Αφού πέρασα μια νύχτα βλέποντας ταινίες του σκέφτηκα να ανοίξω το παρόν topic για να γίνει χώρος συζήτησης για εναν απο τους πιο ιδιαιέτερους σκηνοθέτες του ελληνικού cinema
Πείτε ποιες τανίες του έχετε δει ποια η γνώμη σας κτλ.
Λοιπον,ξεκιναω…
Ιδιαιτερη περιπτωση,του υψους και του βαθους θα ελεγα.
Η πρωτη του ταινια ‘’[B]Εξοριστος Στην Κεντρικη Λεωφορο[/B]’’ ηταν ενα πολυ καλο δειγμα γραφης,μια αναρχικομμουνιστικοχιπικη ταινια με αποψη ,οπως και το επισης πολυ ιδιαιτερο και προσωπικο ‘’[B]Ντελιριο[/B]’’.Μετα η μοδα του βιντεο τον πηρε κι αυτον και ταινια οπως το ‘’[B]Θυληκο Θηριοτροφειο[/B]’’ δεν την παιρνω σοβαρα.Τωρα επισης κατι ‘’[B]Πατρις,Ληστεια,Οικογενεια’[/B]’ και ‘’[B]Τηλεκαννιβαλοι[/B]’’,καλα ειναι για χαβαλε,αλλα για μενα το αξεπεραστο peak του ειναι το Νο1 ελληνικο horror b movie,’’[B]Ο Δρακουλας Των Εξαρχειων[/B]’’,ταινια που προσωπικα λατρευω και προσκυναω…
’’[B]Γυναικες Δηλητηριο[/B]’’,ψιλομαπα,’’[B]Σαπουνοπετρα[/B]’’ σε συνεργασια με τον πανιβλακα τον Σεφερλη,μπορει καλιτεχνικα να ειναι αθλειο,αλλα για καποιο λογο το καραγουσταρω.
Δεν εχω δει τον ‘’[B]Βαρωνο[/B]’’ με Ακουσον ακουσον [B]Κωστα Κακαβα[/B],δεν βλεπεται το ‘’[B]Βιτσια Γυναικων[/B]’’,αναζηταω σαν τρελος το film noir ‘’[B]Στη Σκια Του Λεμμυ Κωσιον[/B]’’,αλλα ματαια,ενω με το ‘’[B]Show Bitch[/B]’’ δεν μπηκα και δεν νομιζω οτι προκειται να μπω στον κοπο να ασχοληθω.
Καποτε στην [B]Αθηνα[/B] ,στο [B]Cult Φεστιβαλ Κινηματογραφου[/B] ειχα μιλησει μαζι του και μου ειχε ζητησει την αποψη μου για τις ταινιες του.
Αυτα…ελπιζω να σε καλυψα…
Ατύχως πρέπει να τον συγκρίνω με τον John Waters, καθώς κατ’ εμέ ο Ζερβός είναι ο Πάπας του ηθελημένα κακόγουστου στα δεδομένα του ελληνικού κινηματογράφου. Για τι να πρωτομιλήσουμε; Για το πόσο κοντά φτάνει στην αναρχία των Monty Python με Τηλεκαννίβαλους; Την αποδόμηση της ελληνικής πραγματικότητας με kitsch τρόπο στη Ληστεία και στο Δράκουλα, ο οποίος αποτελεί ένα από τα αρτιότερα tributes στον κινηματογράφο τρόμου; Ακόμα και τα πιο “σοβαρά” δείγματα γραφής του (Ντελίριο και Εξόριστος) δείχνουν μια θέληση για ειρωνεία. Προβοκατόρικη, ναι, αλλά πετυχημένη με camp όρους.
Ακόμα και στη γρανίτα (δε το λέω γω, ο ίδιος το δήλωσε) του Θηριοτροφείου, στην κακογουστία του Σεφερλή και στο ΕΞΟΦΘΑΛΜΑ κακό (το λάτρεψα ωστόσο) Show Bitch έχει πολλά να πει.
Κατ’ εμέ μιλάμε για κεφάλαιο στην ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου. Όχι αντίστοιχο με Κούνδουρο και Αγγελόπουλο (ο πιο υπερεκτιμημένος σκηνοθέτης της Ελλάδας), αλλά για τα underground κυκλώματα είναι πολύ σημαντική η συνεισφορά του.
Δεν πολυδιαφωνω και περιμενω να δω επιτελους το ‘‘Λεμμυ Κωσιον’’ γιατι κατι μου λεει οτι θα γουσταρω πολυ…
Φιλε Razoreater.τον θεο [B] John Waters[/B] δεν τον φτανει και δεν τον αγγιζει ουτε ο θεος ο ιδιος…
‘’[B]Female Trouble[/B] ‘’ και τα μυαλα στα καγκελα…
Ακριβώς. Εξού και το “ατύχως” μάγκαμ. Είναι μέρα με τη νύχτα σε αισθητική προσέγγιση, οπότε η σύγκριση αφορά στο νοηματικό (που κι εδώ πάλι δε συμπίπτουν απόλυτα όμως).
Αν και εγώ τάσσομαι περισσότερο με Mondo Trasho και Multiple Maniacs.
Κάνε θρεντ για Waters ΤΩΡΑ.
Μια και το προτεινες,αντιπροτεινω να το κανεις εσυ διοτι ειναι δικη σου ιδεα κι αφ’ετερου δεν προλαβαινω τωρα να γραψω πολλα…
Κ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ‘‘ΔΡΑΚΟΥΛΑ’’ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ‘TO ΠΑΙΖΕΙ’ ΕΥΡΩΠΗ,
ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΩΣ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ,ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΛΩΝ.
Οι ταινίες του Ζερβού για μένα χρησιμοποιούν το κιτς και την υπερβολική σάτιρα αποτελεσματικά απέναντι στα κακώς κείμενα κάθε εποχής
o Δράκουλας ξεκινά με την διακωμώδηση των ταινιών τρόμου για να σχολιάσει την πνευματική ύπνωση των πολιτικών κομμάτων και των οπαδών τους (το σκετσάκι με τα εξεγερμένα ζομπιε στην αρχή της ταινίας είναι απλά απολαυστικό και υπερ-ευφυές),τη μουσική βιομηχανία και το πως αυτή κατασκευάζει είδωλα (ο απόλυτος ροκ σταρ της εποχής είναι αποτέλεσμα δημιουργίας στο εργαστήριο του τρελού επιστήμονα)σεξουαλικά “ταμπού” (ο διάλογος στο αυτοκίνητο, του πανούση με την κόρη του δράκουλα και η προσπάθεια του να καταλάβει τον κόσμο γύρω του)
[SPOILER][B]Ti είναι άντρας?είναι κακό?[/B][/SPOILER]
Επίσης ταινία απο την οποία περνάνε ο άσιμος ο πουλικάκος και ο πανούσης έχει και ένα ιστορικό ροκ ενδιαφέρον
Η σαπουνόπετρα είναι ακραία κιτσ αλλά βγάζει γέλιο και σατιρίζει πετυχημένα την μανία της εποχής με τις σαπουνόπερες τις εποχής.highlight η εμφάνιση του πιτσιρικά τότε σεφερλη
Το show bitch -το προτελευταίο του πόνημα- δεν ξέρω αν ήταν επιτηδευμένα κακό.Δεν ξέρω,να το πώ απλά,αν ήθελε να βγάλει μια ταινία τόσο ξεφτίλα όσο και η εγχώρια show business.Aυτό που κατάφερε για μένα είναι μάλλον να κουράσει.Ακόμα και αυτή η ταινία περνά το μηνύμα της όμως μάλλον με τον λάθος τρόπο.Ο χαραλαμπίδης και ο -πάντα καταπληκτικός πουλικάκος-εις μάτην προσπαθούν να σώσουν την κατάσταση
Τέλος μια ταινία που δεν αναφέρθηκε, και αν κάποιος την έχει δει ας σχολιάσει, είναι το Σουβλίστε τους!(τρεις και ο κούκος).
Αφαιρετική αργόσυρτη σκηνοθεσία διαφορετική από το συνηθισμένο χιούμορ του ζερβού που προσωπικά μου θύμισε αμυδρά Νικολαΐδη και μια άλλη ταινία της εποχής,τους τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας.
Παρακολουθούμε μια παρέα τριών φίλων στην προσπάθεια τους να γλιτώσουν μια φίλη τους από την καταπίεση της αστικής οικογένειας της.Τρεις φίλοι που ζουν περιθωριακά σε ένα κοινόβιο απορρίπτοντας κάθε δομή της “καθως πρέπει κοινωνίας” εναντίον μιας οικογένειας που θεωρεί τον ψυχίατρο ως τον καλύτερο φίλο για την κόρη τους και τον εγκλεισμό της στην ψυχιατρική κλινική ως την πλέον ενδεδειγμένη λύση.highlight της ταινίας η,παρμένη από το κουρδιστό πορτοκάλι,σκηνή λίγο πριν το τέλος της ταινίας στο χώρο νοσηλείας και η Live εμφάνιση-νομίζω στο σπόρτινγ-των sharp ties
Από τη ροκ ιστορικότητα του Δράκουλα ξέχασες τη συγκεκριμένη αναφορά (πρέπει πάντα να γίνεται) στην υπεράνω περιγραφής διασκευής του Υπάρχω από Πουλίκα.
Προσωπικά απόλαυσα σχεδόν κάθε λεπτό του Show Bitch. Ήταν τόσο ξεφτιλέ και ψυχαναγκαστικά επαναλαμβανόμενο που δε μου φαίνεται σαν να ήθελε να το κάνει κάπως αλλιώς και να του βγήκε απλά κουραστικό. Πρέπει να προσπαθήσεις για να το κάνεις τόσο κακό οπτικά και αισθητικά. Οπότε μάλλον συνειδητό είναι.
Ο Ρένος δίνει μεγάλο ρεσιτάλ και δεν φαντάζομαι καλύτερη επιλογή ατόμου να λέει τις ατάκες του.
Δεν είναι θέμα σώζω-δε σώζω. Μάλλον μου κάνει-δε μου κάνει το στυλ της ταινίας.
ναι όντως το υπάρχω είναι ο ορισμός της ΔΙΑΣΚΕΥΗΣ
Μια ειδική αναφορά πρέπει βέβαια να γίνει και στο εξής απο το
σουβλίστε τους
τα παιδιά του πειραιά by θειος νωντας
ο αράπης είναι αριστούργημα…
τέλος επειδή γενικά διακρίνω διάσπαρτη μια εμμονή του Ζερβού με τον Αγγελόπουλο,στο παρακάτω απόσπασμα έχουμε ένα tribute στο εργο του μεγάλου μας σκηνοθέτη
τι ειναι ο αγγελοπουλος
Tελικα τον ‘’[B]Bαρωνο[/B]’’ και το ‘’[B]Στη Σκια Του Λεμμυ Κωσιον[/B]’’ δεν τα εχει δει κανεις,ε?
Για ‘’[B]Δρακουλα[/B]’’ προσωπικα μπορω να μιλαω μεχρι το πρωι…
Το ‘’[B]Σουβλιστε Τους’[/B]’ δεν το εχω δει…
ORISTE SYNTROFE/SYMMAXE:
…επικές στιγμές και οι δυο:):!:
Thanx ρε φιλε,να εισαι καλα…