Ναι, οι υπόλοιποι 19 θα πάνε σπίτι σου για τα περεταίρω.
Oλων σας οι οικογενειες, στηρίχθηκαν οικονομικά απο Ελληνες μεταναστες που εγκατελειψαν την Ελλαδα, οι περισσοτεροι “λαθραια”, σε δυο μεγαλα κυματα, αρχες του 20ου αιωνα και μετεμφυλιακα. Εκεινο το γαμημενο το πατρικο στο χωριο πως στο διαολο νομιζετε οτι φτιαχθηκε? Να ευλογατε τα εμβασματα με τα νταλαρς που εστελναν οι Ελληνες “λαθρομεταναστες” απο το Αμερικα…
παρτε και αρθρακι αμα θελετε να διαβασετε… :
[B]Ο παππούς μας ο λαθρομετανάστης
[/B]
Του Δημήτρη Ψαρρά
Παρά τις διαμαρτυρίες των αντιρατσιστικών οργανώσεων, παρά την έκκληση ακόμα και του επικεφαλής του γραφείου της Υπάτης Αρμοστίας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Γιώργου Τσαρμπόπουλου («ο απαξιωτικός όρος λαθρομετανάστες, που εξομοιώνει τον ανθρώπινο πόνο με εμπορεύματα, πρέπει επιτέλους να εξαλειφθεί από το λεξιλόγιο», «Αυγή», 21/6/2009), τα μέσα ενημέρωσης και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον όρο «λαθρομετανάστες» για να περιγράψουν τους πρόσφυγες και τους οικονομικούς μετανάστες που καταφεύγουν στη χώρα μας.
Είναι γνωστό ότι η γλώσσα τσακίζει κόκαλα. Στην προκειμένη περίπτωση τα κόκαλα είναι κόκαλα «αλλοδαπών». Αρα μικρό το κακό. Μήπως όμως δεν είναι ακριβώς έτσι;
Η ιστορία της λέξης αυτής λέει πολύ περισσότερα από όσα θα ήθελαν εκείνοι που τη χρησιμοποιούν με επιμονή. Γιατί αυτή η ιστορία ανατρέπει τον ισχυρισμό ότι οι έλληνες μετανάστες ήταν πάντα νόμιμοι και ότι η μετάβασή τους στα ξένα έγινε με οργανωμένο τρόπο, άρα δεν μπορεί να συγκρίνονται με τους μετανάστες από την Ασία και την Αφρική που φτάνουν σήμερα στην Ευρώπη.
Στα λεξικά ο όρος «λαθρομετανάστης» καταγράφεται από τη δεκαετία του 1990 (βλ. σχετικά http://sarantakos.wordpress.com). [B][SIZE=“3”]Αλλά η λέξη εμφανίζεται από τις αρχές του 20ού αιώνα και αναφέρεται αποκλειστικά σε έλληνες μετανάστες. Ο νεολογισμός προέκυψε ίσως από τον όρο «λαθρεπιβάτης», γιατί οι Ελληνες που έφευγαν για τις ΗΠΑ χωρίς επίσημα χαρτιά συχνά δεν είχαν και εισιτήρια.[/SIZE][/B]
Χάρη στην πρόσφατη ψηφιοποίηση μεγάλου μέρους του ελληνικού τύπου, μπορούμε να ανιχνεύσουμε κάποιες πρώτες χρήσεις του όρου. Η παλιότερη αναφορά που εντοπίσαμε αναφέρεται [SIZE=“3”]στους «λάθρα μεταναστεύσαντες» Ελληνες[/SIZE] και τα μέτρα που πήρε το υπουργείο Ναυτικών στο λιμάνι του Πειραιά για να εμποδίσει το ρεύμα της μαζικής φυγής προς την Αμερική («Σκριπ», 26/8/1916).
Οι αναφορές της ίδιας εφημερίδας μετά από μια δεκαετία έχουν πολύ δραματικότερο χαρακτήρα. Κάτω από τον τίτλο «[B][SIZE=“3”]Τα μαρτύρια των Ελλήνων μεταναστών - Πού τους αποστέλλουν εξαπατώντες αυτούς» (16/3/1927), περιγράφεται η περιπέτεια 15 Ελλήνων που μετέβησαν στην Κούβα και από εκεί «παρελήφθησαν από κάποιον πράκτορα Αλεξιάδη» και επιβιβάστηκαν σε μικρό βενζινόπλοιο, «κρυφθέντες εντός μεγάλων δεμάτων χάρτου, διά να εισέλθουν εις την Β. Αμερικήν λαθραίως κατά την εκφόρτωσιν του εμπορεύματος».[/SIZE][/B] Κανένας δεν τα κατάφερε: [B][SIZE=“3”]«Κατά τον πλουν τέσσαρα δέματα χάρτου ανηρπάγησαν από τα κύματα και οι εν αυτοίς ατυχείς μετανάσται επνίγησαν. Εις άλλος μετανάστης εθανατώθη οικτρότατα κατά την εκφόρτωσιν του δέματος του χάρτου εντός του οποίου είχε κρυφθή, διότι το βαρούλκον του πλοίου του διετρύπησε την κοιλίαν»[/SIZE][/B].
Αντίστοιχο είναι και το δημοσίευμα που υπέδειξε στον Πάνο Τριγάζη ο καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Τσιάκαλος (βλ. «Αυγή» 13/6/2009). [B][SIZE=“3”]Πρόκειται για ρεπορτάζ στο «Εμπρός» με τίτλο «Η λαθρομετανάστευσις εις τον λιμένα Πειραιώς» (26/4/1929)[/SIZE][/B]:
«Πόσα περιστατικά Ελλήνων λαθρομεταναστών δεν μας είναι γνωστά. Χιλιάδες άνθρωποι γυμνητεύουν, πεινούν περιφερόμενοι εις τον Καναδάν ή την Αργεντινήν όπου έχουν αποσταλή πλανηθέντες παρά των πρακτόρων αυτών οι οποίοι εφρόντισαν να πείσουν τούτους ότι η Γη της Επαγγελίας είναι εκεί και ότι τα δολάρια τους αναμένουν εις τας προκυμαίας. […] Με ατμόπλοιον επέστρεψαν προ ημερών 17 λαθρομετανάσται. Ούτοι κατήγγειλαν ότι εξαπατήθησαν ενταύθα υπό διαφόρων πρακτόρων, ότι τους πήραν και την τελευταίαν πεντάραν και ότι εις τα αμερικανικά εδάφη αντί χρυσού εύρον την πείναν και την απόγνωσιν… “Φωνάχτε σε όλο τον κόσμο”, κατέθεσαν ούτοι. “Γράφτε στις εφημερίδες να μη φεύγη κανείς για εκεί! Τι τραβήξαμε δεν λέγεται. [SIZE=“3”][B]Φυλακή, πείνα, θάνατος, κακομοιριά[/B][/SIZE]”. Μόλις αποβιβασθούν εις τον Καναδάν ή την Αργεντινήν τους περικυκλώνουν διάφορα πρόσωπα και τους υπόσχονται ότι θα τους εισαγάγουν εις το έδαφος των Ηνωμένων Πολιτειών [αλλά] κατόπιν πολλών περιπετειών τους εγκαταλείπουν πειναλέους και ρακένδυτους». Το δημοσίευμα αναφέρεται και στη σύλληψη όσων οργάνωσαν το ταξίδι των μεταναστών (οι «δουλέμποροι» που θα λέγαμε σήμερα). Ολοι Ελληνες φυσικά.
Οι αναφορές σε «λαθρομετανάστες» πολλαπλασιάζονται όσο πλησιάζει η οικονομική κρίση του 1929 και οι ΗΠΑ πιέζουν τις χώρες προέλευσης μεταναστών να πάρουν μέτρα. [B][SIZE=“3”]Τον όρο «λαθρομετανάστης» για τους Ελληνες χρησιμοποιεί και σε άρθρο του γραμμένο ειδικά για το «Ελεύθερον Βήμα» ο υπουργός Εργασίας των ΗΠΑ, Τζέιμς Ντέιβις (25/2/1928):[/SIZE][/B] «Αργά ή γρήγορα, εφόσον δεν υπάρχει νόμιμος περιορισμός διά τον εκτοπισμόν των λαθρομεταναστών, πιστεύω ότι κάθε λαθραίως εισελθών ξένος θα ευρεθή υποψήφιος προς εκτοπισμόν. Διά να σταματήση εντελώς η λαθραία είσοδος θ΄ απαιτηθούν αυστηρότεροι νόμοι και μεγαλυτέρα οργάνωσις των οικείων υπηρεσιών».
Είχε προηγηθεί εκτενής ανάλυση της ίδιας εφημερίδας για τις νέες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι «λαθρομετανάστες» στις ΗΠΑ (3/1/1928). Το άρθρο εφιστά την προσοχή των «λαθραίων μεταναστών» να μη «αποστέλλωσι τα τέκνα των, τας συζύγους των, τους αδελφούς των και τους άλλους οικείους των εις τας Ηνωμένας Πολιτείας διά των διαφόρων τούτων τυχοδιωκτικών μέσων, τα οποία σκέπτονται απάνθρωπα υποκείμενα διά να κερδίσουν ελάχιστα χρήματα εις βάρος της τιμής και της ζωής των άλλων». Υποδεικνύεται μάλιστα η «κανονική μετανάστευσις», την οποίαν εξασφαλίζουν «μόνο σοβαρά γραφεία μεγάλης περιωπής ισχυρώς οργανωμένα και από πολλών ετών λειτουργούντα […] τοιαύτα δε γραφεία είναι εν Ελλάδι σχεδόν μόνα τα γραφεία του New York Athens Express Company των Αδελφών Κοντονή».
Ειρωνεία της τύχης. Τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου οι αδελφοί Κοντονή συνελήφθησαν, με βαριές κατηγορίες για απάτη, λαθραία μετακίνηση, μέχρι και για φόνο μεταναστών…
Σιγά σιγά, ο όρος «λαθρομετανάστες» έπαυσε να χρησιμοποιείται για Ελληνες. Μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου οι ελληνικές εφημερίδες χαρακτήριζαν «λαθρομετανάστες» τους εβραίους επιζήσαντες του Ολοκαυτώματος που επιχειρούσαν να διαφύγουν στην Παλαιστίνη (βλ. λ.χ. «Εμπρός», 10 και 11/10/1947). Από τότε και μέχρι το 1990 που τον ξαναθυμηθήκαμε, η χρήση του όρου είναι σποραδική και συνήθως γίνεται για να περιγραφούν εγκληματίες που έχουν και την ιδιότητα του αλλοδαπού.
Ας έχουν λοιπόν υπόψη τους αυτό το ιστορικό βάρος του όρου «λαθρομετανάστης» όσοι συνεχίζουν να τον χρησιμοποιούν. Κι ας συλλογιστούν κάθε φορά που τον εκστομίζουν ότι δημιουργήθηκε για να δώσει εγκληματικό περιεχόμενο στη μαζική φυγή από την Ελλάδα απελπισμένων συμπατριωτών μας.
Πηγη : Ελευθεροτυπια.
Ωχ ξεκίνησε η προπαγάνδα…Ώρα να την κάνω όχι γιατί δεν έχω τι να πώ απλά αν εδώ πει κάποιος κάτι λιγότερο από ακροαριστερές απόψεις εκτός από φασίστας και ρατσιστής τρώει και μπαν.Δεύτερον γιατί οι γορίλες έχουν καλύτερους τρόπους από μερικούς μερικούς και τρίτον γιατί δεν παίζουν ίσα μέτρα ίσα σταθμά στην αντιμετώπιση απο τους μοντς.Αν είχα πει αυτό που είπε ο κρισπος θα ήμουνα ηδη στο δικαστήριο.Τσάμπα μαγκιές τις προσπερνάω.Και όπως ειναι γνωστό τις διαφορές σου με φασίστες και τρομοκράτες τις λύνεις αλλιώς.
:lol3::lol3::lol3:
Απαντάτε ακόμα σοβαρά σε αυτό το μαλάκα?
Να ομως που δεν θα την κανεις τελικα, αλλα παντα εδω θα τριγυρνας, μπας και πιασει τοπο κατι απο ολα αυτα που λες και πρεσβευεις…
Οποτε, ή παρε δρομο οριστικα ή σταματα τις ηρωικες δηλωσεις αποχωρησης.
Φύγε γρήγορα λοιπόν και μη σε πιάσει κόψιμο στο δρόμο :!:
Ξέρεις εσύ.
κλαυσιγελος!
Εγώ τα λέω μπας και ξυπνήσει κανας μοντ.Ε κτός αν δεν υπάρχουν και οι κανόνες του φόρουμ είναι για διακόσμηση.Αυτοί οι τύποι που βρίζουν και απειλούν σε ένα οποιοδήποτε άλλο φόρουμ θα ήταν εκτός προ ετών.Εγώ φίλε μου έφαγα μπαν γιατί είπα ότι όπου δεν υπάρχει κράτος υπάρχει παρακράτος.1 χρόνο μπαν και κανείς δεν μίλησε.Οσο αναφορά την ιδεολογία μου λες να έχω το παραμικρό πρόβλημα να θρυματίσω τις ακροαριστερές αθλιότητες που γράφονται εδώ?Αν δω οτι υπάρχουν μοντς και διατηρούν την τάξη φυσικά θα επανέλθω με καθημερινές αναρτήσεις.Ε τι να κανουμε?Στον ανταρτοπόλεμο δεν είμαι τόσο καλός όσο οι άλλοι.Τέλος εδώ για να μην είμαστε εκτός θέματος.Όποιος θελει να πει κάτι να στείλει πριβέ.
Εγώ πάντως σου στέλνω γκοφρέ.
Καμια ελευθερια στους εχθρους της ελευθεριας.
Μπαν και διαγραφη, οχι απο το φορουμ, απο τον πλανητη ολοκληρο χρειαζεστε.
Ε ζήτησε το να σας κάνουν.Εμένα τι μου το λές.?
Να επιστρέφουμε στο θέμα του θρεντ όμως σιγά σιγα…
Τί μας διδάσκει το κείμενο αυτό λοιπόν παιδάκια;
Αφήστε, θα σας πω εγώ. Ότι το “εσύ που τους υπερασπίζεσαι, τί θα έκανες αν στην πέφτανε;” είναι πολύ φτηνή δικαιολογία. Ότι πάντα έχεις επιλογή. Πάντα μπορείς να κάνεις το σωστό. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, να σκέφτεσαι το σωστό.
Από τον πεινασμένο δεν γλυτώνει κανείς. Μαγκιά του Μάινα να μένει ακόμα στην πλ. Βικτωρίας, καλό θα ήταν όλοι οι ελληνάρες να μην εγκαταλείψουν τις περιοχές γύρω από το κέντρο! Αλλά σε μια πόλη που βγάζει δημοτικό σύμβουλο τον Ψινάκη τι να περιμένεις?!
[SPOILER]Μπάχαλο τα έκανα με το αρθράκι που ανέβασα :p[/SPOILER]
Θεωρώ ότι είναι πράγματι άθλος να αντιμετωπίσει κανείς ένα τέτοιο περιστατικό με το ανθρωπιστικό και δημοκρατικό του αισθητήριο ανέπαφο. Δυστυχώς αυτό είναι σπάνιο. Βέβαια, η αναφορά του κυρίου Μάινα στην καταστολή και στην πρόληψη νομίζω πως φέρει μια λανθασμένη αντίληψη περί του ποιά από τις δύο εξυπηρετεί καλύτερα τις ελευθερίες μας, και στην θεωρία και στην πράξη.
Σχετικά με το θέμα των μεταναστών, αυτό που με ανησυχεί, μεταξύ άλλων, είναι η μανιχαϊστική απολυτότητα των δύο αντίθετων απόψεων, «όλοι έξω» ή «όλοι μέσα». Αυτή η τάση προς ακραίες απόψεις έχω την αίσθηση ότι απομακρύνει από την αντιμετώπιση του πραγματικού καθημερινού προβλήματος, το οποίο όλοι θα έπρεπε να αναγνωρίζουν, αν δεν θέλουν να εθελοτυφλούν.
-
Η κατηγορία είναι ότι διαβάζει αναρχικά κείμενα και ότι πίνει ποτάκια με ύποπτους τύπους. άρα γιατί να δικαστεί?
-
στην κερατέα το πρόβλημα είναι ότι πάνε να φτιάξουν χυτά( η εε σε 1,5 χρόνο θα τους καταργήσει. εκτός αυτού[B] δεν γίνεται να μπαίνουν οι ματατζήδες στα σπίτια των κατοίκων και να τους τραμπουκίζουν καθημερινά [/B]
-
Ναι αλλά αν δεχόμαστε το the mall , τότε γιατί να συζητάμε στην βάση μιας νομιμότητας?
Για τους μετανάστες, θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα. Ποια θα είναι η αντίδραση μας αν πεθάνει κάποιος/οι μετανάστες απεργοί πείνας? και ποια θα ήταν η αντίδραση μας αν πεθαίνανε σε κάποια άλλη χώρα? αν πεθαίνανε στην Κίνα? Νομίζω ότι θα ήταν διαφορετικές και οι αντιδράσεις και τα σχόλια μας και για αυτό θέτω και το ερώτημα.
Vic το "όλοι έξω/όλοι μέσα " ποιοι το ενστερνίζονται? άσε που πρακτικά δεν τίθεται καν τέτοιο ζήτημα. εννοώ ότι οι ίδιοι οι μετανάστες, δεν θέλουν να μείνουν ελλάδα. Κάποιοι από αυτούς θέλουν να μείνουν και κυρίως ζητάνε να τους αναγνωριστούν κάποια βασικά εργασιακά/ανθρώπινα δικαιώματα.
Εγώ είμαι απο Θεσσαλονίκη γι’αυτό μάλλον δεν γνωρίζω
Τι παίζει με το the mall(εμπορικό κέντρο δεν είναι;);
ναι, το μεγαλύτερο στην Αθήνα, και κατασκευασμένο με αμερικάνικα πρότυπα.
λέγεται πως χτίστικε μετά από μεγάλες κομπίνες και οι πολέμιοί του το χαρακτηρίζουν ‘το μεγαλύτερο αυθαίρετο της ευρώπης’.
οι θέσεις τους εδώ:
http://www.blogal.gr/facthemall/
Το the mall είναι ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο, που σηκώθηκε παράνομα. Μπλέκουν πολιτικοί από νδ/πασόκ, υπουργοί, πρωθυπουργοί, τράπεζες, τοπικοί παράγοντες, ολυμπιάδα 2004, δικαστικοί κλπ.
Κάποια στοιχεία μπορείς να βρεις εδωπά
http://www.facthemall.gr/
http://galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=68
έχει δεκάδες άρθρα στο νετ.