Kraftwerk 03/03

Μπάντα με προσφορά στη μουσική, αντίστοιχη, με τους Σάβαθ και τους Μπίτλς.
Αν και η μουσική τους, μπορεί, τώρα να ακούγεται απαρχαιωμένη, η αξία τους είναι αναμφισβήτητη.

Επίσης, όπως συχνά αναφέρω, πολλές φορές πηγαίνω συναυλίες για να στηρίξω την προσπάθεια/ρίσκο των διοργανωτών έτσι ώστε να συνεχίσουν το έργο τους. Αυτή είναι μια τέτοια περίπτωση. Θέλω να συνεχίσουν να έρχονται παραγωγές τέτοιου επιπέδου στην Ελλάδα.

Δεν περιμένω κάτι το εντυπωσιακό από πλευράς μουσικής αλλά σίγουρα θα είναι ένα φοβερό show.

Απαρχαιωμένη;;;

Η μουσική των KRAFTWERK βρίσκεται σχεδόν μέσα σε οτιδήποτε κουβαλάει τον ηλεκτρονικό ήχο μέσα του.

Χωρίς φυσικά να παραγνωρίζουμε τα πρώτα δύο kraut rock αριστουργήματα.

2 Likes

Φυσικά…

Και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου (να παινέψουμε και λίγο το σπίτι μας).

Απαρχαιωμένη ναι… αριστούργημα ναι…

ζήσαμε λοιπόν στα '10ς την ώρα που η μουσική των kraftewerk θα χαρακτηριστεί ως ‘‘απαρχαιωμένη’’ :stuck_out_tongue:

anywayz, αν μπορώ να πάρω καμιά φοτο της προκοπής μεθαύριο θα ποστάρω εδώ

1 Like

Μου την σπαει που το εισιτηριο ειναι παλι Α4 και που το fuzz δεν μου απανταει στην ερωτηση “Γιατι ενω λεει 37 προπωληση οταν παω να κλεισω viva ειναι στα 40 (τιμη ταμειου)”

Eχασε οποιος δεν ηρθε, εμπειρια

1 Like

Θεοί απλά. Αλλού. Ζωντανοί μουσικοί θρύλοι.

Με ηχάρα που έφτανε το απόλυτο.

Τα μόνα “πταίσματα” που μπόρεσα να διακρίνω ήταν τα ελαφρώς αντισυμβατικά encore, το Computer Love που ακούστηκε λίγο πιο υποτονικό ενώ και στο Autobahn έλειπε λίγο το χαρακτηριστικό του σύνθι. Τεράστιο το Radioactivity όπως και οτιδήποτε ακούστηκε από Μan-Machine, TEE.

Ενταξει, πολυ ωραια ηταν για μια φορα.

Όπως έχω αναφέρει και στο ποστ “Συναυλίες στο εξωτερικό” είμαι περισσότερο φαν της ηλεκτρονικής μουσικής παρα της Ροκ/Μέταλ , οπότε νομίζω είναι το κατάλληλο ποστ να το παίξω εξυπνάκιας.

Έφτασα ακριβώς 1 λεπτό πριν την έναρξη της συναυλίας η οποία φυσικά ξεκίνησε στην ώρα της 21:32. Θέση αρένα στο δεξί μπαρ.

  1. Όπως πάντα το πρώτο πράγμα που κοίταξα ήταν το ηχοσύστημα. Λέω “Ρε είναι δυνατόν να έχουν βάλει οι Γερμαναράδες Clair (Αμερικάνικη)??? Μου μοιάζει για το νέο Clair C8. Έβαζα στοίχημα ότι θα παίζαν με D&B”. Φυσικά στο τέλος της συναλίας είδα ότι όντως ήταν D&b, σιγά που δε θα βάζαν την premium Γερμανικά μάρκα.

  2. Ο ήχος άριστος φυσικά, άλλωστε τα D&b είναι πολύ μαλακά ηχεία. Για τους πιο πίσω χρειαζόταν κάποιο μικρό tower, όχι για θέμα delay αλλά για θέμα έντασης. Ακόμα και στο μέσο που ήμουν εγώ, ήθελα παραπάνω ένταση και όταν πήγα τουαλέτα και άραξα πίσω για 1 κομμάτι αυτό ήταν ακόμα πιο εμφανές.

  3. Περι μουσικής, το τμήμα neon leights-autobahn που ήταν το πιο χαλαρό, το εκμεταλεύτηκα για μπύρα (είχα καβατζώσει κ 4 στις τσέπες, αλλά δεν φτάναν). Τα 2 τελευταία κομμάτια του (ας πούμε) κανονικού προγράμματος (μίξη πρώτα Tour de france και μετά TEE) ήταν κατά τη γνώμη μου τα πιο εντυπωσιακά, ειδικά η δρακουλιάρικη παραμορφωμένη δευτερεύουσα μπότα του TEE, έφτιαξε πολύ την ατμόσφαιρά και θα μπορούσε να πεις ότι ήταν το peak της συναυλίας. Εν μέρει λογικό αφού ηταν το τέλος του “κανονικού προγράμματος”.
    Μετά Robots, για να τραβήξουμε βίντεο για τα σόσιαλ μύδια.
    Τέλος, το encore νομίζω κούρασε γιατί ενώ ξεκίνησε δυναμικά με το aerodynamik, σιγά σιγά έφθυνε. Το οποίο είναι λογικό και κατανοητό αλλά ο κόσμος να τα πούμε απλά… κάπως ξενέρωσε.

  4. Το 3d ήταν μάλλον περιττό, με κούρασε, φόραγα τα γυαλιά για λίγο δευτερόλεπτα και μετά τα έβγαζα. Αλλά σαν μαρκετίστική ιδέα είναι πανέξυπνο.

Πάμε τώρα στα αρνητικά τα οποία αφορούν γενικά την τέκνο και την ελεκτρόνικα και όχι την συγκεκριμένη μπάντα, η οποία είναι η μάνα αυτών των ειδών και έχει και σχέση με τη Γερμανία ώς λίκνο της Ευρωπαϊκής τέκνο.

Δικό μου ρητό:
Η Τέκνος (τις περισσότερες φορές) είναι σαν να γαμ@ς χωρίς να χύνεις και η Τζάζ σαν να σε γαμ@νε και να μην λέει να χύσει ο βιαστής.
(Δεν θα ασχοληθώ φυσικά με την τζαζ)

Στο όνομα της πειθαρχείας, του ελέγχου, της τεχνικής αριστείας etc Πολλοί παραγωγοί/μουσικοί/DJ νομίζω ξεχνάνε ότι υπάρχει και ο παράγοντας της διασκέδασης. Όσο φανταστικοί τεχνίτες και αν είναι, αν ο κόσμος δεν διασκεδάζει τότε είναι για σφαλιάρες.

Η συγκεκριμένη συναυλία ήταν εντυπωσιακή και διασκέδασα αλλά ίσως και λόγω Μεσογειακής ιδιοσυγκρασίας, το παράπονο μου από τους Kraftwerk είναι (το αναμενόμενο) ότι όλη η συναυλία, είναι σχεδόν φλατ. Δεν υπάρχει κορύφωση. Και γι’αυτό και στο αντίποδα, στο τέλος όταν κάνουνε την έξοδο, δεν σου προκαλούν κάποιο συναίσθημα, είναι απλά, Γερμανικά, το τέλος του προγράμματος.

Θα συμφωνήσω με τον Παντελή, για μια φορά είναι καλά, ούτε εγώ θα ξαναπήγαινα.

Πάμε τώρα στα πιο διασκεδαστικά:

Πολύ υψηλός μέσος όρος ηλικίας (θα έλεγα 40+). Στον γυρισμό καθόμουνα και χάζευα τον κόσμο που έβγαινε. Ήταν όλες οι φυλές μαζεμένες, από pop μέχρι goth/techno και psychedelic trance. Είχε γίνει και της χημείας το πανηγύρι.

Η δικιά μου, όταν της υπενθύμισα το ρητό περί Τέκνο μου λέει: Ευτυχώς εμείς δεν έχουμε τέτοια προβλήματα… αλλά φαντάσου πόσο μαλακία είναι το Σεξ του μέσου Γερμανού αν αυτή η μουσική είναι το σήμα κατατεθέν τους.

Επίσης, βλέπω ένα τυπά με μπλουζάκι King Gizard… και του λέω σε “2 εβδομάδες τα λέμε στη συναυλία”. Μου λέει “I’m from Berlin and they played there last week, I know they are playing here this month” και απλά του απάντησα “Already got tickets”

Edit: Μου φάνηκε ότι στο Βίντεο για το Das Model εμφανίζεται και η Μαρία Κάλας. Θα το ψάξω λίγο.

1 Like

Όσο γι’αυτό δεν αμφιβάλλω, χορτάσαμε από βίντεο για σόσιαλ μύδια, ειδικά στο συγκεκριμένο. Το πόσο ειρωνική ήταν αυτή η εικόνα ως προς τα κοινωνικά σχόλια της μουσικής των Κraftwerk περί τεχνολογίας (μουσική που δημιουργήθηκε πριν από 30+ χρόνια ε) ομολογώ ήταν κάτι που βρήκα τόσο διασκεδαστικό όσο και λυπηρό.

Είναι έτσι γιατί πρέπει να είναι έτσι, καλώς ή κακώς η φάση είναι take it all or leave it. Όλος ο μουσικός κόσμος των Kraftwerk βασίζεται στο μινιμαλισμό, οπότε τα πάντα βασίζονται σε αυτή την προσέγγιση. Αν αφαιρέσεις έστω και ένα στοιχείο από αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά δεν θα είναι Kraftwerk.

Πιο φλατ και απαθές πάντως κατεμέ είναι το ελληνικό κοινό πλέον σε πάρα πολλές συναυλίες, το κοινό με το λεγόμενο Μεσογειακό ταμπεραμέντο.

2 Likes

Εγω ακομα απορω πως εγινε σολντ αουτ παντως.

1 Like

Συμφωνώ.
Παλιά έλεγα: “Αν δεν βάλεις του Έλληνα ντίρι ντίρι δε σηκώνει κώλο”. Πλέον ακόμα και αυτό τείνει να εκλείψει. Ακόμα δεν έχει καταφέρει η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου να ξεφύγει από το κόμπλεξ του “τι θα πει ο κόσμος” με αποτέλεσμα σε πολλά θέματα (μαζί και τη διασκέδαση) να μην κάνει αυτό που πραγματικά επιθυμεί ακόμα και να μην εκφράζεται όπως θα ήθελε (όχι μόνο λεκτικά φυσικά). Δυστυχώς, αυτό έχει περάσει γενικότερα στην κοινωνία και την εκπαίδευση ως ένας δήθεν καθωςπρεπισμός/τρόποι.
Αν προσθέσεις στο παρά πάνω και τα σόσιαλ μύδια, όπου τίποτε ουσιαστικά δεν μένει κρυφό, πλέον υπάρχει και ο φόβος του “θα το ανεβάσουν και θα με κάνουν ρόμπα”. Αντί οι νέοι να είναι πιο απελευθερωμένοι, εν τέλει, είναι ακόμα πιο συγκρατημένοι και κρυψίνοοι.
Κατά συνέπεια στις συναυλίες και στα μπαρ/κλάμπ κάθονται αγαλματάκια ακούνητα και δεν παρατάνε το κινητό και το μπίρι μπίρι.
Φυσικά, αυτό το κόμπλεξ έχει προεκτάσεις και σε πολλές άλλες εκφάνσεις της ζωής… αλλά ας μείνουμε μόνο στις συναυλίες, όσο ενδιαφέρον και αν είναι το θέμα, δεν είμαστε φόρουμ κοινωνιολογίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί ξένοι όταν επισκέπτονται την Ελλάδα, τους κάνει εντύπωση πως ο κόσμος δεν χορεύει στα μπαρ/κλαμπ. Στην επαρχία αυτό είναι ακόμα πιο εμφανές.

Αυτό δεν είναι καθόλου δύσκολο να απαντηθεί.
Οι Kraftwerk είναι θρύλοι, δεν βγαίνουν συχνά σε τουρ και τους σέβονται και τους παραδέχονται όλες οι σκηνές, άρα το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι τεράστιο.

  • 3D ως μαρκετίστικο τυράκι, καθώς πολλοί θα είπαν “Είναι Kraftwerk μηχανάκια/μίνιμαλ ξυλάγγουρα αλλά έχουν και το show, οπότε θα έχει ενδιαφέρον”.
  • Το θα πάμε Kraftwerk να το ποστάρουμε στα σόσιαλ μύδια να δείξουμε πόσο σχετικοί ακομπλεξάριστοι μουσικόφιλοι είμαστε
  • Συνεχής διαφήμιση σε Best,Pepper, Εν λευκώ (πιθανώς και σε άλλους σταθμούς)

= Sold out

Άσε που και σαν συναυλία δεν έχει πολλά έξοδα παραγωγής (ακόμα και εκεί είναι μίνιμαλ). Αν εξαιρέσεις τους προτζέκτορες και τα ρομπότ, η συναυλία αυτή χρειάζεται λιγότερο εξοπλισμό και από μια συναυλία λαϊκού τραγουδιστή σε πανηγύρι.
Φωτιστικά ελάχιστα, μόνο χρώμα
Εξοπλισμός πάνω στο stage, ανύπαρκτος. Αμφιβάλλω αν έχουν καν stage ηχολήπτη.

3 Likes