Poliziotteschi(Italian Crime Movies)

Με απολυτη συναισθηση του τι κανω,παιρνω το ρισκο να ??ανοιξω?? ενα ακομη thread στο οποιο ειναι 100% σιγουρο οτι θα γραφω μονος μου για ακομη μια φορα.
Θα μου πει καποιος γιατι το κανω εφοσον ξερω την καταληξη.
Αφ?ενος το κανω διοτι μου αρεσει να ασχολουμαι με το ειδος κι αφ?ετερου θελω να υπαρχουν κατηγοριοποιησεις ταινιων ανα ειδος,οποτε αν θελω να παρουσιασω μια ταινια να υπαρχει το αντιστοιχο thread και να μπορει καποιος ,ο οποιος ενδιαφερεται να ανακαλυψει ενα ειδος,να βρει συγκεντρωμενες προτασεις.

Οταν στις αρχες/μεσα της δεκαετιας του 1970 το spaghetti western σαν ειδος ειχε αρχισει να παιρνει την κατιουσα,οι ιδιοι σκηνοθετες ασχοληθηκαν με τα gialli,με τα ιταλικα αστυνομικα(poliziotteschi) και καποιοι με τις ερωτικες κωμωδιες,με παταγωδως ανεπιτυχη αποτελεσματα για μενα οσον αφορα αυτο το τελευταιο ειδος.

Ετσι λοιπον,σκηνοθετες οπως ο Enzo Castellari,o Umberto Lenzi,o Ruggero Deodato,o Fernando DiLeo και πολλοι αλλοι που ηδη ειχαν αφησει το στιγμα τους στα ιταλικα western,ασχοληθηκαν με το ειδος αυτο και μαλιστα θεωρω οτι μας παρεδωσαν οχι μονο τα καλυτερα εργα του ειδους,αλλα και τις καλυτερες ταινιες τους.


Δεν καθομαι να κανω λιστα με προτασεις κι αναλυσεις,απλα θα βαλω καποια posters απο ταινιες που θεωρω οτι ειναι αντιπροωπευτικες του ειδους και καθε φορα που θα βλεπω η θα ξαναβλεπω καποια θα επανερχομαι με σχετικη αναλυση.

Οπως στα spaghetti westerns ετσι κι εδω,οι σκηνοθετες επαιρναν στις ταινιες του ,περα απο τους Ιταλους ηθοποιους,Αμερικανους ηθοποιους ποου ειτε ειχαν διακριθει στα αντρικα κινηματογραφικα ειδη ειτε ηταν στη δυση της καριερας τους και δεν ειχαν προβλημα να παιξουν σε βρωμικα,παρηκμασμενα,cult αστυνομικα b movies.
Οι απολυτες μορφες του ειδους ομως ηταν ο απιστευτος Franco Nero και ο Maurizio Merli ο οποιος εχει εναν μικρο πολυ μικρο ρολο και στο ‘‘The Name Of The Rose’’.

To εν λογω ειδος ηταν επιδραστικο και στην Ελλαδα και συγκεκριμενα η εναρκτηρια σκηνη του καλυτερου για μενα ελληνικου action film ??Εξοδος Κινδυνου?? ειναι ειτε tribute ειτε κλεμμενη απο την αντιστοιχη του ‘‘Street Law’’ του Enzo Castellari.

Τελος να πω οτι σημαινοντα ρολο επαιζε και η μουσικη ,οπως και σε καθε ιταλικο ειδος εκεινης της χρυσης εποχης και μαλιστα τα soundtracks ηταν πλεον πιο rock και πιο ψυχεδελικα.
Ενδεικτικα παραθετω μερικες αξιες αναφορας μουσικες προτασεις και να πω οτι με τι εδιος και την μουσικη αυτη δεν θα μπορουσε να μην εχει ασχοληθει και ο Kleftarino ο οποιος στο ‘‘Kill Bill’’ δανειστηκε οπως λετε εσεις,εκλεψε οπως λεω εγω, το μουσικο θεμα του '‘Summertime Killer’’ .

Με το συγκεκριμενο ειδος δεν εχω επαφη (οχι ακομα) αλλα πραγματικα θελω να ευχαριστησω δημοσιως τον Τζιοπα, εκτιμω αφανταστα την ορεξη που παντα εχεις να μιλας για κινηματογραφο και το ποσα πραγματα εχω ανακαλυψει απο ποστς/θρεντς σου. Εγκυκλοπαιδεια κανονικη λεμε!

Nα εισαι καλα Μartian.
Εδω σε αυτο το thread,αν εισαι παλιατζουρης σαν κι εμενα ,θα ανακαλυψεις πολλα ακομα…

‘’[B]Milano Rovente[/B]’’(Aka ‘’[B]Gang War in Milan[/B]’’)(1973) του [B]Umberto Lenzi[/B]

Λοιπον ξεκιναμε…
Την συγκεκριμενη ταινια προσφατα την ανακαλυψα και δεν την ειχα ξαναδει,οποτε το ονομα του [B]Lenzi[/B] στη σκηνοθεσια ηταν αρκετο για να με καθισει στην καρεκλα.
Η ιστορια κλασσικη και καθολου πρωτοτυπη.Η συμμορια των νταβατζηδων που ελεγχει τις πουτανες και την πιατσα αρνειται να συνεργαστει με την αντιστοιχη της πρεζας οποτε αυτο εχει ως αποτελεσμα συνεχεις κοντρες,βια και αρκετα twists στην εξελιξη καθως γινεται του double crossing το καγκελο…
Στον πρωταγωνιστικο ρολο ο [B]Antonio Sabato[/B],γνωστο στην Ιταλια απο νωριτερα δεν μπορω να πω οτι με επεισε ιδιαιτερα και θεωρω οτι ο [B]Lenzi [/B]α μπορουσε να εχει επιλεξει καλυτερο πρωταγωνιστη.
Η ταινια ειναι γηργορη,βιαιη οσο πρεπει,βλεπεται πολυ ανετα και σε κραταει μεχρι το τελος με την βρωμια και τη γοητευτικη ανωριμοτητα που τη διεπει.
Πολυ καλο entry για να ξεκινησετε…

Aπολαυστεεε…

‘’[B]Roma A Mano Armata[/B]’’(Aka ‘’[B]Rome Armed To The Teeth[/B]’’)(1976) του [B]Umberto Lenzi[/B]

Eιπα και σε προηγουμενο post μου οτι ο[B] Lenzi [/B]εχει δωσει πραγματικα σπουδαια poliziotteschi και το συγκεκριμενο ειναι απο τα πολυ δυνατα του.Πρωταγωνιστης ισως ο πιο γνωστο του ειδους,ο [B]Maurizio Merli[/B] του οποιου η φατσικη ομοιοτητα με τον [B]Franco Nero[/B] ειναι εμφανεστατη.
Σε αυτο το σπινταριστο,γρηγορο,βρωμικο και σεναριακα ευκολο action packed film,εχουμε εναν σκληρο,αλλα cool πατσο που τα βαζει με ληστες,πρεζεμπορες,νταβατζηδες και λοιπα καθαρματα και οι μεθοδοι που ακολουθει ειναι ιδιαιτερα σκληρες και βαναυσες.
Ουτως οι αλλες οι ταινιες του [B]Lenzi[/B] φημιζονται για τη σκληραδα τοτυς κι επισης αξιζει να αναφερω οτι σε αλλους ρολους βρισκουμε τον θρυλο των spaghetti western,[B]Tomas Milian[/B] και τον [B]Ivan Rassimov[/B].
Κι επειδη σε ολα αυτα τα εργακια η μουσικη ειναι αξια αναφορας παραθετω το soundtrack και επισημαινω οτι οι ροκαδες και δη οι προκρεσιβαδες του forum καλο θα ειναι να ριξουν μια ματια σε αυτα τα soundtracks διοτι θα βρουν πολυ ενδιαφερουσες προτασεις.

Αναμφιβολλα απο τα καλυτερα του ειδους!!!

‘’[B]Milano Calibro 9[/B]’’(1972) του [B]Fernando Di Leo[/B]

Ειναι απιστευτη η αισθηση του να ανακαλυπτεις σεχδον καθημερινα καινουρια πραγματα σε κινηματογραφο και μουσικη και με το ‘’[B]Milano Calibro 9[/B]’’ κατι τετοιο εγινε κι αισθανομαι ιδιαιτερα χαρουμενος.
Να εξηγησω αρχικα πως εγινε το προξενιο και μετα το γενικο πορισμα.
1)[B]Fernando Di Leo[/B]:σεναριογραφος σε μερικα απο τα καλυτερα SW ειναι εδω ο σκηνοθετης.
2)[B]Luis Bacalov[/B]:απιστευτος συνθετης με βιογραφικο που περιλαμβανει μερικα απο τα καλυτερα soundtracks σε gialli,poliziotteschi και SW του οποιου μουσικες εχει δανειστει ο [B]Kleftarino[/B] σε πολλες ταινιες του.
Εχοντα ακουσει τη μουσικη της ταινιας αυτης,πραγματικα ριχτηκα με τα μουτρα να τη βρω.
Το ‘’[B]Milano Calibro 9[/B]’’ ειναι η πρωτη απο τρεις αστυνομικες/film noir ιταλικες ταινιες που αποτελουν την ‘’[B]Milieu Trilogy[/B]’’ του [B]Fernando Di Leo[/B] και για τις οποιες θα γραψω τις προσεχεις ημερες.
Με στυλ που θυμιζει τον απολυτο αρχοντα του noir της δεκαετιας του 1960,[B]Jean Pierre-Melville[/B] και με εναν πρωταγωνιστη([B]Gastone Moschin[/B]) ο οποιος θα μπορουσε πολυ ανετα να ειναι ο [B]Alain Delon [/B]του ‘’[B]Le Samurai[/B]’’ μπορω να πω με απολυτη βεβαιοτητα και σιγουρια οτι εδω εχουμε ενα απο τα καλυτερα crime movies των 1970’s,σιγουρα το καλυτερο ιταλικο οπως λεει και ο Kleftarino και αναμφισβητητα μια τεραστια στιγμη στο b cinema και οχι μονο.
Εντυπωσιαστηκα απο την εναρκτηρια σκηνη της παρδοσης παραλαβης η οποια σε συνδυασμο με την φοβερη progressive hard rock μουσικη των [B]Osanna[/B] και του [B]Luis Bacalov[/B] πρεπει να αποτελεσε σημειο αναφορας για πολλους μετεπειτα action movie σκηνοθετες οπως για παραδειγμα τον [B]John Woo[/B],oπως και ολοκληρη η ταινια φυσικα.
Μαλιστα η σεκανς αυτη ειναι τοσο απιστευτη που θελω να σας την παρουσιασω.

Η ταινια ειναι στο στυλ ολων αυτων των λατρεμενων ταινιων που εχουν στι κεντρο εναν πρωην εγκληματια που θελει να ξεφυγει μετα την φυλακη,οπως για παραδειγμα το ‘’[B]Carlito’s Way[/B]’’ και εχει γυρω του ενα σωρο γραφικους τυπους να του ζαλιζουν τα αρχιδια.
Στην ταινια πρωταγωνιστει και το κουκλι [B]Barbara Bouchet[/B] που επαιζε και στο δικο μας ‘’[B]To Αγκιστρι[/B]?? του [B]Ερρικου Ανδρεου[/B],αλλα και ο [B]Mario Adorf[/B].

Υ.Γ.Παραθετω το σεμιναριακουτυπου soundtrack και πραγματικα διερωτομαι αν υπαρχει porgressiv-ας που δεν προσκυναει…

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!!

Y.Γ.2.Παρτε επισης και ολοκληρο το album των [B]Osanna[/B].

‘’[B]La Mala Ordina[/B]’’(Aka ‘’[B]Manhunt[/B]’’)(1972) του [B]Fernando Di Leo[/B]

Το ??[B]Mala Ordina[/B]’’ ειναι το δευτερο στη σειρα μερος της ‘‘T[B]he Milieu Trilogy[/B]’’ του [B]Fernando Di Leo[/B] και εχει ως θεμα το κυνηγητο αναμεσα σε δυο [B]Αμερικανους [/B]επαγγελματιες δολοφονους,εναν νταβατζη και τη [B]Μafia[/B].
Στους ρολους ο σκληρος και γνωστος απο αμερικανικα western,[B]Henry Silva[/B],o λατρεμενος μου [B]Woody Strode[/B] και η μορφαρα [B]Mario Adorf[/B],που επαιζε και στο ‘’[B]Milano Calibro 9[/B]’’.
Eλαφρως κατωτερο σε σχεση με το υπερατατο ‘’[B]Milano Calibro 9[/B]’’,χανει λιγο στο οτι ασχολειται πολυ με δευτερευοντα θεματα,αλλα οταν η ταινια παιρνει μπροστα και αρχιζει η δραση,πραγματικα αποζημιωνομαστε στο επακρο διοτι οι σκηνες ειναι εξοχα σκηνοθετημενες.
Ειδικα το κυνηγητο αναμεσα στον [B]Mario Adorf[/B] και το τσιρακι του αρχιμαφιοζου ειναι απο τα καλυτερα που εχω δει και μαλιστα περιλαμβανει κυνηγι τοσο με αυτοκινητα οσο και με τα ποδια.
Τα θεματα ειπαμε,πρεζα,πουτανιλικια και hitmen και ολα αυτα κατω απο τη συνοδεια ενος ακομη καταπληκτικου soundtrack!!!
Παντως η μεγαλη μαεστρια του [B]Di Leo [/B]ειναι το οτι κατορθωνει να μας κανει να συμπαθησουμε και να συνταυτιστουμε με τον χαρακτηρα του νταβατζη που ερμηνευει τρομερα ο [B]Mario Adorf[/B].
Ψιλοαχαστο και αυτο…

‘’[B]Il Boss[/B]’’(1973) του [B]Fernando Di Leo[/B]

Τριτο και τελευταιο μερος της αστυνομικης τριλογιας του [B]Di Leo[/B] και αν και προκειται για τιμιο crime movie,θεωρω οτι απο τα τρια ειναι το πιο αδυναμο.Η συγκεκριμενη τριλογια (’’[B]The Milieu Trilogy[/B]’’) δεν ειναι αποτελειται απο τρεις συνεχειες,αλλα απο τρια αυτονομα αστυνομικα εργα,που απλα εχουν ως θεμα τον υποκοσμο και στο κεντρο τους εναν αδιστακτο και μοναχικο εγκληματια.
Στο ‘’[B]Il Boss[/B]’’ εχουμε ως υποθεση το ξεκαθαρισμα λογαριασμων αναμεσα σε διαφορες οικογενειες της [B]Μαφιας[/B] με την ανοχη,τη συγκαλυψη,αλλα και τη συμμετοχη της αστυνομιας.
Καπο μου φανηκε οτι ο [B]Di Leo[/B] επαναλαμβανοταν κι οτι ειχε ελαφρως βαλτωσει ενω σε αλλα σημεια εβλεπα μια σχετικη φρεσκαδα και καποια αξιολογα στοιχεια.
Δραση υπαρχει,αλλα ειναι μειωμενη σε σχεση με τις προηγουμενες ταινιες,δεν υπαρχουν τα ντελιριακα car chases που απολαυσαμε στο ‘’[B]La Mala Ordina[/B]’’,αλλα υπαρχουν και παλι ο [B]Henry Silva[/B] και ο παλαιμαχος [B]Richard Conte[/B] στο ρολο του αρχινονου.
Στην ταινια βασιλευει ο αμοραλισμος και το συμφερον καθως κυριολεκτικα ολοι δουλευουν για την παρτη τους και για κανεναν αλλο.
O [B]Luis Bacalov[/B] για αλλη μια φορα εχει αναλαβει τη μουσικη επενδυση που ειναι rock και εξαιρετικα γκαζωμενη και rock,αλλα η ταινια χωρις να ειναι κακη ειναι υποδεεστερη απο τις δυο προηγουμενες της τριλογιας.
Εννοειται οτι το ?’[B]Milano Calibro 9[/B]’’ ειναι με διαφορα το καλυτερο απο τα τρια…

‘’[B]Milano Οdia: La Polizia Non Può Sparare[/B]’’(Aka ‘’[B]Almost Human[/B]’’)(1974) του [B]Umberto Lenzi[/B]

Ισως να προκειται τελικα για την καλυτερη ταινια του [B]Lenzi [/B].Μαλιστα απ’οτι βλεπω και διαβαζω σε σχολια και σε αφιερωματα σε ταινιες του ειδους,σε αυτο συμφωνουν εχθροι και φιλοι του ιταλου maestro του εμπορικου ιταλικου κινηματογραφου της δεκαετιας του 1970.
Ειχε ομως την τυχη να εχει στη φαρετρα του το πιο δυνατο οπλο και αυτο δεν ειναι αλλο απο τον μεγαλο για μενα [B]Tomas Milian[/B] ο οποιος μαλλον δινει την καλυτερη του ερμηνεια σε αυτο το crime movie στο οποιο υποδυεται ενα πραγματικο σιχαμα,εναν κακοποιο που απαγαγει την κορη ενος μεγαλοβιομηχανου και ζηταει φυσικα λιτρα,αλλα και που δεν περιοριζεται μονο στην απαγωγη καθως δεν υπαρχει εγκληματικη ενεργεια που να μην τη διαπραττει.
Η ταινια του [B]Lenzi[/B] ειναι σφιχτη,δυνατη,σκληρη και πολυ σοβαρη,δλδ στεκεται ανετα διπλα σε πρωτοκλασατες ταινιες της εποχης και δεν ειναι καθολου επιτηδευμενη και διολου cheesy,κατι το οποιο συνηθιζε να ενστερνιζεται ως υφος η ιταλικη σχολη.
Τον [B]Milian[/B] οσο πιο πολυ τον βλεπουμε στην οθονη τοσο περισσοτερο τον αντιπαθουμε και παρακαλαμε για το τελος του.
Στο ρολο του καλου μπατσου προς μεγαλη μας εκπληξη βρισκουμε τον [B]Henry Silva[/B],ο οποιος φημιζεται κυριως για το οτι επαιζε τον κακο.Και ομως αν και δεν ειναι ο ιδανικος γι αυτον το ρολο,δεν τα παει ασχημα.
Εν ολιγοις,καταπληκτικη ταινια,απο τις καλυτερες των 1970’s που δυστυχως δεν ειναι πολυ γνωστη.
Διαμαντι απο τα λιγα,ταινιαρα πως το λεμε…

Μουσικη:[B]Εnnio Morricone[/B]

Δειτε και το trailer για να ψηθειτε…

Με μεγάλο ενδιαφέρον διαβάζω τις παρουσιάσεις σου Jiopa και σε αυτό το topic. Nα είσαι καλά και να συνεχίσεις έτσι.
Στη λίστα σου θα ήθελα απλά να προσθέσω την ταινία του [B]Enzo G. Castellari[/B] [B], High Crime [/B]με τον Θεό[B] Franco Nero[/B] στις οριακές για αυτό το είδος. Με σκηνοθεσία για σεμινάριο, μουσική ιδανική και τον Νero σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες του. 'Οταν την είχα δει εντυπωσιάστηκα από την κινηματογράφιση της πόλης της Γένοβας. Πιστεύω ακράδαντα ότι στις παλιες αυτες ταινιούλες υπάρχει περισσοτερο ταλέντο, μεράκι και ψυχή από οποιαδήποτε Χολιγουντιανη περιπέτεια με μπάτσους.

Ιστορικη μερα η σημερινη.Απαντησε ανθρωπος σε αυτο το thread.E,τοτε ναι,θα συνεχισω…
Εννοειται οτι το ‘’[B]High Crime[/B]’’ ειναι στο top 5 του ειδους με εναν [B]Franco Nero[/B] απιστευτο και το soundtrack των αδερφων [B]De Angelis[/B] να ειναι εντυπωσιακοτατο.
Εχω πολλακις πει οτι ο [B]Enzo Catsellari[/B] ειναι ο αγαπημενος μου [B]Ιταλος[/B] σκηνοθετης.
Αν θελεις κανε κι εσυ μια λιστα με δικες σου προτασεις και για να συζητησουμε και για να δω καποιες που δεν εχω δει.

Θα σε απογοητεύσω, δεν έχω δει και τόσες πόλλες ( το Rome Armed To The Teeth, το Street Law, το Gambling City είναι κάποιες που θυμάμαι ) καθώς η αδυναμία μου είναι το Giallo. Προτείνω απλά στους φίλους που θέλουν να ψάξουν τα πιο “καλτ” είδη κινηματογράφου το σαιτ myduckisdead.org . Τώρα πια με το διαδικτυο είναι πιο εύκολη η προσβαση σε τέτοια χαμένα διαμαντάκια!:slight_smile:

‘‘Gambling City’’ δεν εχω δει.
Καλο?
Για Giallo υπαρχει φυσικα αναλογο thread το οποιο απ’οτι θυμαμαι εχει επισκεφτει και με προτασεις κιολας αν δεν κανω λαθος.

Θα τσεκαρω ‘Gambling City’’.Με εψησες…

‘’[B]Uomini Si Nasce Poliziotti Si Muore[/B]’’(’’[B]Live Like a Cop, Die Like a Man[/B]’’)(1976) του[B] Ruggero Deodato [/B]

Λιγο πριν το κινηματογραφικο ανοσιουργημα??[B]Cannibal Holocaust[/B]’’ το οποιο στη συνεχεια δημιουργησε μια βραχειας διαρκειας μοδα και βρηκε πολλους μιμητες,ο [B]Ruggero Deodato[/B] ειχε ηδη συνεισφερει στα ιταλικα αστυνομικα με την ταινια αυτη.
Ο [B] Ray Lovelock[/B](ο οποιος επαιζε και στο ??[B]Αlmost Human’[/B]’?) και ο [B]Marc Porel [/B]ειναι δυο σκληροτραχηλοι μπατσοι και αποτελουν ενα διδυμο το οποιο αρεσκεται στο να χρησιμοποιει πολυ βιαιες μεθοδους και να φλερταρει με γυναικες.
Δυστυχως ομως δεν εχω να πω πολλα για αυτην την πολυ βαρετη,ανουσια,πλαδαρη και χωρις λογω ελαφρως κωμικη της οποιας μαλιστα το σεναριο εχει γραψει ο [B]Di Leo[/B] και μου κεντρισε την προσοχη ματαια ομως.
Βαρετο εργο το οποιο καπου το 2010 ενεπνευσε αυτον τον καραγκιοζοπαιχτης τον [B]Κερμιτση[/B] κι εκανε ενα πραμα κατι σαν tribute,παρωδια,φορο τιμης,remake ,ενας θεος ξερει τι,με τον εμπνευσμενο απο αυτην την ταινια τιτλο “[B]Ζήσε σαν Μπάτσος,Ψόφα σαν Σκύλος[/B]” που επιεικως δεν βλεπεται.
Γενικως εδω ο [B]Deodato[/B] με απογοητευσε και μαλιστα και η μουσικη της ταινιας ειναι πολυ cheesy,πολυ pop και πολυ νεροβραστη,μακρυα απο το hard rock/acid funk/acid jazz υφος των περισσοτερων soundtracks του ειδους.

epikh tainia tou megalou mastora pou ginetai pragmatika xamos.

ttp://www.imdb.com/title/tt0081081/?ref_=fn_al_tt_2

Eννοειται οτι το ‘’[B]Contraband[/B]’’ ειναι μνημειο για το ειδος.Απιστευτη ταινιαρα απο τον [B]Fulci[/B]!

‘’[B]Rabid Dogs[/B]’’(1974) του [B]Mario Bava[/B]

Επρεπε να φτασει το 1998 για να μπορεσει να προβληθει επιτελους αυτη η ταινια του [B] Μariο Bava [/B]που γυριστηκε το 1974 και μπορω να πω με πασα ευθυνη αυτου που λεω οτι μαλλον προκειται για την καλυτερη ταινια του,τοσο την πιο σκληρη του οσο και την πιο προσωπικη του.
Ο πεσιμισμος,η αηδια,ο μηδενισμος,ο αμοραλισμος και η κακια που βγαζει αυτη η ταινια,δυσκολα αποτυπωνονται τοσο παραστατικα κι αυθεντικα στο φακο και μαλιστα με τετοι φρενηρη και καθολου κουραστικο ρυθμο.
Μια συμμορια τριων προσωπων κανουν ληστεια σε μια φαρμακευτικη εταιρεια,σκοτωνουν το αφεντικο,ενα φυλακα και μια περαστικη και το σκανε,αλλα πισω τους τρεχει και η αστυνομια.Στο δρομο το αυτοκινητο τους απο τους πυροβολισμους εμφανιζει προβλημα και αυτοι ακινητοποιουν εναν διερχομενο οδηγο που εχει στο αμαξι το αρρωστο παιδι του που χρηζει νοσοκομειου,ενω οι ληστες μαζι τους κρατουν και κουβαλανε ως ομηρο και την φιλη της περαστικης γυναικας που ηδη εχουν σκοτωσει.
Μιλαμε για ταινιαρα απο ολες τις αποψεις,με κυριο πρωταγωνιστη τον [B]Bava[/B] που κανει παπαδες σε μια ταινια που ειναι εξ ολοκληρου σχεδον γυρισμενη μεσα σε ενα αυτοκινητο.
Πρωταγωνιστει ο γνωστος απο το ‘’[B]Borsalino And Co[/B]’’ με τον [B]Αlain Delon[/B],[B]Riccardo Cucciolla[/B] και ο μετεπειτα μονιμος συνεργατης του [B]D’Amato[/B],[B]George Eastman[/B].
To τελος ειναι πραγματικα απροβλεπτο και δυσκολο να το προβλεψει κανεις ,ενω η μουσικη του [B]Stelvio Cipriani [/B] συνοδευει την ταινια σε ολη τη διαρκεια της και καρφωνεται πολυ ευκολα στο μυαλο.
MUST SEE!!!

‘’[B]Un borghese piccolo piccolo[/B]’’(1977) του [B]Mario Monicelli[/B]

Κανονικα η ταινια δεν ειναι poliziotteschο,αλλα δανειζεται στοιχεια τοσο απο τα ιταλικα crime movies,οσο κι απο αλλα κινηματογραφικα ειδη και ακριβως επειδη ειναι ιταλικα ειπα να την παρουσιασω εδω για να ειναι συγκεντρωμενη με τις υπολοιπες ιταλικες ταινιες.
Παιδια,δεν εχω λογια να περιγραψω αυτο το ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!!
Απο που να το πιασω,απο την σκηνοθεσια του κυριοτερου εκπροσωπου της καλης ιταλικης κωμωδιας,[B]Mario Monicelli[/B],απο την εκπληκτικη ερμηνεια του [B]Alberto Sordi[/B],απο τη σεναριαρα,αποτ ο νοημα,απο την αναγλυφη παρουσιαση,σε στυλ ακτινογραφιας,της ιταλικης πραγματικοτητας και της νοοτροπιας του μικροαστου,που μαλλον ειναι κοινη παγκοσμιως?
Ti ειναι ομως αυτη η ταινια,που το πρωτο της μερος ειναι ευχαριστο,κλασικη δλδ ιταλικη,ποιοτικη σατυρα του τροπου ζωης και σκεψης ενος μικρομεσαιου,κοινωνικα,ανθρωπου που κανει οτι περνα απο το χερι του προκειμενου να βολεψει στο [B]Υπουργειο[/B],οπου εργαζεται,το λογιστη γιο του?
H ταινια ειναι ισομερως,λιγο απ’ολα:δραμα,κωμωδια,ταινια εκδικησης και crime movie…
To δευτερο και καταθλιπτικο πλεον μερος ασχολειται με το θανατο του γιου απο εναν ληστη τραπεζης,τον αποηχο και τις συνεπειες του θανατου στους γονεις του και την εκδικηση του πατερα,η οποια ειναι ΚΑΡΩς συναισθηματικη,σε αγγιζει απολυτα και σε ταραζει…
Να την πω εξαιρετικη,μοναδικη,εκπληκτικη,αριστουργηματικη?Μαλλον ειναι λιγο…

ΤΑΙΝΙΑΡΑ!!!

‘‘Cadaveri Eccellenti’’(1976) του Francesco Rossi

Mπορει να μην ειναι αυτο που λεμε Poliziotteschο,αλλα ειναι σιγουρα ενα italo crime film και μαλιστα ενα απο τα κορυφαια εκεινης της περιοδου στην Ευρωπη τουλαχιστον,αν και ελαχιστες ειναι οι αμερικανικες ταινιες εκεινης της εποχης με τις οποιες θα μπορουσα να συγκρινω αυτο το σεμιναριακου επιπεδου film μυστηριου.Εξοχος συνδυασμος πολιτικου thriller και ταινιας μυστηριου ειναι αυτη η ταινια στο φοντο της οποιας εχουμε τεσσερις δολοφονιες δικαστων τις οποιες ο Επιθεωρητης Rojas καλειται να λυσει.Η ανωθεν πιεση ειναι σκληρη κι αφορητη,ενω το ενδιαφερον γινεται μεγαλυτερο οταν εμπλεκεται και το πολιτικο στοιχειο το οποιο τελικα κυριαρχει…
Ταινια που ξεμπροστιαζει τις υπουλες,σκιερες και υποπτες μεθοδους της παντα κατευθυνομενης αστυνομια, η οποια φυσικα επιλεγει να φορτωσει τα παντα στους αδυναμους και τους εξεγερμενους, προκειμενου να καλυψει αυτους που την πληρωνουν κι αυτους που την συντηρουν.Ποιους αλλους?Μα φυσικα τη διεφθαρμενη κυβερνηση και τη σαπια δικαστικη εξουσια.Για αλλη μια φορα φταινε οι αριστεροι και οι κομμουνιστες και ο εργατικος και προσηλωμενος μπατσος που απλα κανει τη δουλεια του ειναι κι αυτος ,αθελα του,ενα γραναζι στο συστημα το οποιο εξυπηρετει.
Μεγαλη εμφανιση απο Lino Ventura,που του πηγαινε γαντι ο ρολος του μπατσου,ενω σε δευτερους ρολους βρισκουμε τον Max Von Sydow,τον Fernando Rey και τον Luigi Pistilli

Eξαιρετικη ταινια,βαλτε τα κατεβαστηρια να παρουν φωτια…