Aγαπημενη ταινια Roman Polanski

Aμφιλεγομενος σαν ανθρωπος,σπουδαιος σκηνοθετης,ιδιαιτερη προσωπικοτα εν τελη…

Τα νομικα του θεματα,δεν τα ξερω απο πρωτο χερι και τελοσπαντων νομιζω οτι δεν αφορουν το εν λογω θρεντ,μιας και λεω να μιλαμε εδω καλυτερα για την αξια του κινηματογραφικου εργου του…

Τον Πολανσκι τον γνωρισα αρχικα με ‘‘Το μωρο της ροζμαρι’’,ομως στη συνεχεια,βλεποντας μονο τις 4 τελευταιες του ταινιες μαζι με 1-2 παλιες που δεν ηταν και οτι το πιο αντιπροσωπευτικο(Pirates),τον αγνοησα και δεν εκατσα να ασχοληθω μαζι του,θεωροντας τον υπερτιμημενο και αδιαφορο…Μεγα λαθος,καθως τα τελευταια χρονια ειδα σχεδον οτι μπορουσα να βρω,μετα απο προτροπες φιλων και ανακαλυψα εναν κορυφαιο δημιουργο τελικα,με τολμη,δικο του υφος και εξαιρετικη θεματολογια…

Eχει μεγαλη φιλμογραφια,την οποια δυστυχως δεν εχω δει ολοκληρη,οπωτε περιοριζομαι σε αυτες που εχω δει και για τις υπολοιπες,τα λεμε εδω…

1.Μαχαιρι στο νερο

H πρωτη του μεγαλου μηκους ταινια,ειναι μια εξοχη μπεργκμανικη ψυχογραφια χαρακτηρων με αναφορες σε χιτσκοκ και εξαιρετικους διαλογους…μια τεταμμενη ατμοσφαιρα 3 ατομων(ενος ζευγαριου και ενος νεαρου που μαζεψαν απο οτοστοπ) πανω σε ενα πλοιο…η ταπεινωση του ενος απο τον αλλο και η συνεχομενη ψυχολογικη πιεση που ασκειτε για τα ματια(λολ) της γυναικας…το κλειστοφοβικο περιβαλλον του πλοιου μεσα στη μεση του πελαγους…ταινια-γροθια πανω σε κοινωνικα και πολιτικα προτυπα της εποχης,σιγουρα ενα διαμαντι και ενα πρωτο hint της σπουδαιας ικανοτητας του Πολανσκι να εισχωρει στο ανθρωπινο νου και ιδιαιτερα στα πιο σκοτεινα του σημεια…

2.Αποστροφη

Κλασσικη ταινια πλεον,με μια πορσελανινη(credit σε Wretch:P) Καθριν Ντενεβ,να βυθιζεται στην παρανοια και σχιζοφρενεια,αποτελεσμα μιας καταπιεσμενης σεξουαλικοτητας, σε συνδιασμο με ενα σωρο παραμετρους(που ειναι κριμα να τις αναφερω τωρα,και να χασει οποιος το δει το σταδιακο ξεφλουδισμα της λογικης )…
Περιεργες γωνιες ληψης,παραμορφωτικοι φακοι,απουσια ηχου,παιχνιδια με σκιες…ο Πολανσκι δημιουργει εναν εφιαλτη που σε κανει να βαριανασαινεις οσο περναει η ωρα,και να νιωθεις σταδιακα μερος του σκηνικου…αριστουργημα…

3.Νυχτα Βρυκολακων(αγγλιστη,’'Τhe Fearless Vampire Killers or: Pardon Me, Madam, but Your Teeth Are in My Neck,χαχα)

Παρωδια των ταινιων με βρυκολακες της Χαμερ,αστειο,σε σημεια ξεκαρδιστικο,αναλαφρη ταινια,σιγουρα αξιζει,ο Πολανσκι παιζει το βοηθο του επιστημονα που τον σερνει σε ενα χωριο τιγκα στα βαμπιρια για να τα εξοντωσουν-ως κυνηγοι κ καλα-…το εχω δει 2-3 φορες και δεν το βαριεμαι καθολου,πολυ καλο και αναλαφρο…σιγουρα διαφορετικο σε σχεση με οτι ειχε κανει ως τοτε…

4.To μωρο της Ροζμαρι

Ισως η πιο γνωστη του ταινια στο ευρυ κοινο,μαζι με το Chinatown,μια ταινια-ταφοπλακα στο summer of love του '69,καθως το τελος του κοσμου εχει ηδη φτασει,απο τα πιο ανυποψιαστα ατομα και η γεννηση ενος μωρου,απο γεγονος αγαπης μετατρεπεται σε γεγονος τρομου…σπουδαια ταινια τρομου,καταπληκτικες ερμηνειες απο ολο το καστ και παλι ο Πολανσκι ‘‘παιζει’’ με το φακο και τρομοκρατει τους παντες,διχως ουτε μια σταγονα αιμα…

5.Chinatown

H πρωτη του ταινια σε αμερικανικο εδαφος-και μοναδικη-,κερδισε με τη μια το κοινο και εκει…ειναι ενα νεο-φιλμ νουαρ γεματο διαφθορες και παρασκηνια απεναντι απο εναν ιδιωτικο ντετεκτιβ,τη δεκαετια του '30,απο εκεινα που μενουν κλασσικα επιτοπου,με ενα καταπληκτικο σεναριο,το Τζακ Νικολσον που δινει μεγαλη ερμηνεια οπως και ολο το τημ των ηθοποιων αλλα και με ενα τρομερο αμφιλεγομενο φιναλε…

6.Ο Ενοικος


Η ταινια που κλεινει την ατυπη τριλογια της αποστροφης και του μωρου της ροζμαρι,ο Ενοικος ειναι προσωπικα και η αγαπημενη μου…η μετακομιση ενος μεταναστη,σε ενα διαμερισμα στο κεντρο του Παρισιου,που μολις εμεινε ελευθερο λογω αυτοκτονιας της προηγουμενης ενοικου,θα καταληξει σε μια απο τις εφιαλτικοτερες,mindfuck και καθηλωτικες ταινιες εβερ.Εδω πλεον ο Πολανσκι,μαζευει οσα εκανε-εμαθε στις δυο προηγουμενες ταινιες της τριλογιας του και του Τσαιναταουν,και τα μπολιαζει ολα μαζι με αποτελεσμα την απολυτη σχιζοφρενεια…και παλι αυτο πηγαζει απο διαφορες καταστασεις,που θα πρεπει να το δει κανεις,για να μπορεσει να βγαλει τα δικα του συμπερασματα…αστικη αλλοτριωση(?),μια μοναχικη και συνεσταλμενη προσωπικοτητα και ολα αυτα οδηγουν στο χαος…επισης,τελειος εδω ο ιδιος ο Πολανσκι,στον πρωταγωνιστικο ρολο του Τρελκοφσκυ…

7.Πειρατες

lol,η πιο ακυρη ταινια του,εμπορικη και κριτικη καταστροφη,μια περιπετεια-κωμωδια και σατυρα των ταινιων του Ερολ Φλην με πειρατες και λοιπους περιεργους…πλακα εχει,Γουολτερ Ματαου ωραιος μεσα,ακυρη ταινια αλλα με αρκετο χαβαλε και ανεμελια…σιγουρα μακρυα απο τον καλο του εαυτο…

8.Φραντικ

Χαρισον Φορντ,Εννιο Μορικονε,ταινια-φορος τιμης σε Χιτσκοκ και γενικοτερα ενα παρα πολυ καλο θριλερ,με σχετικα γρηγορους ρυθμους και εντυπωσιακη σκηνοθεσια.Η γυναικα ενος γιατρου που βρισκεται για συνεδριο στο παρισι απαγαγετε απο το πουθενα,διχως κανενα λογο και ο συζυγος της,μονος εναντιων ολων προσπαθει να λυσει το μυστηριο και να την βρει…η σκηνη στο μπαλκονι κλασσικη…πολυ καλη και αυτη…

Απο δω και μετα,εξαιρουμενου των ‘‘Mαυρων φεγγαριων του ερωτα’’,που ειναι και αυτο μια αρκετα καλη ταινια,αξια της φημης του και μαλλον η τελευταια σε αυτο το επιπεδο,οι υπολοιπες,πιανιστας,ολιβερ τουιστ,ενατη πυλη,με απογοητευσαν και βαργιεμαι να γραψω και για αυτες:p.

Ενηγουεη,ειναι καμποσες οι ταινιες ακομα που δεν ανεφερα,εβαλα στο πολλ αυτες που μαλλον θεωρουνται οι πιο σημαντικες αλλα,καποιες δεν τις εχω δει ακομα,οπωτε,γιου νοου,οποιος εχει δει/ψηνεται/τα παντα ολα,χωνει εδω…

ναι,right guess,βαργιεμαι ελεινα και κανω πολ γραφοντας κατεβατα 4 το πρωι…:/…

το frantic ειναι ισως το καλυτερο του για μενα, στοσο εδωσα ψηφο στην 9η πυλη που ειναι απο τις πολυ αγαπημενες μου… :smiley:

chinatown… hands down :smiley: Και μόνο για την τεραστια ερμηνεία του τεράστιου Τζακ θα έφτανε αλλα η ταινια ειναι απλα κορυφή. Απο τις καλύτερες στιγμες του νουαρ κινηματογράφου.

“Forget it, Jake, it’s Chinatown.”

Πρώτον ένα ρισπέκτ στο ποστ του Loupin. Πολύ καλή παρουσίαση και μην απολογείσαι, και μεις καμένοι είμαστε. :stuck_out_tongue:

Στο πολ λοιπόν
Το μωρό της Ρόζμαρί για την σατανική ατμόσφαιρα που πλανάτε σε κάθε πλάνο και παρόμοια δεν έχω ξαναδεί στο σινεμά. Από πού κοντά και ο ένοικος βεβαίως.
Δυστυχώς όταν προσπάθησε να επανέλθει σε αυτό το feeling με την ένατη πύλη, έφαγε τα μούτρα του.

Ελπίζουμε ότι το φετινό Ghost writer με τον Ewan McGregor και τον Pierce Brosnan θα είναι καλύτερο από τα πρόσφατα. Γενικά από τις περιγραφές ποντάρω σε ένα καινούργιο Frantic.

Chinatown ψήφισα, από τις αγαπημένες μου ταινίες, πιστεύω στις τρεις καλύτερες ταινίες του Jack Nickolson. Ακόμα δεν είμαι σίγουρος αν πρόκειται για ένα κορυφαίο ή έναν υπερεκτιμημένο σκηνοθέτη, καθώς τον διακρίνει μια ποιοτική ανισότητα από ταινία σε ταινία. Σίγουρα όμως είναι ιδιαίτερος.

Έχει κάνει πολύ καλές ταινίες και ως ηθοποιός. Ψάξτε και δείτε οπωσδήποτε το “Una pura formalità” του Giuseppe Tornatore οπού πρωταγωνιστεί απέναντι στον Gérard Depardieu και θα με θυμηθείτε:wink:

Όλες, αλλά αυτές που έχουν σκηνές από Παρίσι, οι καλύτερες:):!:

Τα σπάει ο Πολάνσκης! Είμαι ανάμεσα σε Repulsion και Ένοικο, ψήφισα το 2ο χωρίς ιδιαίτερο λόγο :stuck_out_tongue: Με τις κωμωδίες δεν το χει και πολύ όμως ε :stuck_out_tongue:

Ημουν αναμεσα στο Μωρο της Ροζμαρι κυριως για το acid κλιμα και το σουρρεαλιστικο φιναλε (God is Dead! Hail Satan!) αλλα τελικα με κερδισε το Chinatown με τον απιστευτο Jack Nicholson.

Loach: What happened to your nose, Gittes? Somebody slammed a bedroom window on it?
Jake Gittes: Nope. Your wife got excited. She crossed her legs a little too quick. You understand what I mean, pal?

Nταξ,μεχρι και τα μαυρα φεγγαρια,απο οσες ταινιες εχω δει +οσα εχω ακουσει γενικα για αυτες που μου λειπουν,εκτος του Pirates,δεν εχει κακη ταινια,ειναι ολες μια και μια…οπωτε δεν τον θεωρω υπερτιμημενο,με τιποτα δλδ…σιγουρα απο το '93 και μετα εχει χασει τη αυρα του και ενα μερος της δημιουργηκοτητας του,αλλα και παλι,και μονο για την τριλογια του δωματιου δλδ,γραφει ιστορια…νομιζω πως λιγοι σκηνοθετες εχουν καταφερει να εισχωρησουν με τετοιο τροπο και σε τετοιο βαθμο,μεσα στο ανθρωπινο νου και ειδικα στα σημεια οπου η τρελα με τη λογικη γινονται σχεδον ενα…δεν ξερω,σε συνδιασμο και με την καταπληκτικη σκηνοθετικη ικανοτητα του,νομιζω πως ειναι κορυφαιος hands down…

Πσαχνω τωρα να βρω το Τες,μιας και εχω ακουσει και για αυτο διαφορα ομορφα,αμα το εχει δει και κανεις,ας ριξει κανα χιντ…

Δεν έχω ψαχτεί γενικότερα με Πολάνσκι. Έχω δεν μόνο τον Πιανίστα (το οποίο ήταν καλούτσικο) και 9η Πύλη (το οποίο δεν μου άρεσε).
Με ψήσατε όμως άσχημα. Θα κάτσω να ασχολήθω και θα δω οπωσδήποτε.

Το “Τσαϊνατάουν” είναι ταινιάρα από τις λίγες. Φιλμ νουάρ με τα όλα του και ένας Τζακ Νίκολσον στα καλύτερά του.
Το “Frantic” είναι μια ταινία που θα την γυρνούσε ο Χιτσκοκ αν ήταν εν ζωή τότε και αυτό τα λέει όλα.
Το “Μωρό της Ρόζμαρι” είναι τεράστιο. Βλέπεις την ταινία και νιώθεις πως μια αόρατη απειλή σε κυνηγάει χωρίς μάλιστα τα πέφτει σταγόνα αίματος όπως λέει και ο Lupin.
Ο “Πιανίστας” δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν σας άρεσε. Mαζί με την “Λίστα του Σίντλερ” είναι οι καλύτερες ταινίες για το ολοκαύτωμα (άντε και με το “Αμήν”).
Το “Όλιβερ Τουίστ” αδιάφορο, το ίδιο και η “Ένατη πύλη”.
Έχω δει αυτές συν την ταινία που ψήφισα, την οποία και θεωρώ την καλύτερή του:

“Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα” είναι απλά αριστούργημα. Ερωτικό, καταθλιπτικό, διεστραμένο… Θεωρω πως αντιπροσωπεύει απόλυτα το φαινόμενο Πολάνσκι. Από αυτές που έχω δει, είναι η πιο “δικιά του” ταινία.

Δε τις έχω δεί όλες, αλλά με τα χίλια Ο ένοικος!!!Εντελώς παρανοϊκή ταινία!!!Η πρώτη που είδα από Polanski ήταν Το μωρό της Ρόζμαρυ αλλά ήμουν μικρή :stuck_out_tongue: και δε θυμάμαι πολλά…και θέλω οπωσδήποτε να δώ το χορό των βρυκολάκων, έχω ακούσει πολύ καλά λόγια!

Το Ολιβερ Τουιστ ειναι απο τις ταινιες που ξεχνας οτι εχεις δει. Δεν ειναι κακη ταινια βεβαια. Η Ενατη Πυλη και ο Πιανιστας πανε μαζι για μενα. Οχι στις αγαπημενες μου αλλα τις βλεπω ανετα. Το καλο ειναι οτι αυτες ηταν οι πρωτες που ειδα απο Πολανσκι κι ετσι δεν εχω ξενερωσει. Ειδικα με τον Πιανιστα ειχα ενα δακρυβρεχτο θεμα σε ορισμενες σκηνες :Ρ
Οσο κι αν μ’ αρεσε το Μωρο της Ροζμαρι και οσο αμεσο κι αν ηταν, προτιμω Repulsion γιατι εχω αδυναμια στην Ντενεβ και ο κωλανθρωπος εκμεταλλευτηκε το ποσο ευθραυστη ειναι. Οχι οτι δεν ειναι ταινιαρα κατα τ’ αλλα. Θα απολογηθω καποια στιγμη γιατι δεν εχω δει Chinatown και θα επανορθωσω. Δεν ψηφιζω ακομα γιατι οι κριτικες του Lupin για Ενοικο προιδεαζουν ταινιαρα κι εχω ψαρωσει. Σε λιγες ωρες ισως εχω πιο σιγουρη ψηφο σε Repulsion δηλαδης :stuck_out_tongue:

Είδα το Fearless Vampire Killers χθές…τα έσπασε :smiley: θεούλης ο Polanski!

:D:D:D

“Η κόρη και ο θάνατος” γιατί λείπει από το poll;

8O8O8O Ποπο,τι ειπες τωρα,δεν ειχα καν ιδεα πως ηταν του Πολανσκι τοσο καιρο…επικ φεηλ…παντως,δεν νομιζω πως αγγιζει καμια απο τις ταινιες του πολλ…μια φορα τοχα δει,παλιοτερα,μαρεσε ξερωγω αλλα μεχρι εκει…

Ε, εντάξει μια θέση στο poll την αξίζει. Περισσότερο από την Ένατη πύλη… :stuck_out_tongue:

E,και η 9 πυλη,και ο Πιανιστας,και αυτο,πανω κατω κτλ,στη προτελευταια επιλογη ειναι:p…δεν νομιζω πως εχει την αξια που εχουν οι παραπανω κλασσικες του…

Πάντως εμενα και η 9η πυλη μου άρεσε και ο Πιανίστας.:stuck_out_tongue:

Εντάξει ειδικά ο Πιανίστας θα μπορουσε κάλιστα να είχε γίνει από κάποιον άλλο σκηνοθέτη, δεν φέρνει τόσο την υπογραφή του Πολάνσκι αλλα να πω την αληθεια εμένα με αγγιξε.