Εκ των προτέρων, δεν περιμένω και πολύ μεγάλη συμμετοχή στο πολλ από το φόρουμ. Ωστόσο who cares.
Η Creep ήταν η πρώτη ελληνική ανεξάρτητη εταιρία.
Ιδρύθηκε το 1982 από τον Μπάμπη Δαλλίδη. O Mπάμπης ήταν συμμαθητής με τον Φιλ “Σκαρς”, o οποίος είχε ένα συγκροτημα και έψαχνε τρόπο να κυκλοφορήσει το άλμπουμ του. Τελικά ο Μπάμπης με δανεικά δημιουργεί την Creep. Στην αρχή είχε μόνο σκοπό να βγει το άλμπουμ του συμμαθητή του, κάτι που και έγινει. Το γκρουπ ήταν ίσως ότι πιο σκοτεινό έχει υπάρξει στον ευρύτερο χώρο του ροκ της εγχώριας σκηνής. Το όνομα τους ήταν Yell-o-Yell, όπου πολλοί τους χαρακτήρισαν τους έλληνες Birthday Party. Tελικά όμως εφόσον έγινε η αρχή μπήκαν και άλλα γκρουπ στο ενεργητικο της εταιρείας. Γκρουπ που έχουν μείνει σταθμοί στην underground σκηνή της χώρας μας, όπως: (εκτός από τους Yell-o-Yell), οι Villa 21 (προσωπική άποψη = το καλύτερο αγγλόφωνο συγκρότημα των 80’ς από την εγχώρια σκηνή), οι South of No North, οι Metro Decay, οι Headleaders, οι Reporters και άλλοι.
Η ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ CREEP RECORDS (1982 ? 1987)
Singles
01 Yell-O-Yell ? Shoot The Truth
02 Villa 21 ? I See No
03 Headleaders ? Voices
04 The Reporters ? Computer World
05 Metro Decay ? Κειμήλια
06 Villa 21 ? Move
07 Clown ? Λευκά κελλιά
08 Art Of Parties ? Last Time ? Central Room
L.P.?s
01 The Reporters ? Bare Hands
02 Yell-O-Yell ? Funtime
03 Headleaders ? What It Means To Me
04 Villa 21 ? A Ghost On The Move
05 Metro Decay ? Υπερβαση
06 The Vyllies ? The Vyllies
07 Yell-O-Yell ? Hello Hell
08 CPT Νεφος ? Silence Interrupted
09 South Of No North ? Lacrimae Christi
10 Rehearsed Dreams ? Repulsion
11 Angelo And His Egos ? Egotriping At The Gates Of Hell
12 Villa 21 ? Men Of Clay
13 South Of No North ? Fell Frozen
στην ουσία, η ιστορία της Creep αποτελεί παράδειγμα δημιουργικότητας, αφοσίωσης και αγάπης για αυτό που γούσταρε μια παρέα παιδιών. το ροκ ν ρολλ δλδ. Αν διαβάσετε συνεντεύξεις του Μπάμπη Δαλλίδη θα διαπιστώσετε ότι έτρεχε μόνος του με το μηχανάκι να κανεί τη διανομή των δίσκων στα καταστήματα. Το απόγευμα βέβαια, διότι το πρωί δούλευε. Κάθε (σχεδόν βεβαίως) συγκρότημα της Creep ήταν προσεκτικά επιλεγμένο, όλα έπρεπε να είχαν τον χαρακτήρα της Creep ώστε να μπουν στο δυναμικό της παρέας.
Τελικά η εταιρεία έκλεισε το 87, δυστυχώς. Θες το περιορισμένο εναλλακτικό ροκ κοινο της Ελλάδας στα 80’ς, θες το ότι ο στόχος της εταιρείας δεν ήταν η κονόμα αλλά η προώθηση αυτών των γκρουπ κλπ κλπ. Το θέμα είναι πάντως ότι αν και το έργο της Creep ήταν μικρό σε όγκο, σήμερα είναι συναισθηματικά ανεκτίμητο. Προσωπικά πιστεύω ότι αν δεν ήταν αυτά τα συγκροτήματα, μαζί με μερικούς ακόμη, συν κάποιες συναυλίες ξένων γκρουπς, το εγχώριο κοινό θα αργούσε πάρα πολύ να ανακαλύψει έννοιες όπως ποστ πανκ, νταρκ-γουεηβ, γκόθικ, νιου γουεηβ κλπ. Σημερα βέβαια, τα συγκεκριμένα ΚΕΙΜΗΛΙΑ είναι συλλεκτικά, οι τιμές που τα συναντας στα διαφορα σάητ δημοπρασιών είναι δυσθεώρητες κλπ κλπ.
Μετά το λουκέτο της Creep κάποια γκρουπ συνέχισαν να κυκλοφορούν και άλλες δουλειές βρίσκοντας στέγη σε άλλες ανεξάρτητες εταιρίες (που εν τω μεταξύ είχαν κάνει την εμφάνισή τους), άλλοι παραμείναν αδρανείς, άλλοι διαλύθηκαν, άλλοι άφησαν τον μάταιο κόσμο κλπ. Αξιοσημείωτο είναι ότι κάπου το 94-95 έγινε μια προσπάθεια αναβίωσης της Creep μέσω της FM RECORDS. H οποία πλησίασε τον Μπάμπη Δαλλίδη και συζήτησε το ενδεχόμενο επανακυκλοφορίας των άλμπουμ. Το πρώτο βήμα ήταν η συλλογή Return Of The Creeps η οποία περιείχε συγκεντρωμένα όλα τα single της εταιρείας. Σείρα είχε το Υπέρβαση των Metro Decay. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που στο ξεκίνημα της συνειδητής ασχολίας μου με το ροκ, έπεσα πάνω στις συγκεκριμένες επανακυκλοφορίες. Ήταν περίεργα, δεν ειχαν σχέση με το εμπορικό “ροκ” που ακουγόταν τότε από κάποιον της ηλικίας μου, τελικά τα χώνεψα όμως για τα καλά και ξεκίνησε μια σχέση με τα συγκροτήματα αυτά, αλλά και τον ευρύτερο χώρο που καλά κρατεί από τότε. Επανέρχομαι μετά την μικρή παρένθεση. Δυστυχώς, τα σχέδια για νεα “Creep” άλμπουμ δεν προχώρησαν όπως αρχικά είχαν υποσχεθεί οι τύποι της FM records (σχεδόν). Στην ουσία βγήκε μόνο ένα, και ο λόγος είναι φυσικά για το ντεμπούτο των Νighstalker. Και είναι κάτι που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί, οτι στην ουσία το πρώτο άλμπουμ των Nightstalker είναι ο “τελευταίος δίσκος” της Creep, καθώς ο Δαλλίδης τους είχε ανακαλύψει και προτείνει. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός βέβαια ότι οι Nightstalker άντλησαν μεγάλο μέρος των επιρροών τους από τα τελευταία άλμπουμ των Villa 21, οι οποίοι είχαν εξελιχθεί σε ένα πιο heavy rock - garage - ψυχεδελικό γκρουπ σε σχεση με τα πρώτα σκοτεινά τους βήματα.
Θα βάλω ένα πολλ περιλαμβάνοντας τα εξής γκρουπ
Yell-O-Yell
Villa 21
Headleaders
The Reporters
Metro Decay
Clown
Art Of Parties
CPT Νεφος
South Of No North
Rehearsed Dreams
εξαιρώ τις Vyllies (το μοναδικό μη-εγχώριο γκρουπ της Creep) και τους Angelo And His Egos (όπου στην ουσία ήταν ένα “παραστράτημα” της Creep).
YG: Κάποια στιγμή θα αναφέρω κάποια λόγια για κάθε γκρουπ ξεχωριστά.