Kreator experimental era

Επειδή πάντα ήμουν περιέργος να ακούω γνώμες για την πιο αμφιλεγόμενη φάση τους, φτιάχνω αυτό το πολλ ώστε να ακούσω τις γνώμες σας…

Το πολλ έχει να κάνει με τα τρία άλμπουμς που έβγαλαν το 92 - 99, τα οποία έκαναν αρκετούς από τους οπαδούς να τους ξεχάσουν, και τον τύπο να τους κατακρίνει. Εξαιρώ το άλμπουμ Cause For Conflict του 95, μιας και αποτελεί μια παρένθεση στην πορεία τους τα 90’ς, διότι προσπάθησαν - μέσω αρκετών δυσκολιών - να δηλώσουν παρώντες με μία “φιλτραρισμένη” ματιά στο παρελθόν τους, οπότε δεν τόσο άμεσα συγκρίσιμο με τα υπόλοιπα.

Λοιπόν τα άλμπουμ που συγκρίνονται είναι:

Renewal (1992 )
Outcast ( 1997 )
Endorama ( 1999 )

Αρχικά θα πω ότι μου είναι σχεδόν αδύνατο να επιλέξω ανάμεσα τους μιας και τις θεωρώ απίστευτες δουλειές, αλλά τελικά θα πω Renewal, απλώς και μονό γιατί ήταν ο δίσκος που ταυτίστικε με τον αντισυμβατικό χαρακτήρα της μπάντας. Επίσης παραθέτω και έναν σχολιασμό για τον συγκεκριμένο δίσκο.

[CENTER][/CENTER]

Μετά από έναν από τους καλύτερους thrash δίσκους (το Coma Of Souls του 90) και με έναν από τους καλύτερους κιθαρίστες στην διαθεσή τους, οι απανταχού thrashers πίναν νεράκι στο όνομα τους. Από την άλλη όμως, δεν ήταν λίγοι αυτοί που συγκρίναν το Coma Of Souls με το αξεπέραστο Extreme Aggression. Επίσης το thrash ήδη είχε διανύσει την πορεία του και είχε ήδη μεταλλαχθεί σε death metal, αφήνοντας τα ορόσημα του χώρου ( Anthrax, Kreator, Metallica κλπ ) σε ένα τεράστιο δίλημμα: εξέλιξη ή εξαφάνιση. Έτσι λοιπόν το καλοκαίρι του 92 οι Kreator βγαίνουν από τα περίφημα Morrisound studios της Florida έχοντας επιλέξει: Ανανέωση.
Από την πρώτη επαφή με το artwork του δίσκου, είναι εμφανές ότι κάτι περίεργο είχε γίνει… Αντί της κλασσικής φιγούρας του δαίμονα του Lawvere που υπήρχε σχεδόν σε όλες τις προηγούμενες κυκλοφορίες, το εξώφυλλο κοσμεί μία ψυχεδελική βερσιον της ίδιας φιγούρας μαζί με διάφορα άλλα άρρωστα εικονίδια της ομάδας Hourglass που επιμελήθηκε το artwork. Οι εκπλήξεις δεν σταματάνε εδώ βέβαια. Ο δίσκος ανοίγει με έναν αργόσυρτο ρυθμό στα ντραμς που εμπλουτίζεται με ένα επίσης αργόσυρτο και heavy ριφφ και δίνει την θέση του σε ένα ακατάληπτο κοπάνημα industrial αισθητικής μεχρί να μπουν τα φωνητικά του Ηerr Μille “ξελαρυγκιάζομαι” Petrozza, εμφανώς διαφορετικά από αυτά που μας είχε συνηθίσει. Το Renewal έσκασε σαν κεραμίδα στο κεφάλι των απανταχού thrashers, και χαρακτηρισμοί όπως techno thrash, industrial thrash έδιναν και έπαιρναν για το άλμπουμ που δίχασε τους οπαδούς τους σε μεγάλο βαθμό.
Γενικά ο δίσκος διακρίνεται από μια ποικιλομορφία στις συνθέσεις, η οποία αποκαλύπτεται προοδευτικά με τις ακροάσεις. Μετά από τον δυναμίτη Winter Martyrium που ανοίγει το άλμπουμ, το ομώνυμο κομμάτι είναι πιο απλο σε δομή και ένα από τα πιο heavy κομμάτια που γράψανε ποτέ οι Γερμανοί. Στην συνέχεια το Reflection μας χαρίζει τον πιο progressive χαρακτήρα τους, μιας και οι εναλλαγές είναι αρκετές, από άρρωστα και ψυχεδελικά σημεία σε δικασιές με καταιγιστικά ριφφς, σε σημεία έχει κάποια απίστευτα heavy κοψίματα ( no gods - no dictators… ), ένα από τα καλά κρυμμένα διαμάντια της μπάντας. Στο Brainseed παιρνάμε σε ακόμα πιο ακραίες καταστάσεις μιας και πρόκειται ίσως για το πιο industrial κομμάτι του δισκού, πολύ μονοκόμματο και άρρωστο ειδικά στο σόλο και εκεί που ουρλιάζει burn the braiiiiiin!! Karmic Wheel: ίσως το πιο ψυχεδελικό κομμάτι που γράψανε ποτέ οι Kreator: από το πραγματικά ανώμαλο κουπλέ και στίχους που σε στοιχειώνουν ( burn my psyche - lead it to the crystal state and set it on fire ) στο ξεσηκωτικό ρεφραίν και από εκεί στο ψυχεδελικό σημείο με την ακουστική κιθάρα και τους διαλόγους από πίσω… Μετά από μία industrial εισαγωγή, παιρνάμε στα Zero to none και Europe after the rain, δυο κομμάτια που είναι αρκετά πιο thrash από τα υπόλοιπα, που πιστεύω δεν αφήνουν παραπονεμένους τους old school. Ειδική μνεία στο αντιφασιστικό χαρακτήρα του Εurope After The Rain, κομμάτι που έμελε να δημιουργήσει προβλήματα στην μπάντα με Νεο-ναζιστικές οργανώσεις. Τον δίσκο κλείνει το Depression Unrest, που εδώ δυστυχώς δεν μπορώ να είμαι καθόλου αντικειμενικός ούτε στο ελάχιστο μιας και είναι ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια. Ύστερα από μία εισαγωγή που σε ταξιδεύει κάπου απροσδόριστα μπαίνει ένα από τα πιο “ξερά” κουπλέ που υπάρχουν το οποίο δίνει την σκυτάλη σε ένα από τα πιο uplifting refrains που έχω ακούσει. Όταν φτάνει η ώρα του σόλο, αφού μας κάνει ο Petrozza μία Slayer ική παραφωνία για περιπού 5 δευτερόλεπτα, συνεχίζει ο Blackfire και μας παραδίδει μαθήματα έμνευσης και μελωδίας.
Νομίζω ότι όσο παιρνούσε ο καιρός, όλο και περισσότερος κόσμος άρχισε να επιδοκιμάζει αυτόν τον πειραματισμό και τελικά το άλμπουμ που αρχικά χαρακτηρίστηκε δύσπεπτο άρχισε να κερδίζει την εκτίμηση του κόσμου. Επίσης αυτός ο δίσκος αποτέλεσε παράδειγμα να πειραματισούν και αρκετοί άλλοι με το industrial thrash. Οι Sepultura μετά από 1.5 χρόνο θα έσκαγαν μύτη με το Chaos ΑD και θα δήλωναν ότι οι Kreator ήταν μεγάλη επιρροή τους. Οι ήδη πειραματικοί Coroner επίσης ακούγονται πολύ πιο industrial με το Grin του 93, όπως και άλλα συγκροτήματα από τον χώρο του thrash και όχι μόνο.
Όσο για αυτούς που ακόμα τον έχουν ξεγραμμένο αυτόν τον δίσκο, ας του ρίξουν μία πιο open minded ακρόαση. Ας ρίξουν επίσης και μία ματιά στους στίχους του love us or hate us από το extreme aggression. As ρίξουν και μια ματιά στο μπλουζάκι που φοράει ο Ventor στο οπισθόφυλλο του Coma Of Souls… Tέλος αν ψάχνετε ακόμα γιατί αυτός ο δίσκος ακούγεται τόσο ανελέητα άρρωστος, ας ρίξουν και μια ματιά στο οπισθόφυλλο του Renewal. :stuck_out_tongue:

Κάποια στιγμή θα γράψω και για τα άλλα δυο άλμπουμ του πολλ.

Εγώ θα πώ Outcast για τα Leave the World Behind & Phobia πρωτίστως. Τα οποία είναι και τα πιο γρήγορα κομμάτια του άλμπουμ. Από κει και πέρα υπάρχουν κι αλλά πολύ καλά κομμάτια, όπως τα Whatever It May Take, το ομώνυμο κ.α.

Η σειρά πού τοποθετώ τα 90’s albums τους στη προτίμηση μου, είναι η εξής:

Outcast
Cause For Conflict
Renewal
Endorama

Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο Eagleheart θα προτιμούσε outcast, μιας και είναι ο πιο heavy metal δίσκος τους! Νταξ, το outcast έχει και πιο γρήγορα ( πχ Αgainst the rest ή nonconformist ). Το αγαπημένο μου είναι το Alive Again (μάλλον).

Aυτά είναι φλωριές, εγώ είμαι ένας true - ουμ - ουγκ! :smiley:

και τα τρια απο αυτα λενε παρα πολυ. θα προτιμησω όμως το outcast μιας και ηταν ένας από τους πρώτους δίσκους τους που έπεσαν στα χέρια μου. είναι και λίγο θέμα νοσταλγιας. :stereo:

Γουσταρω τρελα την πειραματικη τους περιοδο.
αγαπημενο μου αλμπουμ μαλλον το endorama.οχι οτι τα αλλα πανε πισω.
απλα το διδυμο outcast με endorama περιεχει και εναν απο τους καλυτερους κιθαριστες ολων των εποχων!
Thomas “Tommy” Vetterli

ή αλλιως LONG LIVE CORONER!!!

Και οι 3 δίσκοι είναι απλά άψογοι…Αλλά αυτές οι riffies του Tommy στο Outcast έχουν αφήσει εποχή και όποτε ακούω αυτόν τον δίσκο με πιάνει μια thrash αναπόληση…:lol: Outcast λοιπόν…(Αν και το Endorama έχει τις κορυφαίες κομματάρες Shadow land και Chosen few…)

Εγω μονο το Outcast εχω και μπορω να πω οτι ειναι γαματο αλμπουμ! PHOBIA!!!

Και τα 3 γκρεμιζουνε ξενοδοχεια, μοτελ και βενζιναδικα. Στο Ουτκαστ εχω ομως αδυναμια. black suuuuunriiseee reee

Ε και εγω Outcast μιας και τα αλλα δεν τα εχω πολυακουσει.
Πρεπει ομως.

Λοιπόν μιας και οι περισσότεροι επιλέξατε τον συγκεκριμένο δίσκο ας κάνω μια αναφορά και εγώ!

Πριν κυκλοφορήσει ο δίσκος, οι Kreator συγκαταλέγονταν ανάμεσα στους “συμπαθητικούς” επιζήσαντες της δεκαετίας του 80. Τουλάχιστον εγώ κάπως έτσι εισέπραττα την αντιμετώπιση τους από τον Τύπο της εποχής. Το προηγούμενο άλμπουμ “Cause For Conflict” ίσως αποτελεί την πιο ανεπαίσθητη κυκλοφορία τους, καθώς ήταν μία εποχή που ελάχιστοι ασχολούταν με thrash κυκλοφορίες από την μία, ενώ από την άλλη δεν ήταν αυτό που περιμέναν οι οπαδοί της μπάντας ( μην ρωτάτε εμένα πάντως γιατί τον γουστάρω κάργα και αυτόν τον δίσκο :stuck_out_tongue: ). Συγκεκριμένα θυμάμαι το report για την συναυλία των Kreator στις 11/5/96 στο Ρόδον, που είχε γνωστό περιοδικό να τους χαρακτηρίζει ως “ένας άλλος πρόσφυγας της δεκαετίας του 80”.

Παρ’ όλα αυτά το ενδιαφέρον του κοινού αναθερμάνθηκε πριν καν κυκλοφορήσει ο συγκεκριμένος δίσκος για 3 λόγους. Ακόμα θυμάμαι την χαρά μου μετά από λίγο καιρό, όταν έμαθα ότι ο Ventor - original drummer του γκρουπ - ξεπέρασε τα προβλήματα με τα ναρκωτικά που αντιμετώπιζε, και επιστρέφει στο γκρουπ. Όχι βέβαια ότι το χταπόδι ( Joe Canglosi - ex Whiplash) που τον είχε αντικαταστήσει στο CFF ήταν άσχημος, αλλά όπως και να έχει σίγουρα στα μάτια των οπαδών ήταν μια θετική εξέλιξη. Να σημειώσω εδώ ότι ο Ventor έχει συνεισφέρει και συνθετικά στο παρελθόν ουκ ολίγες φορές. O δεύτερος λόγος ήταν η αποχώρηση του βετεράνου κιθαρίστα Frank “Blackfire” Gosdzik. Φυσικά δεν εννοώ ότι ήταν άσχημος ή κάτι τέτοιο, αλλά αυτός ήταν ο κύριος υπεύθυνος για τις hardcore αναφορές που υπήρχαν στο CFF, κάτι που στα μάτια των περισσότερων οπάδών δεν κόλλαγε. Ο τρίτος λόγος βέβαια ήταν η αντικατάσταση του από έναν άλλον μύθο της 6 χορδής στον χώρο του thrash και όχι μόνο, τον Τommy “T. Baron” Vetterli, την ψυχή των Coroner.

Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν λίγο πριν το καλοκαίρι του 97 κυκλοφορέι το όγδοο full length άλμπουμ των Γερμανών, ονόματι Outcast., ο οποίος έμελλε να γίνει μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες της καρριέρας τους. Φοβερά δεμένοι, με σύγχρονο ήχο και εκπληκτικές συνθέσεις έδωσαν άλλη μία φορά δείγματα του πηγαίου ταλέντου τους, αποδεικνύοντας ότι μόνο αυτοπεριγραφικός δεν μπορεί να θεωρηθεί ο τίτλος τους άλμπουμ. Δεν υπάρχει καθόλου δίκαση ή γρήγορα τραγούδια, σε αντίθεση θα βρείτε heavy τραγούδια σε mid tempo και αρκετά industrial samples και πιο παραμορφωμένα φωνητικά.
Κάποιες χαρακτηριστικότατες δηλώσεις του Μ. Petrozza την εποχή που κυκλοφόρησε ο δίσκος: Το “Οutcast” αποτελεί μια τέλεια μείξη του “'Extreme Aggression” και του “Renewal” με μερικές καινούριες επιρροές…
Η γνώμη μας για την βαρύτητα των κομματιών έχει αλλάξει…
και νομίζω ότι περιγράφουν τέλεια το κλίμα του δίσκου. Όπως και να 'χει, το σίγουρο είναι ότι διακρίνεις από το πρώτο ριφφ την ταυτότητα της μπάντας. Είναι Kreator του 97.

Σίγουρα, ο φρέσκος αέρας της μπάντας οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στην έλευση του Vetterli. Όπως είπε και ο Davidian, αυτές οι riffies του έχουν αφήσει εποχή. Πρόκειται για ριφφς μεγατόνων βασικά, όπως αυτά στο Εnemy Unseen, ή στο Ruin Of Life. Αυτό που δεν θα καταλάβω ποτέ είναι το παράδοξο του να έχεις έναν από τους καλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών στην διαθεσή σου, και να μην ακούσεις ένα σόλο του σε ολόκληρο τον δίσκο, πέραν του κομματιού Black Sunrise ( γκρρρρρρ ). Στην θέση των σόλος, προτιμηθηκαν κιθαριστικές γέφυρες και industrial σημεία τα οποία κολλάνε απόλυτα βέβαια, αλλά δεν θα χανόταν και ο κόσμος να σκάσουν και κάνα σολάκι ρε γμτ.

Τεσπά…τα τραγούδια είναι το ένα καλύτερο από το άλλο, αλλά θέλω να κάνω μια ειδική αναφορά σε κάποια. Τα Leave this world behind και phobia έχουν αποκτήσει την ιδιότητα του “κλασσικού”, κομμάτια που δεν λείπουν από τα live. Το Black Sunrise είναι ένα κομμάτι που ο Petrozza τραγουδά για πρώτη φορά “καθαρά” και μελωδικά, και γενικώς πρόκειται για ένα από τα πιο σκοτεινά κομμάτια τους. Το ομώνυμο κομμάτι είναι αυτό που σου κολλάνει οι στίχοι στο μυαλό και γενικώς βγάζει έντονο μίσος και συναίσθημα, ειδικά στο σημείο που λέει “now you 've crossed the line see with different eyes…”. Το Whatever It May Take είναι από τα πιο πειραματικά του δίσκου μιας και έχει αρκετά ποικιλόμορφα στοιχεία, όπως ο “ηλεκτρονικός” ρυθμός της κιθάρας στο κουπλέ σε συνδυασμό με το άψογο drumming, το απίστευτα heavy ρεφραίν, και η κορύφωση του τραγουδιού με το διπλοπέταλο και το κοπάνημα, για να σταματήσει απότομα και να μπει ένα από τα heavy ριφφς που έχουν υπάρξει. Τέλος το Alive Again είναι ένα άλλο αγαπημένο κομμάτι αρκετά heavy με αργόσυρτο ρυθμό, ό,τι πρέπει για να πονέσει ο σβέρκος.

Τέλος να πω ότι η παραγωγή είναι ένα άλλο ατού καθώς αβαντάρει τον κιθαριστικό ήχο, σήμα κατατεθέν του άλμπουμ.

Να ρε παιδι που πρεπει να γινει συντακτης :respect:

Παναγιώτη γαμάτο review…:wink: Nα προσθέσω ότι και το Together Αgainst the rest είναι επίσης απίστευτη κομματάρα…

αψογος ο παναγιωτης!!!

Δύσκολη απόφαση γιατί και τα τρία μου αρέσουν πολύ. Ψηφίζω Renewal μόνο και μόνο επειδή το θεωρώ αδικία να βρίσκεται τόσο πίσω από τα άλλα δυο.

Και τα τρία είναι δισκάρες.
Το “Outcast” όμως, έστω και λίγο παραπάνω κάνει τη διαφορά. Ωραία και δημιουργική περίοδος.Αν και έφγαν κράξιμο ειδικά στο “Endorama” (το οποίο παρεπιπτόντως γαμεί).

Bravo!
Assholeι8είται με τον ξεπεσμό των θεών και βγάλτε δισκάρες τα αίσχη τους.

Ρε αμα ακούσεις 200 φορές το πλέζουρ του κιλ τι να πεις και για τα τρία άλμπουμ μαζί ?

ΣΚΑΤΑ 100 %. και ασε τα φομπια και τα τρωω τσιπς μονο με γευση ριγανη.

Να ρε ποιος είναι ο true-ουμ-ουγκ! #-o #-o :lol:

Πραγματικα ομως τρου-ουμ-ουγκ

Aυτά είναι φλωριές.Συγκρίνονται τα People of the Lie Τoxic Trace Betrayer Love us or hate us(τυχαία κομμάτια) με οποιοδήποτε κομμάτι από αυτή τη νερόβραστη περίοδο τους?