Hedvika - The Evidence of Absence

Formed in the remainings of the Old Sun. Through dust, the first glow revealed the vastness of the new world. The celestial solitude of an enslaved passenger of time who saw the light of a world of masters and minions. Silence is broken. Conscious is born. Her ocean is screaming her existence filling the void, reflecting on his frozen entity. From the reaches of the new gleam to the warmth of destruction, matter realizes it’s own existence following the arrow of time. In the shadow of a second sun doubting the reality. Doubting the Evidence Of Absence.

Hedvika είναι μια νέα (ας πούμε) post metal/rock μπάντα από την Αθήνα. Τα μέλη είναι:

Δημήτρης: κιθάρες, φωνητικά
Βασίλης: κιθάρες
Δημήτρης: μπάσο
Μιχάλης: τύμπανα

Εδώ και μερικές μέρες, από την παρακάτω διεύθυνση στρημάρει ο δίσκος τους, που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό και σε cd.

  1. Collapse
  2. 100000 Years
  3. The Ocean Below
  4. Enceladus (exhaling essence of existence)
  5. Void/no Void
  6. Last Glare
  7. Shapes of Nemesis

http://www.facebook.com/pages/Hedvika/134781709931963?sk=app_178091127385

Περισσότερα από εδώ:

Facebook
MYSPACE

Όποιος γουστάρει τον ήχο, αλλά και όποιος είναι περίεργος για το τι έχουν να πουν, ας τους ρίξει μιαν αυτιά.

Εκπληκτικά φωνητικά (απίστευτα βασικά), ενδιαφέροντες πειραματισμοί με το math αν και μερικές φορές δεν μου πολυκόλλαγαν με τη ροή του εκάστοτε κομματιού (άλλες φορές πάλι, έδεναν όμορφα), στα μαλακά τους σημεία με ψιλοέχαναν, παίζοντας ένα ελαφρώς τυποποιημένο post-rock, ενω αντιθέτως, στα δυνατά τους γαμάνε και δέρνουν.
Γενικά πολύ καλή δουλειά και μπράβο.

Ενημερώνουμε και για κάνα λάιβ, ε!

Α, και το “Enceladus (exhaling essence of existence)” είναι για πολλά ριπίτ!

Kι αφού τον πήρα από τη συναυλία και κοντεύω να τον λιώσω σε 2 μόνο μέρες το δίσκο, ώρα για ριβιού. Εδώ έχουμε την πρώτη DIY κυκλοφορία των HEDVIKA. Την παραγωγή την έχουν κάνει οι ίδιοι, και είναι όπως πρέπει για αυτό που θέλουν να βγάλουν. Η μουσική και οι στίχοι βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. Το δέσιμο των μελών είναι δεδομένο, κάτι που φάνηκε και στο πολύ καλό πρόσφατο παρθενικό τους λάιβ. Ο δίσκος έχει δημιουργηθεί με πολύ άνεση και μεράκι, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις συνθέσεις. Αν και μακροσκελείς, ρέουν φυσικότατα και οι ιδέες σκάνε η μία σα συνέχεια της άλλης χωρίς να κουράζουν. Και να τονιστεί πως υπό το προσωπικό άκουσμα του γράφοντος, είναι ο απόλυτος ορισμός των grower κομματιών.

Έχουν βγάλει το μπάσο του Δημήτρη μπροστά, και αυτό δίνει έξτρα πόντους γιατί πραγματικά παίζει πάρα πολύ ωραία και έξυπνα θέματα. Αν θέλετε απόδειξη, ακούστε το θέμα με έμφαση στις άρσεις που αρχίζει στο 1’44" του 100000 Years και σε κάνει να κουνιέσαι ακόμα και πριν χτυπήσει ο Εnceladus (παίγνιο με τους τίτλους, αλλά μάλλον αυτά τα δύο κομμάτια ξεχωρίζουν από τα πρώτα ακούσματα). Οι κιθάρες των Δημήτρη-Βασίλη πολύ συμπαγείς, στημένες στη λογική του μινιμαλισμού, δίνουν σημασία σε αυτά που δεν παίζουν, και για όσους παίζουν μουσική αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό. Τα εφέ είναι έξυπνα τοποθετημένα, και ο βρώμικος ήχος τούβλο. Με πολύ ταξίδι στα ήρεμα μέρη και νεύρο-τσαμπουκά στα γκάζια, παίρνουν τον έλεγχο της διάθεσης του ακροατή καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου.

Άφησα τελευταία τα ντραμς του Μιχάλη, που είναι βάση της μπάντας, αφού δίνουν το έναυσμα όλου του χτισίματος και της ατμόσφαιρας . Ειδικά στις κορυφώσεις των κομματιών, είναι σχεδόν ανεξέλεγκτα, δίνοντας μια αίσθηση σαλέματος. Και τώρα πάμε στη φωνή. Επειδή για δικούς μου λόγους δε θέλω και δεν έχει αξία να την κρίνω, θα πω μόνο πως όσοι ξέρουν για ποιον μιλάμε από τις υπόλοιπες μπάντες του τραγουδιστή, εδώ θα βρουν μια από τις πιο μεστές του ερμηνείες. Βρίσκεται σε απόλυτη σύμπλευση με τους στίχους αποπνέοντας την ιδανική εκφραστικότητα, ευκρίνεια και ευφράδεια. Πολύ ενδιαφέρον βρήκα πως σε ένα τραγούδι χρησιμοποιείται σαν υπόστρωμα και πραγματικά γίνεται όργανο. Να σημειωθεί πως ο δίσκος είναι concept-ικός - ή τουλάχιστον έτσι τον συνέλαβα - για μια υπερσυμπαντική-διαγαλαξιακή ιστορία ένωσης, την οποία έχει σημασία ο ακροατής να την ανακαλύψει μόνος του και να τη βάλει κάτω από το δικό του πρίσμα. Σε απόλυτη αρμονία με το μουσικό κομμάτι, εγγυάται ένα εισιτήριο διαρκείας για όσους έχουν διάθεση και ανάγκη για αστρικά ταξίδια του μυαλού και της καρδιάς (άραγε υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν?)

Για το τέλος άφησα την ονοματολογία, που θα μπορούσε να είναι και τελείως άχρηστη αφού το γκρουπ έχει καταφέρει να έχει το δικό του χαρακτήρα. Έχουμε να κάνουμε με ένα δίσκο που χωρίς να είναι συγκλονιστικός για τις καινοτομίες του, στέκεται με σεβασμό υπό το φως των πρωτοπόρων πλανητών Isis-Νeurosis. Οι Hedvika έριξαν αρκετή δουλειά στον ένα και κάτι χρόνο που πέρασε από τότε που έκαναν την εμφάνισή τους, και αν συνεχίσουν να δουλεύουν το ίδιο μεθοδικά και αθόρυβα στο μέλλον, με την ίδια έμφαση σε αυτό που λείπει από τη σύγχρονη μουσική, την ουσία της, έχουν όλα τα φόντα να σταθούν εκεί έξω αυτόφωτοι, επαναλαμβάνοντας το μικρό αλλά πολύ σημαντικό επίτευγμα που βάφτισαν The Evidence οf Absence.

Η παραπάνω κριτική γράφτηκε από κάποιον φίλο των παιδιών που συμμετέχουν στο συγκρότημα, με σεβασμό πάνω από όλα στη μουσική και στους ίδιους, χωρίς καμία διάθεση κολακείας, μεροληψίας ή χαιδέματος αυτιών. Eλπίζω όποιος τη διαβάσει με τον ένα ή άλλο τρόπο να περάσει το ίδιο καλά ακούγοντας το δίσκο, με αυτόν που την έγραψε. Απλά ήθελα να δώσω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το πως βλέπω τη μουσική τους. Κι επειδή η τελευταία κουβέντα ανήκει πάντα στον καλλιτέχνη, κλείνω με τα δικά τους λόγια και δύο αποσπάσματα, αυτά που μου έκαναν περισσότερη εντύπωση, με αγγίζουν περισσότερο, και τα έχω αγαπήσει ήδη.

Aπό το εναρκτήριο Collapse…

We were the
Stars
We were the Light

We are the moments
We are the shadow carriers

κι από το ακροτελεύτιο Shapes of Nemesis…

Remorseless
We 're given
What is due

Επειδή πάντα το βιογραφικό και τα διαπιστευτήρια παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, θα δώσω μερικά για να συμπληρώσω τις κριτικές.

  • Ο κιθαρίστας Βασίλης έχει παίξει στους [B]LADY VANISHES[/B].
  • O κιθαρίστας-τραγουδιστής Δημήτρης “Spoon” έχει παίξει στους χαοτικούς πάνκηδες [B]NOISE LEFTOVER[/B] (μπορεί μερικοί να θυμούνται τα πολύ δυνατά τους live στο πολυτεχνείο), αλλά είναι ευρύτερα γνωστός ως ιθύνων νους των[B] EARTH OF DISTRUST[/B] και λαρύγγι των [B]THE BRIGHTLY SHINING SEA[/B], μεταξύ των δεκάδων συγκροτημάτων που έχει συμμετέχει.
  • Ο Μιχάλης είναι o ντράμερ των πανάξιων και Τεράστιων [B]DIRTY GRANNY TALES[/B].
  • O μπασίστας Δημήτρης είναι αγνώστων λοιπών στοιχείων, αλλά τον αγαπάμε γιατί είναι ο μόνος μαλλιάς στην μπάντα και παίζει και πιάνο και τύμπανα και άλλα τόσα όργανα.

Έλα πολύ αργείτε, φεύγω για εξωτερικό, κι όταν γυρίσω από βδομάδα περιμένω τα πρώτα replies όσων θα έχουν ακούσει.

[B][SIZE=“2”]До свидания товарищи![/SIZE][/B]

Ψηφίζω “100000 Years” και προφανώς ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά…

Και που να τους δεις και λάιβ…

Μπαμπ γιατί είναι δισκάρα.

Κριτική για όποιον τον ενδιαφέρει, εδώ: http://www.rocking.gr/reviews/album/Hedvika_-_The_Evidence_Of_Absence/4672/

Λοιπόν, χρωστάω μια κριτική εδώ.
Θα είχα γράψει πολύ νωρίτερα αλλά διαβάζοντας ξανά το κείμενο του Red Rum πιο πάνω, θυμήθηκα τί με είχε φρενάρει.
Έχει γράψει την απόλυτη κριτική για τον δίσκο, έναν εξαίρετο μπούσουλα σχετικά με το συγκρότημα, διαβάστε την :!:
Συμφωνώ σε τρομακτικό βαθμό με όσα έχει πει αλλά δεν μπορώ, θα γράψω κι εγώ κανα-δυό λόγια κι ας επαναλάβω μερικά πράματα.

Ήμουν κι εγώ σε εκείνο το πρώτο live των Hedvika το περασμένο καλοκαίρι.
Οι τύποι ήταν τόσο δεμένοι, σοβαροί και ήξεραν τί έκαναν που με το τέλος της εμφάνισής τους τσίμπησα άμεσα το homemade cd (τα καλύτερα είναι αυτά).
Από τότε το έχω ακούσει αμέτρητες φορές, στο σπίτι, στο πανεπιστήμιο (και κατά τη διάρκεια μαθήματος…), σε λεωφορεία, μετρό, καράβια, στο ποδήλατο κλπ.

Δύσκολα ενθουσιάζομαι με post μπάντες (μάλλον φταίνε τα πολλά κακέκτυπα που έχουν κορέσει το ιδίωμα), αλλά εδώ βρήκα κάτι το ιδιαίτερο.
Το album αυτό είναι τόσο προσεκτικά μελετημένο και όλα τα στοιχεία που το συνθέτουν είναι σοφά τοποθετημένα. Το καλλιτεχνικό όραμα των Hedvika είναι εμφανές, χειροπιαστό, το αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη επαφή. Από τον έξυπνο τίτλο που γεννά σκέψεις και προβληματισμούς, το artwork και το γενικότερο layout, τη θεματολογία και τους στίχους μέχρι φυσικά το περιεχόμενο, τη μουσική.
Δεν υπάρχει τίποτα το περιττό, δεν προσπαθούν να ξεγελάσουν με εντυπωσιασμούς και υπερβολές. Έτσι, μέσα από αυτή τη λιτή προσέγγιση αναδεικνύεται η μαγεία του album. Ένα album που παρόλα αυτά είναι grower όπως αναφέρθηκε. Ξετυλίγεται σιγά-σιγά και με τον καιρό αποκαλύπτεται πόσο μεστό και ουσιώδες είναι.

Από τα νωχελικά, ήρεμα σημεία που σε ταξιδεύουν σε άλλους γαλαξίες, στα βίαια, γνήσια βαριά και ογκώδη ξεσπάσματα (που προσωπικά με πόρωσαν εξαρχής).
Και οι δύο όψεις του συγκροτήματος είναι εξίσου δυνατές.
Φωνητικά άψογα, ζόρικα έτσι όπως τα θέλω, κιθάρες ανάλογα με την περίσταση, άλλοτε κτίζουν ατμόσφαιρες με γεμάτους ήχους και άλλοτε τις κατεδαφίζουν με κοφτερά riffs. Και τέλος ένα rhythm section κολασμένο. Τρανταχτό μπάσο και ασύλληπτα τύμπανα.
Προσωπικά, ίσως θα ήθελα λίγο διαφορετική την παραγωγή. Πιο καθαρή, πιο δυναμική και λιγότερο θολή και τραχιά. Ψιλά γράμματα όμως…

Ένα τραγούδι θα ακούσετε και θα σας πείσει : [B][SIZE=“4”]>> 100000 Years <<[/SIZE][/B]

Αναπτύσσεται μαεστρικά μέχρι να φτάσεις στο 3ο λεπτό και να φας το χαστούκι από την κιθάρα, να συνέλθεις και στο τέλος να σε βιάσουν το μπάσο και τα τύμπανα (ντάξει αυτό που γίνεται στο 07:10 είναι από άλλο πλανήτη).

Κάντε μια χάρη στον εαυτό σας και ακούστε το άλμπουμ. Αφοσιωμένοι και κατά προτίμηση με ακουστικά.
Και όπου τους πετύχετε σε live, [U]μην[/U] τους χάσετε, είναι ακόμη καλύτεροι στο σανίδι και αυτό φανερώνει πολλά.
Πχ [B]εδώ[/B] σε μερικές μέρες.

Eπειδή βαριέμαι να ανοίξω τόπικ, Παρασκευή 22 Μαρτίου, για άλλη μια φορά οι αγαπημένοι μας Χεντβίκα θα μας ταξιδέψουν στο διάστημα όπως μόνο αυτοί ξέρουν. Στο 6Dogs, με δωρεάν είσοδο, με τους Automaton και Pools of mercury. Έναρξη 9 αυστηρά.

Και το event από το FB.