"Ένωση/σύλλογος" Συγκροτημάτων Θεσ/νίκης... χμ?

Αυτή η σελίδα έχει σκοπό να ξεκινήσει μία συζήτηση ώστε να γίνει μία ?ένωση" (ημι-)ερασιτεχνικών συγκροτημάτων Θεσσαλονίκης, για να πραγματοποιηθεί η επίτευξη κοινών στόχων. Φυσικά σκοπός μας δεν να περιοριστούμε συγκεκριμένα στην πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά επικροτούμε τη δημιουργία αντίστοιχων οργανώσεων σε άλλες πόλεις της Ελλάδος και υποσχόμαστε τη μεταξύ μας συνεργασία! Το εγχείρημα δεν απευθύνεται μόνο σε ανεξάρτητα συγκροτήματα αλλά και σε συγκροτήματα που έχουν συμβόλαιο με κάποια εταιρία. Τέλος, φυσικά δεν έχει σημασία το στυλ μουσικής!

Βασικές αρχές:
Η αντίληψη της μουσικής ως “τέχνη” και όχι ως εμπορικό προϊόν
Η ηθική και υλική υποστήριξη που προορίζεται για τα συγκροτήματα να πηγαίνει σε αυτά και όχι σε μεσάζοντες.
Ο αποκεντρωμένος χαρακτήρας με την πρακτικά διατήρηση της ανεξαρτησίας των συγκροτημάτων. Ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σε όποιες ομαδικές δραστηριότητες θέλει, οι υποχρεώσεις θα αφορούν μόνο τα καθαρά συλλογικά θέματα (π.χ. ενοικίαση στεκιού). Σκοπός είναι η αλληλοβοήθεια, όχι ο εξαναγκασμός!

Πιο συγκεκριμένα ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ κάποιοι πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν:

  • Η ομαδική συμμετοχή σε διαφημιστικές καμπάνιες (και επομένως μικρότερο το κόστος σε σχέση με το αν το έκανε ο καθένας μόνος του).
  • Βοήθεια/παραγωγή/έκδοση για ανεξάρτητες δουλειές. Πιο συγκεκριμένα για παράδειγμα: Εκπτώσεις/ομαδικές συμφωνίες για τύπωμα CD, ηχογραφήσεις, πρόβες, γραφίστες και οτιδήποτε γενικά έχει σχέση με την παραγωγή ενός demo/album. Έκδοση/Δημοσίευση/Κυκλοφορία CD (σαν δισκογραφική εταιρεία δηλαδή). Συνεργασία με αντίστοιχες οργανώσεις, τοπικά δισκοπωλεία σε άλλες πόλεις/χώρες.
  • Η διοργάνωση συναυλιών.
  • Η Δημιουργία/Ενοικίαση χώρου ως ?στέκι?.
  • Η νομική υπόσταση της οργάνωσης (που σημαίνει ότι θα πρέπει να πάρει κάποιου είδους μορφή εταιρίας), με ισότιμη συμμετοχή όλων των συγκροτημάτων (πιθανώς με έναν αντιπρόσωπο το κάθε συγκρότημα), ωστέ να είναι δυνατή η πραγματοποίηση των συλλογικών στόχων.
  • Ίσως κάποια στιγμή αργότερα, η παράλληλη λειτουργία της οργάνωσης ως εταιρεία συλλογικής διατήρησης δικαιωμάτων με βασική αρχή τη δίκαιη “εκμετάλλευση” των τραγουδιών μας σε καταστήματα,ΜΜΕ κτλ, και όχι με τον καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα ΑΕΠΙ.

Όλα αυτά τελείως ως παράδειγμα, αφού σκοπός είναι οι αποφάσεις για συγκεκριμένους στόχους να τεθούν μέσα από τις πρώτες συνελεύσεις. Αυτό που κάνουμε λοιπόν, είναι ψάχνωντας άτομα που έχουν την ίδια αγάπη για τη μουσική και τις ίδιες “αρχές” να μαζευτούμε και να μπορέσουμε να κάνουμε το κάτι παραπάνω για την τοπική μας σκηνή!

Ένας προσωρινός χώρος συζήτησης και “συλλογής” συμμετοχών βρίσκεται ΕΔΩ (CLICK ME) :slight_smile:

Υπήρχε η ΑΕΤΑ παλιά στην Αθήνα. Άντεξε μια 5 ετία περίπου, και επέδειξε κάποιο σημαντικό έργο, όσον αφορά σε διοργάνωση φεστιβαλ κλπ.

Η διακύρηξή της δημιουργίας της

και η ανακοίνωση διάλυσης της το 1989:

[SPOILER][CENTER]Α.Ε.ΤΑ

(Ανεξάρτητες Εκφραστικές ΤΑσεις)

Αθήνα, 6-2-1989


[/CENTER]
Το καλλιτεχνικό σωματείο Α.Ε.ΤΑ. (Ανεξάρτητες Εκφραστικές ΤΑσεις), που ιδρύθηκε το Μάη του 1986, με σκοπό την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, μέσα από συνθήκες που θα διαμόρφωνε με τη δράση του, διαλύεται. Το μεγάλο ποσοστό των μελών ήταν μουσικοί ροκ συγκροτημάτων, αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες όλων των καλλιτεχνικών εκφράσεων.

Πίσω από τις φυσικές διαφορές και διαφωνίες των μελών επάνω σε καθημερινά οργανωτικά θέματα, υπήρχε ο μεγάλος αίτιος : Η τερατούπολη Αθήνα με τα βδελυρά κυκλώματά της. Τίποτε δε μπορεί να επιβιώσει μέσα στο μπετόν και τη ρύπανση, τη διάχυτη καχυποψία και την κερδολατρεία, τις μεγάλες αποστάσεις με το προβληματικό κυκλοφοριακό και την αναγκαστική απομόνωση.

Οι πολιτικοί καταφέρνουν να ξεγελούν, με βρώμικα παιχνίδια και γελοία τρυκ, τον κόσμο και να αποσπούν το μεγάλο ενδιαφέρον του, μόνο και μόνο για να κατακτήσουν και να κατοχυρώσουν μεγαλύτερο μερίδιο εξουσίας. Αφήνουν τον κοινωνικό οργανισμό να κατηφορίζει προς την αποχαύνωση και τον παραμορφωτικό γιγαντισμό, τροφοδοτώντας τον με ανάλογα τηλεοπτικά προγράμματα και με υπερθεάματα εμπορευματοποιημένου αθλητισμού και τέχνης. Δεν κάνουν τίποτε για την επιταχυνόμενη αποσύνθεση της κουλτούρας μας. Δεν ενδιαφέρονται, που γύρω τους οι πολυεθνικές οργιάζουν, παραγκωνίζοντας το γνήσιο νεανικό δημιουργικό έργο, που πάει να φουντώσει έξω από τα κυκλώματά τους. Πολυεθνικές που καπελώνουν συστηματικά τα νεανικά καλλιτεχνικά κινήματα, που υπόσχονται μιαν ελληνική άνθιση στη μουσική και στην τέχνη, γενικότερα. Πολυεθνικές που έχουν τα πλοκάμια τους σε όλα τα μέσα ενημέρωσης.

Ολόκληρο το σύστημα δουλεύει μόνο για το κέρδος των πολυεθνικών. Από την επίσημη τηλεόραση με τα “κλειστά” προγράμματα για τις φίρμες των εταιρειών, μέχρι ακόμη και τις ερασιτεχνικές “ανεξάρτητες” ραδιοφωνικές εκπομπές με τα ΤΟΠ-10, ΤΟΠ-40, ΤΟΠ-100 και βάλε? της Αγγλίας και της Αμερικής. Επίσης από τη μεγάλη μερίδα τύπου με τις πληρωμένες συνεντεύξεις, μέχρι τους “σοβαρούς” αναλυτές της τέχνης, που επικρίνουν κάθε τι το ελληνικό, χωρίς να γνωρίζουν τίποτε.

Με την ελπίδα, να ξαναγίνει κάποια παρόμοια κίνηση μελλοντικά, σε άλλες συνθήκες, η ΑΕΤΑ κλείνει την τελευταία σελίδα της μικρής αλλά αξιόλογης ιστορίας της. Οι μεγάλες εκδηλώσεις που πραγματοποίησε, τα διήμερα φεστιβάλ μουσικής και θεάματος στο Πάρκο Ελευθερίας τον Ιούνη και στο Λυκαβηττό το Σεπτέμβρη 1986, Πάρκο Παπάγου κλπ, ταρακούνησαν τα αποτελματωμένα μουσικοεκφραστικά πράγματα.

Τα συγκροτήματα και καλλιτέχνες που συμμετείχαν από την ίδρυση μέχρι και τη διάλυση της ΑΕΤΑ, κατά αλφαβητική σειρά, είναι:

ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ (Ελληνικό ροκ), ΑΝΤΙ (Ελλην.ροκ), ΑΡΩΝΗ ΜΠΕΤΥ (Ζωγράφος), ΑΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΕΣ (Ελλην. συγκρότ.), ΔΑΜΙΑΝΟΣ-ΚΑΡΕΛΑΣ (Μπαλάντες), ΖΑΦΕΙΡΕΛΗΣ-ΜΑΛΟΥΚΑΤΟΣ (Τζαζ), ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΧΤΕΣ (Ελλ.ροκ), ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ (Ελλ.ροκ), ΙΞ ΜΑΝΤΑΡΙΝΑ ΝΤΑΚ (Ροκ), ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ (Ελλ.ροκ), ΛΕΥΚΗ ΣΥΜΦΩΝΑΙ (Ελλ.ροκ), ΜΑΝΙΑΤΗΣ-ΕΦΕΝΤΑΚΗ (Ακροβάτες), ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΒΑΤΟ (Ελλ.Τζαζ-ροκ), ΜΙΡΑΖ (ροκ), ΜΙΧΑΙΡΙΝΑΣ (Μπαλάντες), ΜΠΛΟΥ ΤΖΗΝΣ (Ροκ εν ρολ), ΜΠΟΥΣΟΥΝΗΣ ΔΗΜ. (Στιχουργός), ΜΠΡΑΣ ( Ροκ), ΝΑΣΟΣ ΚΑΙ ΝΕΛΗ (Ελλ. μπαλάντες), ΝΕΠΑΛ (Ελλ.ροκ), ΝΙΧΙΕ-ΔΡΟΜΟΣ (Θεατρικό σχήμα), ΝΤΑΛΤΟΝΣ (Ροκ), ΠΑΝΞ ΡΟΜΑΝΑ (Ελλ. Πανκ), ΞΥΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΥΣΤΑΖΩ (Ελλ. συγκρότ.), ΣΙΞΤΙΝ ΝΤΑΙΥΣ (Ροκ), ΣΚΙΕΣ (Ελλ.ροκ), ΣΚΟΡΙΑ ( Ροκ), ΣΤΡΕΗΝΤΖΕΡΣ (Ροκ), ΣΤΡΙΝΓΚΣ (Ροκ), ΣΛΟΟΥ ΜΟΣΙΟΝ (Ροκ), ΣΠΛΙΤ ΙΜΝΤΣ (Ροκ), ΣΡΙΜΑΝΣΗ (Ελλ.ροκ), ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ (Ζωγραφική,Τραγούδι), ΤΣΑΜΗ-ΛΕΙΒΑΔΑΡΑΣ (Ηθοποιοί), ΥΔΡΟΧΟΟΣ (Ελλ.Ρέγγε), ΦΑΛΤΑΪΤΣ ΜΑΝΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (Ενδυματολόγοι- Ζωγράφοι), ΦΕΗΝΤ (Ροκ), ΦΟΡΕΣΤ (Ελλ.ροκ).

Ύστερα από “μακράν ασθένεια” και στην εκπνοή της πορείας της, η ΑΕΤΑ δίνει μια τελευταία συναυλία, το απόγευμα (4μμ) της Τετάρτης 22-2-1989, μέσα στις φυλακές Κορυδαλλού (στην αίθουσα εκδηλώσεων του τμήματος ανηλίκων) για να ψυχαγωγήσει και να εμψυχώσει τους ανήλικους φυλακισμένους. Ότι υπόλοιπο ποσό απέμεινε στο ταμείο της ΑΕΤΑ, θα διατεθεί για αγορά δώρων για τους μικρούς κρατούμενους.

Από τα εναπομείναντα συγκροτήματα (τα περισσότερα έχουν διαλυθεί) θα συμμετέχουν τα εξής:

ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ, ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ, ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΒΑΤΟ, ΝΕΠΑΛ, ΠΑΝΞ ΡΟΜΑΝΑ.[/SPOILER]