Κουρδισμα μπασου σε c(ντο)-πληροφοριες

γεια χαρα σε ολους.

Κουρδιζω το μπασο σε ντο λογω μουσικης της μπαντας μου και θελω μαι βοηθεια.
Λογω του οτι οι χορδες ειναι πολυ ‘‘λασκα’’ το μπασο κλαταρει,δηλαδη χτυπαει η χορδη στους μαγνητες οταν παιζω και ειναι εκνευριστικο αυτο.

Περα απο ενα απλο service,δηλαδη ρυθμισμα της ταστιερας ετσι ωστε να ειναι προσαρμοσμενη σε αυτο το κουρδισμα…υπαρχουν καποιες συγκεκριμενες χορδες που ειναι σχεδιασμενες για αυτο το κουρδισμα η εστω κατι αλλο???

οποιος γνωριζει ας απαντησει.

Απ’ όσο ξέρω κατάλληλες για χαμηλά κουρδίσματα είναι οι blue steel. Και ο μπασίστας των kyuss αυτές χρησιμοποιούσε :stuck_out_tongue: Μπορείς να βρεις στο ιντερνετ. Για μαγαζιά δεν ξέρω. Εγώ στην Αθήνα λίγο που έψαξα δεν βρήκα. Μια εναλλακτική είναι να πάρεις όσο πιο μεγάλο νούμερο βρείς χορδές (120 η τωρινή C πχ) γιατί αναγκάζεσαι να τις σφίξεις κι έτσι δεν χτυπάνε στους μαγνήτες. Εμένα μ’ έχει βολέψει αν και βρήκα μόνο για 5χορδο.

5χοεδο μπασο εχω…θα το ψαξω…

Καλά αφού έχεις 5χορδο γιατί δεν κάνεις C την B; :-k

Αφού έχεις 5χορδο δε θα σου περισσέψει και η χορδή λοιπόν :Ρ
Leviathan, το θέμα είναι να πέσουν όλα 2 τόνους κάτω. Οπότε η Ε γίνεται C κ.ο.κ.

Μα ο κυριότερος λόγος για να πάρεις 5χορδο είναι για να μην χρειάζεσαι γενικό ξεκούρδισμα όταν έχεις αν βγάλεις κομμάτια σε B ας πούμε … δεν χρειάζεται να τα ρίξεις όλα 2 τόνους κάτω. Εφόσον κάνεις το ανέβασμα θα’χεις τις χαμηλές νότες που θες και όλα τα υπόλοιπα διατηρούνται όπως τα ξέρεις, πού είναι το κακό; Έτσι όπως το λες θα πρέπει να το κάνει είτε C F Bb Eb Ab (που δεν στέκει εφόσον θα πρέπει να ανεβάσει ΟΛΕΣ τις χορδές κατά ένα ημιτόνιο) είτε, με βάση το προηγούμενο ποστ σου ("η E γίνεται C ") B C F Bb Eb (που δε στέκει γιατί πλέον η B στην ουσία δεν χρησιμεύει σε κάτι) είτε
G C F Bb Eb (σε αυτή την περίπτωση πας για καινούργιες χορδές όπως θα εξηγήσω πιο κάτω, αλλά αφού με την μπάντα δεν θα παίζεις πιο μπάσες νότες από C2 - C δεύτερης οκτάβας -, γιατί να το κάνεις;).

Εδώ στο 6χορδο την Β την ανεβάζω μέχρι C ή και D (όταν βολεύει να’χω μία D ανοικτή) και δεν υπάρχει πρόβλημα.

Εν κατακλείδι, ο μόνος λόγος να πάει το παιδί για χορδές είναι άμα θέλει ακόμα πιο χαμηλό κούρδισμα από C, ΕΦΟΣΟΝ έχει πεντάχορδο. Εγώ π.χ. αν είχα πεντάχορδο για διάφορους λόγους θα το κούρδιζα σε G# standard, πράγμα που σημαίνει ότι θα έπρεπε να κατεβάσω κατά μία τρίτη όλες τις χορδές. Ε, σε αυτή την περίπτωση θα ήθελε σίγουρα ένα σετάρισμα και κατάλληλες χορδές.

Ξαναλέω, όλα αυτά εφόσον υπάρχει πέμπτη χορδή. Αλλιώς βεβαίως θα πήγαινες για σετάρισμα και όλα τα σχετικά.

Ελπίζω να σας κάλυψα.

Α, γκατάλαβα. Μιλάς πιο πρακτικά. Για να λέει λόγω μουσικής που παίζει, υποθέτω πως θέλει το κούρδισμα του πιο χαμηλά, όχι πιο ψηλά. Ήδη έκανε το service. Για ν’ ακούγονται τα κομμάτια στις σωστές θέσεις πρέπει να κατεβάσει το κούρδισμα, όχι να το ανεβάσει. Άλλο η B να γίνει C, άλλο η E. Είναι πιο βαρύς ο ήχος στη δεύτερη περίπτωση.
Βέβαια αυτό είναι στην κρίση του καθένα και είναι όπως ακούγεται καλύτερα.

5χοεδο μπασο εχω…θα το ψαξω…

να ξεκαθαρισω οτι εκτος απο 5χορδο εχω και 4χορδο μπασο…απλα τυχαινει να το εχω εκει που σπουδαζω και μου ειναι δυσκολο να το εχω τωρα(ευνοητοι λογοι)…οσον αφορα τα κουρδισματα στο 5χορδο…μπορει υπολοιποι να παιζουν σε κουρδισμα C απο την μπαντα μου αλλα εγω ειχα μαθει τα κομματια σε D και επομενως επαιζα σε διαφορετικο κουρδισμα απ’ οτι οι αλλοι…τωρα ομως ειδη δεν προλαβαινω και καιγομαι πρεπει να καταφυγω στην ευκολη λυση…Σωστα ολα αυτα που λεει o Leviathan αλλα εγω κυριως το 5χορδο το χρησιμοποιω σε αλλα ειδη μουσικης που ασχολουμαι…

εχω επιχειρησει να κανω την B -> C αλλα δε βολευει…

Για πειτε τωρα εσεις που ξερετε τα κολπα…

Ο κιθαριστας της μπαντας οπως και το 4χορδο μπασο μου ειναι σε c#.
Χθες πηρα ενα πενταχορδο που ειναι απο τη μανα του σε b.

Να γινει η χοντρη χορδη c# δηλαδη να κουρδιστει πιο ψηλα, φανταζομαι δεν παιζει.
Να γινει g# (ωστε η αμεσως επομενη να ειναι c#) φανταζομαι δεν παιζει γιατι δεν ξερω τι χορδη θελει και αν χοραει απο την τρυπα του μπασου μου και απο την αλλη θα εχω ηχο για φαλαινες.
Να παιζουμε σε διαφορετικες θεσεις βαριεμαι και μονο που το σκεφτομαι.

Αρα η μονη λυση ειναι να κουρδισει ο κιθαριστας σε b?
Ή μηπως κατι απο τα 2 πρωτα γίνεται;

Διάβασες ό,τι έχω γράψει πιο πάνω;

Αν όχι, ας ανακεφαλαιώσω:

Όλα παίζουν αναλόγως των γούστων σου και του τι θες να θυσιάσεις.

  • Μπορείς να κάνεις την Β C# / Db αφήνοντας τις άλλες χορδές ίδιες αλλά μπορεί να μην σε βολεύει για όλα τα κομμάτια (ανάλογα με το παικτικό σου επίπεδο) γιατί αλλάζουν τα σχήματα για τις κλίμακες και τα arpeggios.
  • Μπορείς να πας σε G# / Ab standard και να μείνουν όλα τα σχήματα όπως τα ξέρεις αλλά τότε λογικά θα πρέπει να πας το όργανο για σετάρισμα αν σχεδιάζεις να μείνεις μόνιμα έτσι κουρδισμένος (για να μην είναι υπερβολικά χαλαρές οι χορδές σου).
  • Μπορείς να αφήσεις τα πάντα όπως είναι (τώρα λες ότι βαριέσαι, τι να σου κάνω).
    Εγώ θα έκανα το 2ο πάντως. Επιπλέον κόστος αλλά μετά θα είσαι άρχοντας.

Χμ… ευχαριστω κατ’αρχας για τον χρονο σου.

-Το πρωτο που λες δεν το κανω γιατι δεν μπορω! Ειμαι λιγο τεμπελακος για να κατσω να μαθω απο την αρχη τις αλλαγες που θα προκυψουν.
-Ναι, εννοειται οτι θα φυγει για σεταρισμα το οργανο, ποτε δεν αλλαζω κουρδισμα χαλαρωνοντας απλα τις χορδες. Ο μαστορας που ρωτησα αν μπορει να μου το σεταρει σε G# με κοιταξε σαν να τον ρωτησα αν μπορει να πεταξει μια γατα… εφοσον ομως αυτο [U]γινεται[/U], θα κοιταξω να το δωσω καπου αλλου. Και εγω νομιζω οτι ειναι η πιο σωστη επιλογη αν και φοβαμαι λιγο οτι η G# θα ειναι σκετος βοθρος.