Παιδεία


#1

Ειναι ενα θεμα που απασχολει τον φοιτητικο κοσμο εδω και εναν περιπου χρονο.
Σημερα κατατεθηκε λοιπον στη Βουλη ο νεος νομος-πλαισιο για τα ΑΕΙ.
Ιδου τι προβλεπει(απο το site της ΕΡΤ):

Με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου που αφορά τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ επιτυγχάνονται:

Η διασφάλιση της οικονομικής και της διοικητικής αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ με τη σύνταξη τετραετούς ακαδημαϊκού - αναπτυξιακού προγράμματος, το οποίο θα προσδιορίζει τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και διοικητικές ανάγκες τους και θα έχει ως στόχο την αποτελεσματική διαχείριση των σχετικών ζητημάτων.

Κάθε χρόνο η υπουργός Παιδείας θα καταθέτει στη Βουλή προς ενημέρωση και συζήτηση, ετήσια έκθεση για την κατάσταση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την πορεία του τετραετούς ακαδημαϊκού - αναπτυξιακού προγράμματος. Έτσι επιτυγχάνεται η κοινωνική λογοδοσία των ΑΕΙ.

Το Πρυτανικό Συμβούλιο και το Συμβούλιο για τα ΤΕΙ αντίστοιχα θα είναι αρμόδια για την άρση του ασύλου, παρουσία εκπροσώπου δικαστικής αρχής. Η απόφαση για άρση του ασύλου θα γίνεται πλειοψηφικά και όχι ομόφωνα. Τα ίδια τα πανεπιστήμια θα καθορίσουν τους χώρους που θα ισχύει το ακαδημαϊκό άσυλο.

(Δεν καταργειται το ασυλο)

Η ενίσχυση της διαφάνειας και δραστηριότητας των πανεπιστημίων που θα επιτευχθεί μέσω της αρχής της δημοσιότητας, καθώς τα πανεπιστήμια θα πρέπει να παρέχουν μέσω του Διαδικτύου πληροφορίες αναφορικά με μορφωτικά, διοικητικά και οικονομικά θέματα, έτσι ώστε η λειτουργία των πανεπιστημίων να είναι προσβάσιμη σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Όσον αφορά τους “αιώνιους” φοιτητές, προβλέπεται η θέσπιση ανώτατης διάρκειας σπουδών. Έτσι δίδεται η δυνατότητα διπλασιασμού του χρόνου που θα πάρει ένας φοιτητής το πτυχίο του, δηλαδή αν οι σπουδές του είναι τετραετείς δίνονται άλλα τέσσερα χρόνια, ενώ δίδεται επίσης η δυνατότητα παράτασης κατά δύο, το πολύ, εξάμηνα.

(Μουφα το ν+2 που μας λεγανε.Ηταν νx2)

Αυτό θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο για τους νέους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες, μετά το πέρας των σπουδών τους δίδεται επιπλέον και μια πενταετία. Επίσης δίνεται η δυνατότητα να διακόψει κάποιος τις σπουδές του και να επανέλθει όποτε εκείνος θελήσει.

Οι πρυτανικές εκλογές θα γίνονται με καθολική ψηφοφορία και όχι δια αντιπροσώπων.

I[/I]

Η εκλογή και ο διορισμός των μελών ΔΕΠ (Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού) θα γίνεται αποκλειστικά με πράξεις των οργάνων των πανεπιστημίων και το υπουργείο Παιδείας θα κάνει τον έλεγχο νομιμότητας μετά την έκδοση των σχετικών πράξεων.

Δωρεάν χορήγηση ενός συγγράμματος ανά μάθημα και υποχρέωση παροχής βιβλιογραφίας και οδηγών μελέτης από διδάσκοντες σε κάθε μάθημα.

Οι νέοι φοιτητές θα στηρίζονται ιδιαίτερα με παροχή οικονομικής συνδρομής, δηλαδή άτοκα εκπαιδευτικά δάνεια που θα δίνονται σε όσους προέρχονται από ασθενέστερα εισοδηματικά στρώματα αλλά και ανταποδοτικές υποτροφίες για όσους παρέχουν έργο στα πανεπιστήμια.

Επίσης θα παρέχονται συμβουλευτικές υπηρεσίες για την ομαλή μετάβαση των πρωτοετών φοιτητών από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δεν ξερω ρε παιδια…Εγω βρισκω οτι (αυτα τουλαχιστον τα βασικα σημεια που παρουσιασε επισημα η ΕΡΤ) δεν εχουν κατι κατα της “δημοσιας και δωρεαν παιδειας”.

Τωρα αν δεν τα λενε ολα και μας κρυβουν τα σημεια που μας καινε,παω πασο…
Να διευκρινισω οτι δεν ειμαι “δαπιτακι” ή νεοδημοκρατης.Ειμαι φοιτητης και κοιταω το συμφερον της φοιτητικης κοινοτητας,που ειναι και το δικο μου.

Ελπιζω παντως οι καταληψεις να ειχαν καποια βαση και να μην πεταχτηκαν στα σκουπιδια οι εξεταστικες των παιδιων για το τιποτα.

Ακουω τις γνωμες σας.


#2

ετσι οπως παρουσιαζετε φενετε πολυ καλο! αλλα σιγουρα κατι θα υπαρχει με μικρα γραματα!
το site της ΕΡΤ δεν το πολυ εμπιστευομαι διοτι ειναι κρατικο… δλδ νομιζω οτι κατι εχει κρυψει!
σιγουρα ολοι αυτοι που διαδηλωνουν κ φωναζουν εκτος απο οτι αγωνιζονται για το αυριανο μελλον των ιδιων αλλα κ των παιδιων μας εχουν κ πολλες πολιτικες βλεψεις!

γενικα εχω βαρεθει να ακουω κ να βλεπω κ τις δυο πλευρες να δινουν εναν αγωνα εντυποσεων κ το μονο που στην τελικη τους νοιαζει ειναι ποιος θα πει την καλυτερη ατακα για να φανει ο αλλος ο “ηλιθιος”.

πραγματικα πιστευω οτι το 90% απο αυτους που διαδηλωνουν δεν ξερουν καν γιατι διαδηλωνουν αλλα κ γιατι εχουν δικιο κ οχι αδικο! δυστιχως ενας μεγαλος αριθμος αυτων πανε για χαβαλε να χτυπησουν κανα γκομενακι να σπασουν τπτ για να ξεδωσουν η επειδη το λεει η παραταξη τους! το κακο με αυτους ειναι οτι δινουν δικαιωμα σε κατι τυπους στυλ τραγκα να λενε ολες αυτες τις μπουρδες στα δελτια για να πουλανε καμια φυλλαδα παραπανω την επομενη μερα.

εγω παντως χαιρομαι για αυτο το 10% γιατι αυτοι κανουν ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ κ ξερουν τι θελουν!
κ να ξερετε παιδια οτι θα δικαιωθητε!


#3

Το πρυτανικο συμβουλιο ειναι τρομερα ξεπουλημενο, οποτε μη νομιζεις οτι δεν εχουμε καταργηση ασυλου. :stuck_out_tongue:
Τελος παντων, σοβαρα μιλωντας. Το ασυλο δεν χρειαζεται ΚΑΜΙΑ απολυτως αλλαγη. Τι θα πει δηλαδη τα ιδια τα πανεπιστημια θα καθοριζουν τους χωρους ασυλου? Ποιος θα τα καθοριζει αυτα? Και γιατι η αποφαση να παιρνεται πλειοψηφικα κι οχι ομοφωνα? Ποιος μου εγγυαται εμενα οτι το πρυτανικο συμβουλιο θα λαμβανει σωστες αποφασεις υπερ ολων, τη στιγμη που φοιτητες κι επαιδευτικοι διαδηλωνουν κατα της αναθεωρησεις ενω οι πρυτανεις κανουν οτι μπορουν για να το σταματησουν αυτο? Γιατι στην τελικη ν’αλλαξει κατι πανω στο ασυλο? Ειναι η πηγη ολων των δεινων στην παιδεια? Μην ακουσω καμια βλακεια τυπου “κυκλοφορουν ελευθερα τα πρεζακια μεσα” γιατι εχω μπολικα αντιπαραδειγματα. 4 φορες ληστεψαν μαγαζι απεναντι απο αστυνομικο τμημα. 3 Ουκρανοι τις προαλλες διελυσαν ολοκληρο τμημα πριν συλληφθουν. Δηλαδη το μονο μερος που υποθαλπει εγκληματιες, ειναι η πανεπιστημιουπολη. ΟΚ… Τοσες προτασεις εχουν γινει απ’τις συντονιστικες επιτροπες για καλυτερη φωτιση της πανεπιστημιουπολης, διεξαγωγη εκδηλωσεων κλπ, αλλα μαλλον πηγαν στον βροντο.
Γιατι να υπαρχει το 2ν, δεν μπορω να το καταλαβω. Κι επειδη μαλλον ουτε εκεινοι μπορουν να το καταλαβουν, ας το διατυπωσω ξεκαθαρα. Η σχολη δεν σου δινει μονο ενα κωλοχαρτο που σε βοηθαει στην αγορα εργασιας. Η σχολη δεν ειναι μια προετοιμασια για την δουλεια. Σου παρεχει καποιες γνωσεις πανω στην επιστημη που σ’ενδιαφερει. Εγω τελειωνω τωρα το Μαθηματικο και θελω να συνεχισω τις σπουδες μου στην Ιστορια που μ’αρεσει και πολυ. Γιατι να με υποχρεωσει εμενα ενας κωλονομος να τελειωσω σε 8 χρονια? Δεν μπορω δηλαδη με το πασο μου να τελειωσω την σχολη μου? Κι αντε ασε με εμενα. Ο φοιτητης που δουλευει και ζοριζεται να τα βγαλει περα, γιατι να εχει να σκεφτεται μην τυχον και τελειωσει πιο μετα την σχολη του? Και ειναι πολλοι αυτοι οι φοιτητες, φιλοι μου μεσα σ’αυτους. Να πω οτι τους παρεχονται γενναια επιδοματα, οκ. Τα 1000 ευρω τον χρονο πιο πολυ κοροϊδια ειναι, παρα επιδομα. Να πω οτι τους παρεχεται δωρεαν στεγαση, οκ. Τιποτα ομως? Λογικο δεν ειναι να περασει η σχολη σε δευτερη μοιρα μπροστα στην αναγκη να βγαλεις καποια χρηματα? Μην τους βαζουμε ολους στο ιδιο τσουβαλι, ελεος.
Η δωρεαν χορηγηση ενος συγγραματος ειναι απλως η αρχη. Απ’οσα κι αν εχεις να επιλεξεις, την δουλεια σου δεν θα την κανεις σωστα μονο με ενα. Οι φοιτουντες θα καταλαβουν τι εννοω.
Κατι που δεν αναφερθηκε, και ειναι ισως το πιο σημαντικο, ειναι η εισαγωγη μανατζερ στα πανεπιστημια. Αφου δεν εγιναν ιδιωτικα με αμεσο τροπο, ας γινουν με εμμεσο. Ας γινουν επιχειρησεις , των οποιων τα οικονομικα κι επομενως οι επιχορηγησεις, τα προγραμματα, σχεδον ολος ο ερευνητικος τομεας και κατ’επεκτασην το προγραμμα σπουδων, να ελεγχεται αμεσως ή εμμεσως απο τριτους.
Μηπως ο νεος νομος πλαισιο περιλαμβανει αυξηση του ποσοστου του προϋπολογισμου για την παιδεια? Ή μηπως αυτο δεν ειναι υπερ των φοιτητων? Αλλα τι λεω? Θα πρεπε να ειμαστε περηφανοι που ειμαστε η 2η κατα σειρα χωρα οσον αφορα το ποσοστο του προϋπολογισμου που δινεται για την παιδεια. Ωπα, μισο. 2η απο το τελος. Μας περναει μονο η Ινδονησια. Αλλα το προβλημα στην παιδεια λυνεται με 2ν και με τροποποιησεις στο ασυλο, ξεχασα…

Σακη δεν ειναι ακριβως οπως τα λες. Το 90% ειναι πολυ μεγαλο ποσοστο. Εγω θα αντεστρεφα τα ποσοστα, οσον αφορα παντα αυτους που διαδηλωνουν και συμμετεχουν ενεργα. Οι υπολοιποι οντως δεν ξερουν τι ψηφιζουν και γιατι…


#4

Συμφωνω οτι πρεπει να γινουν αλλαγες, αλλα οι αλλαγες αυτες ειναι δευτερευουσες… Δεν ειδα καμμια αλλαγη στην ποιοτητα των σπουδων, ουτε για τη χρηματοδοτηση των πανεπηστημιων… Με λιγα λογια, ΤΡΙΧΕΣ…


#5

Ακριβως…


#6

Δεν ξέρω αν αυτά που αναγράφει το site της ΕΡΤ αποτελούν όλα όσα προβλέπει ο Νόμος-Πλαίσιο, αλλά εάν από τα Χριστούγεννα και μετά δεν υπήρχαν κινητοποιήσεις κάτι δε θα πήγαινε καλά. Μπορεί για μερικούς η κατάσταση να έχει φτάσει εκτός ορίων με τις καταλήψεις. Κι εγώ το πιστεύω αυτό, μιλώντας για τη δική μου τη σχολή τουλάχιστον. Καλή η κατάληψη όταν χρειάζεται αλλά με μέτρο. Είναι κρίμα να βλέπω τόσο και τόσο κόσμο να κοιτάει μόνο το συμφέρον του και μάλιστα το προσωρινό του συμφέρον. Γιατί οι αφελείς είναι πολλοί και από τις δύο πλευρές. Από τη μία οι λουφαδόροι που κοιτάνε πόσους καφέδες θα πιούνε εάν είναι κλειστή η σχολή και από την άλλη αυτοί που πιστεύουν ότι ‘οι γονείς τους τους έστειλαν για να σπουδάσουν και δεν έχουν λεφτά για ξόδεμα’. Ναι όμως όταν με το καλό στείλουν κι αυτοί με τη σειρά τους τα παιδιά τους για σπουδές θα δίνουν τα ίδια ποσά ή αρκετά έως πολύ παραπάνω; Και τότε τι θα λένε;

Το ότι δεν έχω κι εγώ καμία σχέση με παρατάξεις κλπ είναι αυτονόητο (δεν έχω ψηφίσει ποτέ στις φοιτητικές εκλογές :-P).


#7

Αυτό θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο για τους νέους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες, μετά το πέρας των σπουδών τους δίδεται επιπλέον και μια πενταετία. Επίσης δίνεται η δυνατότητα να διακόψει κάποιος τις σπουδές του και να επανέλθει όποτε εκείνος θελήσει.

Οι πρυτανικές εκλογές θα γίνονται με καθολική ψηφοφορία και όχι δια αντιπροσώπων.

εδω τι εννοειται όμως; αν πχ καποιος ειναι τωρα 6 ετος, το περας των σπουδων του θεωρειται το τεταρτο αρα του μενουν 5-2=3 χρονια να τελειώσει; ή απλα του δινονται απο τον σεπτεμβρη 5 χρονια επιπλέον;

εγω προσωπικα ξερω ατομα που δουλευουν με σκτ ωραρια…δεν εχουν την πολυτελεια να μη δουλεψουν…αν πχ σε ενα συγκριμενο μου φιλο ισχυσει κατι τετοιο, καλυτερα να τον διωξουν απο τωρα απ’ τη σχολη…

η πιθανοτητα για παραθυρακια υπαρχει παντα…

edit:απ’ οτι ειδα τελικα δινουν σε όσους ειναι επι πτυχιο 5 χρονια.καλο αυτο. ΑΝ δεν αλλάξει…


#8

Ο νόμος είναι ένα τίποτα.Δεν λεει τίποτα ουσιαστικό και δεν λύνει τίποτα.Τι σημαίνει οτι ορίζει δωρεάν συγράμματα.Λες και ο λόγος που δεν γινόταν αυτό ήταν ότι δεν το έλεγε ο νόμος(Ασε που το λεει κιόλας).Αφού δεν υπάρχουν λεφτά.Τι συμαίνει ότι ο νόμος λεει για καλά μεταπτυχιακά και για έρευνα…Λές και καθηγητές και φοιτητές αν μπορούσαν δεν θα το κάνανε αυτό.Αφού έτσι οι μεν έτσι πέρνουν πτυχίο και οι δε είναι η δουλειά τους , βγάζουν λεφτά τους.Θα ήταν Τρελοί να μην το κάνουν ενώ μπορουν. Όλος ο νομος μου φαίνεται κενός.Είναι σαν να είναι ο στόχος να αγοράσεις μια Ferrari.Και η λύση που σου δίνουν είναι να σε αναγκάσουν να την πάρεις ,λες και μόνος σου δεν θα την έπαιρνες αν μπορούσες.Και για να το κάνεις αυτό σου δίνουν 3000 ευρώ ενω κάνει 150.000!!!

Το άσυλο δεν καταλυεται ότι και να γίνει.Αποτελεί συνείδηση της κοινωνίας.Ένας νόμος δεν μπορεί να το κάνει αυτό.Κάνενας πρύτανης που έχει σώας τας φρένας δεν θα έφερνε ΜΑΤ για μία κατάληψη.Επανάσταση θα γινόταν.Αυτό όμως δεν συμαίνει ότι πρέπει να αποφασίζει ο πρυτανης και κανένας άλλος.Τόσα δημοκρατικά όργανα υπαρχουν.Γιατί δεν μπορεί η σύκλητος να το κάνει που συμμετέχουν όλοι…Γιατί να αφήνουν το θέμα έρμαιο στις διαθέσει ενός…Γιατί άντε καλά να είναι λογικός αλλά αν δεν έιναι.Σκεφτείτε τον Γρυσπολάκη με τέτοια εξουσία…Ίδη έχει φέρει ΜΑΤ να μας Δειρουνε μια φορά εδώ κάτω. Και μαλιστα είπε ότι δεν φαντάστικε οτι θα πέσει ξύλο.Σωστά που να το φανταστείς ότι άν φέρεις τα ΜΑΤ μπροστά σε μια πορεία φοιτητών οτι μπορεί να πέσει ξύλο.[-X .

Τα όρια είναι μια κοροιδία…Στην τελική πόσοι υπάρχουν φοιτητές πάνω από 9(ή 11) χρόνια.Και οι περισσότεροι δεν έιναι και ενεργοι.Ούτε τραβανε πόρους από τα ιδρύματα όυτε έχουν καμιά οικονομική διευκόληνση ωσ φοιτητές(αυτή σταματά στα 7 χρόνια). Πια πόσο από το δημόσια χρήμα σπαταλούν αυτοί.Αυτό δεν είναι το πρόβλημα των ΑΕΙ…

Για τον αν οι κινητιποιήσεις έκαναν κάτι αυτό απαντάται αν κάποιος δει την πρόταση νόμου που είχε ανακοινωθεί τον Ιούνιο…Απλά καμία σχέση.Για να μην πούμε για τη αποχώρηση του ΠΑΣΟΚ από την ψήφιση του αρθρου.Το ότι όμως αυτό έχει αποτελέσματα δεν σημάινει ότι είναι και ο καλύτερος τρόπος.Είναι γεγονός ότι καταπαντούνται τα δικαιώματα αυτών που αγκομαχούν να τελιώσουν.Παιδια που με το ζόρι τα βγάζουν περα.Είναι αντιδημοκρατικό ακόμα και με την συναίνεση της πλειοψηφίας.(Μην πει κανεις για το '73.Το δεν ήταν ίδιες συνθηκες.Τότε αγωνιζόντουσαν σε ένα τυραννικό καθεστώς.Δεν είναι το ίδιο).Εδώ πρέπει όλοι να αναρωτιθούμε αν γίνεται να υπαρξει καποιος τρόπος που να έχεί τα ίδια αποτελέσματα με πιο δημοκρατικό χαρακτήρα,χωρίς αυτές τις αδικιες.Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος τότε καλώς έγιναν και να συνεχίσουν…


#9

Λοιπόν, τώρα θα στεναχωρήσω αρκετό κόσμο, αλλά είναι η άποψη μου και πρέπει να ακουστεί. Ειδικά που πλέον είμαι και εγώ ένας από τους “μεγάλους” σε ηλικία του φόρουμ (και καθότι στο τελευταίο έτος για πτυχίο).

Δεν μπορώ να έχω άποψη για το σύνολο των σχολών στην Ελλάδα, αλλά με βάση τη δικιά μου, ότι έχω ακούσει για άλλες σχολές και τις προσωπικές μου εμπειρίες ως 5ετής φοιτητής έχω καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα.

Πρώτον, χρειάζονται λεφτά. Αν δεν επενδύσεις, μην περιμένεις προκοπή. Και το πόσα λεφτά πέφτουν στην παιδεία, δεν πρόκειται να στο πει ΚΑΝΕΝΑΣ νόμος και ΚΑΝΕΝΑ Σύνταγμα. Αποφασίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση όταν καταθέτει στη Βουλή τον προϋπολογισμό. Εκεί κοντά στα Χριστούγεννα. Τότε που οι φοιτητές προτιμούν τις διακοπές τους και δεν κάνουν καμία πορεία…:-k :-k Αν κάποιος πιστεύει ότι οι τωρινές καταλήψεις θα αυξήσουν το ποσοστό της παιδείας στον προϋπολογισμό, τότε δε τους τα είπανε καλά… Ας ξαναρωτήσουν 8)

Δεύτερον, ότι και να λέμε, τα Ελληνικά πανεπιστήμια στα διεθνή rankings στο κατάλογο είναι τόσο χαμηλά που δεν φτάνει το φως. Κάτι πρέπει να αλλάξει. Και όσο συνεχίζεται η προσπάθεια των κομμάτων να εκμεταλλευτούν την άγνοια-βλακεία-αγαθοσύνη-ανωριμότητα των φοιτητών για να ασκήσουν μικροπολιτική για μερικούς ψήφους παραπάνω, πείθοντας τους ότι καμία αλλαγή δεν πρέπει να περάσει, τόσο θα συνεχίζεται και η ελεύθερη πτώση μας στα rankings. Και δεν αναφέρομαι μόνο στη φετινή διαμάχη Ν.Δ. Vs Αριστερά. Μιλάω γενικά. Όποιος κάτσει και μελετήσει ποιες θεσμικές αλλαγές έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια στην ανώτερη εκπαίδευση, θα φτάσει στο τραγικό συμπέρασμα ότι δεν έχει αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ! Πάντα οι κυβερνήσεις προσπαθούσαν να αλλάξουν κάτι και πάντα το φοιτητικό κίνημα αντιδρούσε και απαιτούσε την απόσυρση των αλλαγών.

Τρίτον και ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΝ
Το πανεπιστήμιο ΔΕΝ είναι λεφτά. ΔΕΝ είναι νόμοι, ΔΕΝ είναι βιβλία, ΔΕΝ είναι εργαστήρια και εγκαταστάσεις.
[SIZE=“4”]ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!![/SIZE] Μετά από 9 εξάμηνα σπουδών και περίπου 70 μαθήματα είμαι πεπεισμένος (τουλάχιστον για τη σχολή μου), ότι ο τρόπος επιλογής του επιστημονικού προσωπικού είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. ΟΛΟΙ οι καθηγητές μου είχαν άριστες γνώσεις του αντικειμένου που καλούνταν να διδάξουν και οι μόνες ενστάσεις μου ήταν σε μία μικρή μειοψηφία που αδυνατούσε να περάσει τις γνώσεις της στους φοιτητές.

Ποιο είναι όμως το επίπεδο των φοιτητών? (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου. απλά παρακάτω προσπαθώ να είμαι 100% κυνικός, να παραβλέψω το συμφέρον μου ως karvou και να εκθέσω την κατάσταση ακριβώς όπως θεωρώ ότι είναι…)

Δε θέλει και πολύ σκέψη… Επίπεδο? Από αυτούς που μπαίνουν, ένα 5% την παρατάνε αμέσως τη σχολή γιατί δε τους ενδιέφερε τελικά. Τους πίεσαν οι γονείς τους να κάνουν κάτι που δεν ήθελαν, ή απλά οι πανελλήνιες τους έστειλαν εκεί και τα παρατάνε αμέσως. Από τους υπόλοιπους που μένουν, το 70% κατεβαίνει στις εξετάσεις με σκονάκι, κινητό τηλέφωνο και παρέα γύρω γύρω όπου όλοι μαζί συνεργάζονται σε μία προσπάθεια να πιάσουν το 5.

Επίσης, από αυτό το 95% που παίρνει το πτυχίο (γιατί όσο σκράπες και να είναι, κάποτε θα το πάρουν. Και εμένα άμα μου δώσεις κλωστή και απεριόριστο χρόνο, κάποτε θα σου έχω πλέξει και ένα πουλόβερ… Και ας μην πιάνουν τα χέρια μου!) το 40% έχει ως μόνιμο στόχο στις εξετάσεις να πιάσει ένα πεντάρι (με αυτό στηλιτεύω την έλλειψη φιλοδοξίας των φοιτητών, όχι το βαθμό… Εξάλλου και εγώ αρκετά 5αρια έχω, να έπεφτε φωτιά να με κάψει τότε). Και το πεντάρι δε σημαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια ότι ξέρεις τα απαραίτητα. Σημαίνει απλά ότι ξέρεις τα μισά από αυτά που θα σε εξετάσουν.

Οι φοιτητές, διαμαρτυρόμαστε όταν βάζει ο καθηγητής “δύσκολα” θέματα και ζητάμε επανεξέταση γιατί ο καθηγητής μας φταίει, δεν πατάμε στα αμφιθέατρα, το διάβασμα περιορίζεται στην περίοδο της εξεταστικής, αγανακτούμε σε υποχρεωτικές εργασίες που θα μας χαλάσουν το Σαββατοκύριακο και για αυτό κατεβάζουμε ψηφίσματα κατά των καθηγητών αυτών , δε μας νοιάζει αν έχουμε φτάσει 50 χρονών και ακόμα μας ταΐζει η μαμά και ο μπαμπάς, δε μας νοιάζει που όταν αντιγράφουμε αδικούμε τον τίμιο φοιτητή που κάθισε και διάβασε και για ψύλλου πήδημα κλείνουμε τις σχολές…

Αποτέλεσμα? Ένα 30% από τους πτυχιούχους, έχουν πραγματικά εργαστεί για αυτό το πτυχίο. Μόνο αυτό το 30% έχει τις γνώσεις που απαιτούνται για να ασκήσουν με ασφάλεια και σωστά την επιστήμη τους. Μόνο αυτό το 30% μέσω των γνώσεων τους θα είναι αρκετά χρήσιμοι για την ελληνική κοινωνία (αν δε μεταναστεύσουν). Μόνο αυτό το 30% είχε διάθεση να διδαχθεί κάποια βασικά πράγματα και να γίνει επιστήμονας. Και στο τέλος τα μόνα θύματα από όλες αυτές τις καταλήψεις θα είναι αυτό το 30%. Ξέρετε ποια είναι η κατάρα που θα τους κυνηγάει μια ζωή? Ότι αποφοίτησαν από μία σχολή που το 70% από τα πτυχία που δίνει δεν είναι ούτε για κωλόχαρτα…

Αυτή είναι η πραγματική υποβάθμιση του πτυχίου. Κανένας νόμος πλαίσιο, κανένα άρθρο 16 κανένας κακός μπαμπούλας δε μας φταίει… Έχω βαρεθεί να ακούω τις τελευταίες εβδομάδες από άτομα που αντιγράφουν συνεχώς σε εξετάσεις ή έχουν φτάσει 9ο έτος και ακόμα πτυχίο δεν έχουν πάρει, να περηφανεύονται ότι αυτοί παλεύουν για την αναβάθμιση του πτυχίου μου…#-o

Οι καταλήψεις θα συνεχίσουν τουλάχιστον 2 εβδομάδες ακόμα. Μην κολακεύεστε από τις καταλήψεις αυτές. Είναι δίχως νόημα και κινούνται από τη διάθεση φιλόδοξων ατόμων (από εκατέρωθεν πλευρές) για προσωπική ανάδειξη. Είναι αυτό που έλεγε ο Ναπολέων “Kings and pones, Emperors and slaves…”. Τα κομματόσκυλα ελέγχουν εμάς, “το κοπάδι”…

Μία συμβουλή ως πάλιουρας της τριτοβάθμιας πλέον. Μην χωρίζεται τον κόσμο σε “αριστερούς” και “δεξιούς”. Θα απογοητευτείτε σύντομα. Χωρίστε τον σε αξιόλογα και μη αξιόλογα άτομα…


Παρακάτω έχω και τις απόψεις μου για τα υπόλοιπα. Τα έκανα spoiler, γιατί αν κάποιος επιλέξει να μη διαβάσει κάτι (λόγω εύρους ποστ), προτιμώ να είναι αυτά. Το σημαντικό είναι αυτό που είπα παραπάνω: Μην χωρίζεται τον κόσμο σε “αριστερούς” και “δεξιούς”. Θα απογοητευτείτε σύντομα. Χωρίστε τον σε αξιόλογα και μη αξιόλογα άτομα…

Λοιπόν, άρθρο 16.

Από όλα όσα έχουν ακουστεί κατά καιρούς ότι θα συμβούν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις με απώτερο σκοπό να βγάλει λεφτά η κάθε κόκα κόλα και οι Έλληνες να γίνουν πιο βλάκες και από τον Mr Bean, τα μόνα που έχουν σχέση με την αναθεώρηση του άρθρου 16, είναι τα εξής 3 σημεία

  1. Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων ή όχι
  2. Ο κρατικός χαρακτήρας των πανεπιστημίων
  3. Η δωρεάν παροχή της τριτοβάθμιας παιδείας σε όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως

Μια απλή ανάγνωση του άρθρου 16 του Συντάγματος, θα σας το επιβεβαιώσει. Επίσης, αφού και το ΠΑΣΟΚ πλέον δε συμφωνεί, δε βλέπω πώς μπορεί να αναθεωρηθεί τώρα. (άσε που εγώ πιστεύω ότι έτσι και αλλιώς δε θα το αναθεωρούσαν τώρα, αλλά το καλοκαίρι…)

Ανάλυση:

[spoiler]
Προσωπικά με το σημείο 1 είμαι φανατικά υπέρ. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη να επιλέγει ποιος θα τον εκπαιδεύσει - διδάξει και όχι να του επιβάλλει το κράτος την παιδεία που θέλει. Μέσα σε όλα, καλό θα είναι και για τους τόσους επιστήμονες που έχουμε, που οι καημένοι έχουν τη δυνατότητα και πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για ακαδημαϊκή καριέρα, αλλά οι περιορισμένες θέσεις στα κρατικά Πανεπιστήμια και οι πενιχροί μισθοί* τους αναγκάζουν να μεταναστεύσουν ή να μην ακολουθήσουν ακαδημαϊκή καριέρα. (* ενδεικτικά, καθηγητής του ΕΜΠ, του οποίου η δημοσίευση για την ανίχνευση απεμπλουτισμένου ουρανίου ήταν Νο1 σε αναγνωσιμότητα μηχανολογική δημοσίευση για το 2005 και Νο3 το 2006, έχει μισθό ΔΕΠ που είναι κάτι πάνω από 1200 ευρώ. Το παράδειγμα ίσως να μην είναι 100% ακριβές γιατί το λέω από μνήμης, αλλά χοντρικά τουλάχιστον ισχύει).

Σημείο 2:Ο Θεσμός του κρατικού πανεπιστημίου να μείνει ως έχει. Δε βλέπω λόγο αλλαγής του και ούτε εγώ καταλαβαίνω τον όρο “μη κρατικά” πανεπιστήμια και πώς ακριβώς διαφέρει από τον όρο “ιδιωτικά” πανεπιστήμια. Είναι δηλαδή σαν αυτό που λέγαμε ότι οι “μη αρνητικοί” δεν είναι οι ¨"θετικοί", αλλά “οι θετικοί και το μηδέν”?

Σημείο 3: Δε με ενδιαφέρει αν η παιδεία θα παρέχεται δωρεάν σε όλους τους πολίτες. Με ενδιαφέρει όμως αυτοί που φαίνεται ότι πρέπει να σπουδάσουν μία επιστήμη γιατί τα βγάζουν πέρα με τη συγκεκριμένη επιστήμη και έχουν “ταλέντο” να μην έχουν ποτέ το οικονομικό ως εμπόδιο. Τι να κάνουμε? Δε θα γίνουμε όλοι επιστήμονες και δεν πρέπει το κράτος να ρίχνει την ποιότητα σπουδών των “ελπιδοφόρων” φοιτητών γιατί πρέπει να χρεώνεται μαζί και αυτούς που απλά κοροϊδεύουν την κοινωνία και τον εαυτό τους… (δεν επεκτείνομαι παραπάνω, γιατί σίγουρα το ποστ μου θα είναι πολύ μεγάλο…). Επειδή όμως μιλάμε για το Σύνταγμα της Ελλάδος και είναι σημαντικό σημείο, δεν εκφράζω άποψη μέχρι να δω αν θα το αναθεωρήσουν και πώς. Από το να γραφτεί κάτι λάθος στο Σύνταγμα που αφήνει παραθυράκια για μελλοντικές χαζομάρες, καλύτερα να μείνει ως έχει…

Υπενθύμιση: Εδώ μιλάμε για άρθρο του Συντάγματος, δηλαδή κάτι που θα εκφράζει το ουτοπικό και τον τρόπο λειτουργίας του. Με λίγα λόγια, επιχειρήματα του στυλ “με τέτοιες κυβερνήσεις εμπιστεύεσαι τέτοιες αλλαγές?” δεν γίνονται αποδεκτά. Το Σύνταγμα είναι η βάση της ελληνικής κοινωνίας και είναι ανεξάρτητο από το ποια είναι η εκάστοτε κυβέρνηση…

Σύνοψη: Φανατικά υπέρ του 1, κατά του 2ου και περιμένω τις προτάσεις των συνταγματολόγων για το 3 για να εκφέρω και εγώ άποψη [/spoiler]

Νόμος Πλαίσιο

Τα σημεία έχουν ήδη αναφερθεί

Ανάλυση

Η αριστερά υποστηρίζει ότι αυτό που ανακοινώθηκε προχθές δεν είναι αυτό που θα ανακοινωνόταν αν δεν είχαν γίνει οι καταλήψεις από τον Μάιο και μέχρι σήμερα. Η δεξιά γελάει πονηρά ότι πάντα αυτά έλεγε και ο κόσμος μπορεί να το είχε τούμπανο δεν το είχε όμως η κυβέρνηση “κρυφό καμάρι”. Από τη δικιά μου οπτική, οι τόσοι μήνες κατάληψης έγιναν τζάμπα, αφού ο νόμος πλαίσιο που θα κατέβει δεν αλλάζει τίποτα το συγκλονιστικό και ούτε θα άλλαζε ποτέ. Είναι μία προσπάθεια της κυβέρνησης να βάλει λίγο από όλα και στο τέλος κάνει ένα μεγάλο τίποτα… (άσε που νομίζω ότι εφόσον πηγαίνει ενάντια στο σύνταγμα, δε θα μπορεί να ισχύσει μέχρι να γίνει η αναθεώρηση του 16)
Α, ξέχασα βεβαίως ότι η γενιά μου βαυκαλίζεται ότι έκανε την επανάσταση για το άρθρο 16!!!:lol: :lol: :lol: :lol:

Ποιο είναι το σημαντικό βήμα που κάνει ο νόμος?

Τα 2ν(+1) έτη σπουδών? Χαίρω πολύ!!! Το Μαθηματικό και το Φυσικό Αθήνας (που έχουν τη φήμη του δύσκολου) έχουν μ.ο. διάρκειας φοίτησης τα 6 έτη με ελάχιστο χρόνο τα 4. Δηλαδή αν θεωρήσουμε μία κανονική κατανομή, στα 8 χρόνια παίρνει πτυχίο πάνω από το 95% των φοιτητών. Βάλε και τον ένα έξτρα χρόνο και είσαι κομπλέ!!! Πάλι όποιος μπαίνει, παίρνει πτυχίο!!! Αυτός ο παντελώς ηλίθιος κανόνας που ισχύει μόνο στην Ελληνική ανώτατη εκπαίδευση, θα συνεχίσει να ισχύει και να ρίχνει το επίπεδο του επιστημονικού προσωπικού στην Ελλάδα.

Το άσυλο? Χαίρω πολύ!!! Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει φορές που υπήρξε άρση του ασύλου. Αποτέλεσμα? Ουδέν!!! Κανένας πολιτικός δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος δίνοντας εντολή στην αστυνομία να μπει… Άσε μέσα σε όλα, που είναι καλύτερα να λαμβάνεται η απόφαση με πλειοψηφία (θα προτιμούσα βέβαια με ενισχυμένη πλειοψηφία) γιατί μέχρι τώρα, αρκούσε ένας που ήθελε να κάνει αβάντα και μικροπολιτική (οι φοιτητές οι ίδιοι συνήθως) για να μην αρθεί το άσυλο. Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι το άσυλο είναι κεκτημένο με σκοπό την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και όχι ο παράδεισος της παρανομίας και της ατιμωρησίας. Δεν είναι δυνατόν να γίνονται μέσα στα πανεπιστήμια κλοπές, βιασμοί,ξυλοδαρμοί, καλλιέργεια ναρκωτικών μέχρι και βανδαλισμοί δημόσιας περιουσίας (βλέπε συνθήματα σε τοίχους…) και όλοι να κάνουμε τα στραβά μάτια και να σιωπούμε…

Τα βιβλία? Σιγά τα ωά!!! Εδώ Ελλάδα είμαστε και Ελλάδα θα μείνουμε!!! Οι καθηγητές πάλι το βιβλίο τους θα προτείνουν και τα υπόλοιπα θα είναι η βιβλιογραφία του βιβλίου τους!!!:lol: :lol: Από όπου και να διαβάσεις, πάλι τα ίδια θα διαβάσεις. Δηλαδή έξω που προτείνουν βασικό βιβλίο που επαρκεί για το μάθημα και έξτρα βιβλιογραφία είναι βλάκες? (Led, αυτό που λες για τα επιπλέον βιβλία δε με βρίσκει σύμφωνο. Σχεδόν όλοι οι συμφοιτητές μου δούλεψαν σε πολλά μαθήματα με βοηθήματα. Εγώ 5 χρόνια σπουδών, δε χρειάστηκε ποτέ!!! Απλά έδινα μία ευκαιρία στα βιβλία που μας έδιναν και ΠΑΝΤΑ με έβγαζαν ασπροπρόσωπο!)

Ο μάνατζερ καιρός ήταν να εισαχθεί! Διαφωνώ Led πολύ με αυτό που λες. Ο Πρόεδρος της κάθε σχολής είναι συνήθως σχετικό με το αντικείμενο αυτής και δεν έχει γνώσεις μάνατζμεντ και οικονομικών, με αποτέλεσμα να πελαγώνει και να κάνει και πατάτες ή να γίνονται λαμογιές κάτω από τη μύτη του. Ο μάνατζερ μπορεί να βοηθήσει πολύ. Για αυτό το λόγο άλλωστε με μάνατζερ λειτουργούν όλες οι σοβαρές επιχειρήσεις. Και αυτές το συμφέρον τους κοιτάζουν και μάλιστα με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο από την ελληνική κοινωνία. Και καθαρίστριες έχουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Τι σημαίνει αυτό? Ότι τα καθαρά αμφιθέατρα είναι προσπάθεια αλλοίωσης του κρατικού χαρακτήρα του πανεπιστημίου?

Αλλά όλα αυτά και άλλα τόσα, δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Για την κατάσταση της τριτοβάθμιας παιδείας δεν ευθύνονται οι κανόνες λειτουργίας της, αλλά ο τρόπος εκτέλεσης τους…


#10

Έγραψα τα άντερα μου και ξέχασα το σημαντικότερο. Ευτυχώς που το είπες.

Είναι υποκρισία να λες ότι παλεύεις για την υπεράσπιση κεκτημένων που ίσως αμφισβητηθούν και ο τρόπος που χρησιμοποιείς να είναι η καταπάτηση τέτοιων κεκτημένων και δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα των Ελλήνων στην παιδεία.

Και οι καταλήψεις προφανώς και το καταπατούν…


#11

Karvou σ’οτι αναφερεσαι σε μενα, μπερδευτηκες μ’αυτα που ειπα. Θα στα πω αυριο απο μσν γιατι δεν μπορω να γραφω κατεβατα εδω. Ειδικα στο θεμα του Μανατζερ αλλα λεω, αλλα καταλαβαινεις.
Επισης, τα πραγματα με τα ιδιωτικα δεν ειναι τοσο απλα. Δεν ειναι “να παιρνουμε γνωση απ’οποιον θελουμε”. Ενδεικτικα σου αναφερω οτι στα πλαισια του ανταγωνισμου ιδιωτικων-δημοσιων στην Ευρωπη, τα δημοσια αναγκαστηκαν να επιβαλουν διδακτρα… Ασε που στην Γαλλια μερικες δεκαδες χιλιαδες Γαλλιδες εκπορνευονται για να πληρωσουν διδακτρα. Περαν του οτι τα ιδιωτικα θα φτασουν να καθοριζουν το προγραμμα σπουδων. Στην επιστημη μου δηλαδη, για παραδειγμα, τα εφαρμοσμενα μαθηματικα ειναι αυτα που “πουλανε”. Επομενως το ιδιωτικο πανεπιστημιο θα φορτωσει το μαθηματικο με εφαρμοσμενα και το δημοσιο για να μπορει να το ανταγωνιστει και να “αναβαθμιστει”, θα πραξει ομοιως. Τι θα γινουμε ομως ολοι εμεις που μπηκαμε εδω για να ΜΑΘΟΥΜΕ απο ενδιαφερον κι αγαπη προς την επιστημη τα καθαρα μαθηματικα, δεν ξερω… Για να μη μιλησω για το καθε κωλο-ΙΕΚ που θα γινει ιδιωτικο πανεπιστημιο… Και δεν ειναι μονο αυτα, ειναι πολλα ακομα, σηκωνει τεραστια κουβεντα που δεν κολλαει με το θεμα του Νομου-Πλαισιου.
Τα Ελληνικα πανεπιστημια ειναι πεσμενα στα διεθνη rankings γιατι δεν εχουν καλες εγκαταστασεις, δεν γινονται διαφορα projects, προσεγμενη ερευνα, δεν υπαρχει απορροφηση των αποφοιτων, δεν εχουμε πολλους ξενους φοιτητες κλπ. Τετοια ειναι τα βασικοτερα κριτηρια, συν το επιπεδο γνωσεων… Οσον αφορα το επιπεδο γνωσεων που παρεχουν, ειναι μεσα στα καλυτερα στον κοσμο. Πληροφοριακα, το Φυσικο μας τρεχει προγραμματα του ΝΑΤΟ. Κι ας ειναι κατω απο σχεδον ολα τα πανεπιστημια του εξωτερικου σ’αυτες τις λιστες. Κοπελα της σχολης μου που τελειωσε σε 5,5 χρονια με βαθμο 6,6, μετρια δηλαδη, διαπιστωσε οτι δεν υπηρχε λογος να κανει μεταπτυχιακο στην Αμερικη γιατι τα ηξερε ηδη ολα. Που θελω να καταληξω. Ειναι βλακωδες να υποβαθμιζουμε τα πανεπιστημια μας τοσο πολυ. Εχουν ελλειψεις, συμφωνω. Εχουν προβληματα, οκ. Επειδη ομως δεν ειναι καλογυαλισμενα και δεν εχουμε τις εγκαταστασεις των Αγγλων δε σημαινει οτι ειναι και για τον πουτσο.
Οσο για τους φοιτητες που αναφερεις. Προσωπικη μου αποψη, δεν γινεται το 70% των φοιτητων να ειναι ανωριμοι τεμπεληδες. Κατι δε μου κολλαει ρε συ. Και να σου πω γιατι το λεω. Οταν επι 12 χρονια το παιδι αναγκαζεται να διαβαζει καθε μερα τα δυσκολα μαθηματα του (Δεν ειναι τυχαιο οτι στα αντιστοιχα γυμνασια και λυκεια του εξωτερικου, οι μαθητες δεν κανουν σχεδον τιποτα απ’οσα κανουμε εμεις. Τριτη Λυκειου εξεταζονται στις δευτεροβαθμιες εξισωσεις για παραδειγμα…), να πηγαινει στο φροντιστηριο, στις ξενες γλωσσες και γενικως να ξεσκιζεται, ειναι για μενα λογικο οταν περναει στο πανεπιστημιο που ειναι πιο χαλαρα τα πραγματα να ξεφουσκωνει και να τεμπελιαζει. Το προβλημα εχει πολυ πιο βαθιες ριζες απ’οτι προσπαθουν να μας πεισουν.
Επισης, ειναι για μενα τουλαχιστον ηλιθιο το συστημα εισαγωγης. Οταν παρατηρω στη σχολη μου ενα 70% να περναει απο σποντα, γιατι τοσα μορια επιασε, ε πως στο διαολο να τελειωσει την σχολη γρηγορα και με βαθμους? Για μενα το ιδανικο συστημα εισαγωγης θα ειναι να μπαινουν ολοι στις σχολες που θελουν και το πρωτο ετος να γινεται ξεσκαρταρισμα. Οι ικανοι να μενουν και οι αδυναμοι να φευγουν. Ποσους χρειαζεσαι εσυ κυρα-Ιατρικη? 200? Οι 200 καλυτεροι μενουν. Οι υπολοιποι δοκιμαστε αλλου την τυχη σας. Αλλωστε ποσοι δεν περασαν Ιατρικη επειδη εγραψαν μια μετρια Εκθεση? Ή λιγο χειροτερα στα Μαθηματικα. Μαθηματα δηλαδη ασχετα με το περιεχομενο των μετεπειτα σπουδων τους. Ολα αυτα συνδεονται αρρηκτα με το επιπεδο της τριτοβαθμιας εκπαιδευσης. Δεν ειναι ξεχωριστα σωματα.
Οσο για τις καταληψεις κι απο ποιους κινουνται τα νηματα και σε τι αποσκοπουν. Τα πολυ μεγαλα στελεχη των παραταξεων ειναι δεδομενο οτι δεν χανονται. Απο κει και περα, αν βγαλεις 2 “αριστερες” παραταξεις που με τους μικροκομματισμους τους προσπαθουν να εξυπηρετησουν τα δικα τους συμφεροντα, μενει ενας κοσμος με ανιδιοτελη κινητρα που δεν ειναι τοσο βλακες πια να τους οδηγει ενας τσομπανης και να μην το παιρνουν πρεφα. Ειλικρινα δεν το πιστευω αυτο. Και χωρις να θελω να γινω εριστικος απεναντι στους δεξιους, πιο πολυ συμβαινει αυτο το πραγμα σ’αυτους, παρα στους αριστερους. Και φαινεται κι απο κουβεντες, επιχειρηματολογιες κλπ. Οσο για το αν εχουν νοημα ή οχι, αυτο δεν θα το κρινεις ουτε εσυ, ουτε εγω, αλλα τα αποτελεσματα κι ο χρονος. Για την ωρα δειχνουν πως εχουν, πετυχαινουν τον σκοπο τους. Κλεινω με το αν ειναι σωστος τροπος αγωνα ή οχι. Δε νομιζω να γουσταρει κανεις που χανει εξεταστικη. Πραγματικα δεν το νομιζω. Ολοι ζημιωμενοι βγαινουμε. Αλλα πως αλλιως να παλεψει ο φοιτητης? Με τι μεσα? Με καθιστικη διαμαρτυρια? Με απεργια πεινας? Με εξεγερση και τις τσουγκρανες στο χερι? Πηγαινοντας στις σχολες με περιβραχιονιο οπως οι Ιαπωνες οταν απεργουν? Πιστευω οτι ο turin εχει απολυτο δικιο. Αν υπαρχει καλυτερος τροπος, μακαρι να υιοθετηθει. Πρωτος εγω θα τον υπερασπιστω που θελω να τελειωσω την σχολη στην ωρα μου, ουτε εξαμηνο αργοτερα. Αν οχι, τοτε συνεχιζουμε ετσι. Αλλιως αποδεχομαστε μοιρολατρικα και παθητικα οτι ερχεται, ειτε μας συμφερει ειτε οχι. Και στην τελικη ειναι και θεμα προτεραιοτητων. Πιο πανω η εξεταστικη μας ή το μελλον μας? Οποιος κρινει οτι το μελλον του θιγεται, προφανως και θα επιλεξει το δευτερο. Οποιος κρινει οτι το μελλον του ειναι επισφαλες, επιλεγει σαφως το πρωτο. Με την ιδια λογικη, γιατι εγω να φαω στη μαπα τα ιδιωτικα πανεπιστημια επειδη ο αλλος θελει να δωσει εξεταστικη? Αν υπαρχει συνθετικη λυση που να ικανοποιει τους παντες, οκ. Αλλιως αναγκαστικα πλειοψηφικα θα βγει η αποφαση. Ακομα δεν εχει υιοθετηθει πουθενα η ομοφωνια.
Αλλαγες στα πανεπιστημια θελουν ΟΛΟΙ. Πραγματικα ολοι. Αλλα προς το καλυτερο. Κι αν πεσουν μερικα χρηματα παραπανω δεν βλαπτει ε. Για μενα αλλαγη δεν ειναι ουτε η ιδρυση ιδιωτικων πανεπιστημιων που θα αφησουν στα ιδια επιπεδα τα δημοσια, για να μην πω οτι θα τα κανουν ακομα πιο σκατα, αλλα η γενναια χρηματοδοτηση ωστε να δημιουργηθουν νεες αιθουσες για να μη γινεται μαθημα με 150 ατομα, να εξοπλιστουν τα εργαστηρια, να εμπλουτιστουν οι βιβλιοθηκες, να γινουν ποιοτικοτερες ερευνες κλπ. Πραγματικα τρομαζω στην ιδεα οτι μπορει να υπαρχει καποιος που να θεωρει οτι η κυβερνηση πραγματικα προτεινει μετρα που αποσκοπουν στην βελτιωση των πανεπιστημιων, τρωγωντας ολη την προπαγανδα της Μαριετας και των κατευθυνωμενων ΜΜΕ. Οταν κανενα απ’αυτα τα μετρα δεν οφελει την παιδεια, αλλα αντιθετως την παει ακομα πιο πισω, τοτε λογικο ειναι ν’ακουγονται οχι.
Τελος, οποιοσδηποτε διαχωρισμος ειναι ανουσιος. Οχι μονο μεταξυ αριστερων και δεξιων αλλα και μεταξυ αξιολογων και μη-αξιολογων ατομων. Και δε νομιζω ο πρωτος να γινεται σε επιπεδο μη-πολιτικο. Οπως στο ποδοσφαιρο λες μπαουγκ-γαυρος, εδω λες αριστερος-δεξιος, στην θρησκεια λες χριστιανος-μωαμεθανος κλπ κλπ. Τωρα αν μια απιστευτα κομπλεξικη και κολλημενη μειοψηφεια (χρησιμοποιωντας επικαιρους ορους :stuck_out_tongue: ) απορριπτει τους ανθρωπους αναλογα με τα πιστευω τους σ’ενα πολιτικο ή μη θεμα, τοτε τι να πεις…

Τελικα το κατεβατο δεν το γλυτωσα… #-o


#12

Στα υπόλοιπα θα απαντήσω αργότερα (διαφωνώ με πολλά από όσα λες και είμαι σίγουρος ότι σε λίγα χρόνια και εσύ θα μου λες, ότι τελικά είχα δίκιο…), αλλά μόνο αυτό θα το σχολιάσω στα γρήγορα πριν φύγω…

Λέγεται άρθρο 16 και βρίσκεται στο Σύνταγμα της Ελλάδος. Εφόσον δεν αλλάξει εκεί η πρόταση που θεσπίζει τη δημόσια δωρεάν παιδεία, τότε ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να μπουν δίδακτρα σε δημόσιο πανεπιστήμιο. Είναι άσχετο θέμα από το αν θα υπάρχουν ιδιωτικά ή όχι…

ΥΓ1. Μόνος σου έγραψες ότι “Και χωρις να θελω να γινω εριστικος απεναντι στους δεξιους, πιο πολυ συμβαινει αυτο το πραγμα σ’αυτους, παρα στους αριστερους” καταλαβαίνεις βέβαια ότι αυτή τη στιγμή κάνεις αυτό που σου είπα να μην κάνεις… Χωρίζεις τον κόσμο σε δεξιά και αριστερά… Η βλακεία και η χαζομάρα είναι υπερκομμάτική και μία μέρα θα το καταλάβεις, γιατί εσύ τουλάχιστον δεν είσαι χαζός. Το θέμα είναι να το καταλάβεις νωρίς… Για αυτό σου τα λέω…


#13

Μα καταλαβε το. Δεν χωριζω γενικα τον κοσμο σε αριστερους και δεξιους. Σ’ενα πολιτικο ζητημα το κανω. Δεν γινεται να μην τους διαχωρισεις τη στιγμη που διαφορετικα δρα ο ενας, διαφορετικα ο αλλος. Ειναι σα να σου λεω οτι οι Μουσουλμανοι νηστευουν πιο πολυ απ’τους Χριστιανους και να μου λες να μη διαχωριζω τους ανθρωπους αναλογα με τις θρησκειες τους. Σ’ενα θεμα που αφορα την θρησκεια θα το κανω, σ’οποιοδηποτε αλλο οχι. Οκ τωρα? Και ναι, η βλακεια και η χαζομαρα ειναι υπερκομματικη. Εχω συναντησει βλακες δεξιους και βλακες αριστερους καθως και εξυπνους δεξιους και εξυπνους αριστερους. Αυτο δε σημαινει ομως οτι οταν τολμας να κανεις εναν τετοιο διαχωρισμο κατηγοριοποιεις γενικα τους ανθρωπους.
Οσο για τα διδακτρα, παρολο που υπαρχει αυτη η προταση, σε πολλες σχολες οι φοιτητες πληρωνουν διδακτρα για μεταπτυχιακα. Ασε που πολυ φοβαμαι οτι θα τροποποιηθουν οι διαταξεις ετσι ωστε να βρεθει ενα παραθυρακι για να χωθουν τα διδακτρα.
ΥΓ: Αν διαφωνεις με τις αποψεις μου και μονο, ελα απο μσν για να μη γεμιζουμε το θεμα με οφ τοπικ κατεβατα. Αν γενικα θελεις να προσθεσεις γνωμες κλπ, γραψ’τα εδω. It’s up to you. :slight_smile:


#14

Τα μεταπτυχιακά δεν καλύπτονται από τους νόμους περί δημόσια παιδείας.Ποτέ δεν ήταν δωρεάν.Πουθενά δεν είναι…Απλά η συνήθης πρακτική είναι ότι αν ο μεταπτυχιακός δουλέψει σαν βοηθητικο προσωπικό αντί για μισθό δεν πληρώνει δίδακτρα. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια πρέπει ειναι γίνουν γιατί είναι διαταγή της Ε.Ε.Πολλές όμως χώρες τα έχουν ενσωματώσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην θύγεται το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας(Σκαδιναβικές χώρες,Ολλανδία,Γερμανία κτλ). Και ο λόγος που τα κατάφεραν δεν ήταν ότι ήταν πιο πλούσιες χώρες(ετσι και αλλιώς δεν ήταν πάντα) ή οι πιο άξιοι.Απλά όταν ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουν αυτά τα θέματα σκέφτηκαν συλλογικά και με σοβαρότητα και με την θεώρηση ότι αυτό συμφέρει όλους ασχέτως πολιτικής θέσης.Αλλά που να σκεφτείς έτσι εδώ…Σε μια χώρα που ο καθένας σκέφτεται το προσωπικό του συμφέρον και το κατεστημένο προυπήρχε του κράτους!


#15

τι να σας πώ ρε πάιδες! απλά φοιτώντας σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού και συγκρίνοντας το δικό μας χάος με την απίστευτη οργάνωση των ξένων πανεπιστημίων μπορλω να πώ ότι με αυτό το κείμενο απο την ερτ συμφωνώ αρκετα!

μια άλλη απορία που έχω και θα ήθελα κάποιος να μου την λύσει… είναι…

ένταξει να κάνουν απεργίες οι καθηγητές, να μην παρακολουθούν οι φοιτητές… οι γραμματείες γιατι διάλο είναι κλείστες? αφού οι κύριοι που δουλέυουν μέσα σε αυτές ουδέ μια σχέση έχουν με την παίδεια και είναι απλοί υπάλληλοι γράφειου γιατι δεν πάνε στις δουλέιες του να κάνουμε κι εμέις τις δουλέιες μας?

(ξέρω… θα με κράξετε τώρα…):?


#16

Αμφιβάλω αν οι ανάλογοι υπεύθυνοι για την παιδεία στο εξωτερικό με κάλα πανεπιστήμια ότι θα συμφωνούσαν είτε με την παρού σα κατάσταση είτε με το νομοσχέδιο…Μάλλον θα γελούσαν καιμμε τα δυο.

Σε αυτό πάντως με τις γραμματείες έχεις δίκιο δηλαδή μερικά τμήματα που αφήνουν τις γραμματείες να δουλεύουν και εννίοτε τους μεταπτυχιακούς που δεν μπορούν να διακόψουν τις εργασίες τους(όπως στη γεωπονική) είναι λιγότερο αγωνιστές;


#17

Ουσιαστικά τα φλέγοντα ζητήματα της παιδείας είναι: Αξιολόγηση, ιδιωτικά πανεπιστήμια, άσυλο. Θα τα πάρω με τη σειρά.

Περισσότερα χρήματα καλά κάνουν και δε δίνουν στα πανεπιστήμια. Γιατί; Γιατί δεν υπάρχει αξιολόγηση. Οπότε να δώσουν χρήματα για ποιο λόγο; Για να τα φάνε οι καθηγητές που έχουν να κάνουν έρευνα από το διδακτορικό τους; No way. Είναι αδιανόητο να είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση. Είναι σα να δουλεύεις, να σου πει το αφεντικό σου “Δείξε μου τι έκανες σήμερα”, και εσύ να μη του δείχνεις. Όταν πληρώνεσαι από κάπου (πόσο μάλλον όταν αυτό είναι το δημόσιο) ΟΦΕΙΛΕΙΣ να του αποδεικνύεις που πάνε τα χρήματα. ΟΦΕΙΛΕΙΣ να δείχνεις αν σέβεσαι το μισθό σου. ΟΦΕΙΛΕΙΣ να δείχνεις αν τιμάς το λόγο σου και κάνεις
αυτό που έχεις δεσμευτεί να κάνεις.

Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια από την άλλη γιατί να τα φοβηθούμε δηλαδή; Όταν άνοιξαν δηλαδή τα ιδιωτικά σχολεία καταργήθηκαν τα δημόσια; Μια χαρά δημόσια δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει; Γιατί να λέμε όχι μόνο και μόνο λόγω της υπόθεσης ότι αν ανοίξουν τα ιδιωτικά θα χειροτερεύσουν τα δημόσια; Εγώ υποθέτω ότι θα καλυτερεύσουν. Γιατί θα υπάρχει ανταγωνισμός και το κάθε πανεπιστήμιο θα θέλει να καλυτερεύει για να προσελκύει κόσμο. Προτιμάμε να φεύγουν τόσα χρήματα στο εξωτερικό; Προτιμάμε να φεύγουν τόσοι ερευνητές που θα μπορούσαν να κάνουν εδώ την έρευνά τους;

Όσο για το άσυλο. Συμφωνώ ότι είναι ένα κοινωνικό κεκτημένο. Άλλης εποχής όμως. Ποιος πιστεύει, με το χέρι στην καρδιά, ότι το άσυλο είναι χρήσιμο στις ημέρες μας; Και αν είναι τότε για ποιο λόγο είναι; Γιατί μπορούν να διακινούνται ελεύθερα “ιδέες”; Ελάτε τώρα, ας είμαστε σοβαροί. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το άσυλο όχι μόνο δε βοηθάει σε κάτι, αλλά αντιθέτως γίνεται εκμετάλλευσή του από άτομα που κάθε άλλο παρά σχέση με τους φοιτητές δεν έχουν.

Δυστυχώς πιστεύω πως για όλο το πρόβλημα φταίει η νοοτροπία του Έλληνα. Τα θέλουμε όλα ωραία και εύκολα. Όλα στο χέρι. Να μην κουραστούμε, να έχουμε ίδια μεταχείριση με τους άλλους από τον εργοδότη ακόμα και αν ο άλλος έχει κάνει τη δεκαπλάσια προσπάθεια από εμάς, να μη χρειαστεί να διαβάσουμε ποτέ ξανά μετά το πανεπιστήμιο, να μη μας συγκρίνουν με αυτούς που φοβόμαστε ότι είναι ανώτεροί μας, να μην πληρώσουμε για τίποτα κτλ. Όπως επίσης φταίει και η νοοτροπία του “Όχι”. Δηλαδή απαγορεύεται ΜΙΑ φορά να συμφωνήσουμε με την εκάστοτε κυβέρνηση; Γιατί να διαφωνείς με έναν ολόκληρο νόμο όταν η ένστασή σου είναι μόνο σε 1-2 σημεία; Πες ρε αδελφέ, συμφωνώ εδώ, διαφωνώ εδώ. Τόσο δύσκολο είναι; Αφού θες να αλλάξουν τα πράγματα, κάνε μία πρόταση, πες κάτι.


#18

Πες τα χρυσόστομε! Δεν θα μπορούσε να το θέσεις καλύτερα! :thumbup:


#19

ΟΧΙ! Δεν θα σε κραξουμε, απολυτο δικιο εχεις, περιμενω μια πληροφορια εδω και εναμησι μηνα απο ενα ΤΕΙ και ακομα να την παρω!!


#20

Θα συμφωνησω φιλε μου.
Αλλα σε αυτο για τα ιδιωτικα,πολλοι φοβουνται οτι στα ιδιωτικα πανεπιστημια το πτυχιο θα ερχεται με αποδειξη πληρωμης…Καταλαβαινεις τι εννοω.
Οπως στα περισσοτερα ιδιωτικα οι βαθμοι των ενδοσχολικων(μικρη η σημασια τους,αλλα μετρανε στο βαθμο προσβασης) ειναι ανετα 20,πιθανον να γινεται κατι παρομοιο κ στα ιδιωτικα πανεπιστημια(και χειροτερο μη σου πω,οπως εχω πλουσιους γονεις,πληρωνω και τελειωσα).
Εκτος αν υπαρξει καποιος κρατικος ή ακομα καλυτερα πιο ουδετερος ελεγχος(πως ειναι οι ορκωτοι λογιστες?Κατι τετοιο :-k ).