Σύνθεση κομματιού

Επειδή έχω 2 χρόνια που ξεκίνησα κιθάρα θα ήθελα κάποιος που ξέρει να μου περιγράψει τη διαδικασία για να γράψει κάποιος 1 κομμάτι… Όχι ότι σκοπεύω να το κάνω, έχω πολλάαα να μάθω ακόμη, αλλά από καθαρή περιέργεια…

πρωτων δεν ειναι αναγκη να μαθεις πολλα για να γραψεις ενα δικο σου κοματι!:smiley:
δευτερων για μεν δεν υπαρχει συγκεκριμενος τροπος! αλλα τα γραφω την ωρα που παιζω μονος σπιτι αλλα τυχαια στην προβα αλλα γραφω στοιχους κ μετα μουσικη δεν υπαρχει κατι συγκεκριμενο!
αφησου ελευθερος κ ολα θα ερθουν!

Με το που σου έρθει μια ιδέα, εσένα ή κάποιου άλλου, την παρουσιάζετε και jammάρετε πάνω σ’αυτήν ή την εμπλουτίζετε με άλλες ιδέες κτλ.

βασικα κοιτα να μαθεις τα βασικα,τλχ τις πιο γνωστες συγχωρδιες (αν και φανταζομαι θα τις ξερεις αφου κανεις 2 χροναι μαθηματα) και κανε συνδιασμους μετα.
τωρα αν θες να παιζεις με ντιστορσιον μαθε μερικα ακορνα power και παλι κανε συνδυασμους.τλχ εγω ετσι κανω που ειμαι ακομα αρχαριος…

Εκει που δεν το περιμενεις θα σου ερθει μια μελωδια και σιγα σιγα με κεφι και χαρα (:Ρ) θα το γραψεις το κομματι. Απλα οσα περισσοτερα ξερεις τοσο καλυτερα γραφεις. Κι εμενα μου χε ερθει εμπνευση πανω σε στιχους που ειχα γραψει αλλα ειναι οτι χειροτερο εχεις ακουσει ποτε :Ρ

καπνισε ενα φυλαρακι απο αυτα στη φωτο και θα δεις και το κεφι και την χαρα και την εμπνευση πως θα σου ρθει!! :slight_smile: :slight_smile:

Προσωπικά πρώτα γράφω τη βασική μελωδία ή ριφφ και μετά τους στίχους. Αλλά μερικές φορές κάνω και το αντίθετο. Δεν υπάρχει σταντέ τρόπος, όπως σου ΄ρθει. Το παν πάντως είναι να νιώθεις αυτά που γράφεις.:slight_smile:

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΧΑΧΑΧΑΧΑ
πλακιτσα :Ρ

Πραγματικα εκει που δεν το περιμενεις σου ρχεται η εμπνευση. Εγω μεχρι και στον υπνο μου ακουγα μελωδια αγνωστη σε μενα, ξυπνησα και εγραψα γρηγορα γρηγορα βασικες νοτες σε ενα πενταγραμμο προχειρο. Αμα εχεις γκιταρ προ τοτε ακομα πιο ευκολα λυνονται τα πραγματα. Κατ’αρχας βρισκεις μετρο και σιγα σιγα μπορεις να προσθεσεις κι αλλα οργανα. Ετσι δουλευω εγω οοοοταν και ααααααν μου ρθει καμια φλασια

Για μενα δεν υπαρχει αυτο που λενε εμπνευση! Θα παρεις την κιθαρα σου και θα αρχιζεις να παιζεις! Θα πειραματιζεσαι! Εκει θα σου ερθει κατι το οποιο θα σου αρεσει! Το κρατας και προσπαθεις να το συνεχισεις η το πας στους υπολοιπους τουθ γκρουπ για να τζαμαρετε σε αυτο! Το θεμα ειναι να κρατησετε την μαγικη στιγμη ενος τζαμ! Την στιγμη δηλαδη που αυτο που θα ακουγεται θα ειναι κατι που θα συνεπαρει! Το δυσκολο στη δουλεια ειναι το κομματι να κυλαει καλα! Αυτο θελει προσοχη…

Αν και δε γράφω κομμάτια γιατί βαριέμαι να ασχοληθώ, μου’ρχεται “έμπνευση” συνήθως λίγο πριν με πιάσει ύπνος. Δεν θέλω να κοιμηθώ γιατί σκέφτομαι μελωδίες και προσπαθώ να τις ενώσω, και σφίγγομαι να μη σκέφτομαι τέτοια, και υποφέρω. Τι αϋπνίες απ’το στρες μου λέτε, αυτά είναι βάσανα.
Πάντως δεν έχω κάτσει να βγάλω τίποτα κανονικό, παρά λίγες φορές σε ένα άθλιο πρόγραμμα στο pc. Το οποίο το παράτησα γιατί δεν το σήκωνε και σερνόταν.

Βασικα καλυτερα να πω αυτον τον τροπο που λεω και στους μαθητες μου,που ειναι ελεγξιμος μηπως βοηθησω…γιατι αν σου πω τον προσωπικο μου πιθανον να ειναι καλος μονο για μενα!
Οι συγχορδίες ειναι ο κυριος φορεας των συναισθηματων οποτε εκει θα ελεγα να πονταρεις αρχικα.
Βημα 1
Φτιαξε μια ακολουθια συγχορδιων (αρχικα θα ελεγα αυτες να ανηκουν σε μια κλιμακα μονο)
Βημα 2
Βρες μια μελωδια με βαση τις νοτες που θα εχουν οι συγχορδίες για να ακουγεται τουλαχιστον οχι παραφωνο σε πρωτη φαση…θα μπορουσες και απλως να τραγουδισεις πανω απο την ακολουθια…αλλα αυτο εχει τον κινδυνο η μελωδια σου να βγει φτωχη αφου πιο πολυ θα τραγουδας τις νοτες των συυγχορδιων αποκλειτικα και θα τις επαναλαμβανεις με τους στιχους ενω αλλιως ειναι πιο βολικο να βαλεις και πολλες ξενες νοτες,που εμπλουτιζουν μια μελωδια.Αν ειναι και γραπτως ακομα καλυτερα.

Αν το κανεις αυτο για καμποσο καιρο θα εχεις μια ελεχομενη αναπτυξη της αισθησης του τι αρμονια ταιριαζει με μια μελωδια,γιατι μαθαινουμε ετσι κι αλλιως απο τα λαθη μας…καλη δουλεια!

http://mixalis.bravehost.com/Michael_Andritsopoulos.htm

Επισης κατι που κανω εγω ειναι να δοκιμαζω διαφορα αρπισματα για αρχη ας πουμε. Οχι απαραιτητα με τις γνωστες συγχορδιες. Βρισκω επισης ενα ριφφακι στο καναλι της παραμορφωσης και απο πισω βαζω τα power.

ρε απλο το θεμα , ακους 10 κομματια του στηλ που θες να γραψεις , και σου βγαινει μια κομματαρα που θα τριβεις τα ταστα της κιθαρας σου 8)

Τωρα που το λες, ποσες φορες εχω πιασει μια μελωδια και καταληγει να μου θυμιζει ενα γνωστο τραγουδι…

χωρις να ειμαι ειδικος , θεωρω οτι το μεγαλυτερο σχολειο ειναι να παρατηρεις την μουσικη που σου αρεσει .

να ακους τα κομματια που σου αρεσουν με αναλυτικη σκεψη , δηλαδη να το χωριζεις σε μερη
και ετσι αρχιζεις να καταλαβαινεις τι σκοπο εχει το καθε μερος . Εννοω θεωρητικα μονο ,οχι να 'βγαζεις ’ αυτο που ακους παικτικα αυτο ειναι αλλος τομεας … δηλαδη να λες , αυτη ειναι εισαγωγη ,αυτο το κουπλε αυτο η γεφυρα , αυτο το ρεφραιν κτλ κτλ . Αναλυοντας διαφορα κομματια
θα δεις οτι υπαρχει μια ‘φορμα’ και παραλλαγες της τουλαχιστον στα ‘εμπορικα’ ειδη μουσικης . Αυτος ο τομεας ειναι ξεχωριστος απο την μελετη κιθαρας που θα κανεις και την βελτιωση της τεχνικης σου .Αλλο το ενα αλλο το αλλο . Γιαυτο και πολλοι τραγουδοποιοι δεν μπορουν να παιξουν τεχνικα και πολλοι ‘παικταραδες’ δεν μπορουν να συνθεσουν ενα απλο κομματι .
Τι θα πετυχεις με την παρατηρηση ? θα σου ερχεται μια τυχαια ιδεα , και θα λες … αυτο κανει για κουπλε …οποτε η ιδεα σου δεν θα μενει ξεκρεμαστη … αλλα θα ξερεις τι εχεις … και τι ψαχνεις ακομα για να ολοκληρωθει ενα κομματι . Αλλιως θα εχεις πολλες ιδεες που δεν θα μπορεις να βρεις ποια κολλαει με ποια .

στην παρατηρηση , προσεχεις ακομα τους τροπους ενορχηστρωσης , παρατηρεις και τα αλλα οργανα …
πραγμα επισης σημαντικο .

πολλες φορες μια ιδεα που κατεβαινει ,ειναι υποσυνειδητα ,κατι που ακουσαμε ,που η ο εγκεφαλος το εχει επεξεργαστει , η ειναι ακριβως το ιδιο αλλα δεν το θυμομαστε … Οι ιδεες δεν ειναι καινοτομια , ειναι επεξεργασια αυτων που ακουει καποιος …

εγω δεν νομιζω πως υπαρχει μια stadar “τεχνικη” για να γραψει κανεις ενα κομματι. παιζει πολυ ρολο τι ειδους κομματι θα ειναι αυτο, δηλαδη αλλιως θα κατσει να γραψει ενα κομματι ενας κιθαριστας που παιζει stoner και αλλιως ενας που παιζει technical speed metal…