Οι τρεις χάριτες

Προφορά, εκφορά, άρθρωση.

Ψάχνουμε καλλιτέχνες ή συγκεκριμένα κομμάτια στα οποία τα παραπάνω στοιχεία είναι καυλερά. Αν θέλετε να συγκεκριμενοποιήσετε ακόμη περισσότερο λέγοντας μας σε ποιο δευτερόλεπτο είναι το φωνητικό ακροβατικό που σας γαργαλάει τ’ αυτί, ακόμα καλύτερα. Για παράδειγμα, κάποιες προφανείς επιλογές είναι αυτή κι αυτή. Μεγάλοι αίλουροι και οι δυο, μας κούρασαν πολύ όταν ήμασταν μικρούληδες να καταλάβουμε τι ακριβώς τραγουδάνε. Και μια που είπα το μικρούληδες… ευφυέστατος είναι ο τρόπος που τραγουδιέται το Teenage Mutant Ninja Turtles στο μουσικό θέμα των χελωνονιντζακίων (άπειρο ριπίτ, ε). Σε πιο hardrock/metal δρόμους, δεν ξέρω αν ο lynott είναι όντως ψευδός (έτσι μου ακούγεται!), αλλά δεν υπάρχει άλλος όμοιος του, τέλεια προφορά (ακούμε και τις ανεπανάληπτες κιθάρες στο τέλος). Στον dickinson μου άρεζε ανέκαθεν η άρθρωση, δωρεάν φροντιστήριο. Peter Hammill, Άγγλος που σέβεται την καταγωγή του (ταιριάζει κι ο halford των αρχών μαζί, αφού μια μικρή εμμονή φαινόταν να την έχει). Για ακόμη πιο hardcore εγγλέζικες καταστάσεις έχουμε και τους υπέροχους ανάρχες, zounds και ένα από τα λίγα καλά τραγούδια των the streets (το συγκεκριμένο παραείναι καλό βέβαια). Όταν άκουσα αυτόν τον σκωτσέζο νόμιζα ότι τραγουδούσε στα γαλλικά ο τύπος. Ενώ κάθε φορά που ακούω τον Matt Elliott να τραγουδάει το Red Queen θέλω να του κάνω έρωτα. Ε, και μια που μπήκαν οι coil στην κουβέντα, ο τρόπος που τονίζει ο Balance την κάθε λέξη στο καλύτερο τραγούδι που έχει υπάρξει, είναι τρομαχτικός. Doctor, Doctor I’m going mad. Θα ταίριαζε κι ο Bowie εδώ, αλλά προτιμώ τα παιδιά του. Τον Clayton ο οποίος στον πρώτο δίσκο των Saviour Machine πέτυχε την καλύτερη ροή στίχων σε metal δίσκο. Και τον Sylvian για τον οποίο δεν έχω λόγια. Από γυναίκες προφανώς στρεφόμαστε προς τη σχολή της bjork, με Knife και Cocorosie. Από αμερική διαλέγουμε την άρρωστη βλάχα carla bozulich που μας γαμάει την ψυχολογία κάθε φορά και για παρέα της τον DAVID EUGENE EDWARDS.

Για πείτε…

Θα πω κάποια προφανή για αρχή και ίσως σε κάποιο άλλο ποστ πω τίποτε πιο ψαγμένο.

-Καταρχήν, την πρώτη φορά που άρχισα να διαβάζω στίχους Tool μου είχε κάνει τεράστια εντύπωση ο συλλαβισμός που χρησιμοποιεί ο Keenan. Τώρα βέβαια μου φαίνεται το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου, μα η αλήθεια είναι ότι οκη-ναντρα-γουδ-αεικ-απωςετσ-ι. lateralus
-Ένα ακόμα παράδειγμα που μου ήρθε στο μυαλό όταν διάβαζα τις πρώτες γραμμές του ποστ του somn είναι o David Draiman, με την χαρακτηριστικότατη -και καυλερότατη κατ’ εμέ- εκφορά/άρθρωσή του, δίχως την οποία οι Disturbed θα ήταν ένα τίποτα. down with the sickness
-Βέβαια, το πιο προφανές των προφανών είναι ο ο Rony James Dio με την προφορά ευγενούς και κλασικά το χόλυ ντάηβα.
-Αν στις 3 χάριτες συμπεριλαμβάνεται κάπου ενδιάμεσα και ο τονισμός, τότε ο μεγάλος Bob Dylan αξίζει σίγουρα μια θέση εδώ subterranen homesick blues
-Στα ελληνικά δεδομένα, ο εκνευριστικός τονισμός και η βόρεια προφορά του Γιάννη Αγγελάκα είναι αρκετά για να αντιπαθούν τη φωνή του αρκετοί (όπως κι εγώ παλιότερα), αλλά και να την αγαπούν ακόμα περισσότεροι. όταν χαράζει
-Τέλος, ο η λέξη wharf στο singapore του Tom Waits, κάπου στο 1:46 του video.

πω TMNT :cry:

απο αποψη προφορας, αγαπω σκωτσεζικα αβερτα. Αγαπημενο παραδειγμα οι Twin Atlantic (ακους εδω) που έχουν βέρα γλασκωβιτικη προφορα.

Επίσης τα φωνητικά στις ακουστικες προσπαθειες του Tom Morello έχουν απιστευτη χροια και (ακους εδω), που βγαζει ενα στομφωδες και επιβλητικο βλαχικο τόνο που γουστερνω απειρως.

Μετά ξερωγω, στον χωρο του χιπχοπ (που προφανως δεν κατεχω), μονη αγαπη ηταν και ειναι ο εμινεμ, που οπως ειναι αναμενομενο, η αρθρωση κλπ παιζουν σημαντικοτατο ρολο. Και ειδικα το κομματι Business (εδώ), που ειναι το αγαπημενο μου, εχει κατι καταπληκτικα σημεια κλπ.

Σε ασχετους με μενα μουσικους χωρους, που κατέω μονο σκορπια κομματια, έχουμε να κανουμε με φωνητικα μεμομενομενων τραγουδιων που η χροια/τονος/αρθρωση με στελνανε/στελνουν αδιάβαστο. Πχ εδώ και εδώ (ποσο έρωτας;)

βασικα δεν εχει νοημα οτι εγραψα :expressionless: Κολλητικες φωνητικες μελωδιες ποσταρα :stuck_out_tongue:

πς, αγαπω και πετσοπμποηζ ξερωγω.

και απο theme songs, ΑΝΕΤΑ το ποκεμον, οπου στο σημειο “you teach me, and i’ll teach you” ανατριχιάζω ακομα, γιατι ειμαι μεγας μπεμπης :smiley:

edit: Σωστος για disturbed ο εμμανουηλ

είναι η τρίτη φορά π διαβάζω το ποστ της εισαγωγής κ αναρωτιέμαι σε μερικά σημεία τι θέλει να πει ο ποιητής ! #-o

μήπως χάζεψα ;:stuck_out_tongue:

εδιτ. το γενικό νόημα το κατέχω πάντως ! (βαριέμαι να γράφω ποστ )

Δεν είχα ξαναδεί το video του “Black Soul Choir”. Δυο πράγματα που είναι ωραία σε αυτό το τοπικ λοιπόν. Το θέμα του και το video! Δεν θα ασχοληθώ τόσο με την προφορά (κυρίως γιατί δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιον τώρα που να έχω ερωτευτεί την προφορά του), αλλά κυρίως με την εκφορά και τη ροή του λόγου. Κυριότερο παράδειγμα, οι Solefald, των οποίων οι στίχοι είναι έτσι και αλλιώς δομημένοι έτσι που να έχουν τρομερό ρυθμό τις περισσότερες φορές (τουλάχιστον στα παλιότερα). Και καλύτερο παράδειγμα από το “Third Person Plural” δεν υπάρχει νομίζω. Κινούμενοι δυτικότερα, αλλά εξίσου βόρεια, βρίσκουμε τον Richard Terfry (aka Buck 65), του οποίου όποιος έχει ακούσει το “Blood Of A Young Wolf” και δεν έχει πάθει απανωτές συγκοπές με το πως ρέει ο λόγος του, πρέπει να αρχίσει να ανησυχεί σοβαρά. Μετά επιστρέφουμε στους αποδώ και κάνουμε μια στάση για να ακούσουμε την Heidi Gjermudsen να χάνεται στους στίχους του “Barbwire Smile” (“As in the fairytales the eerietales/The scarytales the oh so weary tales/There is a place where the outdated sweethearts go as in becoming one/With the vicious whirlwind”). Για να γίνουμε λίγο πιο αυθεντικοί και λίγο πιο μαύροι, χαιρετίζουμε την υμνική και επιταχυνόμενη ερμηνεία της Nina Simone (ειδικά στο πως προφέρει το “rock” που το κάνει ταυτόσημο με το “lord”) στο “Sinnerman” και μια που αναφέρθηκε ο David Eugene ας βάλουμε την πιο αργή, λιγότερο gospel και κάπως πιο επική εκτέλεση των 16 Horsepower για το κομμάτι. Kαι για να κάνουμε το χατ-τρικ βάζουμε καιαυτή την εκτέλεση για να δείξουμε πως rock-άρει η καντρυ νεολαία. Ε τι να μιλήσουμε και για την “Εσμεράλδα” και γενικά τον τρόπο με τον οποίο μιλάει στο μικρόφωνο ο Κούτρας; Οφείλουμε επίσης να αναφέρουμε τη σχεδόν απάθεια με την οποία τραγουδάει τους στίχους του “Who By Fire”, το γρέντζο με το οποίο φτύνει τους στίχους του “Amsterdam” ο Brel , τον τρόπο με τον οποίο παλεύει να βγει η φωνή του Waits στο “Road To Peace”. Οι λαρυγγισμοί και τα παιχνιδίσματα της φωνής που συνοδεύουν το “La Novia” της Rosina De Peira. O τρόπος με τον οποίο η φωνή του Yorke ακολουθεί το ρυθμό του beat του “Idioteque”. To ξεψύχισμα του “Stalemate”. Και για αναφέρουμε και κάτι από Coil, προτιμούμε το πως τραβάει τα s’s ο Balance στο “Slur”.

bump…

γιατί πάντα με τρέλαινε με την καλή έννοια η προφορά του Mario Prünster των Mayfair

Bump.

Θα ασχοληθώ με την πρώτη από τις χάριτες όπως τις ορίζει ο somn στο εισαγωγικό ποστ, ήτοι την προφορά.

Ένα από τα κομμάτια που έχει ποστάρει είναι ουσιαστικά ένας ύμνος στη σκωτσέζικη προφορά. Ανάλογη προσπάθεια έκανε από κάτω και το μέηνστρημ τσουτσέκι. Λοιπόν. Τη σκωτσέζικη προφορά εννοείται βέβαια ότι την αγαπάμε. Αλλά όταν μιλάμε για προφορές ο βασιλιάς δεν είναι άλλος από την Ιρλανδία. Θέσφατο αυτό.

Εγώ λοιπόν εδώ θα υμνήσω συνοπτικά την ιρλανδική προφορά, και για να το κάνω αυτό εννοείται ότι θα χρειαστώ τη βοήθεια του συγκροτήματος που αποτελεί το κορυφαίο, για μένα, όχι μόνο στην ιρλανδική μουσική, αλλά συνολικά στον 20ό αιώνα: των Dubliners.

Η μία όψη του νομίσματος έχει πάνω την κορυφαία αρσενική φωνή έβερ, τον Luke Kelly. Ο τρόπος που ερμηνεύει λαμβάνει τις περισσότερες φορές επικές διαστάσεις. Ο Kelly τραγουδάει κάθε λέξη σα να είναι η τελευταία του, τονίζει τα πάντα (και καταλαβαίνεις - σχεδόν - τα πάντα), και είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κελαριστής, υδάτινης χροιάς του ιρλανδικού τρόπου ομιλίας. Το συνολικό αποτέλεσμα, στις καλύτερες στιγμές των Dubliners, ακούγεται ρωμαλέο, λεβέντικο, αγέρωχο, ιρλανδικό μέχρι το μεδούλι.

[B]I Wish I Was Back In Liverpool[/B]

[B]Kelly The Boy From Killane[/B]

[B]The Galway Races[/B]

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ο ιστορικός ηγέτης των Dubliners, ο Μέγας Ronnie Drew. Φυσικά κανείς δε θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι ο Ronnie σαν ποιότητα φωνής πλησιάζει, έστω, τον απαράμιλλο Luke. Ωστόσο εδώ μας ενδιαφέρει το ζήτημα της εκφοράς του λόγου, και σ’ αυτόν τον τομέα ο Ronnie είναι εξίσου αμίμητος, απλά με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τον Kelly. Ενώ ο μεν όπως ακούσατε (ελπίζω) ήταν επικός και στομφώδης, ο δε ακούγεται λαϊκός, ακατέργαστος, σχεδόν κωμικός. O Ronnie Drew πρέπει να είναι η προσωποποίηση του Ιρλανδού εργάτη της πόλης και του χωριού: Σπάνια καταλαβαίνεις τί λέει, καθώς μονίμως μασάει τις λέξεις, αλλά το απολαυστικό μ’ αυτόν είναι ότι θαρρείς τις μασάει αλλά δεν τις καταπίνει ποτέ, ούτε τις φτύνει - τις κρατάει ανάμεσα στα δόντια του. Δεν μπορώ να βρω καλύτερο τρόπο να το περιγράψω, απλά ακούστε.

[B]Seven Drunken Nights[/B]

[B]Croppy Boy[/B]

[B]Rathcliffe Highway[/B]

Κλείνω αυτό το ποστ-αφιέρωμα στην ιρλανδική προφορά με μια αναφορά εκτός Dubliners, έτσι για αλλαγή. Συγκεκριμένα στο πιο στερεοτυπικό αλλά και λατρεμένο παράδειγμα ιρλανδικής λαλιάς: απλά ακούστε πόσο γαμάτος, πόσο ακαταμάχητος είναι ο Christy Moore (άλλη τεράστια μορφή της ιρλανδικής μουσικής) στην εκδοχή των Planxty (του συγκροτήματος που “τα άρχισε όλα”, όπως λένε πολλοί, μιλώντας για το celtic music revival των late 60’s/early 70’s) πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα και πιο εμβληματικά τραγούδια στην ιστορία αυτής της χώρας.

[B]Follow Me Up To Carlow[/B]

Άλλα έψαχνα, άλλα βρήκα. Ωραίο θρεντ όμως.
Λοιπόν, μ’ αρέσουν μερικά OF που προφέρονται Ο.
Συγκεκριμένα [[B]strange brewkill what’s inside O you[/B]](http://www.youtube.com/watch?v=m_NholHANoY) αλλά και ο τρόπος που λέει τα -CH (witch, which). Αγαπημένο τραγούδι, αλλά νομίζω αυτά ακριβώς τα σημεία με πορώνουν ακόμα περισσότερο.
[B]made O rats(κλικ)[/B] των orange goblin… αλλά και γενικότερα, έχουν καθαρή άρθρωση και δεν κρύβεται το αγγλικό αξάν που, σε συνδυασμό με τα φωνητικά, το λατρεύεις. Με ενθουσιάζει κάθε φορά.
Και φυσικά η υπέρτατη γκαβλα είναι ο 3D. [B]risingson(κλικ)[/B]. αυτά τα S, Z, C αλλά και το πώς τραβάει τα φωνήεντα ή η σημασία που δίνει στα R. Πιο σεξυ δεν πάει.
Μνείες και αγάπες στον Zach de la Rocha και τα S(H) του :stuck_out_tongue:

power rangers morpher buy mass control motorola h500 case pc mice panasonic vdr d105 Moncler Clothing
oreck vacuum cleaner part hamilton beach hepa probate court records samsung sc d353 PAPER PUNCH Ό¤°² ¥λ¥Φ¥Ώ¥σ
onkio 602 dog jumping our generation doll scents operation barbarossa boat stereos prince paul trivita ¥β¥σ¥―¥μ©`¥λ¥ΐ¥¦¥σ
laynards audio travel guide number display cingular wireless web site rancheras music practica musica review paranoid computer features

Τώρα το θυμήθηκα. Αγαπάμε Max Cavalera στο Μass Hypnosis :

[B]http://youtu.be/OuZjp8V7fR0?t=21m00s[/B]

Mass Hippie Noses :!:

Την αγαπώ αυτή την φράση, με ΑΥΤΗ την προφορά. Όποτε ακούω Sepultura με τον αδερφό μου, πάντα βάζουμε να την ακούσουμε:roll::roll: