Sightreading

Λοιπόν βαρέθηκα τις tabs ή μάλλον κατάλαβα ότι με περιορίζουν πάρα πολύ.

Πείτε λοιπόν οι πιο έμπειροι (κυρίως πληκτράδες ή πιανίστες αλλά και κιθαρίστες γιατί όχι) πώς μάθατε να διαβάζετε εν ριπή οφθαλμού, ή πώς εξασκείστε σ’αυτό.

Επίσης μπορείτε να γράψετε για το πώς συνδέονται όσα ξέρετε από τη θεωρία σας για chord progressions, scales κτλ. με την τεχνική του sightreading. Ή να προτείνετε πώς θα πρέπει να είναι εξοπλισμένος θεωρητικά ένας που θέλει ν’αρχίσει να προπονείται στο sightreading.

Πρέπει να μάθω κι εγώ πού να πάρει γιατί όπου να’ναι θα παίξω σε μπάντα λογικά και μάλιστα με άτομα που είναι πολύ πιο ψηλά από μένα στη θεωρία …

να σου πω την αποψη μ ως καποιος που ξερει παρτιτουρα κ ταμπλατουρα (κιθαρα κυριως με ταμπλατουρα παιζω) αυτο που σε περιοριζει ειναι το αυτι.

Δηλ. αν θες να κανεις κατι μαθε να βγαζεις μονος σου. ειναι δυσκολο ουτε εγω το ξερω αλλα σου δινει μεγαλη ωθηση αυτο

τωρα νομιζω οτι παρτιτουρα - ταμπλατουρα μπορει να χουν διαφορες αλλα παλι μια γ@μημενη κολλα χαρτι ειναι που σε περιοριζει.

υ.γ. Βασικα κανε κ τα δυο. Οτι μαθαινεις καλο ειναι

Κοίταξε να δεις λέβι, βάζεις ένα σωστό προβληματισμό, εξαρτάται τι θες να κάνεις. Όταν λες sightreading, προφανώς εννοείς το πρίμα βίστα (πρώτη ανάγνωση ελληνιστί). Ας βγάλουμε από την κουβέντα το διάβασμα ταμπλατούρας, κι ένα 5χρονο μια χαρά τη διαβάζει. Καλές οι ταμπλατούρες, το πρόβλημά τους κατά κύριο λόγο ήταν πάντα ή απουσία μέτρου και ρυθμού (πάντα απορούσα πως ένας μπασίστας διαβάζει από ταμπλατούρα, ακόμα κι όταν δε διάβαζα παρτιτούρα προτιμούσα να βασίζομαι στο αυτί).

Εξαρτάται πάντοτε τι θες να κάνεις. Το πρίμα βίστα είναι απαραίτητο σε συγκεκριμένα μουσικά είδη (αρκετά χρήσιμο στη τζαζ πχ. ή υπέραπαραίτητο σε φάση ορχήστρας). Στα ροκ είδη μουσικής μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό, αλλά και πάλι παίρνεις σημαντικές βοήθειες.

Ακόμα δε μπορώ να διαβάσω εν ριπή οφθαλμού. Βέβαια δεν είμαι χαρακτηριστική περίπτωση, γιατί έμαθα να διαβάζω μεγάλος. Είναι θέμα χρόνιας τριβής, και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι απλά να εξασκείσαι. Είναι και θέμα συνήθειας. Απλά αυτό που έχω καταφέρει μέσα από τη μελέτη είναι να ελαχιστοποιήσω τους χρόνους που χρειάζεται για να βγάλω ένα κομμάτι.

Και γενικά η μουσική θεωρία είναι αρκετά χρήσιμη. Για μένα, όχι μόνο για να διαβάζεις που σου δίνουν οι άλλοι παίχτες, και το αντίστροφο, αλλά κυρίως για να βάζεις τις ιδέες σου και ότι μουσική γράφεις επί χάρτου. Scripta mannent άλλωστε.:wink:

Eγώ από το αρχικό ποστ/ερώτηση καταλαβαίνω πως κάπου συγχέεται το sightreading με την γνώση θεωρίας.
Για όλους τους λόγους που γράφει πιό πάνω ο Red Rum το sightreading θα σε βοηθήσει σε πολλά πράγματα (μεταξύ των οποίων και η εκμάθηση θεωρίας π.χ. από βιβλία που δεν απευθύνονται σε κιθαρίστες) αλλά από την άλλη μην αποθαρρύνεσαι από την εκμάθηση θεωρίας επειδή δεν μπορείς να διαβάσεις νότες.
Μπορείς να αρχίσεις να μαθαίνεις πράγματα για progressions, κλίμακες, modes, substitutions και τις σχέσεις μεταξύ τους παράλληλα με την εκμάθηση sightreading.

Απλα διαβαζε παρτιτουρες και θα βελτιωθεις με τον καιρο.Στο πιανο ειναι πολυ πιο ευκολο αποτι στα ενχορδα επειδη αυτα εχουν positions.