Μπασιστες και μουσικες γνωσεις

βλεπετε πιστευς ολοι σας πως οι μπασιστες ειναι συνηθως το τελευταιο οργανο που θα εχει γνωμη στη δημηουργια ενως κομμματιου,σε μια ενορχηστρωση…στην προτοβουλια δημιουργιας μιας μπαντας…
γιατι συμβαινει αυτο…??
εκατσα και σκεφτηκα καποια πραγματα τα οποια μου φαινονται πολυ λογικα…αν και ξερω πως καποιοι θα φερουν αντηρισεις( κ πιθανοτατα δε θα ειναι μπασιστες…χαχαχα)

O Βασικος λογος ειναι οτι δεν εξασκουνται σαν τους υπολοιπους μουσικους…και εδω υπαρχουν διαφοροι λογοι…να τους αναλυσω,

1.το να παιξεις γρηγορα στο bass φρασεις ειναι σαφως δυσκολοτερο απ οτι στα πληκτρα και στην κιθαραη sax κτλ.

2.Δεν υπαρχει υλικο για να παιζει ενας μπασιστας κ να εξασκιθει…να παρει καπιο frazing, οπως εχουν οι κηθαριστες κ οι πληκτραδες και αυτο γιατι τα bass solos κ τα περιεργα rythms τα παιζουν βιρτουοζοι και δε μπορουνε να τα επαναλαβουνε ουτε στο μισο οι μπασιστες…
οι κηθαριστες και οι πληκτραδες απο την αλλη μαθαινουν πολλα κ διαφορα απο τα σολο της rock και Blues (τα οποια ειναι πολλες φορες ευκολα και προσητα στο να παιχτουν) στο Bass παλι εχει κυριως jazz solos…αντε βγαλε τα…

3.δεν ειναι καθολου ευκολο να παιζεις chords σε ενα bass κ να μπορεις να τα κανεις να ακουγονται ωραια αν τα καταφερεις τελικα να τα παιζεις με ανεση. ασε που οι περισσοτεροι απο τους μπασιστες παιζουν 4χορδο κ σε περιοριζει αρκετα… και παλι καμια σχεση με κιθαρα και keys…

4.λογο των παραπανω οι μπασιστες δε καθονται να μελετισουν οσο οι αλλοι μουσικοι…λογικο μου ακουγεται…

5.με τα παραπανω φαινεται (οπως και βλεπουμε) πως οι μπασιστες δε γραφουν μουσικοι συνηθως…κ τι να γραψει κανεις στο bass θα μου πεις, αν δεν ισε λιγο εως πολυ τεχνικος…δεν εχεις κ τα ακουσματα αυτα…οοποτε στο περιθωριο…αλλος γραφει μουσικη κ κανει ενορχιστρωση κ βαζει αρμονιες μεσα κτλ…

6.και για να βαλεις καμια καλι ιδεα σε κομματι θελει κ λιγο γνωση(αναλογα τα ηδη μουσικης) κ με ολα αυτα πως να μαθεις αρμονια με δυσταγμο ετσι…ασε που δεν μπορεις να τα εφαρμοσεις απο μονος σου…ανιθετα με την κιθαρα και τα keys…

7.στην τελικη ενα 6χορδο θα εκανε καλυτερη δουλεια απο ενα 4χορδο…παραπανω επιλογες κ δυνατοτητες κ πολλες φορες ιδιες με αυτες μιας κιθαρας!!!

κ ομως εχει κατσει αλλιως η φαση κ το νορμαλ φαινεται να ειναι το 4χορδο…για πειτε σε εναν κιθαριστα να παιξει σε 4χορδη κιθαρα να δουμε τι θα κανει??

Κοιτα δεν ειμαι γνωστης του θεματος (ντραμερ ειμαι) αλλα δε θα ηθελα σε αυτο το τοπικ να μπαινει ο καθενας και να απαξιει τα οργανα των αλλων.Δε λεω οτι το κανεις εσυ αυτο με το κειμενο σου αλλα για καλο και κακο το λεω και ας πεσει κατω…Σαν ντραμερ ακουω πολλες χαζομαρες του τυπου “Πως λεγονται αυτοι που κανουν παρεα με μουσικους?” Το καθε οργανο εχει τη δικια του δυσκολια και οφειλουμε να το σεβαστουμε. :slight_smile:

Ελπιζω οτι σε αυτο το τοπικ θα κανετε εποικοδομητικες συζητησεις εσεις οι μπασιστες οπως φανταζομαι ειχες και εσυ σκεφτει αρχικα.

ελπιζω να γινει ετσι…θα ηθελα να δω την αποψη αλλων επι του θεματος αυτου γιατι το συζηταω καιρο τωρα…

Το λοιπον
[μαθαινω μπασο ενα χρονο και κατι και μ’αρεσει πολυ οταν ακουω μπασο σε funkies.]

Χανεται ολη η μαγεια αν καποιος χρησημοποιησει 6χορδο μπασο πιστευω. Καθε οργανο ειναι ξεχωριστο. Γι’αυτο το λογο εχει καθιερωθει να ειναι φυσιολογικη μια κιθαρα με 6 χορδες κι ενα μπασο με 4. Δεν μου φαινεται καθολου κακο μιας και τα 2 οργανα εχουν τις δυσκολιες τους και τον δικο τους ρολο. Ο μπασσιστας παιζει νοτες κι οχι ακορντα. Θα ταν παραλογο με τετοια ταστα και τετοιες χορδες να ζητησεις απο καποιον που ριχνει τις μπασες νοτες να παιξει ακορντα. Γτ; το κανει η κιθαρα που στην τελικη ειναι πιο μελωδικο οργανο απο το μπασο. Εξαρταται βεβαια και τις απαιτησεις του κομματιου.
Για τα σολο θα συμφωνησω. Πιστευω πως θα φυγει ο κ*λος του μπασιστα πιο ευκολα απ’οτι του κιθαριστα πχ γτ η δομη του μπασου οπως ξερουμε ειναι διαφορετικη οπως και ο ρολος του. Επισης ειναι πιο δυσκολο να γραψεις σολο μπασο γιατι οπως ειπες ειναι τζαζ και γιατι γραφεται πιο ευκολα ενα ωραιο σολο οταν εχεις 6 χορδες.
Οι μπασιστες βαριουνται να μελετησουν γιατι ισως θεωρησουν το μπασο βαρετο οργανο επειδη καποιες φορες δεν εντυπωσιαζει το αφτι οπως μια κιθαρα κι επειδη δεν εχουν πολλες μουσικες γνωσεις. Μπορεις να βρεις υπεροχα κομματια με καλο μπασο. Συν του οτι δεν κατανοουν το ρολο του μπασου μερικες φορες. Με επιφυλαξη θα λεγα πως συμβαινει σε ανθρωπους που δεν ακουνε σοβαρο μεταλ αλλα “οτι κατσει metal”. Μου την δινουν περιπτωσεις του στυλ “δε τα καταφερα με την κιθαρα θα μαθω μπασο που ειναι πιο ευκολο”. Το αποτελεσμα ειναι ενας αποτυχημενος κιθαριστας και μπασιστας.
Δε λεω δεν ειναι παντα ενα οργανο με πρωταγωνιστικο ρολο αλλα οπως οποιοδηποτε οργανο μπορει κι αυτο να μαγεψει με το να παιξει κατι που ενωνει τοσο υπεροχα τον ψυχρο ρυθμο των ντραμς που βρισκονται τοσο μακρια απο την φωνη με την κιθαρα που βρισκεται τοσο κοντα στην ανθρωπινη φωνη και μακρια απο τον ρυθμο. Κανει ενα κομματι ολοκληρωμενο. Ειναι βασικο οργανο γι’ αρκετα ειδη μουσικης απλα το αφτι δε πιανει ευκολα τις χαμηλες νοτες και γι’αυτο εχει παρεξηγηθει τοσο πιστευω.
Οργανο ειναι κι αυτο και μαλιστα υπεροχο για μενα.
Ελατε παιδες υπαρχουν κι αλλοι που παιζουν μπασο κι εχουν μεγαλυτερη πειρα.

Κωστη δεν καταλαβαινω ακριβως τι θες να πεις με αυτο το τοπικ.Παντως ναι το πιο απιτητιτικο μπασο ειναι στην τζαζ(οπως συμβαινει και σε καθε αλλο οργανο αλλωστε),και αυτο συμβαινει ακριβως επιδη το μπασο ειναι αρμονια.Αρμονια σε πραξη.Οσο πιο πολυπλοκη ειναι η αρμονια τοσο πιο πολλα μπορουν να μπουν στις μπασογραμμες.Στι υπολοιπες μουσικες(ειδικα απο αρμονικης αποψης) το μπασο ειναι ΠΟΛΥ πιο απλο,χωρις ομως αυτο να σημαινει οτι παλι δεν μπορουυν να υπαρξουν ομορφες ιδεες.Ρολος του μπασιστα δεν ειναι να σολαρει αλλα να κραταει και να γεμιζει τη μπαντα.Σιγουρα θα σολαρει αλλα οχι συνεχεια.Δεν ειναι τετοια η φυσιολογια του οργανου.Απο πολλους αιωνες τωρα το (κοντρα)μπασο δημιουργηθηκε για να συνοδευει.Δεν υπαρχει χειροτερο πραμα απο εναν μπασιστα που νομιζει οτι ειναι κιθαριστας.period(ειναι χειροτερο βεβαια οταν ο αποτυχημενος κιθαριστας γινεται μπασιστας).Παντως για να γινει μια ωραια και ενδιαφερουσα μπασογραμμη θελει λιωσιμο(πολλες φορες τεριαζει να παιζει και μονο τονικες βεβαια)και ναι,θα το προσεξουν μονο οι μουσικοι,ενω το σολο του κιθαριστα θα το προσεξουν ολοι but that’s life.Αυτο πολλες φορες οδηγει και σε μια αδιαφορια προς το οργανο,γιαυτο και οι ΚΑΛΟΙ μπασιστες στην Θεσ/νικη πχ.ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα ενω υπαρχοι ΠΟΛΛΟΙ καλοι κιθαριστες(κυριως εκτος jazz ομως,γιατι εκει σπανιζουν)

Βασικα και εγω δεν ξερω ακριβως ποιο ειναι το θεμα αλλα να σας ρωτησω κατι…Ο Ηarris των Maiden δεν ειναι καπως υπερβολικος? :-k
Εχω την εντυπωση οτι οντως αυτος ηταν κιθαριστας και μετα εγινε μπασιστας…

Υπερβολικο δεν θα τον ελεγα.Εχω ακουσει πολυ πιο ακραια πραγματα(και με τη θετικη και με την αρνητικη εννοια).Ο Harris γενικα παιζει γρηγορα με το δεξι,βαρωντας πολλες επαναλμβανομενες τονικες και καποια standar γενιμισματα αναμεσα στις φρασεις.Θεωρειται ενας απο τους καλυτερους μπασιστες του ειδους, και ναι το παιξιμο του ειναι ιδανικο για το ειδος.Προσωπικα δεν μου αρεσει αλλα φυσικα και δεν μπορω να τον κρινω.

Παρε υπερβολικο http://www.youtube.com/watch?v=RRuOQtg-pJ0 (με την κακη εννοια για μενα)

Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες.

anytime :wink:

Το μπάσο για μένα είναι μεγάλη αδυναμία… Κάι όταν το ξεκίνησα σε καμία περίπτωση δεν το επέλεξα ως πιο εύκολο.
Η άποψη μου είναι οτι πράγματι, είναι ένα όργανο με το οποίο φτάνεις πιο εύκολα στο επίπεδο που στέκεσαι αξιοπρεπώς σε ένα κομμάτι, καθώς ως γνωστόν, υπάρχουν πολλά αξιόλογα βασισμένα σε απλά ριφς. Και ίσως όντως αυτό το καθιστά σε περιπτώσεις “εύκολη λύση”. Πιστέυω όμως οτι σε κάθε όργανο ισχύει το ίδιο: αν το αγαπάς πραγματικά, θα το προχωρήσεις παραπέρα. Δε συμφωνω δηλαδή οτι δεν υπάρχει η δυνατότητα για έναν μπασίστα να εξελιχθεί… Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Flea των RHCP: γράφει ιδιαίτερα απαιτητικό μπάσο, ενω σίγουρα θα είχε τη δυνατότητα να γράψει κάτι πιο απλό.
Αλλά να επισημάνω κάτι: ακόμα και μια στοιχειώδης (αλλά εμπνευσμένη) μελωδία στο όργανο αυτό, συχνά γεμίζει το κομμάτι με τρόπο μοναδικό. Αν την αφαιρέσουμε, μένει “άδειο”, χωρίς βάθος. Δεν απαιτείται πάντα κατί ιδιαίτερα τεχνικό και περίπλοκο για να κάνει τη διαφορά. 'Ισως μάλιστα η λιτότητα συχνά να απαιτείται για να έρθει ισορροπία στο κομμάτι.
Όσο για το 6-χορδο μπάσο, όντως δίνει παραπάνω δυνατότητες σε έναν μπασίστα, αλλά αναμφίβολα κα ένα 4-χορδο καλύπτει έναν εμπνευσμένο μουσικό!

το μπασο κ τα ντραμς για μενα ειναι ολο το group! αυτοι κρατανε κ κανουν κουμαντο ολο το Group! αμα αυτοι οι δυο δεν παιζουν τοτε ολοι στο group ακουγονται χαλια!απλος οι περισσοτεροι μπασιστες δεν εχουν μαθει αυτον τον ρολο! αυτο δεν συμβαινει με το να παιζουν “λιγα”. μπορουν να χωνουν ολοι την ωρα κ να “κρατανε” το Group εκει που πρεπει! κ ο καλυτερος κιθαριστας να εισαι εαν δεν εχεις καλο μπασιστακ ντραμερ πας!
αυτο φυσικα για το καταλαβει καλα ενα μπασιστας πρεπει να παιξει σε ενα group κιθαρα κ με ενα κακο rythm section! τοτε ειμαι σιγουρος οτι θα καταλαβει πολλα παραπανω για το ποσο σημαντικος ειναι!:wink:

Μάλλον κανένας δεν κατάλαβε το topic camel λυπάμαι :slight_smile: Α και για τον Harris έλεος αν τον βάζεις στους μουσικούς.(καλά να πάθεις camel σας αντιπρόσωπεύει ο Harris εσάς τους μπασίστες :lol: )

Kανεις μεγαλο λαθος σε αυτο ,το αν καποιος εχει ή οχι γνωμη για την δημιουργια και την ενορχηστρωση ενος κομματιου αυτο εξαρταται καθαρα απο τον ανθρωπο και οχι απ’το αν ειναι μπασσιστας ή οχι.

  1. Ισως ειναι δυσκολοτερο αλλα οχι ανεφικτο π.χ. Victor Wooten , Billy Sheehan κτλ κτλ.
  2. Υπαρχουν φιλε μου αλλα δν ειναι τοσο διαδεδομενα. Εγω π.χ. εχω τα εξης βιβλια : J.S. Bach for Bass , Slap It ! (Funk Studies For the Electric Bass) , Improvising Jazz Bass , The Science Of The Electric Bass , Patterns For Improvisation (για jazz) , 70’s Funk & Disco Bass (101 Groovin’ Bass Patterns).
  3. Δν ειναι ευκολο να παιζεις chords αλλα γινετε (π.χ. Jonas Hellborg).
  4. Σε αυτο παλι θα πω πως ειναι καθαρα στον ανθρωπο.
  5. Οχι και δν γραφουν μουσικη !!! Φυσικα και μπορεις να γραψεις και μαλιστα πολυ ομορφα πραγματα. Η τεχνικη ειναι κατι που ολοι δν εχουν ξεκαθαρισει τον ρολο της. Η τεχνικη ειναι καλη για να σε βοηθαει να παιζεις πραγματα που δν θα μπορουσες αν δν εισουν τεχνικος. Το να εισαι τεχνικος δν σημαινει ανελεητο χοσιδι και ταχυτητα. Ειναι και αυτα αλλα δν ειναι μονο αυτα !
  6. Στο 6 δν πολυκαταλαβα τι θες να πεις.
  7. Το 6χορδο και το 5χορδο εχουν περισσοτερες δυνατοτητες φυσικα απο το 4χορδο. Μα το μπασσο φιλε μου ειναι κιθαρα. Bass Guitar λεγεται .

Δν μου αρεσει να δικαιολογω τον εαυτο μου ριχνοντας το βαρος στους κιθαριστες και τους πληκτραδες κτλ. Αν θες να γινεις τεχνικος , θα γινεις . Αν θες να αποκτησεις γνωσεις , θα αποκτησεις. Το οργανο απλα ειναι αυτο που θα σου δωσει τη δυνατοτητα να τα πραγματοποιησεις ολα αυτα. Τα στανταρτς του τυπου : το μπασσο ειναι για να βαραει τονικες και η κιθαρα μονο σολο ειναι ανοησιες γιατι αν εχεις κατι να δειξεις μουσικα θα το δειξεις οτι οργανο και αν παιζεις.

Τεσπα αυτα πανω κατω , ξεχασα πολλα που ηθελα να γραψω , αλλα ελπιζω να συνεχιστει η συζητηση ωστε να μου δοθει η ευκαιρια να ολοκληρωσω.

καπου ξεφυγε το θεμα απο την αρχη…συμφωνω με πολλα απο αυτα που λετε…αλλα για αλλο λογο εγινε το thread…μουσικες γνωσεις και μπασιστας!(και εφαρμογη αυτων στο οργανο) για δημιουργια μουσικης,ενορχηστρωσης, κτλ. κ επισης σολιστικη ευκολια.κ υλικο για να παιξει καπιος μπασιστας σολος(δε μιλαω για βιβλια…τα οποια και θελω texasflood!!! :P) μιλαω για σολος που υπαρχουν στη δισκογραφια για να παιξει καποιος μαζι τους…

Eιχα ενα 21 χρονο ξαδερφο που ασχολουνταν με μουσικη τον οποιο εχασα (καλα να τον εχει ο Θεος).Ειχε προσπαθησει να παιξει 6χορδο μπασο(για χαβαλε) εχοντας βεβαια γνωσεις ηλεκτρικης κιθαρας.Του φανηκε τοσο δυσκολο να παιξει μπασο ισως λογο ελλειψης ταλεντου στο μπασο ειτε συνηθειας στην κιθαρα που του φανηκε πολυ πιο ευκολο να παιξει το σολο του Slash στο Sweet child o’mine που περνουν φωτια τα δαχτυλα για 45 δευτερολεπτα παρα να παιξει μπασο σωστα.

Θα φέρω παραδείγματα από πράγματα που δεν ακούτε, αλλά σαφώς και ο μπασίστας μπορεί να γίνει φοβερός συνθέτης. Και μάλιστα από τους καλύτερους, ειδικά σε μια μουσική σαν το μέταλ όπου βασιλεύουν τα ριφς.

Steve Harris, Joey DeMaio, Leif Edling. Οι κύριοι συνθέτες 3 εκ των κολοσσών του metal είναι μπασίστες. ¶σχετα αν σας/μας αρέσουν τα συγκροτήματά τους.

Όσο για τις μπασογραμμές του Justin Chancellor τα λόγια περιττεύουν. Στο τελευταίο Tool έχει κάνει ένα πραγματικό όργιο.

Ε και για τον Flea τα ξέρετε…

Μάζι σου!

καλα ε…εδω πηγα να ξεκηνισω ενα ωραιο θεμα που χοραει συζητηση…κι εσυ πηγες και το πεταξες στα σκατα μεσα…τωρα που να το ξαναπιασω…παει…αφηστε το ρε παιδες…
δεν ειστε για τετοια…

Ναι ok… :!:

Ασε ρε camel το μπάσο δεν τραβάει δεν βλέπεις για ποιους μπασίστες σου γράφουν :lol: το topic απέτυχε…