Αυτοσχεδιασμος πανω σε μεικτα μετρα

Ξερω πως το thread einai psilo pointless αλλα τεσπα.Ξερει κανεις κανενα τροπο μελετης που να βοηθαει στον αυτοσχεδιασμο σε μεικτα μετρα οπος,5/4 7/4 11/4 κτλ?Οταν ειναι 8α (7/8)επειδη ειναιθ γρηγορο το ρυθμικο pattern ειναι αρκετα πιο απλο,ομως στα 4α ,οσο μεγαλυτερος ειδικα ειναι ο κλικλος τα πραγματα ζοριζουν.βαζω το μετρονομο σε 7 πχ αλλα παρολαυτα παρα πολλες φορες δεν σκαω στο 1 και παρολω το λιωσιμο στο μετρονομο δεν βλεπψ σημαντικη βελτιωση.Κιθαρα παιζω αλλα δεχομαι αποψεις απο ολα τα οργανα,ειδικα drummers Που ειναι και πιο familiar σε τετιου ειδους πραγματα

γουατ δε φακ?

πρέπει να φροντίσεις τη ρυθμική αγωγή σου όσο δεν πάει… Ποτέ δεν είχα το πιο ισόχρονο παίξιμο (πλήκτρα – ότι και να έγραφε η παρτιτούρα εγώ το έπαιζα όπως μου φαινόταν καλύτερα :stuck_out_tongue: ο αιώνιος αυτοσχεδιασμός) και όταν έπρεπε να παίξω μεικτά μου 'βγαινε ο πάτος… Εμένα μου είχαν δώσει μια μέθοδο που δίνουν σε ντράμερ και έκανα ασκήσεις για να συνηθίσω πιο περίεργα μέτρα… (δυστυχώς δε θυμάμαι πως έλεγαν το βιβλίο…αν θυμηθώ ξαναποστάρω…)

Nαι βασικα δεν ρωτουσα πω να παιξω μεικτα,αλλα πως να αυτοσχεδιαζω πανω απο μεικτα :stuck_out_tongue:

Προσπαθεις να εισαι συγκεντρωμενος πανω στο θεμα που παιζεις! Αυτο που μετραει πολυ ειναι να τραγουδας το θεμα στο οποιο παιζεις! Μελετας πολυ πανω στα μεικτα και με την ωρα αλλα και περισσοτερο μακροπροθεσμα νιωθεις καλυτερα και πιο σιγουρος πανω στο μετρο! Ο σκοπος ειναι να φτασεις να νιωθεις τα μεικτα σαν να παιζεις 4/4! Θελει παρα πολυ δουλεια! Προσπαθησε την ωρα που μελετας να εχεις στο μυαλο σου μονο το θεμα στο οποιο παιζεις. Κανε ο,τι σου βγει επανω! Επισης μελετα φρασεις ας πουμε απο 4, η πιο δυσκολα απο 5, 6 κλπ μεσα σε ενα θεμα 7αρι! Καλα ειναι να προσπαθησεις να τζαμαρεις σε κανενα μεικτο μαχαβισνου που θα το εχεις ακουσει 1.000.000 φορες! Σιγουρα θα νιωθεις πιο ανετα! Αν μπορεις βαλ’το και sample, loop!!! Αυτα φιλτατε Θαναση!

Υ.Γ. Ακομα περιμενω το τηλ για καφε τωρα που εισαι και available…:stuck_out_tongue:

ακριβώς αυτό θέλω να σου πω όμως… Να παίζεις τόσο πολλά μεικτά που να τα “συνηθίσεις” και τότε θα έχεις μια άποψη για να αυτοσχεδιάσεις… Μπορεί στα πλήκτρα να είναι πιο εύκολο… Έχεις το αριστερό πχ να παίζει κάποια μέτρα και προσπαθείς να συγχρονίσεις το δεξί μετά σε αυτό…

Ο σκοπος ειναι να φτασεις να νιωθεις τα μεικτα σαν να παιζεις 4/4!

ελπίζω να εννοείς από άποψη “ευκολίας” γιατί αν πας να παίξεις μεικτό ενώ άλλοι κρατάνε 4/4 μ@μιέται το σύμπαν… Θέλει μήνες δουλειάς…Πικρή, πικρή εμπειρία…

Αυτο με το να τραγουδαω στο μυαλο μου το θεμα το χω δοκιμασει και δεν πιανει.Στα 7/8 πχ.θα πιασει επειδη ειναι γρηγορο(ΝτουΠα Ντουπα Ντουπαπα).Στα 7/4 ομως πανικος.Τωρα αμα βαλω κατι και τζαμαρω τα πραγματα ειναι πολυ πιο ευκολα επειδη ακουω τις αλλαγες και ακολουθω.Σε μια κατασταση ομως που παιζεις μονο με ντραμερ/κρουστο που μαλιστα σου κρυβει το 1 τι στο διαολο κανεις.Ακομα και στο 4αρι,αν ειναι ενα πολυ γρηγορο η πολυ αργο swing με μονη συνοδεια ενα μπασο που θα παιζει walking line Και δεν θα καταλαβαινεις χαρο και εναν ντραμερ που οχι μονο σου κρυβει το ενα αλλα δεν εχεις ιδεα καν οτι παιζεις σε 4ρι οπως γινεται συνηθως στην τζαζ τα πραγματα παλι ειναι πολυ δυσκολα :stuck_out_tongue:

Mπράβο που άνοιξες τέτοιο θρεντ, δεν είναι καθόλου pointless, και χαίρομαι που ξαναβλέπω και τον σορτσάκια στο φόρουμ.
Αν καταλαβαίνω τι λες το θέμα σου είναι πως αυτοσχεδιάζοντας και χάνοντας το ένα σε μεικτό μέτρο βρίσκεσαι να μην ξέρεις που θα παίξεις το resοlution που θα ήθελες, καταλήγει η φράση σου πάνω σε “αδύναμα” beats και τέτοια, σωστά;

Έχεις πέσει με τα μούτρα σε gypsy jazz ή μου φάινεται; :stuck_out_tongue:

Σχετίζεται κάπως με το θέμα:

Πρωτοάκουσα το κομμάτι στη συναυλία του Hancock εδώ τον περασμένο Νοέμβριο και τον θυμάμαι να μας λέει πριν το παίξουν πως τον δυσκόλευε για χρόνια. (Τον Hancock! 8O. Mήπως μας δουλεύει; :p)

Ναι αυτο εννοω.Οχι μονο πεφτω σε αδυναμα μπιτς αλλα πολλες φορες χανω εντελως που ειναι το ενα.Βεβαια αν υπαρχουν απο πισω οργανα που παιζουν το θεμα βρισκομαι.Μονο με κρουστα ομως τα πραγματα δυσκολευουν απειρα.Ακου Shakti πχ.Αυτο το 5 in the morning 6 in the afternoon ειναι απλα βαναυσο.Ειναι απιστευτο πως σε κοματι 11/4 με μονη συνοδεια κατι κρουστους που παιζουν εντελως free δεν χανεται ποτε.

Ναι οπως και το New Blues Old Bruise tou Mclughlin που ειναι σε 15/8 και ο chick corea ειεπε οτι ειναι ο καλυτερος μουσικος γριφος που προσπαθησε να λυσει ποτε :lol::lol::lol: Ακομα και ο eric johnson που παιζει guest solo στο στουντιο αναγκαστηκε να προσχεδιασει το σολο επειδη του φαινοταν πολυ δυσκολο να αυτοσχεδιαζει.

:lol: Kαι αυτό το ακούσαμε live το Νοέμβριο παρέα! Κορυφαίες στιγμές! Και αν θυμάμαι καλά Corea και Garrett έπαιξαν και αυτοί σόλα σε αυτό. 8)

Ναι παιξανε.Και αν προσεξες ηταν το μονο κοματι που στο drum solo κρατουσε ο McLaughlin σταθερα τα ρυθμικα.απο τι θυμαμε εδω υπηρχε και ενα ψιλοφλαμαρισμα μεταξυ Mclaughlin και Corea καθως τα παιζαν μαζι :lol:

αντί για μετρονόμο δες μήπως βρεις μεικτά drum loops και ασ’τα να παίζουν στο background να δεις αν θα σε βοηθήσουν… ή φτιάξε τέτοια loops σε drum machines αν έχεις … Στο linux έχω το hydrogen…

To σκεφτηκα αλλα δεν νομιζω οτι εχει καμια ιδιαιτερη διαφορα.