Εδω και ενα χρονο περιπου με τρωει το χερι μου να ανοιξω ενα κινηματογραφικο topic για την μεγαλη γερμανικη σχολη η οποια εχει να επιδειξει πραγματικα πολλες καλες ταινιες και αντιστοιχως πολλους αξιολογους δημιουργους που συνεχιζουν να απασχολουν την κινηματογραφικη κοινοτητα ανα την υφηλιο,μεχρι και σημερα.
Τοσο στις αρχες του αιωνα με τα εργα των Fritz Lang(’‘M’’,’‘Metropolis’’,’‘Das Testament des Dr. Mabuse’’),του WilhelmMurnau(’‘Nosferatu’’ και του Robert Wiene (’‘Das Kabinett des Doktor Caligari’’),οσο και τη δεκαετια του 1970,η γερμανικη σχολη ειχε να πει πολλα…
Στη δεκαετια του 1970 λοιπον εκαναν την εμφανιση τους καποιοι πολυ μεγαλοι δημιουργοι των οποιων τα εργα μνημονευονται μεχρι και τωρα.Σκηνοθετες οπως ο Werner Herzog,o Wim Wenders και ο προωρα χαμενος Rainer Werner Fassbider ,αλλα και οι Werner Schroeter, Margarethe von Trotta,Volker Schlöndorff,οσο δρουσαν στη Γερμανια,πριν μεταπηδησουν στην Αμερικη και το Holywood,παρεδοσαν εξαιρετικα δειγματα κινηματογραφικης απολαυσης και δημιοιυργησαν το ρευμα που εμεινε γνωστο ως New German Cinema,κατα τη γαλλικη Nouvelle Vague.
Ταινιες οπως το ‘‘Agguire’’,’‘The Enigma of Kaspar Hauser’’,’‘Heart of Glass’’,’‘Stroszek’’,’‘Nosferatu the Vampyre’’,’‘Woyzeck’’,’‘Fitzcarraldo’’,’‘Where the Green Ants Dream’’,’'Cobra Verde ‘’ του Herzog εδειξαν οτι ο τελευταιος ηταν ενας μεγας δημιουργος εικονων και καταστασεων,κυριως περιεργων και το εργο του εβριθε απο πολιτικες νυξεις ,κυριως εναντι του φασισμου και του ναζισμου,κατα βαση με τη μεθοδο των συμβολισμων.
Ακολουθως και ο star της σχολης του οποιου η μεταπηδηση στην Αμερικη κυριως τη δεκαετια του 1990 και μετα ειχε αμφιλεγομενα αποτελεσματα,στιγματισε τα 1970’s με το '‘Der Amerikanische Freund’’,αλλα κυριως τη δεκαετια του 1980 με ταινιες σταθμους οπως το noir ‘‘Ηammett’’,το σεμιναριακο road-movie ‘‘Paris-Texas’’ και τα ‘‘Wings Of Desire’’ και ‘‘Stand der Dinge’’.
Eμενα ομως η μεγαλη μου αγαπη λεγεται Rainer Werner Fassbider,ο αποθεωτης του λουμπεν,ο μαστορας του kitch και μη kitch μελοδραματος,ο ανθρωπος που μας γνωρισε τη μεγαλη Γερμανιδα ηθοποιο Hanna Schygulla.Ti να πρωτοαναφερω απο αυτον τον απιστευτο δημιουργο,που ηταν βουτηγμενος ο ιδιος στη διαστροφη και τις καταχρησεις???
‘‘The Bitter Tears of Petra von Kant’’,’‘Angst essen Seele auf,’’, ‘‘In a Year of 13 Moons’’,’‘Lola’’,’‘Lili Marleen’’,’‘Querelle’’ με τον Franco Nero και τον Brad Davisτου υπερτιμημενου συμφωνα με πολλους απο σας(απορω γιατι?) ‘‘Μidnight Express’’.
To 1979 η Γερμανια σηκωσε τον Χρυσο Φοινικα με το ‘‘The Tin Drum’’ του Volker Schlöndorff,μια πολυ περιεργη και ιδιαιτερη ταινια,οχι για ολα τα γουστα…
Εννοειται οτι και προσφατως αναγεννηθηκε η καπως μουδιασμενη την τελευταια 20ετια Γερμανια και με πρωτεργατη τον Oliver Hirschbiegel,ξαναακουστηκε η χωρα αυτη με ταινιες οπως το ‘‘Das Experiment’’ και το '‘Downfall’,το οποιο βεβαια εμενα με κουρασε καπως,αλλα και με το αριστουργηματικο ‘‘Die Welle’’ του Dennis Gansel το οποιο προσωπικα εχω σε πολυ περιοπτη θεση…