Όχι.
Ο Μάρτιν αυτό το χαρακτηριστικό που έχει είναι ότι: ΔΕΝ είναι προβλέψιμος!
Ό,τι και να φανταστείς για τη συνέχεια της ιστορίας, θα γίνονται πράγματα που … θα πέφτεις έξω. Οι ανατροπές είναι το μεγάλο ατού της ιστορίας αυτής.
Και τα κέντρα ενδιαφέροντος είναι πολλαπλά-απο τους πολλούς πρωταγωνιστές που σου δίνει ΤΑΥΤΟχρονα κατα τη διάρκεια της αφήγησης… Και το καλύτερο: έχεις αγωνία για όλους. (κι αν όχι για όλους, έστω για την πλειοψηφία… ).
Θα διαφωνήσω με τον τυπά που το χαρακτηρίζει σαπουνόπερα, γιατί δεν είναι έτσι.
Η σαπουνόπερες έχουν το χαρακτηριστικό ότι “κουράζουν” πολύ μια ιστορία. π.χ. μια φτωχή ερωτεύεται έναν πλούσιο, υποφέρει απο την κακιά πεθερά της, κάνει παιδί που το παίρνουν απο τα χέρια της και τρέχοντας απο την αγωνία της σκοντάφτει και μένει παράλυτη και μετά ξαφνικά τυφλώνεται επίσης… και στο τέλος όλα φτιάχνουν γιατί παντα πρέπει να΄χει καλό τέλος. Και όλα αυτά βέβαια δεν κρατάνε λίγο… τραβάνε άπειρα επεισόδεια το κάθε “κακό” που συμβαίνει στην 1 (συνήθως) πρωταγωνίστρια.
[SPOILER]τώρα που μιλούσα για σαπουνόπερες, θυμήθηκα μια μεξικάνικη που ναι μεν είχε τέτοια πράγματα μέσα… αλλά στο τέλος “νίκησε” η κακιά της ιστορίας… να μια σαπουνόπερα με ανατρεπτικό τέλος…
η “Rubi” αν έχει κάποιος ακουστά… [/SPOILER]
Ντάξει… τώρα γέλασα η αλήθεια είναι… γιατί μπήκα σε σκέψεις να βρω διαφορές μιας σαπουνόπερας με το aSoIaF… πραγματικά…
αλλά ντάξει ναι, πέρα απο την πλάκα, πιστεύω ότι εκτός απο άκυρο, είναι το λιγότερο ΑΔΙΚΟ να συγκριθεί ένα τέτοιο έργο σαν αυτό του Μάρτιν με σαπουνόπερα.
Αλλά απο κει και πέρα είναι θέμα γούστων όπως έχω ξαναπεί. Άλλα στάνταρτς έχει ο καθένας… σε κάποιους θα φανεί ως ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΟΣ της σύγχρονης φανταστικής λογοτεχνίας, και σε κάποιους άλλους αδιάφορο…
(όπως εγώ π.χ. που δεν μπορώ να νιώσω τον lovecraft, κι ας υπάρχουν ΤΟΣΟΙ που τον λατρέυουν)
γούστα είναι αυτά.