Βασικα τι εννοεις με ποιον τροπο θα ενορχηστροναμε:-k Τι οραγνα θα χρησιμοποιουσαμε ή κατι αλλο??
Το ποσο ελευθερα θα κινηθουν τα μελη ενος γκρουπ θαρρω πως εξαρταται πρωτα απο το τι θα παιζει το γκρουπ
κι υστερα απο μενα…και οταν λεω απο εμενα εννοω απο τι μπορω να παιξω εγω και το ποσο καλος ειμαι.
Πιστευω πως θα δεχομουν επιρροες απο μουσικα ειδη που δε μου αρεσουν και τα προτεινει καποιο μελος του γκρουπ (απο τη στιγμη που κ εγω θελω να δεχθουν να ασχοληθουν οι αλλοι με δικα μου γουστα)Αλλα θα εβαζα πιστευω καποιο οριο σαυτο (το οποιο ακομα δεν το γνωριζω καθως δυστυχως δεν εχω παιξει με γκρουπ:p )
αυτο ακριβως εντοπιζω ως αρνητικο…δεν εχεις παιξει σε γκρουπ! Πιστευω οτι το γκρουπ ειναι το ψησιμο ενος μουσικου! Εκει θα φανει η ουσια του να μελετας! Βγαινεις με το γκρουπ και παρουσιαζεις την δουλεια σου…τι πιο ωραιο; Οταν λεω πως θα ενορχηστρωνατε εννοω την θεση που θα επερνε το καθε οργανο και ενδεχομενως τι θα επαιζε…π.χ εγω εχω καποια πολυρυθμικα θεματα, σε αυτα θα εβαζα το μπασο να κραταει την κασα που παιζει ας πουμε 3/8 και την κιθαρα θα την εβαζα να παιζει σε αρμονια 5/8! Αυτα θα εκαναν κυκλο μετα απο καποια μετρα…3 μετρα των 5/8 και 5 των 3/8! Ειναι λιγο μαθηματικα τα πραγματα!
αναλογα τι στυλ θα ηταν το τραγουδι που θα παιζαμε θα εκανα κ την καταληλη ενορχηστρωση.
τωρα τι θα παιζαμε…
ο καθενας αυτο που θελει! γενικα δεν μου αρεσει να λεω τι να απιζουν οι αλλοι. αλλο να προτεινω κατι κ αλλο να του λεω παιξε ετσι!
οπως ειχε κ ο Θεος Hendrix: " Θελω να παιζω με μουσικους που να μην τους λεω τι να παιζουν":respect:
δλδ ο καθενας ελευθερα να εκφραζεται μεσα απο το οργανο του! για αυτο κ καποτε η μουσικη ηταν πιο αληθινη!
αλλα ρε παιδι μου ενας κιθαριστας δεν μπορει να σκεφτει σαν μπασσιστας η drummer η οτιδιποτε αλλο αλλα κ το αντιστροφο. κ η μπασογραμη που θα σκεφτω θα ειναι στην ουσια “κιθαριστικη”
κ για τελος δεν υπαρχει μεγαλυτερο σχολειο απο το να εχεις ενα Group κ να κανει live!
παιζει να ειναι η πρωτη (ισως και η μοναδικη) φορα που συμφωνουμε ΑΠΟΛΥΤΑ!!!
Η αληθεια ειναι οτι ο καθενας την βλεπει παντογνωστης και λεει, εσυ θα κανεις αυτο, ο αλλος το αλλο κτλ.
Ειναι πολυ λιγες οι φορες που θα εκανα κατι τετοια (μονο σε καποια πολυρυθμικα θεματα) αλλα ακομα και τοτε θα ελεγα μονο τι αξιες να παιξουν, δεν θα επεβαλλα καμια συγκεκριμενη μελωδια!
Λοιπον,πως θα ενορχηστρωνα.Χμ.Θα εγραφα καμια 15ρια κιθαρες τη μια πανω στην αλλη,και θα εθαβα το μπασο και τα drums στην μιξη :bounce: :bounce: Πλακα κανω εννοειται.Απο ενορχηστρωσεις,παραγωγες κτλ δεν εχω ΙΔΕΑ.
Οσο για το δευτερο σκελος,εγω ειμαι σε φαση ψυχενδελικο jamarisma Κια ο καθενας να παιζει οτι του κατευει:p
Και θα συμφωνησω με Σακη επισης στο οτι ο καθενας θα παιξει ο,τι θελει.Δηλαδη εδω θα διαφωνησω με τον Σορτσακια,στο οτι το να σκεφτεσαι τοσο μαθηματικα στην προσεγγιση σου στη μουσικη θα χασεις ολο το fun και κυριως το feeling.Η ενορχηστρωση επισης ειναι ολοκληρη επιστημη και ο,τι και να πουμε εδω θα ειναι μπακαλιστικο,γιατι για να ενορχηστρωσεις σωστα πρεπει να το χεις σπουδασει το πραγμα.Αυτο που κανουμε οσοι παιζουμε σε γκρουπ ειναι να βαζουμε-ενστικτωδως-τις περισσοτερες φορες τα μερη σε μια λογικη σειρα,ωστε το αποτελεσμα να ειναι αρμονικα σωστο.Κατα τ αλλα,αντιστιξεις,φουγκες κτλ ειναι για τους κατεχοντες.Τα Indian rhythms και γενικοτερα οι πολυρυθμιες οντως προσθετουν πολυ στο αποτελεσμα.
Τωρα οσον αφορα το ρολο του καθενος μεσα στο γκρουπ…αναλογως τι θελει να παιξει η μπαντα!Αν πχ παιζουμε διασκευες οφειλουν ολοι πιστευω να ερχονται στην προβα “διαβασμενοι” στα κομματια που χουμε καθε φορα ωστε να κανουμε οικονομια χρονου και χρηματων.Προσωπικα ειμαι υπερ της αποψης οτι γενικα το συγκροτημα και τις εκτος στουντιο-διαδικαστικες υποχρεωσεις του(απο το να κλεινει προβες μεχρι το να τρεχει για το"προμοσιον") πρεπει να το επωμιζονται ενα η δυο το πολυ μελη,γιατι στην πραξη το να τρεξουν 5 ατομα εξισου για τη μπαντα και να ναι παντα ετοιμοι ειναι σχεδον ουτοπικο(με τα ελληνικα-ερασιτεχνικα-δεδομενα).Εχω παιξει με πανω απο 10 γκρουπ και 8/10 περιπτωσεις ισχυε αυτο που λεω,κοινως οσο μοιραζαμε τις υποχρεωσεις τοσο πιο μπαχαλο γινοταν.
Οσον αφορα τη συνθεση τωρα αν δεν υπαρχει καποιος βασικος συνθετης που φερνει ετοιμες ιδεες,το τζαμαρισμα ειναι η καλυτερη λυση πιστευω και για να δεσει η μπαντα αλλα και για να προκυψουν στιγμιαιες ιδεες που μπορουν να μπουν σε κομματια.Σ ολα αυτα χρειαζεται βεβαια και ενας μινιμουμ κοινος κωδικας επικοινωνιας δηλ.δεν μπορει να λες τον αλλον να παιξει 2 μετρα Μι και μετα να αλλαξει σε Λα και να σε κοιταει με απορια επειδη δεν ξερει να μετραει πχ.Κοινως το επιπεδο των συμεμτεχοντων ειναι καλο να ειναι πανω κατω το ιδιο,κανει τα πραγματα ευκολοτερα.Ο σουπερ γουαου παικτης μαζι με αρχαριους πχ θα βαρεθει και αντιστροφως οι αλλοι δεν θα μπορουν να ακολουθησουν.
Για τα live,τα οποια θεωρω και το μεγαλυτερο σχολειο ολων μπορω να γραφω κατεβατα.Το ποσο καλος παικτης εισαι,το ποσο και γω δεν ξερω τι σκατα ειναι ο καθενας,δεν παιζει και τοσο μεγαλο ρολο αν τελικα αυτο που παιζεις δεν περναει στον κοσμο.Ενας καλος παικτης,ενα δεμενο γκρουπ σιγουρα θα εντυπωσιασει καποιους που ξερουν,αλλα απο κει και περα αν τα τραγουδια πχ δε λενε τιποτα και η σκηνικη παρουσια ειναι κακη οσο και καλα να παιζει κανεις το μονο που θα προκαλει ειναι χασμουρητα.Ειναι μια τελειως διαφορετικη προσεγγιση απ το να κανεις προβα στο στουντιο και γι αυτο η εμπειρια παιζει παρα πολυ μεγαλο ρολο σ αυτον τον τομεα.Απ το πως θα στηθουν τα οργανα στη σκηνη και τις εντασεις μεχρι το τι θελει να ακουει ο καθενας στα μονιτορ του ειναι πραγματα που μαθαινονται σιγα σιγα.Ο χωρος,ο ηχος,ο κοσμος,ο ενθουσιασμος,ειναι παραγοντες που επηρεαζουν τη καθε νοτα που παιζεις πανω στη σκηνη.Ειναι η στιγμη που κανει ενα λαηβ καλο ή μαλλον καλυτερο, αντιθετα με το cd που εχεις την ευκαιρια να πιαξεις και να ξαναπαιξεις το ιδιο σημειο μεχρι να το καταφερεις τελεια και εκει ειναι το στοιχημα του μουσικου που παιζει ζωντανα,ενα στοιχημα που βαζει ουσιαστικα με τον ιδιο του τον εαυτο.
Συμφωνω, και αυτο περι γνωσης και σκηνικης παρουσιας κλπ το εχω συζητησει απειρες φορες και με πολλους μουσικους!Ειναι πραγματικα το στοιχημα του μουσικου! Εχω δει γκρουπου να παιζει αψογα και να μην σου κανει καμια αισθηση να συνεχισεις να το βλεπεις ενω αλλα χωρις να ειναι απιστευτοι παιχταραδες να γουσταρεις!
Οσων αφορα το θεμα με τα μαθηματικα που ανεφερες πριν, το πιστευω μερικως, σε καποια δηλαδη συγκεκριμενα θεματα που λεει να το κανεις, μονο εκει. Δεν λεω οτι γενικα η μουσικη ειναι μαθηματικα γιατι τοτε θα ηταν ενα προβλημα, θα ηταν αψυχη! Απλα η μουσικη ειναι και πειραματισμος οποτε βρισκω πολυ ωραιο να πιαστεις και με κατι τετοιο, εχει πολυ πλακα! Παντως και τα κομματια που εχω γραψει με τα γκρουπ εχουν ελαχιστα τετοια σημεια που εξυπηρετουν τους σκοπους τους σε ενα κομματι!Πολλες φορες το πολυ απλο παιξιμο ειναι το ιδανικο!
Παντως δεν θα περιοριζα (ποτε δεν το εχω κανει και ουτε προκειται) κανενα σε ο,τι κι αν θελει να κανει, ειναι ελαχιστες οι φορες που εχω φερει ιδεες ετοιμες για αλλους (μονο σε πολυρυθμιες ) και αυτο παλι το βλεπουμε, αν δεν γουσταρουμε δεν το παιζουμε…
Τελος θα ηθελα να προσθεσω το οτι αν ερχοταν καποιος και εφερνε ενα ας πουμε τρανς σημειο ως ιδεα (η τρανς δεν μου αρεσει) δεν θα το απερριπτα. Θα δουλευαμε επανω του και θα δουμε πως θα εβγαινε. Αν εβγαινε καλο θα το κρατουσαμε (δεν βαζω περιορισμους)! Το παν ειναι το αποτελεσμα να μας ικανοποιει, ειτε ειναι ροκ, ειτε μεταλ, ειτε ποπ, ειτε ο,τι γουσταρει.
Στη δικη μου μπαντα ο καθενας εχει αποψη αλλα εκ των πραγματων καποιοι ξεχωριζουν στις ιδεες,στα riff κτλ.Γενικα ο καθενας εχει τον πρωταρχικο ρολο στο οργανο του.Δλδ θα ακουσω με σεβασμο την αποψη του κιθαριστα για το πως θελει να παιξω ενα μερος του κομματιου στα ντραμς αλλα στο τελος αν δεν συμφωνησω θα υπερισχυσει η δικη μου αποψη και ο κιθαριστας δεν θα εχει κανενα απολυτος προβλημα με αυτο.Τελος για να εχεις μια “υγιη” μπαντα πιστευω οτι πρεπει να υπαρχουν οσο το δυνατον λιγοτεροι εγωισμοι…
Ω ναι! Συμβαίνει. Ντάξει, από ενορχηστρώσεις προσωπικά είμαι παντελώς άσχετος, αν και θα τη πω τη γνώμη μου, αν ένα σημείο “κολλάει” με το άλλο, αν ταιριάζει ακουστικά δηλαδή. Αλλά θέλει πολλά χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική.
Στο θεμα της μπαντας τωρα , στο group που παιζαμε περσυ παιζαμε διασκευες οποτε δν δουλεψαμε ενορχηστρωσεις και τετοια. Αυτα ερχοντε με μια μπαντα που παιζεις δικα σου πραγματα. Οποτε οταν ερθει εκεινη η στιγμη θα δουμε …
Επισης ειμαι της αποψης οτι σε η συμμετοχη σε ενα group ειναι επικερδης. Μαθαινεις και παιρνεις απο τους αλλους.