Με απολυτη συναισθηση του τι κανω,παιρνω το ρισκο να ??ανοιξω?? ενα ακομη thread στο οποιο ειναι 100% σιγουρο οτι θα γραφω μονος μου για ακομη μια φορα.
Θα μου πει καποιος γιατι το κανω εφοσον ξερω την καταληξη.
Αφ?ενος το κανω διοτι μου αρεσει να ασχολουμαι με το ειδος κι αφ?ετερου θελω να υπαρχουν κατηγοριοποιησεις ταινιων ανα ειδος,οποτε αν θελω να παρουσιασω μια ταινια να υπαρχει το αντιστοιχο thread και να μπορει καποιος ,ο οποιος ενδιαφερεται να ανακαλυψει ενα ειδος,να βρει συγκεντρωμενες προτασεις.
Οταν στις αρχες/μεσα της δεκαετιας του 1970 το spaghetti western σαν ειδος ειχε αρχισει να παιρνει την κατιουσα,οι ιδιοι σκηνοθετες ασχοληθηκαν με τα gialli,με τα ιταλικα αστυνομικα(poliziotteschi) και καποιοι με τις ερωτικες κωμωδιες,με παταγωδως ανεπιτυχη αποτελεσματα για μενα οσον αφορα αυτο το τελευταιο ειδος.
Ετσι λοιπον,σκηνοθετες οπως ο Enzo Castellari,o Umberto Lenzi,o Ruggero Deodato,o Fernando DiLeo και πολλοι αλλοι που ηδη ειχαν αφησει το στιγμα τους στα ιταλικα western,ασχοληθηκαν με το ειδος αυτο και μαλιστα θεωρω οτι μας παρεδωσαν οχι μονο τα καλυτερα εργα του ειδους,αλλα και τις καλυτερες ταινιες τους.
Δεν καθομαι να κανω λιστα με προτασεις κι αναλυσεις,απλα θα βαλω καποια posters απο ταινιες που θεωρω οτι ειναι αντιπροωπευτικες του ειδους και καθε φορα που θα βλεπω η θα ξαναβλεπω καποια θα επανερχομαι με σχετικη αναλυση.
Οπως στα spaghetti westerns ετσι κι εδω,οι σκηνοθετες επαιρναν στις ταινιες του ,περα απο τους Ιταλους ηθοποιους,Αμερικανους ηθοποιους ποου ειτε ειχαν διακριθει στα αντρικα κινηματογραφικα ειδη ειτε ηταν στη δυση της καριερας τους και δεν ειχαν προβλημα να παιξουν σε βρωμικα,παρηκμασμενα,cult αστυνομικα b movies.
Οι απολυτες μορφες του ειδους ομως ηταν ο απιστευτος Franco Nero και ο Maurizio Merli ο οποιος εχει εναν μικρο πολυ μικρο ρολο και στο ‘‘The Name Of The Rose’’.
To εν λογω ειδος ηταν επιδραστικο και στην Ελλαδα και συγκεκριμενα η εναρκτηρια σκηνη του καλυτερου για μενα ελληνικου action film ??Εξοδος Κινδυνου?? ειναι ειτε tribute ειτε κλεμμενη απο την αντιστοιχη του ‘‘Street Law’’ του Enzo Castellari.
Τελος να πω οτι σημαινοντα ρολο επαιζε και η μουσικη ,οπως και σε καθε ιταλικο ειδος εκεινης της χρυσης εποχης και μαλιστα τα soundtracks ηταν πλεον πιο rock και πιο ψυχεδελικα.
Ενδεικτικα παραθετω μερικες αξιες αναφορας μουσικες προτασεις και να πω οτι με τι εδιος και την μουσικη αυτη δεν θα μπορουσε να μην εχει ασχοληθει και ο Kleftarino ο οποιος στο ‘‘Kill Bill’’ δανειστηκε οπως λετε εσεις,εκλεψε οπως λεω εγω, το μουσικο θεμα του '‘Summertime Killer’’ .