ας μιλήσει και ένας άνθρωπος που όταν κάποτε το σινεμά είχε 1,500 δρχ, έβλεπε 8 ταινίες τον μήνα και πλέον που έχει 9 ευρώ, βλέπει 2.
δέχομαι ότι με τον βασικό στα 500κάτι ευρώ, το σινεμά είναι πολυτέλεια. βλέπουν οι Έλληνες σινεμά ?
διαβάστε εδώ - > http://mftm.blogspot.com/2011/01/box-office-2010-8.html . φέτος είδαμε 8% λιγότερο σινεμά κ αν πραγματικά δεις τη λιστα κ κυρίως τη δεκάδα, πρέπει να βγάλεις το μάτι σου με το κουτάλι και να το ταϊσεις στα κοράκια…:?
ένα πράγμα που δεν καταλαβαίνουν πολλοί, στη μουσική και το σινεμά, είναι πως το dοwnloading πληγώνει τις πολυεθνικές μεν, αλλά σκοτώνει τους Λάνθιμους αυτού του κόσμου. ευτυχώς ο συγκεκριμένος κατάφερε να πάρει κ δύο βραβεία, κ θα τον ξαναδούμε λογικά στις αίθοσες. όταν ομως η ταινία του, σύμφωνα με τη λίστα, δεν ειναι ούτε στις 50 :!:, υπάρχει περίπτωση να μην τον ξαναβλέπαμε. από την άλλη - και αυτό δεν αποτελεί αιχμή για κανένα από τα παιδιά που διαβάζουν κ γράφουν στα κινηματογραφικά - έχω δει πως πολλοί (και εγώ ε) δεν κλαίτε τα 9 ευρώ που θα δώσετε στον Σταλόνε ή τον clash of the titans, όταν ξέρετε από πριν οτι θα δειτε μια ΜΑΛΑΚΙΑΡΑ. για την καφρίλα; ναι για την καφριλα, αλλά από την άλλη αν δεν στηρίξουμε τον Λάνθιμο, θα βλέπουμε στο μέλλον μονο μπάφες τέτοιου ύφους. και δεν θα μας φταίει κανένας.
το “δεν έχω λεφτά να δίνω” είναι ένα επιχείρημα πολύ σοβαρό στις μέρες μας. από την άλλη, είσαι ένας καταναλωτής που απαιτεί από τον ανεξάρητο να του δώσει κάτι καλό κ ωραίο, όταν αντί να τον στηρίζει, στηρίζει τη village καi τη warner, που πίστεψέ με, δεν θα πεινάσουν αν χάσουν εσένα και την παρέα σου. Ο Λάνθιμος όμως θα πρέπει να γυρίσει άλλες 10 διαφημίσεις για να κάνει την επόμενη ταινία. Α και βtw o kυνόδοντας ειναι πολύ χαμηλού budget e.
Oκ συμφωνώ γενικά (κυρίως για το πως οι λάνθιμοι θα ξανακάνουν ταινία και θα καταλήξουν στο ράφι) αλλά έλπιζω να μην αναφέρεσαι σε όλο το ποστ σου σε μένα γιατί από τη μέση και κάτω δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα μου.
Από κει και πέρα, τα 9 ευρώ είναι πααααρα πολλά (σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι) και δυστυχώς στις 2 ταινίες που μπορεί να δει ο καθένας στο σίνεμα (τον μήνα) κάποιες θα μείνουν απ’ έξω.
Τώρα το αν αυτές οι 2 θα είναι (τύχαιο παράδειγμα) ο κυνόδοντας και μια άλλη ανεξάρτητη ξερω γω. ή το ροδα,τσαντα,και,κοπανα κι ένα καθυστερημένο παιδικό (ή τπτ μασετο/εξπενταμπλς) έχει κυρίως να κάνει με την κινηματογραφική κουλτούρα του καθένος θαρρώ. [B]αλλά και με τη διαθεση του[/B]
Το ότι τα 9 ευρώ τα δίνουν πολλοί (μαζί και εγώ πολλές φορές) σε μια μπαρούφα αντί για μια καλλιτεχνική ταινία δεν είναι μόνο γιατί μας αρέσουν οι μπαρούφες αλλά γιατί ο κινηματογράφος γίνεται όλο και περισσότερο μια απόδραση από την πραγματικότητα παρά περισσότερος προβληματισμός για αυτήν. Δεν είναι δηλαδή απλά θέμα γούστου και καλλιέργειας πνεύματος πλέον, ειδικά σήμερα είναι περισσότερο κοινωνικό φαινόμενο.
Το παρατηρώ ακόμα και σε μένα που μερικά χρόνια πριν πήγαινα ευχαρίστως σε μια αίθουσα ακόμα για να δω ένα ντοκιμαντέρ (εγώ και ο προβολατζής πολλές φορές) αλλά πλέον βρίσκω τον εαυτό μου να μην θέλει πολύ “ζόρι” στις ταινίες τους. Έχω να πάω σε αίθουσα να δω κάποια ανεξάρτητη παραγωγή και εγώ δεν θυμάμαι από πότε.
Παντως το δίλλημα “σκαστα στους κινηματογραφους ή θα βλεπεις μονο πατατες” είναι και λίγο ψευτικό γιατι μπορει να υπάρξει και τρίτος δρομος. Και οι Λανθιμοι αυτου του κοσμου (ο οποίος Λανθιμος btw δεν μου ειπε και τιποτα με τον Κυνοδοντα αλλα οκ αυτο ειναι άλλη κουβεντα) θα περίμενα να ειναι λίγο πιο ενεργοι όσον αφορά την επίλυση τετοιων ζητημάτων από το να δεχονται την κακια τους την μοιρα. Αλλα αυτό ας μην το αναλυσουμε γιατι θα βγουμε εκτος θεματος ακομα πιο πολυ…
το “αν δεν στηρίξεις τον ανεξάρτητο, θα πεθάνει”, δεν είναι δίλλημα. είναι αλήθεια
να σημειώσω κάτι που αναφέρθηκε. ας πουμε για τις ερμηνείες
θεωρώ ότι όλοι οι ηθοποιοί διακρίθηκαν κ ειδικότερα οι κοπέλες, οι οποίες έπρεπε να παίξουν με σοβαρότητα που θλίβει και δεν προκαλεί γέλιο, τα διαταραγμένα άτομα που θα μεγάλωναν σε ένα τέτοιο σπίτι και πιστεύω πως το κατάφεραν εξαιρετικά, χωρίς να γίνουν φαιδρές.
και γυρίζοντας στα όσκαρ, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως για να στηριχθείς από την ακαδημία, πρέπει να σου συμβούν πολλά δεινά…
Eνταξει διαφωνω αλλα εχει να κάνει με το πως αντιλαμβάνεται κανεις την λέξη ανεξάρτητος. Τεσπα, ειναι μια ολοκληρη κουβεντα και το πρόβλημα ειναι πως στο σινεμα δεν υπάρχει αντίστοιχο παραδειγμα με την μουσικη ή το θεατρο (τωρα τελευταια) όπου έχει δημιουργηθεί το DIY και τα ποιοτικα αποτελέσματα δεν εχουν να ζηλέψουν σε τιποτα από τα μη DIY πραγματα. Και ξαναλέω ότι θα ήθελα από τους ανήσυχους καλλιτεχνες να την ψαχνουν λίγο παραπάνω προς τετοιες κατευθυνσεις αλλα αυτό είναι ένα πολυ μεγάλο θέμα και ανηκει σε άλλο τοπικ οποτε…
αλήθεια είναι γι’ αυτούς που θέλουν να πάνε στα όσκαρ και να αγοράσουν σπίτι από την ταινία τους. αυτοί που θέλουν να γυρίσουν ταινία και να πουν κάτι, θα το κάνουν και με 2 ευρώ.
Ειναι αυτοοργανωμένα φτιαγμένο και δεν εχει να ζηλέψει τιποτα απο άλλες παραγωγες, μην πω ότι η αισθητική του και η ποιοτητα του γαμάει σε σχεση με άλλες “υπερπαραγωγες” βιντεοκλιπ (για το επίσης αυτοοργανωμενα γραμμένο τραγουδι που είναι μεγιστη κομματαρα και πατάει κατω ολοκληρες δισκογραφιες “επαγγελματιων” καλλιτεχνων ας μην το συζητησουμε).
Το πραγματικο ερωτημα εδω ειναι: Ο (καθε) “καλλιτεχνης” (ειτε ειναι σκηνοθετης, ειτε ειναι ηθοποιος, ειτε ειναι τραγουδιστης ειτε οτιδήποτε) πως ακριβώς βλέπει την τέχνη του; Τι θέλει; Θέλει να δημιουργησει και αυτο είναι προτεραιότητά του [B][U]όσον αφορά την τεχνη του[/U][/B]; Θέλει να βγαλει και τιποτα από αυτην με την ευκαιρια αλλά η δημιουργία παραμένει πρωτος στοχος στο μυαλό του; Θέλει απλα να κονομήσει μεσα από αυτην; Εγω δεν εχω την απαιτηση να την δουνε όλοι DIY αν και καλα θα ηταν. Αλλά ξαναλεω, δεν εχω τετοια απαιτηση. Θέλω να πιστευω όμως ότι για καποιους δημιουργους το να εχουν την δυνατότητα να εκφραζονται μεσα από την τεχνη τους είναι προτεραιότητα. Και απο αυτους τους δημιουργους εχω την απαιτηση να την ψαχνουν λίγο περισσοτερο προς τετοια μονοπάτια από το να γλειφουν τα στουντιο να εκτιμήσουν με όρους κερδους την δουλεια τους.
Έντιτ: Εχουμε βγει πολυ οφ τοπικ. Αν υπάρχει διαθεση για κουβεντα προς αυτη την κατευθυνση μαλλον πρέπει να ανοιξω καινουριο θεμα.
τα ντιλ που παιζονται πχ απο μια εταιρια διοργανωσης συναυλιων στο να κλεισει μια μπαντα μεχρι και τον ανταγωνισμο απο αλλες εταιριες αθεμιτο η μη…τα ιδια υσχιουν και στο σινεμα…αν η πολυεθνικη-διανομεας δει οτι η ταινια εχει την προοπτικη να κοψει εισητηρια θα επενδυση …πχ πολλες ταινιες ανεξαρτητες αγοραζονται στην αμερικη απο φεστιβαλ τυπου sundance και τις προωθουν στην αγορα του DVD που εχει και εκει κερδος…ειναι θεμα κερδους …και οχι ποιοτητας η καλλιτεχνικης αξιας…το ιδιο συμβαινει και στην μουσικη…το θεμα με τους ανεξαρτητους ειδικα στην ελλαδα ειναι οτι πρεπει να την ψαξουν με αλλες μορφες διανομης πχ ιντερνετ…με ενα αντιτιμο κατεβαζεις την ταινια σε οποια ποιοτητα θελεις η περνεις το κανονικο DVD με καποιες επιπλεον ειδικες εκδοσεις που μπορει να κανουν ελκυστικο το προιον…
περιπτωση τετοια ειναι η καινουρια ταινια του Harmony Korine το Trash Humpers/// http://www.trashhumpers.com/
ακομα πχ η καθαρση του Μπογρη δεν εχει παιχτει κανονικα στους κινηματογραφους (και ουτε προκυτε)παρα μονο σε καποιες ειδικες προβολες…
το λαθος στην ελλαδα ειναι οτι μερικοι που κινουν τα νηματα απο εταιριες διοργανωσης,δισκογραφικες,παραγωγοι,ηθοποιοι ,μουσικοι κτλ…στον ευρυτερο χωρο της τεχνης νομιζουν οτι τους ανοικει αποκλειστικα ο χωρος στον οποιο κινουνται και δεν αφηνουν αλλους να ‘‘αναπνευσουν’’ η γνωστη νοοτροπια του ελληνα μπλεκεις στα χωραφια μου…ξερεις ποιος ειμαι εγω κτλ.
Η διανομή μέσω ίντερνετ φαίνεται πολύ καλή ιδέα γιατί πρώτον ίσως έτσι μπορέσουμε να στηρίξουμε απευθείας τον καλλιτέχνη και δεύτερον θα μπορούσαν να γίνουν διαθέσιμες και ταινίες τις οποίες δεν βρίσκεις εύκολα.
Επειδή τα 9? για το σινεμά είναι πολλά λεφτά και αυτό μας περιορίζει από το να πηγαίνουμε πολλές φορές τη βδομάδα, εδώ είναι κάποιες προσφορές που προσφέρουν ορισμένοι κινηματογράφοι των Αθηνών. Ειδικά οι προσφορές που με ένα εισιτήριο μπαίνουν 2 άτομα είναι πολύ καλές, γιατί βλέπεις ταινία με 4?. Ίσως να υπάρχουν και άλλες, αυτές μπόρεσα να βρω. Εγώ έχω τιμήσει την προσφορά που έχει η Ατλαντίδα στη Δάφνη κάθε Τετάρτη
[ul]
[li]Aλέκα Δημοτικός Κινηματογράφος Δ. Ζωγράφου: Κάθε Τρίτη με 1 εισιτήριο 2 άτομα (7?)
[/li][li]Aστορ Hollywood 3D: Κάθε Τετάρτη με 1 εισιτήριο 2 άτομα (εκτός προβολών 3D).
[/li][li]Aτλαντις Classic Cinemas 3D Digital: Κάθε Τετάρτη με 1 εισιτήριο 2 άτομα (εκτός προβολών 3D).
[/li][li]Φιλιπ Cinemax Filmcenter: Κυριακάτικα απογεύματα, εισιτήριο 2,5 ευρώ για τα παιδιά και τους συνοδούς τους
[/li][li]Παλλάς: Με 1 εισιτήριο των 10 ευρώ, βλέπετε 3 ταινίες, όποτε θέλετε (όχι όμως περισσότερες από 1 την ίδια μέρα)
[/li][li]Πτι Παλαι: Για την πρώτη προβολή κάθε ημέρας, για τους φοιτητές και για τα παιδιά κάτω των 10 ετών, ισχύει μειωμένο εισιτήριο 6,5 ευρώ
[/li][/ul]
^^ Χρήσιμη η σούμα σου deadmemories, δεν το ήξερα ότι παίζουν τέτοιες προσφορές.
Καλή φάση, με βολεύουν αρκετοί κινηματογράφοι.
Άκου να δεις το Παλάς, 10 ευρώ οι τρεις ταινίες! Κατάντια…
Εγώ θυμάμαι κάτι κουπόνια που πουλάνε καμια φορά στο δρόμο στο κέντρο.
Πληρώνεις ένα ποσό και μπορείς να πας σε πολλές ταινίες σε συγκεκριμένους συμβεβλημένους κινηματογράφους.
Και η τιμή είναι τέτοια που δυο-τρεις φορές να πας έχεις κάνει “απόσβεση”.