Καινούρια Vs Mεταχειρισμένα μουσ.όργανα

Ένα δημοψήφισμα σχετικά με την αγορά μουσικών οργάνων, που σίγουρα έχει απασχολήσει λίγο πολύ όλους μας.

Για να δούμε τι προτιμάτε:

  • καινούρια και άπαιχτα ή
  • μεταχειρισμένα, σε πιο φιλική τιμή

Κοινώς, πιστεύετε πως υπάρχουν όργανα που μπορεί να είναι μεταχειρισμένα αλλά να αποτελούν λαβράκια? Υπάρχουν σίγουρα κάποια που έχουν αποκτήσει παραπάνω αξία μες στο χρόνο, επειδή έχει σταματήσει η παραγωγή τους, είναι δυσεύρετα πλέον ή έχουν αντικατασταθεί με κάποιο λιγότερο ποιοτικό μοντέλο.

Πείτε γνώμες, και καμιά σχετική εμπειρία, που η αγορά μεταχειρισμένων ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχατε ή που αποδείχτηκε λανθασμένη.

Αν και δεν είχα ποτέ μεταχειρισμένο, τα ψήφισα γιατί:

-Μιλάμε για μουσικά όργανα, δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους ΠΟΛΥ σπάνια δε θα τα προσέχουν ή δε θα τα συντηρούν και φροντίζουν με αγάπη

-Πολύ συχνά έρχονται αναβαθμισμένα, πχ σε μαγνήτες, κλειδιά

-Το κόστος τους είναι πολύ χαμηλότερο

Κι έπειτα, πάντα έχεις τη δυνατότητα δοκιμής κι ελέγχου με τεχνικό πριν αγοράσεις. Χώρια που ενισχύεις το συναγωνιστή χομπίστα μουσικό :smiley: !

Έχω βάλει στο μάτι μια Epi Les Paul Custom μεταχειρισμένη και έχω ήδη αρχίσει την αποταμίευση :stuck_out_tongue:

εχω παιξει με μεταχειρισμενα, και δεν εχω δει μεγαλες διαφορες

απλα παντα το καινουργιο ειναι πιο γυαλιστερα κτλ
ο ηχος ομως σπανια εχει διαφορα

εκτος αν το οργανο ειναι πολυ παλιο και εχει αλλαξει η τονικοτητα του απο την οξυδωση
(για χαλκινα μιλαω, σε κθαρες δεν ξερω τι παιζει)\

επιπλεον, οσο και να το προσεχεις παντα θα εχει καποια σημαδακια πανω, αλλα με λιγα λεφτα παραπανω μπορεις να το κανεις σαν καινουργιο

Προφανώς και υπάρχουν ευκαιρίες σε μεταχειρισμένα!
Και εκτός Ελλάδας υπάρχει μία τεράστια αγορά μεταχειρισμένων μουσικών οργάνων με τζίρους εκατομυρίων ?.
Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους:

  1. Aντικειμενικοί λόγοι: Όργανα που έχει σταματήσει πλέον η παραγωγή τους για τον α ή β λόγο ή θεωρείται πως παλιά φτιάχνονταν με μεγαλύτερη προσωπική εμπλοκή του κάθε τεχνίτη σε σχέση με τα τελευταία 25-30 χρόνια που τα ξύλα στις μεγάλες εταιρίες κόβονται από μηχανές προγραμματισμένες για μαζική παραγωγή, ξύλα που η χρήση τους έχει πλέον απαγορευτεί από συνθήκες για το περιβάλλον αλλά σε παλιότερες δεκαετίες χρησιμοποιούνταν μαζικά κλπ.
  2. Aπό τη δεκαετία του '80 που για διάφορους λόγους οι κιθάρες που έβγαζαν η Fender και η Gibson αντικειμενικά ήταν χειρότερες από αυτές που είχαν φτιάξει στις δεκαετίες 50 και 60, ξεκίνησε ένα ράλλυ στις τιμές των παλιών (vintage) κιθαρών που μετέτρεψε τις κιθάρες αυτές σε “χρηματηστηρικά προϊόντα” (commodities) και οδήγησε τις τιμές τους σε επίπεδα απαγορευτικά για τον μέσο μουσικό αφού πλέον έπαιζαν σε αυτή την αγορά μόνο πάμπλουτοι rock stars ή και συλλέκτες (που δεν ήταν και απαραίτητα μουσικοί #-o)
    Δείτε για παράδειγμα την τιμή σε αυτή την ωραιότατη ES335 του '58 που βρήκα με ένα πρόχειρο ψάξιμο στα σχετικά sites:

http://www.chicagomusicexchange.com/products/Gibson-(Vintage{47}Used)-ES%2d335-Sunburst-1958.html

Πέρα από αυτές τις υπερβολές, αντικειμενικά υπάρχουν καταπληκτικά μεταχειρισμένα όργανα στην αγορά και κανείς μπορεί να βρεί καλές ευκαιρίες ειδικά όταν αγοράζει κάτι που δεν είναι πολύ “μοδάτο” την συγκεκριμένη περίοδο γιατί π.χ. “την τάδε κιθάρα παίζει ο τάδε γνωστός μουσικός”
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν παίζουν πολύ μεταχειρισμένα σε καταστήματα και η όλη αγορά λειτουργεί μέσω αγγελιών online. Aυτό απαιτεί λίγο τρέξιμο παραπάνω, να συναντήσεις τον κάθε πωλητή για να δεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το όργανο κλπ.
Στο εξωτερικό, τουλάχιστον σε αγορές όπως ΗΠΑ και Γαλλία, υπάρχουν μαγαζιά που πουλάνε κυρίως μεταχειρισμένα όργανα και μπορεί κανείς να βρεί πραγματικά καλές ευκαιρίες. Ρίξτε μιά ματιά εδώ:

http://www.daddys.com/

Tώρα για το τι πρέπει να ψάχνει κανείς (και το τι φτιάχνεται και τι όχι που έγραψε ο Ασυφτάος):
Γενικά για κιθάρες και μπάσα να είστε κυρίως προσεκτικοί με τα ξύλα. Χοντρά χτυπήματα, μπράτσα κα headstocks ξανακολλημένα, μπράτσα που ξεκάθαρα δεν είναι τα αυθεντικά και αυτό φαίνεται και από το πως δεν εφαρμόσουν σφιχτά στο σώμα (neck pocket) αφήνοντας “χώρο” είναι για μένα λόγοι να μην προχωρήσει κανείς σε αγορά. Χαλασμένα ηλεκτρονικά φτιάχνονται αλλά αυτό θέλει χρήμα και είναι βάση για χοντρό παζάρι με τον πωλητή. Για θέματα όπως τριξίματα που ακούγονται όταν δοκιμάζει κανείς το όργανο ακουστικά, θα πρέπει να εξεταστεί αν είναι κάτι που ρυθμίζεται απλά με σωστή ρύθμιση truss rod, action κλπ. Αν δεν ξέρει κάποιος να κάνει αυτές τις ρυθμίσεις ας έχει μαζί του κάποιον που να ξέρει. Αν τελικά απαιτείται σοβαρότερη δουλειά από επαγγελματία (π.χ. αλλαγή τάστων) είναι κάτι που επίσης απαιτεί έξοδα από τον αγοραστή (και αναζήτηση πραγματικά καλού τεχνίτη) και είναι λόγος για χοντρό παζάρι στην τιμή ή και για να προσπεράσει κανείς την συγκεκριμένη αγορά.

Για ενυσχυτές και εφφέ εγώ που δεν έχω γνώσεις ηλεκτρονικών, κοιτάζω -πέρα από τα όσα ακούω ανάβοντας και χρησιμοποιώντας το όργανο (θορύβους"κρακ", φυσήματα κλπ.) κοιτάζω την καθαριότητα στα κυκλώματα (μία καλή ένδειξη για την συντήρηση από τον προηγούμενο χρήστη). Αν ένα κύκλωμα έχει μαζέψει μπίχλα και να λειτουργεί ακόμα με προβληματίζει για το πόσο θα λειτουργεί ακόμα. Σε ενισχυτές λαμπάτους κοιτάζω τις βάσεις για τις λάμπες να μην είναι ραγισμένες κλπ.

Συγνώμη για το διπλοποστ, με πέταξε έξω και δεν ξέρω πως τα κατάφερα…
Αν μπορεί κάποιος μοδεράτορας να τα συμμαζέψει σε ένα, ευχαριστώ προκαταβολικά!

τα συλλεκτικα μεταχειρισμενα ειναι κατηγορια απο μονη της και γνωμη μου ειναι πως δεν πρεπει να αναφερεται σε αυτο το θρεντ, που αποτι καταλαβα απευθυνεται στον μεσο αγοραστη/οργανοπαικτη

οσο για το οτι χρειαζεται προσοχη οταν αγοραζεις οτιδηποτε απο καποιον ξενο, χωρις καμια εγγυση , τοτε εννοειται πως θελει προσοχη