ισχύει, αλλά δεν φανερώνεται όλη η ιστορική αλήθεια. Ότι δηλαδή μετά τα μέσα του 17ου αιώνα οι εξισλαμισμοί είχαν αρχίσει να γίνονται επικίνδυνοι οικονομικά για το οθωμανικό κράτος καθότι ένας μωαμεθανός πλήρωνε πολύ λιγότερους φόρους από έναν χριστιανό, ως εκ τούτου σταδιακά σταμάτησε η πίεση προς αυτήν την κατεύθυνση και οι χριστιανοί έμεναν ελεύθεροι να εξασκούν την θρησκεία τους ούτως ώστε να εισπράττονται οι τεράστιοι φόροι από αυτούς.
Και κάτι άσχετο, που επίσης αποτελεί τροφή για σκέψη. Γνωρίζατε πόσοι από τους γερμανοτσολιάδες και δωσίλογους της κατοχής έγιναν στη συνέχεια υπερπατριώτες και υπέρμαχοι του έθνους φτάνοντας πολλές φορές και σε υπουργικές θέσεις??
Πόσοι πρώην ταγματασφαλίτες έγιναν παρακρατικοί της δεξιάς? (όπως ο Ξενοφών (Φον) Γιοσμάς, δολοφόνος του Γρηγόρη Λαμπράκη).
Πόσοι γερμανοί ναζί εγκληματίες πολέμου φυγαδεύονταν από την Ελλάδα?
Ότι η Ελλάδα ήταν η ευρωπαϊκή χώρα που δικαιούνταν τις μεγαλύτερες αποζημιώσεις πολέμου από την Γερμανία και πήρε ψίχουλα υπό τον φόβο των πρώην γεραμνοτσολιάδων να μην αποκαλυφθεί το παρελθόν τους?
Αυτά την ίδια στιγμή που οι πραγματικοί αγωνιστές κατά του ναζισμού σάπιζαν στις Μακρονήσους και στις Σκύρους, που κατασυκοφαντούνταν ως προδότΚυρες του έθνους, που οι φασίστες επεδύκνειαν στα Τρίκαλα το κεφάλι του ¶ρη Βελουχιώτη, που δολοφονούνταν ο αγωνιστής Νίκος Μπελογιάννης από τα δίποδα φασιστικά ακατανόμαστα πράγματα (ο χαρακτηρισμός ζώα προσβάλλει κατάφορα τα καημένα τα ζώα), Κυριακή ξημερώματα μάλιστα, που ούτε οι ναζί δεν έκαναν εκτελέσεις αυτήν την μέρα, όπως είπε ο παπάς στους δολοφόνους, αρνούμενος να κάνει την κηδεία ξημερώματα, που ο Μανώλης Γλέζος, που κατέβασε τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη σάπιζε στις φυλακές και παρατρίχα γλίτωσε την εκτέλεση. Να ποιοί είναι οι υπερπατριώτες…
σε εμας παρελασαν μονο κοριτσια… ηταν ως θυλεων το σχολειο μας
Sharuman, δυστυχως το πιθανοτερο που θ’ ακουσεις αν πεις τιποτα τετοιο παραλογο(!) πραγμα, το πιθανοτερο ειναι να σου πουνε οτι ενοχλουνται απο την πιπιλα που πιπιλας διχως να σκεφτει κανεις ποσο διαφερει απο την πραγματικη πιπιλα περι εθνικισμου διοτι ειναι ο αντιλογος- και οχι λανθασμενος εαν μπορει να τεκμηριωθει.
Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο.
Και οχι μονο το οτι ηταν Αρβανιτες… αλλα οτι, ω, προσφεραν στην κοιλια τους φαι και στους υπολοιπους νομαδες Αρβανιτες και γενικοτερα εκει που βρισκονταν, οτι χεστηκαν (ο Καραισκακης ειχε πει “αν ζησω θα σας γαμ*σω, αν με σκοτωσετε στα @@ μου” και ξερουμε ολοι την αντιδραση του στην μαχη του Φαληρου που του στοιχισε και την ζωη) και οτι πιαστηκαν κοροιδα των μεγαλων δυναμεων. Η προταση που λες δεν αναφερθηκε γιατι δεν θα μπορουσε κανεις να ειναι υποχρεος σε νομαδες.
Και η πλακα ποια ειναι; Οι μαθητες ειναι ομοιομορφα ντυμενοι(δηλωνοντας την υπακοη). Αυτα τα 2 θα μπορουσαν να δειξουν την σημερινη κοινωνια… Μια μαζα που τρωγεται μεταξυ της.
Για να το λες εσύ, έτσι θα 'ναι.
άμα είναι έτσι πάω πάσο
Θα βγω λίγο εκτός θέματος.
Δεν ήμουνα ποτέ υπέρ στο να είναι ομοιόμορφα ντυμένοι οι μαθητές στο σχολέιο αλλά θα σας πω ένα περιστατικό που έγινε τον περασμένο μήνα που μου είιπε η μητέρα ενός παιδιού που πάει δημοτικό και με έβαλε σε σκέψεις. Το παιδί λοιπόν γύρισε μία μέρα κλαίγοντας από το σχολείο γιατί δεν τον έπαιζαν οι συμμαθητές του. Ο λόγος? Επειδή δε φορούσε παπούτσια “ΜΑΡΚΑ” αλλά παπούτσια made in λαϊκή.
Άρα τι είναι καλύτερο? Να βλέπουμε να υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός στα σχολεία (και μη μου πείτε ότι είναι μεμονωμένο περιστατικό γιατί όλοι μας προσπαθούσαμε, όσο μπορούσε ο καθένας με την οικονομική δυνατότητα που είχε, να φοράμε παπούτσια και ρούχα μάρκας στο σχολέιο) ή να είναι μία μάζα που τρώγεται μεταξύ της και που δηλώνει υπακοή?
τίποτα δεν είναι καλύτερο
μπορεί κάποιος πάλιουρας να μας εξηγήσει σε τι χρησιμεύει σήμερα η θητεία στον στρατό ? και η ροκ ν ροζιζ αν θέλει…
Να διατηρηθεί μόνο μια παρέλαση την 25η για να χαίρονται και τα χουφταλάκια.
Αν και δεν ειμαι παλιουρας, φιλε μοντε, εμενα μου χρησιμευει πολυ που θα παω τον Αυγουστο στρατο. Διοτι αν δεν πηγαινα θα εργαζομουν τωρα κανονικα (μιας και ειχα ευκαιριες που δυστυχως τις χανω λογω στρατου) και θα εβγαζα ας πουμε 8-10.000 ευρω. Και ως γνωστον το χρημα διαφθειρει, οποτε η θητεια με προφυλασσει…
Βγαινουμε οφ-τοπικ νομιζω ομως και ως αξιος μοντ θα επρεπε να το χεις επισημανει.
ναι όμως μετά θα μπορούσες να πας στο μιν ν γκριτ, ενώ τώρα που δεν μπορείς, βρίζεις τους κιςς. σε ξέρουμε.
αν είχες τα λεφτά όμως θα έλεγες άλλα.
άρα
ο στρατός βλάπτει τα οικονομικά των κιςς
Μα, αυτο θα επρεπε να το υπομεινεις και σε αλλους τομεις σαν ανθρωπος; Μια τετοια ταπεινωση επειδη καποιοι εχουν επιλεξει τι θα μας πλασαρουν για καλο και για καλο; Ο κοινωνικος ρατσισμος απο που ξεκιναει;
Σήμερα η θητεία στο στρατό και με δεδομένο τον εξ΄ανατολών κίνδυνο που για μένα έχει εκλείψει πλέον χρησιμεύει
ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΔΡΟΜΩΝ ΦΥΛΑΞΗ ΣΥΝΟΡΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ (ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΛΟΙΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΩΝ ΑΜΜΙΣΘΙ
ΚΑΙ Β
ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ΙΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΛΟΙΠΩΝ ΜΠΙΧΛΙΜΠΙΔΙΩΝ ΠΛΕΟΝ ΌΣΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΡΑΦΤΕΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΔΕΣ ΜΑΓΕΙΡΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
Αν τώρα δεχτούμε ότι ο εξ΄ανατολών κίνδυνος δεν έχει εκλείψει έχουμε επιπλέον κάλυψη των αμυντικών αναγκών της χώρας μας με ότι αυτό συνεπάγεται
Δηλαδη εγω θα χασω τα χρηματα που θα επαιρνα απο τη δουλεια μου (και ξαναλεω, λογω στρατου εχασα δυο πολυ καλες ευκαιριες) για να συντηρουνται προμηθευτες τροφιμων, ραφτες και διοικητικοι υπαλληλοι? Δε μου φαινεται και πολυ δικαιο…
Δηλαδή περιμένουμε τον στρατό για να λύσουμε το πρόβλημα της ανεργίας?
Έχεις δίκιο δεν είναι
όχι βέβαια απλα΄τονωτικές ενέσεις στο πρόβλημα κάνουμε
by the way o στρατός αποτελεί μια καλή ευκαρεία σταδιοδρομίας για όσους το αντέχουν. Οι στρατιωτικές σχολές είναι από τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα οι συνθήκες διαβίωσης έχουν αλλάξει πολύ προς το καλύτερο ο ίδιος ο στρατός χρηματοδοτεί μεταπτυχιακές σπουδές σε πολύ καλά ιδρύματα του εξωτερικού δεν έχεις το πρόβλημα του τι θα κάνω μετά ενώ μετά την συνταξιοδότηση υπάρχουν πολύ καλές ευκαιρείες σταδιοδρομίας στην ελεύθερη αγορά
Όσοι θέλουν και αντέχουν ας πάνε, κανένα πρόβλημα. Γιατί να είναι υποχρεωτική η θητεία;
Μια απαντηση σε σχεση με τις παρελασεις:
Λοιπον συμφωνω σε πολλα με το ποστ της Wretch λιγες σελιδες πριν και προσωπικα δηλωνω κι εγω κατα.
Πως γινεται να υποστηριζεις ενα θεσμο που εκθειαζει τη μιλιταριστικη οργανωση,την ομοιομορφια,την πειθαρχεια και την υπακοη (εστω συμβολικα) ως ιδανικα της,τη στιγμη που αυτες οι εννοιες μονο σε ολοκληρωτικα καθεστωτα μπορουν να παραπεμψουν;
Και μονο οτι οι μαθητικες παρελασεις καθιερωθηκαν επι Μεταξα λεει πολλα.
Ενω η χθεσινη γιορτη θα επρεπε να ηταν ενας υμνος στην ελευθερια,καταληγει να ειναι το ακριβως αντιθετο.
Αγνοωντας τελειως τον εξεγερτικο χαρακτηρα της επαναστασης και εστιαζοντας μονο στα εθνικα της χαρακτηριστικα αποσυνδεεται η εννοια της επαναστασης απο τον σκοπο της που ειναι η αποκτηση της ελευθεριας.
Δεν μπορω να πιστεψω οτι οι Ελληνες το 21 πολεμησαν για τη Σημαια η για την Μεγαλη Ιδεα.Πολεμησαν γιατι ετσι ενιωθαν οτι προστατευαν τον τοπο τους,οτι ηταν οικειο σ αυτους και αγαπουσαν,για την ελευθερια τους…
Ακομα ομως κι αν δεχτω οτι καποιοι πολεμησαν για καποιο συμβολο πιστευοντας πως με τη κυριαρχια ενος συμβολου εναντι ενος αλλου θα ζησουν καλυτερα ηταν λαθος κατ εμε και δεν σημαινει πως πρεπει να ασπαστω τις αποψεις τους και να πραξω αναλογως.
Αυτο που θελω να πω,οπως αναφερει και το κειμενο που ποσταρε ο Σαρουμαν,ειναι οτι η επανασταση εγινε και με ταξικα κριτηρια κι οχι μονο εθνικα και ειναι λαθος να τη συνδεουμε με την επιβιωση η την υπερασπιση του εθνους ας πουμε.
Ξεφυγα λιγο απο το θεμα αλλα εκανα αυτη την αναφορα μιας και η wretch αναφερθηκε κι αυτη γενικα στο χαρακτηρα της επαναστασης.
Οντως οι παρελασεις θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν ως αντανακλαση της κοινωνικης μας οργανωσης και των εξουσιαστικων δομων της κοινωνιας.Στην πιο υπερβολικη τους μορφη βεβαια.