It's The Clash!

… Και θα μάθουν στον κόσμο ποιό είναι το γνήσιο πνεύμα της πανκ μουσικής. Μιλάω για πνεύμα, για την ουσία εκείνης της μουσικής, όπως και του rock 'n roll γενικά. Κι αυτό γιατί όπως είναι γνωστό οι Clash υπήρξαν punk, με την στενή μουσική έννοια, μόνο τον πρώτο καιρό.

Οι Clash λοιπόν είναι το γκρουπ:

Που η χρυσή τριάδα των συγκροτημάτων που έσυραν τον χορό στα φετινά φεστιβάλ (Flogging Molly, Manu Chao, Gogol Bordello) έχουν ως πρότυπα και μεγάλη επιρροή.

Που η μισή σύγχρονη rock (και μη) σκηνή που δε περιορίζει τον εαυτό της σε όρια και στεγανά σέβεται βαθύτατα.

Που ενώ αποτέλεσαν μαζί με τους Pistols ένα απο τα γκρουπ που έθεσαν τα θεμέλια του βρετανικού πανκ, σύντομα απέδειξαν πως μπορούν παράλληλα να είναι πολύ καλοί μουσικοί, με ιδιαίτερα ευφυείς στίχους και συνθέσεις που έδεσαν μεταξύ τους ένα σωρό διαφορετικά είδη μουσικής. Απο rockabilly σε reggae, απο pop σε hard rock, απο dub σε jazz, απο funk ως και disco! Και μόνο ο πειραματισμός τους με όλα αυτά τα μουσικά είδη (και ό,τι υποδηλώνει αυτό για την ενότητα και την ουσία της μουσικής) είναι άξιος σεβασμού.

Είναι η μπάντα του frontman Joe Strummer (RIP), μία απο τις πιο αξιοσέβαστες φυσιογνωμίες κατά τη γνώμη μου στον χώρο.

Είναι η μπαντα που κυκλοφόρησε το London Calling, άνετα έναν απο τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών (ανεξαρτήτως κατηγορίας). Ένας πανέξυπνος, μουσικά και στιχουργικά, δίσκος στον οποίο σχεδόν κανένα κομμάτι δεν μοιάζει με το άλλο!!!

Είναι η μπάντα που ήρθε (μαζί με άλλα μεγαθήρια των '80ς) στο Rock In Athens festival του '85, και με κάνει να τραβάω τα μαλλιά μου που τότε ήμουν μόνο 4 χρονών!

Είναι οι Clash. Respect ρε.

The name is Crass not C(l)ash. :stuck_out_tongue:

Επιδραστική μπάντα, το ‘‘London calling’’ είναι όντως ένας από τους πιο απίστευτους δίσκους που βγήκαν ποτέ. Κατά τα άλλα κι αυτοί δεν έμειναν στο punk (μουσικά και ιδεολογικά- κάτι που δεν είναι και απαραίτητα κακό, βέβαια).

οντως ρισπεκτ στους clash !
πολυ ωραια μπαντα ! διχως να χω ακουσει ολους τους δισκους προσκυνω το london calling…απο τις λιγες πανκ μπαντες που μαρεσουν αν και οπως ειπατε δεν εμειναν στο πανκ

η αγαπημενη μου punk μπαντα.τα london calling,combat rock,the clash ειναι μεγαλες δισκαρες.ο joe strummer ειναι ενα απο τους πιο true μουσικους που εχουν εμφανιστει στο rock n’roll(η εξαιρετικη ταινια the future is unwritten το αποδεικνυει με τους bono,flea,anthony kiendis να ειναι μονο μερικους απο αυτους που τον αποθεωνουν στις εμφανισεις τους).πολυ καλοι και καποιοι δισκοι του joe με τους miscalerros.

R.I.P JOE

on the first album tour they were good…
on the second album tour, I told: “oh shit, these guys are as good as us…”

(Johnny Ramone)

[SIZE=“3”]English Civil War ρεεεεεεεε[/SIZE]

Ρε τι μου λεγανε χθες; Οτι το 85 στην Ελλαδα ηταν η τελευταια τους συναυλια, παιζαν ασταματητα και ξαφνικα οταν τελειωσε το ανακοινωσαν; Πωπω κλαμα :Ρ

γιατι αυτη του strummer στο σπορτινγκ? μια απο τις τελευταιες του πριν μας αφησει.τυχεροι οσοι βρεθηκαν(α,ρε ξαδερφε)

Εμότικον που χτυπιέται κάτω στο πάτωμα, βγάζοντας σπαρακτικά “γιατί”, ακούγωντας Clash την ίδια ώρα

H περιγραφή από τον Παναγιωτόπουλα:

Μέσα στο 1985 είχα την τύχη να δω αρκετά συγκροτήματα. Δύο από αυτά ήταν μια αληθινή εμπειρία, συναυλίες που δεν μπορούν εύκολα να περιγραφούν, γιατί αποτελούν σταθμό στη ζωή σου. Το ένα από αυτά τα δύο γκρουπ ήταν οι Deep Purple στο Knebworth. Το δεύτερο ήταν οι Clash τη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ της Αθήνας. Ήταν η πρώτη φορά που θα έβλεπα τους Clash με την καινούρια τους σύνθεση (αυτό το είπα για να σας μπερδέψω. Ούτε με την παλιά σύνθεση τους είχα δει ποτέ), και φυσικά δεν ήξερα τι να περιμένω. Σίγουρα οι Clash θα είχαν καταντήσει ένα φάντασμα, σκιά του παλιού τους εαυτού, ικανοποιημένοι με το αναμασάνε τις επιτυχίες τους; ΤΡΙΧΕΣ! Η είσοδος τους στη σκηνή ισοδυναμούσε με πυρηνική έκρηξη, κι από την πρώτη στιγμή δεν υπήρξε πισωγύρισμα για τους Clash. Ο Joe Strummer τραγουδούσε για τον εαυτό του, τραγουδούσε όχι επειδή ήθελε, όχι επειδή αυτή είναι η δουλειά του, όχι για τα λεφτά, αλλά επειδή δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Το πνεύμα του πραγματικού ρόκερ, ξέρετε, είναι αυτό ακριβώς: να παίζεις ροκ εν ρολ επειδή δεν μπορείς να το κρατήσεις μέσα σου, και η ενέργεια που έβγαινε από το σώμα του Strummer ήταν αρκετή για να αγγίξει, να γεμίσει όλο το στάδιο, κι ακόμα παραπέρα. Τα τρία νέα μέλη των Clash είναι μικρά παιδιά, και αναμφίβολά πριν τόσα χρόνια θα βρίσκονταν στην πρώτη σειρά του 100 Club, ονειρευόμενοι να πιάσουν τις κιθάρες και να γίνουν σαν τους Clash, παρόλα αυτά όμως έχουν ενσωματωθεί τέλεια μέσα στο σύνολο, ποτισμένοι από το πνεύμα που κάνει τους Clash να είναι οι Clash. Ο Paul Simonon βγήκε μπροστά για να τραγουδήσει το “What’s My Name”, και αν υπάρχει κάποιος που να ενσαρκώνει τον αρχέτυπο ρόκερ, αυτός είναι ο Simonon. Η εμφάνιση, η κίνηση, το βλέμμα του ντεσπεράντο στα μάτια του, ο Simonon παίζει το ρόλο του τέλεια, με μια διαφορά: ο Paul Simonon είναι ΑΥΤΟΣ ο ρόλος. Keith Richards, γύρνα στο τάφο σου! Και τι νομίζετε ότι έπαιξαν; Μια επιλογή από τα πιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ τους τραγούδια, όλα παιγμένα με νεύρο, πάθος, ένταση που κανείς άλλος δεν πλησίασε στις 2 μέρες του φεστιβάλ. Θέλετε highlights; Ήταν όλοι εκεί: Tommy Gun, London Calling, Straight To Hell, Know Your Rights, Janie Jones, White Man… διάβολε, η ταχύτητα και ο δυναμισμός των Clash δεν έπεσε ούτε στιγμή κάτω από το μάξιμουμ! Μόνο αν δει κανείς τους Clash ζωντανούς μπορεί να καταλάβει τη σημασία αυτού του γκρουπ, τι τεράστιο ρόλο έχουν παίξει αυτά τα τελευταία 9 χρόνια, πόσο ζωτικοί είναι ακόμα και σήμερα. Τι σημασία έχει αν έχουν να βγάλουν δίσκο από το 1982, όταν οι Clash παραμένουν ένα από τα μεγαλύτερα γκρουπς όλων των εποχών.
Το σετ των Clash ήταν γεμάτο από σπουδαία τραγούδια, έπαιξαν κάπου εφτά ακόμα στα encores, και ο κόσμος ήθελε κι άλλο, ακόμα. Το White Riot ακούστηκε σαν να είχε γραφτεί χτες, ίσως επειδή και αυτό και όλα τα άλλα τους τραγούδια (λαμπρά παραδείγματα: Police On My Back, Spanish Bombs) είναι σήμερα πιο επίκαιρα από κάθε άλλη φορά. Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το σημείο που πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι σήμερα απορρίπτουν τους Clash σαν ξεπερασμένους: οι Clash σήμερα, το 1985, σημαίνουν πολλά πράγματα, έχουν πολλά να πουν, τους χρειαζόμαστε. Δεν είναι οι Clash του 1977 (Mick Jones; ποιος είν’ αυτός, αλλά αυτό τελικά δε σημαίνει τίποτα.
Είναι πολύ καλό να ξέρεις ότι σ’ αυτή την εκφυλισμένη εποχή που ζούμε, κάπου υπάρχει ο γερο-Strummer, απελπισμένος και οργισμένος, μαζί με την παρέα του και ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ για μερικά πράγματα που έχουν τόση σημασία. Χριστέ μου, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο όμορφο είν’ αυτό…

Στάθης Ν. Παναγιωτόπουλος

και το ειιτήριο της συναυλίας

( 2000 δρχ για το εισιτήριο εν έτει 1985 ήταν κάτι παραπάνω από τσουχτερό… )

και επί πλεόν τα υπόλοιπα ονόματα που πλαισιωναν το φεστιβάλ

ήταν να παίξουν και οι μουσικές ταξιαρχίες αλλά ακυρώθηκε, λόγω των χορηγών που υπήρχαν στην συναυλία - και που ήταν αντίθετο με την ιδεολογία του Πανούση, έτσι όπως έχει δηλώσει ο ίδιος.

Πςςςς, φοβερό ντοκουμέντο! Εύγε Παναγιώτη! Η ιδέα αυτού του φεστιβάλ με κατατρύχει γενικώς, όταν σε αυτό είχαν παίξει κάποιες απο τις my all-time favourite μπαντες…

Ειδικά αυτό εδώ το απόσπασμα του Παναγιωτόπουλου είναι απίστευτο:

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το σημείο που πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι σήμερα απορρίπτουν τους Clash σαν ξεπερασμένους: οι Clash σήμερα, το 1985, σημαίνουν πολλά πράγματα, έχουν πολλά να πουν, τους χρειαζόμαστε.

Ξεπερασμένοι οι Clash… το 1985!!! Φαίνεται θα τα έλεγαν αυτά εκείνοι που θεωρούσαν πως το punk ήταν απλά μια φούσκα που έσκασε τέλη των '70ς και αυτό ήταν… ειδικά αν μιλάμε για τους Clash που βρίσκονταν στη δύση τους… αλλά και πάλι, μου φαίνεται απίστευτο το οτι τότε, λίγα μόλις χρόνια μετά το London Calling, τους θεωρούσαν κιόλας ξεπερασμένους!!!

Τι να πούμε για την επικαιρότητα του πάνω σχολίου σήμερα ίσως?.. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αλλάξουμε το “1985” που λέει με ένα “2008”. Η ουσία είναι η ίδια…

Ξέρετε άραγε αν υπάρχει η συγκεκριμένη συναυλία σε κανένα βιντεάκι? Η αντίστοιχη των Cure πάντως απο το συγκεκριμένο φεστιβάλ υπάρχει, ίσως λοιπόν να υπάρχει και των Clash…!

Χμμμ η αληθεια ειναι οτι περιμενα πιο πολυ κινηση σ αυτο το θρεντ…
Το london calling,που ειναι και ο μονος δισκος που εχω ακουσει απο Clash (και ντρεπομαι γι αυτο :stuck_out_tongue: ),ειναι οντως εκπληκτικος δισκος.Η μεγαλη γκαμα των μουσικων επιρροων του,οι πανεξυπνοι στιχοι,το ιστορικο εξωφυλλο…Mνημειο!
Φοβερο αυτο παντως για το τελευταιο τους live ε δεν το ηξερα…Λυπαμαι ellanor. :frowning:

Τι λυπάσαι βρε, χαχαχαχα! 8O

Welcome to the rocking.gr forum!!! Αν κάτσουμε και υπολογίσουμε κάποιες γκρουπάρες για τις οποίες έχουν ανοιχτεί θέματα στο φόρουμ πόσες σελίδες έχουν πίασει συγκριτικά με - ας πούμε - κάποια απο τα γνωστά μέταλ γκρουπ, θα απογοητευτούμε οικτρά!

Αλλά, who cares! Clash ω ρε! :smiley:

H φάση είναι πως ό,τι κυκλοφορεί στο youtube από αυτή την συναυλία είναι από το μπλοκ του desertsky (χρήστης του ροκινγκ)… αλλά δυστυχώς, όπως γράφει και ο ίδιος στο μπλοκ του δεν έχει κάτι από clash :frowning:

νταξ, απλά δείτε αυτό οπωσδήποτε:

Bravo paidia. Oraioi 8) Gia Clash den tha miliso itan poly agapimeno sygkrotima kai dyskola tha ksanabgei antistoixo…

To teleytaio video mou arese. Tha po mono mia frasi…Ayto to video eixe mia apo tis megalyteres gynaikies morfes stin istoria. 8)

Χαχα, το έχω ξαναποστάρει το ίδιο βίντεο Παναγιώτη στο θρεντ για τους Cure! Έψαχνα βλέπεις (και εκεί) βίντεο απο το Rock In Athens και… μοιραίως έπεσα σ’ αυτό! Πραγματικά, δε γίνεται να μη σου κάνει εντύπωση!

Αν και τους παραδέχομαι ως μία από τις σπουδαιότερες μπάντες όλων των εποχών, μου αρέσουν από την αρχή ως το τέλος μόνο τα δύο πρώτα αλμπουμ. Στο London Calling είμαι “ούτε κρύο, ούτε ζέστη”, ενώ τα 3 τελευταία αλμπουμ με αφήνουν αδιάφορο. Και προς αποφυγήν παρεξηγήσεως, τα παραδέχομαι όλα ως αριστουργήματα της μουσικής, απλά δεν κολλάνε σε εμένα.

Τουλάχιστον είσαι μάγκας και δε θάβεις κάτι μόνο και μόνο γιατί δε σου αρέσει. Σε σχέση με κάτι άλλους έξυπνους…

Άσχετο. Θεωρώ πραγματικά τους Clash το πιο τολμηρό με διαφορά απο τα punk συγκροτήματα της εποχής. Το Sandinistas κυκλοφόρησε ως διπλό άλμπουμ, και είναι ζήτημα αν περιείχε 2 έστω πανκ στιγμές! Και στο οποίο προχωρούσαν τους πειραματισμούς του London Calling ακόμα παραπέρα, τις περισσότερες φορές με επιτυχία, κατά τη γνώμη μου. Σχεδόν κάθε τραγούδι αυτού του άλμπουμ είναι και διαφορετικό είδος μουσικής! Πολύ, πολύ ιδιαίτερος δίσκος, απο τα (τόσα) τραγούδια του οποίου θυμίζω το Hitsville UK, στο οποίο ξεχωρίζουν τα πανέμορφα lead φωνητικά της Ellen Foley

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Η Μελινα Μερκουρη ηταν αυτη; 8O

Α και τωρα που ξαναδιαβαζω τη δηλωση του Johnny Ramone δεν σας φαινεται κομματακι υπεροπτικη;

Είναι η Μερκούρη, ναι. Μη ξεχνάμε, ήταν υπουργός πολιτισμού τότε…