Περί της απόφασης του Elvis Costello

Αμφιταλαντεύτηκα για λίγο ως το προς πού έπρεπε να μπει αυτό, εδώ, στο podium ή στον Σχολιασμό Κειμένων, αλλά τελικά είπα ε, καλύτερα στην Επικαιρότητα. Αν πάλι κάποιος mod κρίνει διαφορετικά, ας το μεταφέρει όπου νομίζει.

http://rocking.gr/article7546.php

Άξιος σεβασμού.

Εφ’ όσον ψήνεστε να το συζητήσουμε παραπέρα, θα επεκταθώ.

Γνώμες.

Μου φαίνεται λίγο υπερβολικό να ακυρώνεις συναυλία επειδή δεν συμφωνείς με την πολιτική μιας χώρας. Δηλαδή για τον κόσμο θα παίξει, όχι για τους πολιτικούς. Από την άλλη σαν συμβολική πράξη που θα κάνει και λίγο θόρυβο, στέκει.

Επειδή το θέμα είναι κάπως συγκεκριμένο, θα μπορούσαμε να το επεκτείνουμε σε αντίστοιχες πράξεις καλλιτεχνών

π.χ.:

Jean-Luc Godard cancells his much anticipated appearance to Cannes following problems of “Greek type”

I will go until death with the Festival but I will not be taking a single step further. Following Greek type problems, I cannot be the person you require."

Τhat is Jean-Luc Godard?s, (known to some simply as “God”), laconic message of excuse for Cannes no-show.

http://athens.cafebabel.com/en/post/2010/05/18/Jean-Luc-Godard-cancells-his-much-anticipated-appearance-to-Cannes-following-problems-of-Greek-type

Σωστή κίνηση, αν βέβαια η συναυλία διοργανώνεται από κάποιον φορέα που σχετίζεται με την κυβέρνηση κλπ. Αν όχι, δεν θα έβλεπα κάποιο λόγο για την συγκεκριμένη κίνηση.

Αν και όχι για τον ίδιο λόγο αλλά παρόμοιο σκηνικό είναι το εξής. πριν κανα-δυο χρόνια οι Kreator ακύρωσαν την εμφάνιση κάποιων black–μεταλλάδων ονόματι Taake, οι οποίοι ήταν στο billing ενός φεστιβάλ που ήταν headliners οι Kreator. Ο λόγος ήταν οτι οι συγκεκριμένοι τύποι είναι υποστηρικτές νεο-ναζιστικών ιδεολογιών ή κάτι τέτοιο. Η θέση των Kreator ήταν ότι αν εμφανιστούν και αυτοί, τότε δεν θα συμμετείχαν στο φεστιβάλ.

Έχω την εντύπωση πως ξανάγινε κάτι πρόσφατα με τους Taake, και οι ίδιοι βγήκαν και δήλωναν πως δεν είναι νεοναζί/φασίστες κλπ, αλλά δεν είμαι σίγουρος.
Θα το ψάξω, και σόρρυ για το off topic.

Καλή η πρόταση του Deckard, παρ’ όλο που υποθέτω ότι αν γενικεύσουμε το θέμα και προτιμήσουμε να συζητήσουμε σχετικά με το πού βρίσκονται τα όρια ανάμεσα στο χρέος του καλλιτέχνη και τη συνείδηση του ανθρώπου, το θέμα ταιριάζει περισσότερο να μπει στο podium.

Τέλος πάντων, ό,τι θέλετε.

Για το θέμα που άνοιξα, θεωρώ ότι δεν είναι υπερβολική η απόφαση του Κοστέλλο από τη σκοπιά ότι κανείς δεν έχει περιθώριο να είναι “λιγότερο” ή “περισσότερο” πολιτικοποιημένος. Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως οι επιλογές σου είναι δύο και κρίνεσαι με βάση το ποιά θα ακολουθήσεις. Θα μπορούσες να πεις, εφ’ όσον ερχόσουν αντιμέτωπος με το θέμα, ότι “εμένα δε με αφορούν τέτοια ζητήματα, εγώ είμαι καλλιτέχνης και με ενδιαφέρει μόνο η Τέχνη μου”, και οπωσδήποτε θα κρινόσουν ανάλογα γι’ αυτό. Εγώ θεωρώ ότι ο Κοστέλλο έκανε τη σωστή επιλογή. Το κύριο στοιχείο που τη χαρακτηρίζει δεν είναι το ότι στέρησε τη συναυλία από τους Ισραηλινούς οπαδούς του, αλλά το συμβολικό βάρος της πράξης του, οι πολιτικές προεκτάσεις της. Το αποτέλεσμά της από “πρακτική” σκοπιά έρχεται σαφώς δεύτερο, γιατί ο άνθρωπος κάνει αυτό που μπορεί τη δεδομένη στιγμή. Ειδάλλως δε θα είχε αξία να προβαίνει κανείς σε αντίστοιχες ενέργειες αν δεν μπορούσε π.χ. να λειτουργήσει ως απελευθερωτικός στρατός που θα έδιωχνε τους Ισραηλινούς από τη Λωρίδα της Γάζας και τα υπόλοιπα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη, και γενικά αν δεν ήταν εξασφαλισμένο ότι η οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια θα οδηγούσε στην αναίρεση της αιτίας που γέννησε την αναγκαιότητα της διαμαρτυρίας: στη συγκεκριμένη περίπτωση, της κατοχής και της καταπίεσης των Παλαιστινίων από το Ισραήλ. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι ανεδαφικό. Άρα για μένα θα είναι λάθος να κριθεί κατ’ αυτό τον τρόπο η κίνηση του Κοστέλλο, να μπει δηλαδή στη ζυγαριά η “πρακτική χρησιμότητά της” και το “δικαίωμα των ντόπιων φαν στο να δουν live τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη”.

Όσο για τον Γκοντάρ, είναι γνωστό ότι σε ό,τι αφορά το γενικό ζήτημα της “στάσης του καλλιτέχνη” κτλ. ήταν πάντα, αταλάντευτα τίμιος και σωστός. Η πρόσφατη κίνησή του δεν αποτελεί εξαίρεση.

έντιτ

Ρισπέκτ -εννοείται- και στους Kreator για την ανάλογη κίνησή τους.

Και εγω συμφωνω και ενθαρρυνω κινησεις σαν αυτες του Costello και των Kreator… Αν σαν ανθρωπο σε προσβαλλει ή διαφωνεις με καποια ιδεα ή κατασταση, ειναι τιμιο και γενναιο να ακυρωσεις καποια συναυλια για να δειξεις την εναντιωση σου σε αυτο που σε ενοχλει… Γιατι οι καλλιτεχνες ειναι και ανθρωποι και δεν θα πρεπει να δρουν σαν στυγνοι επαγγελματιες…

Για την κίνηση των Kreator θα γράψω…προσωπικά είμαι κατά της κάθε απαγόρευσης, είτε μου αρέσει και συμφωνώ με το ότι απαγορεύεται-λογοκρίνεται είτε δεν μου αρέσει και δεν συμφωνώ μαυτό:!:
Έτσι διαφωνώ με τους Kreator, όπως διαφωνούσα με τους Megadeth, όταν πάνω-κάτω έκαναν τα ίδια στους Rotting Christ:):!:

ΥΓ. Εννοείτε ότι είμαι αντίθετος με το ότι πρεσβεύουν αυτοί οι Taake, όχι με το black metal φυσικά, αλλά είμαι και κατά της λογοκρισίας:):!:

μα οι Kreator δεν απαγορεύσαν σε κανένα να παίξει…απλά είπαν ή αυτοί ή εμείς! και έκρινε ο διοργανωτής. Φαντάσου δλδ να μην τους ένοιαζε και μετά να βγαίναν να τραγουδάνε “acceptance of neofascists, persecuting anarchists…”

Από τη στιγμή που δεν επρόκειτο να παίξει σε κάποια συναυλία που χρηματοδοτείται από το κράτος του Ισραήλ, δεν συμφωνώ με την επιλογή του και πιο πολύ ως κίνηση εντυπωσιασμού μου κάνει.

Δεν θεωρω οτι ειναι ετσι… Αλλα ακομα και για εντυπωσιασμο να το εκανε, δειχνει κατι η κινηση…