Ήθελα να γράψω αποψάρα για το “Music for the masses” (μιας και θυμήθηκα και το post του nnnkkk), αλλά συνειδητοποίησα ότι απλά θα καταντήσω ο γραφικός που θα έρχεται να γράφει την κάψα του για κάθε album Depeche Mode που ακούει. Οπότε θ’ αρκεστώ σε λίγες παρατηρήσεις:
1.Είναι απίστευτη τύχη ν’ ανακαλύπτεις ολόκληρες δισκογραφίες πασίγνωστων (άρα λίγο-πολύ αξιόλογων, κάτι θα ΄χουν να πούνε, ρε παιδάκι μου) συγκροτημάτων στα “γεράματα” ή, τέλος πάντων, εφόσον ήδη σαν ακροατής έχεις ανακαλύψει διάφορες μουσικές, ρεύματα κλπ. οπότε μπορείς κάποια πράγματα να τ’ “ακούς” διαφορετικά από ό,τι θα τ’ άκουγες 14 χρονών π.χ. Δοκιμάστε το, είναι σαν ξαναγίνεστε 14 χρονών βασικά, εκεί που νομίζετε ότι πάνω-κάτω έχετε πάρει ό,τι συγκινήσεις έχετε πάρει από τη μουσική, ανακαλύπτετε ότι υπάρχει ακόμα αυτό το συναίσθημα.
2.Μα ΠΩΣ γίνανε τόσο δημοφιλείς οι Depeche Mode όταν εγώ βρίσκω στο 90% των κομματιών τους μαυρίλα και θλίψη; Τι ταλέντο είναι αυτό να φτιάχνεις pop, radio-friendly κομμάτια, αλλά ο κορμός των μελωδιών και το ηχητικό background να βγάζουν κάτι το δυστοπικό, κάτι από τους ήχους του “Blade runner” (εγώ τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω).
3.nnnkkk, στο “I want you now” δεν είναι ανάσες αυτά που ακούγονται, αλλά ακορντεόν που ανοικογλείνει (!).
4.Δεν παίζει να είμαι ο μόνος που αναγνώρισε ότι το (δεν-έχω-λόγια-να-περιγράψω) “A question of lust” βασίζεται στο “Yesterday” στην αρχή του couplet του, ε; Μιλάμε για τρομερό ξεπατίκωμα.
5.Παίζουν κάτι παλιά video με τον Gore να παίρνει μία ακουστική κιθάρα σε live και να παίζει κάτι “I want you now” και “Here is the house” (MA TI KOMMATI EINAI AYTO). Δεν ξέρω αν ήταν κάτι που γινόταν κατά κόρον αυτό, αλλά πόσες ανατριχίλες παίζουν εκεί;;; Επίσης ενώ είχα την εντύπωση ότι τα τραγούδια τους ήταν keyboard-based, ίσως τελικά να είχαν και πιο rock/μπαλαντοειδείς καταβολές -έστω σε αρχική μορφή.
6.Αν αυτός ο Wilder που λέτε είναι υπεύθυνος για τους ήχους που ακούγονται (γιατί σαν συνθέτη παντού βλέπω τον Gore), δηλαδή το στυλ των πλήκτρων, των synths, τα “χαλιά” στο background κλπ., ε ΜΠΡΑΒΟ, ΡΕ ΜΕΓΑΛΕ. Θα ήθελα να διαβάσω παραπάνω γι’ αυτό, αν έχετε κανένα info κλπ., δηλαδή είναι αξιοπερίεργο πώς άλλος είναι ο συνθέτης, αλλά κι άλλος επηρεάζει αρκετά το ηχητικό αποτέλεσμα.
7.Μεταξύ Gahan και Gore προτιμώ τον πρώτο γιατί μάλλον οι βαρύτονοι μ’ ελκύουν περισσότερο, αλλά ακόμη περισσότερο μ’ ελκύουν οι διφωνίες τους.
Τέλος, αφορμή για το όλο ξέθαμα του topic ήταν αυτό βασικά:
Ήδη από τώρα έχω ΚΩΛΟΨΗΘΕΙ να ψάξω ημερομηνίες είτε για Ρώμη/Μιλάνο, είτε για Βερολίνο, Βουδαπέστη ή Κοπεγχάγη. Δεν είχα ιδέα ότι θα έπαιζαν ξανά μετά τον θάνατο του Fletcher. Βέβαια δεν ξέρω που κυμαίνονται τα εισιτήρια τους, αλλά ψήθηκα full.