Albert King
Η Αρχή
Αυτός είναι ο πραγματικός ?Βασιλιάς των Blues?, αν και ο τίτλος έχει δοθεί στον B.B. King. Μαζί όμως με τον B.B. και τον Freddie King, ο Albert King αποτελεί μία από τις κορυφαίες πηγές έμπνευσης για τους κιθαρίστες των blues και της rock μουσικής. Χωρίς αυτόν η σύγχρονη μουσική με κιθάρα δε θα ήταν η ίδια, αφού το στυλ του επηρέασε τόσο λευκούς όσο και μαύρους μουσικούς των blues, από τον Otis Rush και τον Robert Cray μέχρι τον Eric Clapton και τον Stevie Ray Vaughan. Είναι αξιοσημείωτο ότι σχεδόν όλοι οι σύγχρονοι κιθαρίστες των blues σπάνια θα παίξουν, χωρίς να υποπέσουν σε κάποιο κιθαριστικό κλισέ του B.B. King ενώ ο μόνος που δεν το έκανε ήταν ο Albert King, αφού εξαρχής είχε αναπτύξει το δικό του μοναδικό ύφος. Ο Albert King παρότι ήταν αριστερόχειρας δε ρύθμισε ποτέ την κιθάρα του αντίστροφα, όπως συνηθίζουν οι αριστερόχειρες κιθαρίστες. Αυτό ακριβώς το γεγονός ήταν ο λόγος για τον διαφορετικό ήχο του.
Γεννήθηκε στην Indianola του Mississippi τις 25 Απριλίου 1923, αλλά μεγάλωσε στο Forest City και το πραγματικό του όνομα ήταν Albert Nelson. Ξεκίνησε από μόνος σε παιδική ηλικία να μαθαίνει κιθάρα, πάνω σε δικής του κατασκευής όργανο από ένα κουτί πούρων. Στην αρχή ξεκίνησε να παίζει με gospel συγκροτήματα ? όπως οι Harmony Kings ? αλλά μόλις άκουσε τους Blind Lemon Jefferson, Lonnie Johnson και διάφορους άλλους μουσικούς των blues, αφοσιώθηκε αποκλειστικά και μόνο σε αυτό το είδος. Το 1950, γνώρισε τον MC Reeder, ιδιοκτήτη του νυχτερινού μαγαζιού T-99 και μετακόμισε στην Osceola πολύ σύντομα ως μέλος της ορχήστρας του μαγαζιού με το όνομα In the Groove Boys. Το συγκρότημα επιδόθηκε σε διαρκείς συναυλίες τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και γύρω από το Arkansas, εκτός από τις μόνιμες εμφανίσεις στο T-99, όπως επίσης και σε μουσικές εκπομπές στους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Αφού χόρτασε από την επιτυχημένη πορεία του στην περιοχή του Arkansas, ο King μετακόμισε το 1953 στο Gary της Indianapolis, για να μπει σε νέα μπάντα με τους Jimmy Reed και John Brim. Όντας και οι δύο κιθαρίστες πίεσαν τον King να γίνει ο ντράμερ του συγκροτήματος. Είναι η περίοδος που έχει υιοθετήσει το όνομα με το οποίο έγινε γνωστός -δηλαδή Albert King- αμέσως μετά την τεράστια επιτυχία του ?Three O?Clock Blues?, του B.B. King. Λίγο μετά τη μετακίνησή του στο Gary, o Albert γνώρισε το χαρισματικό μπασίστα και τραγουδοποιό Willie Dixon, ο οποίος τον βοήθησε, κανονίζοντάς του οντισιόν στην εταιρεία Parrot Records. Ο King έγινε δεκτός στην εταιρεία και κυκλοφόρησε το πρώτο του δισκάκι τέλη του 1953. Αν και ηχογράφησε πέντε κομμάτια, το μόνο που κυκλοφόρησε ήταν το single ?Be on Your Merry Way? / ?Bud Luck Blues?. Τα υπόλοιπα κομμάτια θα κυκλοφορούσαν σε διάφορες συλλογές των επόμενων τεσσάρων δεκαετιών. Αν και τα πήγε αξιοπρεπέστατα σε πωλήσεις, το single δεν συγκέντρωσε και τόσο την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού, ώστε να συνεχιστεί η συνεργασία με την Parrot. Αρχές του 1954, ο King θα επιστρέψει στην Osceola, για να ξαναμπεί στους In the Groove Boys και θα παραμείνει εκεί για τα επόμενα δύο χρόνια.
Το 1956, ο Albert ξαναμετακομίζει, αυτή τη φορά στο St. Louis, όπου και παίζει ως πρώτο όνομα με διάφορα τοπικά συγκροτήματα στα club της περιοχής. Εκείνη την περίοδο είναι που πιάνει στα χέρια του - και ποτέ δεν ξανάφησε ? την κιθάρα Gibson Flying V και την οποία ονόμασε Lucy. Μέχρι το 1958, ο Albert είναι πλέον πολύ δημοφιλής στο St. Louis, γεγονός που οδήγησε και στην υπογραφή συμβολαίου με την Bobbin Records το καλοκαίρι του 1959. Σε μία από τις πρώτες του ηχογραφήσεις εκεί, ο King δούλεψε με ένα πιανίστα και ένα μικρό σχήμα πνευστών, κάτι που έκανε τη μουσική τους να ακούγεται περισσότερο με jump blues, απ? ότι Delta Mississippi ή Chicago blues. Παρόλα αυτά η κιθάρα του άρχισε να είναι η πρωταγωνίστρια της σκηνής και ήταν σαφές ότι είχε αναπτύξει ένα μοναδικό και δυναμικότατο ήχο. Οι ηχογραφήσεις του για τη Bobbin πήγαν άψογα σε πωλήσεις στην περιοχή του St. Louis. Μία από τις πρώτες του επιτυχίες σε εθνικό επίπεδο ήταν το ?Don?t Throw Your Love on Me So Strong?, όταν κυκλοφόρησε τέλη του 1961, φτάνοντας στο Νο14 των R&B charts. Η King Records με την οποία πλέον συνεργαζόταν συνέχισε να κυκλοφορεί υλικό που είχε ηχογραφήσει στη Bobbin ? συμπεριλαμβανομένου και ενός ολοκληρωμένου album, το Big Blues, το οποίο και κυκλοφόρησε το 1963 ? αλλά κανένα από αυτά δεν κατάφερε να φτάσει την τεράστια επιτυχία του ?Don?t Throw Your Love on Me So Strong?. Ο King εγκατέλειψε τη Bobbin στα τέλη του 1962 και ηχογράφησε για την King Records την άνοιξη του 1963, με πιο pop διάθεση από τις προηγούμενες δουλειές του. Τα single όμως που προέκυψαν, δεν πούλησαν. Μέσα σε ένα χρόνο έκοψε τέσσερα δισκάκια για την τοπική ανεξάρτητη εταιρεία του St. Louis, Coun-Tree, της οποίας ιδιοκτήτης και διαχειριστής ήταν ένας jazz τραγουδιστής, ο Leo Gooden. Αν και τα single δεν κυκλοφόρησαν σε πολλές πόλεις ? καταγράφηκαν πωλήσεις μόνο σε St. Louis, Chicago και Kansas City - προμήνυσαν τη συνεργασία του με τη Stax Records.