Kιρατζε συμφωνώ σχεδόν με όλα όσα είπες. Όταν μιλάω για πολιτική ζύμωση, δεν εννοώ ότι θα έχει πάντα άμεσα αποτελέσματα (βασικά σχεδόν ποτέ δεν έχει), αλλά σίγουρα θα μείνει κάτι στο υποσεινήδητο του μαθητή/μαθήτριας, μια μνήμη που μπορεί να ξυπνήσει με οποιαδήποτε αφορμή η να μείνει κοιμισμένη για πάντα. Καθήκον όσων έχουν αντιληφθεί την πραγματικότητα είναι να προσπαθήσουν να την μοιραστούν με τους υπόλοιπους, πάντα όμως σαν άποψη και ποτέ με τη λογική της πρωτοπορίας.
Στο σχολείο μου πέρισυ -όπως και σε όλα τα σχολεία- επικρατούσαν κυρίως τα φαινόμενα που ανέφερες. Μπάφοι, αραλίκι, χυμαδιό τελοσπάντων για το οποίο στο τέλος πληρώσαμε τη νύφη οι 2-3 που μιλάγαμε. Όμως καθόλου δεν μετάνιωσα αυτή την κατάληψη, γιατί ακόμα και με μεθόδους αόρατης ιεραρχίας (sic) καταφέραμε να συμμετάσχουμε σε μια αυθόρμητη πορεία στον Πειραιά και στην “γενική” απεργία στην Αθήνα. Μετά από αυτές τις πορείες η κατάληψη έλειξε άδοξα βέβαια, αλλά δεν πειράζει. Όσα έχουν βιωθεί χρησιμεύουν ως οδηγός για το μέλλον.
Κι αν τα βήματα που κάνεις κάνουν ζημιά στην κοινωνία και σε αυτό που προσπαθείς να προστατέψεις; Καλό κι όμορφο το θάρρος, αλλά αν συνοδεύεται από ημιμάθεια και έπαρση (“εγώ τα ξέρω ήδη όλα” νοοτροπία), τότε μπορεί να αποδειχτεί καταστροφικό εξαιρετικά εύκολα.
Ο Vedder το έθεσε πολύ όμορφα για παράδειγμα. Ο μαθητής που υποστηρίζει κατάληψη στα σχολεία και το βράδυ πηγαίνει φροντιστήριο, απλά κάνει την παιδεία ακόμα πια ταξική και ζημιώνει αυτόν που δεν έχει λεφτά για φροντιστήριο και μένει πίσω. Οι προθέσεις τους όμως μπορεί να είναι καθ’ όλα αγνές. “Να βελτιωθεί η παιδεία”. Το αποτέλεσμα όμως είναι το επιθυμητό;
Στο 2ο σου ποστ, όντως όμως λες κάτι διαφορετικό από αυτό που έγραψες στο πρώτο σου ποστ που απάντησα…
Βασικα το ιδιο πραγμα λεω…Αλληλεπιδραση μαλλον…Και οι καταληψεις θα επρεπε να εινα μια μορφη αλληλεπιδρασης.
Ζαφ ναι σιγουρα αυτο…Αλλα δεν ξερω αν το κοστος απο αυτη τη διαδικασια οπως γινεται τωρα ειναι μεγαλυτερο απο το οφελος…Αυτο βεβαια βαση εκτιμησεων πανω στους συμμαθητες μου:p…Φετος ειναι κρισιμη χρονια πιστευω…Τα παιδια που περυσι ηταν σχολειο και ειδιαν η συμμετειαν στα χειμωνιατικα περιστατικα μπαινουν στο πανεπιστημιο και εχουν μπροστα τους…Για να δουμε…
Ποιός μάγκας από τα δεκαπενταμελή βέβαια πήρε την πρωτοβουλία να συγκεντρώσει χρήματα από τους μαθητές, να ζητήσει και κάποια χρήματα από κάποιο δημαρχείο ή από τους πολίτες του δήμου του, να κλείσει το σχολείο και να κάνει όλα όσα ζητάει; Να μπει μέσα 5 μέρες και με την οργάνωση των μαθητών να βάψουν τις αίθουσες όπως γουστάρουν, να χώσουν καμιά κορνίζα, να αγοράσουν κάποια ηλεκτρική συσκευή ή να οργανώσουν μια σχολική βιβλιοθήκη μαζεύοντας βιβλία από άλλους μαθητές ή αγοράζοντάς τα, μεταχειρισμένα ίσως για να έρθει και φθηνότερα. Δεν χρειάζεται να κάνει όλα τα παραπάνω, ένα μικρό πράγμα να επιτυγχάνεται κάθε χρόνο από την κατάληψη, μέσα σε μια τριετία το σχολείο θα είναι πιο φιλόξενο και πιο δημιουργικό. Βέβαια ναι, οι μαθητές ψηφίζουν ανάλογα με το ποιά είναι η πιο ωραία γκόμενα, ποιός είναι ο γκόμενος της κολλητής μου, ποιός κάνει καλύτερες εκδηλώσεις σε κλαμπ κοκ. Αν η κατάληψη του σχολείου λειτουργούσε όπως πολλές καταλήψεις αναρχικών, τις οποίες όλοι σαν λιοντάρια ορμάνε για να τις σπάσουν, όλοι θα μασταν καλύτερα. Τα καγκουράκια και τα γκομενάκια όμως που εκλέγονται κάθε χρόνο με απίστευτη νοθεία μόνο να ζητάνε ξέρουν, ενώ γνωρίζουν πως καμία βοήθεια δε θα ρθει από πουθενά. Αν πραγματικά θες κάτι, πάψε να το παίζεις μάχιμος για να χτυπήσεις γκόμενες και κάτσε κάνε ο,τι μπορείς για να το πετύχεις, με κάθε μέσο. Φυσικά όλοι οι πραγματικά σκεφτόμενοι μαθητές που θα κάναν τέτοιες ενέργειες διατηρούν ουδέτερη θέση στις εκλογές, καθώς έχουν καταντήσει να είναι ένα απόλυτο τσίρκο. Όσον αφορά τη νοθεία που ανέφερα, και 1η και 2α λυκείου παρακολουθούσα την καταμέτρηση των ψήφων στην αίθουσα που γινόταν και κάθε ψηφοδέλτιο που δεν είχε συμπληρωμένες όσες ψήφους δικαιούται ο καθένας να βάλει, ο καταμετρητής έχωνε μπροστά σε άλλα 15 άτομα όποιον γούσταρε, και μάλιστα το συζητούσαν μεταξύ τους για το ποιόν να βάλουν. Έσκαγαν λοιπόν γκομενίτσες κάνοντας παραγγελιές “Αχ βάλε και στην Πέγκυ”, “Αχ βάλε και στον Φίλιππο”. Φέτος το χω πάρει απόφαση να πάω τίγκα κόντρα σε αυτό και να ξεμπροστιάσω όποιο μουνόπανο το κάνει, πιθανότατα θα πλακωθώ πάλι με το μισό σχολείο αλλά στ’ αρχίδια μου.
εντιτ: να σημειώσω πως πρόπερσι πρόεδρος βγήκε ένας τυπάς, με περισσότερες ψήφους από τον αριθμό των μαθητών του σχολείου, καθώς στην εφορευτική επιτροπή ήταν η γκόμενά του, άλλες δύο φίλες της και κάτι κολλητοί του. Και οι καθηγητές τα στραβά μάτια, τους αφήνουν να κάνουν ό,τι θέλουν για να μάθουμε να “είμαστε υπεύθυνοι”
Ρε συ vedder αυτη η λογικη μου θυμιζει τη λογικη του μεσου Ελληνα πολιτη που λεει να βγει ενας ΚΑΛΟΣ κυβερνητης να τα φτιαξει ολα.Τα πραγματα ομως δεν πανε ετσι…Αν ολοι οι μαθητες δεν αποκτησουν διαφορετικη νοοτροπια και συνειδηση δεν γινεται…Αυτο πως θα γινει?Καπως θα πρεπει να φυτευθουν οι σποροι…Ισως αν ηταν το σχολειο διαφορετικο απο το δημοτικο…Ισως αν η κοινωνια αλλαζε σιγα σιγα…Αυτο που θελω να σου πω ειναι οτι οτι γινετια πρεπει να γινεται συλλογικα …Εκτος αυτου οι αυτοοργανωτες καταληψεις δεν οργανωνονται απο καποιον που τρεχει απο δω και απο κει αλλα απο μια ομαδα ανθρωπων που τρεχει φτιαχνει οργανωνει κλπ…Και μην ξεχνας πως σε αυτες τις καταληψεις ολοι συμμετεχουν γιατι ολοι ειναι συνηδητοποιημενοι(με οποια εννοια) σε αυτο που κανουν ενω στο σχολειο…
Εμείς το τελειώσαμε το δημοτικό εδώ και καιρό, δε νομίζω κάποιος να δεχτεί να ξαναφοιτήσει σε αυτό :b
Ακόμα και όταν γίνονται αυτοοργάνωτες καταλήψεις το 15μελες πάντα σκάει μύτη με το στυλ “Μπράβο παιδιά” και μπαίνει μπροστά με την πρόφαση πως είναι εκλεγμένο κλπ κλπ, αρχίζοντας πάλι τις μπούρδες για τις οποίες μίλησα. Δεν είχα ακριβώς τη νοοτροπία του μέσου Έλληνα όπως είπες, αλλά σαν πιθανές λύσεις θεωρώ είτε την οριστική κατάργηση του 15μελους συμβουλίου (κάτι πρακτικά αδύνατο, ειδικά στον ένα χρόνο που θα μαι ακόμα σχολείο) ή την εκλογή κάποιου με περισσότερο αναρχικές ιδέες που δεν πρόκειται να βγει μπροστά για να το παίξει κάτι αλλά θα δώσει κάποιο κίνητρο στους μαθητές για όλα τα παραπάνω που ανέφερα (το ξέρεις πως δεν επιτρέπεται στις συνελεύσεις να μιλήσει οποιοσδήποτε άλλος ε;).
Έτσι λοιπόν καταλήγουμε όπως είπες παραπάνω στο PS2, στα φραπεδάκια, και στο να τιτλοφορείται η κατάληψή μας ως κατάληψη Anti-Capitalista, έπειτα από την παρέμβαση ενός παπαγάλου του εν λόγου κινήματος ή τι σκατά είναι, και όλοι φωνάζουν “An-ti-ca-pi-ta-li-sta” χωρίς να ξέρουν καν τι είναι αυτό. Βρίσκουν λοιπόν παιδιά με το image του επαναστάτη τρόπο να ικανοποιήσουν τα μικροκομματικά τους συμφέροντα και να μας διασύρουν στους καθηγητές, οι οποίοι με το δίκιο τους από ένα σημείο και μετά μας θεωρούνε ανώριμους χαβαλέδες.
υπέρ άμα υπάρχουν σοβαρά αιτήματα πχ εμείς κάποτε είχαμε κάνει κατάληψη επιδεί η μπασκέτα είταν έτοιμη να πέσει και μπορεί να χτύπαγε κανείς άσχημα αλλά επίσης πέρυσι κάναν κατάληψη επιδεί σκότωσαν εκείνο τον δεκαπεντάχρονο λες και φτεεί ο λυκειάρχης για αυτό.
Αν έχουν κάτι σοβαρό που να αξίζει την κατάληψη.Όχι τώρα επειδή δεν είναι τετράγωνη η τυρόπιτα…Κάποιες “αιτίες” είναι τόσο αστείες,που καταλήγουν να είναι τραγικές.
Μια κατάληψη πάντα έχει πολιτικές προεκτάσεις. Μάλιστα όταν τα αιτήματα είναι αστεία όπως αυτό με τις τυρόπιτες και μοναδικός σκοπός είναι να χαθεί μάθημα ίσως να μιλάμε και για τις καταλήψεις με το πιο έντονο πολιτικό στοιχείο χωρίς βέβαια να το ξέρουν καν οι ίδιοι οι μαθητές. Διότι όταν η επιθυμία ένος μαθητή να χάσει μάθημα είναι τόσο μεγάλη ώστε να φτάνει στο σημείο να κάνει κατάληψη για να το πετύχει, στο δικό μου το μυαλό αυτό είναι η απόδειξη για το πόσο απάνθρωπο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα.
Εννοώ ότι το πας μακριά όταν λες ότι είναι η απόδειξη για το πόσο απάνθρωπο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα…το κίνητρο των μαθητών είναι δεδομένο και απλό και (αυτό τουλάχιστον) δεν έχει να κάνει με το εκπαιδευτικό σύστημα. Με αυτή τη λογική δικαιολογέις τα πάντα. Και δεν το εξήγησες, αιτιολόγησε τη συγκεκριμένη άποψη.
Και καλύτερο να ήταν το εκπαιδευτικό σύστημα, πάλι κάποιοι θα βαριόντουσαν τα μαθήματα…ίσως να ήταν πιο λίγοι και δεν θα γινόντουσαν τόσες καταλήψεις. Γιατι συνήθως αυτόι ξεκινάνε τις καταλήψεις για τέτοιους λόγους. Μάλλον κάτι τέτοιες περιστάσεις δείχνουν την ολική αυθαιρεσία και τον ωχαδερφισμό που κυριαρχέι σε όλα τα επίπεδα και δυστυχώς περνά και στους μαθητές. Το κάνουν όλοι ας το κάνουμς και εμείς. Γιούπι ανευ νοήματος.
Το θέμα είναι να υπάρχει σοβαρή αιτία και να την έχουν συνειδοτοποιήσει οι μαθητές. Όποιος πιστεύει ότι δεν υπάρχει αληθινό κίνητρο πίσω από μία κατάληψη, μπορεί -και πρέπει πιστεύω- να δηλώσει δημόσια την αποχή του και να τελειώνει τίμια και σωστά.