Γεννημενος το 1932 στη Μοσχα,ο Αντρει Ταρκοφσκυ θεωρειτε απο αρκετο κοσμο,ως πιθανοτατα ο μεγαλυτερος κινηματογραφιστης του αιωνα…ποιητης,συγγραφεας,στοχαστης,σκηνοθετης,ο Ταρκοφσκυ ειχε σαν κεντρικο αξονα της ζωης του,οπως λεει ο ιδιος,οτι:
‘‘σκοπός της Τέχνης είναι να εξηγήσει στον ίδιο τον καλλιτέχνη και στους γύρω του γιατί ζει ο άνθρωπος, ποιο είναι το νόημα της ύπαρξης του, να εξηγήσει στους ανθρώπους για ποιους λόγους εμφανίστηκαν σ’ αυτόν τον πλανήτη, ή τουλάχιστον να τους θέσει το ερώτημα’’
Δεν θα κανω ποστ-ποταμο για το ποιος ηταν,τι εκανε και ποια η αξια του,γκουγλαρετε τον και θα βρειτε πολλα ομορφα σαιτ με αναλυση του ιδιου,του εργου του και της συνολικης προσφορας του στη Τεχνη-και οχι μονο στον κινηματογραφο-…
Μερικα λογια του:
''Η εικόνα είναι αδιαίρετη και φευγαλέα, βασίζεται στην συνείδηση μας και στον αληθινά κόσμο, τον οποίο επιδιώκει να εκφράσει. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ολόκληρο το σύμπαν, η ποιητική εικόνα όμως μπορεί να το εκφράσει ολόκληρο. Η ενσαρκωμένη εικόνα είναι πιστή όταν οι αρθρώσεις της αποτελούν απτή έκφραση της αλήθειας, όταν την καθιστούν μοναδική και ξεχωριστή, όπως είναι η ζωή ακόμη και στις πιο απλές της εκδηλώσεις.».
‘‘Στον κινηματογράφο γίνεται ολοένα πιο συχνά αποδεκτό ότι η παρατήρηση αποτελεί την αρχή της εικόνας, η οποία συγχέεται μονίμως με τη φωτογραφική καταγραφή. Η κινηματογραφική εικόνα είναι ορατή και τετραδιάστατη ενσάρκωση. Δεν μπορεί όμως κάθε πλάνο να φιλοδοξεί να είναι εικόνα του κόσμου: συχνότατα περιγράφει κάποια ιδιαίτερη πλευρά. Τα γεγονότα που έχουν καταγραφεί με νατουραλιστικό τρόπο δεν επαρκούν καθαυτά να δημιουργήσουν την κινηματογραφική εικόνα. Στον κινηματογράφο η εικόνα βασίζεται στην ικανότητα μας να παρουσιάζουμε σαν παρατήρηση την προσωπική μας αντίληψη για κάποιο αντικείμενο’’
‘’…είμαι εχθρός των συμβόλων. Είναι μια πολύ στενή έννοια από την άποψη ότι ένα σύμβολο υπάρχει με σκοπό την αποκρυπτογράφησή του. Από την άλλη πλευρά, μια καλλιτεχνική εικόνα δεν χρειάζεται αποκρυπτογράφηση, είναι ένα ισοδύναμο του κόσμου που μας περιβάλλει. Η βροχή στο Σολάρις δεν είναι σύμβολο, είναι απλά μια βροχή που στην συγκεκριμένη στιγμή έχει μια ιδιαίτερη σημασία για τον ήρωα. Δεν συμβολίζει τίποτε, απλά εκφράζει. Είναι μια καλλιτεχνική αλληλουχία εικόνων. Το σύμβολο κατ’εμέ, είναι κάτι πολύ περίπλοκο"
O Μπεργκμαν ειχε πει:
“Βρέθηκα να στέκομαι μπροστά σε μια πόρτα κρατώντας το κλειδί που ποτέ κανένας δεν μου είχε δώσει. Για μένα, ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος, είναι αυτός που εφηύρε μια νέα γλώσσα, πιστή στη φύση του κινηματογράφου, καθώς συλλαμβάνει τη ζωή ως αντανάκλαση, τη ζωή ως όνειρο.”
Αναζητηστε γενικα στο νετ,αφιερωματα,αναλυσεις και στοιχεια για αυτον,γτ πραγματικα αξιζει…επισης οποιος θελει ας ψαξει για φωτογραφιες του ιδιου…θα δει εναν νεο κοσμο,απλα…
Σχολια για τις ταινιες του δεν θα κανω-ακομα:p-,μιας και μπορω να γραφω για ωρες για τον αγαπημενο μου σκηνοθετη-ανθρωπο της τεχνης και ανθρωπιστη…
Απλα παρεθετω τις πιο γνωστες απο τις 11 ταινιες που εκανε και ψηφιζει ο καθενας την αγαπημενη του και το συζηταμε σιγα σιγα:
Ivan’s childhood-1962
Adrei Rublev-1966
Solaris-1972
Zergalo-mirror-1975
Stalker-1979
Nostalghia-1983
The sacrifice-1986
(ελπιζω πριν χαθει και αυτο το τοπικ στο χρονοντουλαπο της φορουμικης ιστοριας,να βγει και μια καλη κουβεντα-σχολια κτλ)…