Kωνσταντινος γιανναρης

Το φετινο Φεστιβαλ Θεσσαλονικης εκανε αφιερωμα στο συνολικο εργο του Γιανναρη,δλδ στις μικρου μηκου ταινιες του,στις δυο στο εξωτερικο(3 Steps to Heaven,A Place in the Sun ) και φυσικα τις πιο γνωστες ,τις ελληνικες του!
Eχοντας δει τις τρεις προηγουμενες του,επελεξα σε αυτο το φεστιβαλ να δω την καινουρια του το ‘‘Man At Sea’’.
Θα τα παρω ομως ενα ενα απο την αρχη,σχολιαζοντας αυτες που εχω δει.

1)’‘Απο Την Ακρη Της Πολης’’(1998)

Ημουν φοιτητης στην Αθηνα το 1998 και θυμαμαι οτι ειχαμε παει με μια παρεα στην Κινηματογραφικη Λεσχη του Πολυτεχνειου να δουμε την ταινια και ειχα παθει πλακα με τη γραφη και τον πρωτογνωρο τροπο του Γιανναρη.Ειχε γινει και ο ντορος με αυτα που ειχε κανει κατα την βραβευση του στο Φεστιβαλ Θεσ/νικης τοτε και κατα συνεπεια το ονομα του ακουγοταν πολυ,αλλα η ταινια αυτη ειναι πραγματικα φοβερη και βουλωνει στοματα οσων μιλουσαν και μιλανε ακομα για την χαμηλη ποιοτητα των ελληνικων ταινιων.Μεσα απο αυτην την ταινια αναδειχθηκε ο μονιμος πρωταγωνιστης του Γιανναρη,ο Σταθης Παπαδοπουλος και η Θεοδοσια Τζημου επισης μονιμη συνεργατιδα του.
Ταινιαρα με λιγα λογια!!!

2)??Δεκαπενταυγουστος??(2001)

Αυτην την ταινια την ειχα δει στον αγαπημενο μου κιν/φο στην Αθηνα,στο??Ελλη?,στην Ακαδημιας και τη θεωρω την καλυτερη του τελικα.
Πιο εμπορικα ονοματα,φοβερες ερμηνειες από Ελενη Καστανη και Ακυλα Καραζηση κυριως,Παναγια Σουμελα(βοηθεια μας!!!),Γλυκερια στο soundtrack,Παπαδοπυλος/Τζημου ξανα,συμβολισμοι,δραμα,ανθρωπια,πολύ ωριμη ματια από τον Γιανναρη που στα ματια μου τοτε ,όπως και πολλων αλλων,αρχισε πλεον να καθιερωνεται.

3)??Oμηρος??(2005)

Παιρνοντας ως αφορμη το γνωστο περιστατικο με το λεωφορειο ο Γιανναρης κανει μια ταινια παλι με Σταθη Παπαδοπουλο/Θεοδοσια Τζημου την οποια βαριεμαι να σχολιασω πραγματικα διοτι ακομη ειμαι ζαλισμενος από το λεωφορειο που κανει βολτες γυρω γυρω,ένα χρονο αφου την ειδα την ταινια.Η χειροτερη του για μενα,εντελως βαρετη και ανουσια και σε καμμια περιπτωση δεν το λεω αυτο θελωντας να παρω εμμεσα θεση για το συμβαν.Απλα σαν ταινια,περα από καποιες καλουτσικες στιγμες,δεν μου ειπε τιποτα.Πρωτα από όλα ο Σταθης Παπαδοπουλος είναι κακιστος ηθοποιος κι ας τον εχει συνεχεια μαζι του ο Γιανναρης και εντελως ανεπιτυχης επιλογη για τον πρωταγωνιστικο ρολο.

4)??Man At Sea??(2010)

Aντιγραφω ακριβως από το thread ??Τι ταινια ειδατε στο cinema??,την αποψη μου για την ταινια.

Ω,του θαυματος προς μεγαλη μας εκπληξη ο Γιανναρης ασχολειται και σε αυτή την ταινια του με τι άλλο,μα με τους μεταναστες φυσικα και δη λαθρομεταναστες!Η ταινια είναι εξ ολοκληρου γυρισμενη πανω σε ένα πλοιο και ουσιαστικα ασχολειται με 30 εφηβους μεταναστες που σωζει ο καπετανιος του πλοιου ,αλλα και την τεταμενη σχεση του με τη συζυγο του λογω του χαμου του γιου τους!!!
Για μενα,επειδη δεν θελω να μακρυγορω,υπαρχουν δυο τροποι να δει κανεις την ταινια: πρωτος είναι να την δει ως σπουδη πανω στο θεμα μεταναστες,σχεσεις μεταξυ αυτων και των γυρω τους,ρατσιμος κλπ.κατι στο οποιο θεωρω ότι μαλλον αποτυγχανει ο Γιανναρης και ο δευτερος τροπος είναι να τη δει σαν ένα action b-movie που αποσκοπει στη διασκεδαση και να περασει τελεια.Ξερω ότι ξαφνιαζει η προσεγγιση μου αρκετους για μια ταινια που προβληθηκε στο Φεστιβαλ Βερολινου,αλλα δεν μπορω να χαρακτηρισω αλλιως ταινια στην οποια υπαρχει κανονικο action,love story του κωλου,καρατε και ξυλο αναμεσα σε μεταναστες και υπαλληλους του καραβιου,καπετανιο Rambo και τελος υπερφυσικα αδυνατο!!!
Οσο κι αν σας φαινεται απιστευτο μου αρεσε!!!Ειμαι Β-Movas,τι να κανουμε?

Τα στοιχεια του εργου του είναι η εμμονη με τους μεταναστες,η επιλογη προκλητικων θεματων και η αναλογου υφους περαιωση τους,η γρηγορη σκηνοθεσια,η επιλογη μονιμων συνεργατων(Σταθης Παπαδοπυλος/Θεοδοσια Τζημου)και η χρηση ηλεκτρονικης μουσικης στα soundtrack.
Θεωρω την περιπτωση του από τις πιο αξιολογες στα εγχωρια κινηματογραφικα πεπραγμενα των τελευταιων 20 χρονων τουλαχιστον.
Μαζι με Παναγιωτη Κουτρα,Γιωργο Λανθιμο,Νικο Γραμματικο,Γιωργο Οικονομιδη είναι από τους πιο αξιολογους Ελληνες κινηματογραφιστες!

Σχολιαστε τις ταινιες του…

Στο περιθωριο του φετινου φεστιβαλ εγινε και αυτο.

Μια ταινία του έχω δει, τον Όμηρο και το μετάνιωσα. Κακή ταινία που έκανε ντόρο για όλους τους λάθος λόγους. Από ότι διαβάζω στο κείμενο σου πάντως δεν πρέπει να είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό του δείγμα.

Οντως ο ‘‘Ομηρος’’ δεν ειναι κ το πιο αντιπροσωπευτικο δειγμα,διοτι κ για μενα ειναι κακη ταινια που τελικα δεν λεει κ τιποτα,αλλα φιλε δες τις δυο πρωτες του και ξαναμπες να συζητησουμε.Ειναι πολυ καλες ταινιες και οι δυο!!!

Ταινιαρα το «Από την ακρη της πολης».Απο τις λιγες συγχρονες ελληνικες ταινιες που,σχεδον δεκα χρονια από τοτε που την ειδα ,θυμαμαι ολοκληρες σκηνες.Ρεαλιστικη και σπιντατη.Λεω να την ξεθαψω να την ξαναδω!

Eγω παλι την ωρα που εγραφα το thread σκεφτομουν να ξεθαψω ‘‘Δεκαπενταυγουστο’’!!!
Ταινιαρες οι δυο πρωτες.Κι η τελευταια δεν ειναι κακη,αλλα οπως εγραψα,δεν ξερω πως να την αντιμετωπισω.Ειχε ομως καποιες πολυ δυνατες σκηνες.

…και σε μένα ο ‘‘Δεκαπεντάυγουστος’’ μάρεσε περρισότερο…στο ‘‘Όμηρος’’ κάπου έχασε το νόημα του εγκλήματος, που από όπου κιαν προέρχεται είναι έγκλημα, και απλά περιέγραψε το περιστατικό, πολύ βαρετά όπως γράφει και ο jiopas:):!: