Αυτή είναι η άποψή σου (και εντελώς τυχαία και η κραταιά άποψη στις ΗΠΑ) αλλά επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Και μόνο ότι όπως λες κινδύνεψε η χώρα με εμφύλιο (ή φυλετικό καλύτερα) αποτελεί μία απόδειξη ότι η κατάσταση δεν ήταν τόσο μη βίαιη όσο την παρουσιάζεις. Φυσικά, πάντα, το κυρίαρχο σύστημα αγκαλιάζει και προβάλει (τόσο κατά τη διάρκεια όσο και κατόπιν) τα κινήματα αυτά που δεν απειλούν να το ανατρέψουν. Ως τέτοιο λοιπόν προβλήθηκε αυτό του MLK και έγινε αποδεκτό από όσους είτε για λόγους πολιτικής (έβλεπαν το μέλλον δηλαδή) είτε για λόγους ανθρωπισμού συμφωνούσαν με αυτό αλλά δεν ήθελαν και κάποιου είδους εξέγερση.
Το ότι υπήρξε εκτόνωση (δόθηκαν δηλαδή κάποια δικαιώματα στου Μαύρους) και οι ΗΠΑ δε σύρθηκαν σε εμφύλιο, δεν κάνει την περίοδο της διεκδίκησης των δικαιωμάτων από τους Μαύρους μή βίαιη. Το αντίθετο, υπήρξε μία από τις πιο ταραγμένες (με την έννοια της βίας) περιόδους των ΗΠΑ.
Για να σου δώσω ένα παράδειγμα, το να πει κανείς ότι ο μη βίαιος “σοσιαλισμός” (ο θεός να τον κάνει) του Α.Παπανδρέου πέτυχε, ενώ η βίαιη επιβολή του από το ΚΚΕ στον εμφύλιο απέτυχε, είναι λάθος ανάγνωση της Ιστορίας (κατ’ εμέ). Η σωστή είναι ότι ο Παπανδρέου ήταν μία ιστορική αναγκαιότητα που επιβαλλόταν από τις κλιμακούμενες λαικές απαιτήσεις που έφταναν και σε βίαιες εκφάνσεις. Υπήρξε η εκτόνωση του συστήματος απέναντι στις πιέσεις που δεχόταν
Δεν έχω σκοπό να ανοίξω συζήτηση για την Ελλάδα, ελπίζω να πιάνεις την αναλογία με τον MLK. Όσο για την επιρροή των Μαύρων Πανθήρων (χωρίς να είμαι οπαδός της πολιτικής τους) την υποτιμάς. Απλά θα σου πω ότι αν λεκτικό/ηχητικό σύμβολο κατά του Αμερικάνικου ρατσισμού είναι το “I Have A Dream” του MLK, οπτικό είναι σίγουρα το:
Την αναλογία με τον Παπανδρέου την θεωρώ ατυχέστατη και ας καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, έστω και χωρίς να το συμμερίζομαι.
Για μένα -και για τους περισσότερους πιστεύω- το “οπτικό σύμβολο” του κινήματος των civil rights είναι οι εικόνες με τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που πήγαν στο μνημειο του Lincoln για να ακούσουν τον MLK Jr. όταν εκφώνησε τον λόγο του με το "I have a dream"
H ιστορία δικαιώνει και αυτόν και όσους μαύρους εκείνη την περίοδο επέλεξαν να μην ενθαρρύνουν την προσφυγή στη βία (και ο James Brown, o κατ’ εξοχήν υμνητής της μάυρης περηφάνιας στην μουσική, ήταν ένας από αυτούς στην κρίσιμη στιγμή! )
Σου χρώσταγα μια απάντηση - αρκετά καθυστερημένη, γιατί τώρα είδα το βίντεο Friedman (άσχετο σχόλιο: OMG, η ΦΑΤΣΑ του φοιτητή).
Για τη Δράση, δεν έχω κάτι άλλο να πω - η προκήρυξη των εκλογών πάντως έγινε!
Για το βίντεο του Friedman, έχει ενδιαφέρον πάντως ότι στο πρώτο παράδειγμα που δίνει, αυτό των δρόμων, μιλάει για μια ιδιωτική εταιρεία που θα νοικιάσει το δρόμο και θα τον εκμεταλλεύεται. Για την κατασκευή όμως δε λέει τίποτε. Και, χωρίς να το έχω ψάξει, φαντάζομαι ότι και στις ΗΠΑ οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι κατασκευάζονται ή κατασκευάστηκαν με κρατική χρηματοδότηση.
Το ηλεκτρικό δίκτυο υψηλής τάσης είναι κάτι ανάλογο. Δε νομίζω ότι υπάρχει παράδειγμα στον κόσμο κατασκευής του από ιδιώτη, ούτε πιστεύω ότι θα μπορούσε κάποιος ιδιώτης ή μια ομάδα αυτών να το αναλάβει. Αποτυχία πάντως δεν το λες.
Τώρα για το θέμα των externalities αν το έπιασα καλά ο Friedman λέει ότι είναι προτιμότερο να θέτει η κυβέρνηση standards εκπομπών π.χ. παρά πρόστιμα. Βέβαια, δε λέει και ποιο είναι η τιμωρία για τη μη τήρηση των standards. Αναρωτιέμαι επίσης τι γνώμη θα έχει για το χρηματιστήριο ρύπων.
Ο James Brown που στο τραγούδι του “Say It Loud i 'm Black & I’m Proud” είχε λευκούς (!!!) να τραγουδάν σε χορωδία τον εν λόγω στίχο. Τεράστιο παράδειγμα!
Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορώ να διαφωνώ μαζί σου για το πώς εσύ βλέπεις τα πράγματα. Επιλέγεις να απομονώνεις τις ιστορικές εξελίξεις σαν να επηρεάζονται από ένα πράγμα ή ένα πρόσωπο μόνο. Κάνε όπως νομίζεις, αυτό που κάνεις όμως είναι το λιγότερο αντιεπιστημονικό και μπορεί να σου το βεβαιώσει οποιοσδήποτε Ιστορικός οποιασδήποτε ιδεολογίας.
Συμφωνώ ότι είναι καθήκον μας να εξαλείφουμε οτιδήποτε φασιστικό πριν την διάδοσή του αλλά είμαι κατά της βίας γενικά. Αν μπορεί να γίνει με επιχειρηματολογία και με μη βίαιο τρόπο (στην ελλάδα βέβαια είναι αδύνατο) τότε είμαι υπέρ. Αλλά αν οι φασίστες βαράνε τους μετανάστες επειδή τους θεωρούν κατώτερους και εμείς τους φασίστες επειδή και εμείς τους θεωρούμε κατώτερους και χειρότερους τότε δεν είμαστε καλύτεροι από αυτούς. Όπως είπα οποιαδήποτε μορφή βίας είναι κατακριτέα, για μένα.
Βέβαια, οι φασίστες είναι εξ’ορισμού στενόμυαλοι και οποιαδήποτε μορφή πολιτισμένης συζήτησης πάει χαμένη και ίσως ο Μπρεχτ να έχει δίκιο αλλά με το να δέρνεις τους φασίστες δεν τους εξαλείφεις αλλά τους συσπειρώνεις. :-k
Δεν είναι άποψη είναι νοοτροπία.Και ριζώνει σε όλες τις ιδεολογίες.Κυριολεκτικά όμως η λέξη δηλώνει έκφραση του Ιταλικού εθνικισμού.Τα έχουμε ξαναπεί αυτά.Σήμερα φασίστα λέμε μεταφορικά αυτόν που θέλει να επιβάλλει με αθέμιτους τρόπους τις απόψεις του και ο οποίος στρέφεται με αθέμιτα πάλι μέσα κατά της αντίθετης άποψης.Εγώ προσωπικά θεωρώ την φασιστική νοοτροπία μια ψυχική διαταραχή.
Προφανώς και δεν είναι άποψη. Συμφωνώ με τον damnation στο οτι είναι νοοτροπία και όντως σήμερα φασίστα λέμε μεταφορικά αυτόν που θέλει να επιβάλλει με αθέμιτους τρόπους τις απόψεις του και ο οποίος στρέφεται με αθέμιτα πάλι μέσα κατά της αντίθετης άποψης. Εσύ δηλαδή τι θεωρείς ως φασισμό;
Την ευρωπαϊκή ένωση, τις κυβερνήσεις των τελευταίων 40 χρόνων (τουλάχιστον), το ΚΚΕ (oh wait, αυτό μπαίνει και στο προηγούμενο) την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ και μερικούς χρήστες του rocking. :rockon:
Δηλαδή δεν αναγνωρίζεις το Πολυτεχνείο και την αποκατάσταση της δημοκρατίας που έδωσε την ευκαιρία στο λαό να ψηφίζει τις εκάστοτε κυβερνήσεις και την Ευρωπαική Ένωση που είναι αποτέλεσμα των ηθικών διδαγμάτων του Β παγκοσμίου πολέμου για συνεργασία και ειρήνη των λαών που είχε σαν αποτέλεσμα να έχει για 20-30 χρόνια η Ευρώπη ένα αξιοθαύμαστο βιωτικό επίπεδο απο τα καλύτερα του κόσμου και μιλάω κυρίως απο το 80 και μετά.Άρα προφανώς είσαι και υπέρ της εξόδου της χώρας από την Ευρωπαική ένωση.Στο τελευταίο είναι το μόνο που συμφωνώ σίγουρα περί χρηστών ροκιν :roll:
Ρε, δώσε βάση. Είσαι ο μεγαλύτερος καραγκιόζης που έχω συναντήσει στο ίντερνετ μαζί με τον Doomsayer του electricrequiem. Έχω ψιλοσκοτωθεί ανα περιόδους με τύπους όπως ο karvou, με το πριγκηπάτο του Mule, ακόμα και με τον πιο τελευταίο απ’ όλους, crabsody. Μ’εκνευρίζουν σε τρομακτικό βαθμό οι ειρωνείες του Vic Vega και με πιάνει φρίκη ακόμα και στον τρόπο που προσπαθούν οι περισσότεροι προαναφερθέντες να κάνουν διάλογο. Θέλω να ξέρεις όμως οτι είσαι από τους λίγους τύπους με τους οποίους απλά δεν θέλω να συνυπάρχω σε αυτόν τον κόσμο. Είσαι το πιο γλοιώδες ατομάκι εδώ μέσα, η μεγαλύτερη κότα, ο χειρότερος κωλοτούμπας (κι από το πρώην αφεντικό σου Γιώργο Καρατζαφέρη ακόμα) και γενικώς αξιοθρήνητος. Αλήθεια στο είπα την άλλη φορά οτι είσαι για λύπηση, ακόμα κι ο karvou που είναι από τους πιο συγκρατημένους χρήστες του φόρουμ (και moderator) δεν άντεξε και ξέσπασε :!:
Γι’αυτό λοιπόν μια παράκληση: κάνε μου τη χάρη και μην το παίζεις αυτό το παιχνιδάκι μαζί μου γιατί δεν έχω καμία όρεξη. Έκανα ένα μεγάλο ποστ. Φρόντισε να μην σου ξεφύγει το νόημα γιατί δεν θέλω να επαναληφθεί αυτό.
πήρε το μάτι μου πλάνο της ΝΤΟΡΑΣ με πορτρετάρες ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΓΚΑΝΤΙ από πίσω και ξάφνου άρχισε να τρεμοπαίζει μπροστά μου η εικόνα του καζαντζάκη να φασώνεται με το νίτσε, εναλλάξ με την εικόνα της ντόρας να τρίβει τις ρώγες της. η εναλλαγή γινόταν όλο και πιο γρήγορη, ενώ από πίσω βαρούσαν νοϊζιές κρητικιές λύρες και κάποιος ούρλιαζε με έκο αυτό “αν ο δρόμος που οδηγάει στη λύτρωσή σου είναι η αρρώστια, η ψευτιά, η ατιμία, χρέος σου να βυθιστείς στην αρρώστια, στην ψευτιά, στην ατιμία, για να τις νικήσεις. αλλιώς δε σώζεσαι.”. τελικά έπεσα σε εκστατική νιρβάνα και όταν συνήλθα καθάρισα το σάλιο απ’ τα γένια και το σπέρμα απ’ τη βράκα. ΝΤΟΡΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.