Αγαπημενη ταινια Adrei Tarkovsky

Γεννημενος το 1932 στη Μοσχα,ο Αντρει Ταρκοφσκυ θεωρειτε απο αρκετο κοσμο,ως πιθανοτατα ο μεγαλυτερος κινηματογραφιστης του αιωνα…ποιητης,συγγραφεας,στοχαστης,σκηνοθετης,ο Ταρκοφσκυ ειχε σαν κεντρικο αξονα της ζωης του,οπως λεει ο ιδιος,οτι:
‘‘σκοπός της Τέχνης είναι να εξηγήσει στον ίδιο τον καλλιτέχνη και στους γύρω του γιατί ζει ο άνθρωπος, ποιο είναι το νόημα της ύπαρξης του, να εξηγήσει στους ανθρώπους για ποιους λόγους εμφανίστηκαν σ’ αυτόν τον πλανήτη, ή τουλάχιστον να τους θέσει το ερώτημα’’

Δεν θα κανω ποστ-ποταμο για το ποιος ηταν,τι εκανε και ποια η αξια του,γκουγλαρετε τον και θα βρειτε πολλα ομορφα σαιτ με αναλυση του ιδιου,του εργου του και της συνολικης προσφορας του στη Τεχνη-και οχι μονο στον κινηματογραφο-…
Μερικα λογια του:

''Η εικόνα είναι αδιαίρετη και φευγαλέα, βασίζεται στην συνείδηση μας και στον αληθινά κόσμο, τον οποίο επιδιώκει να εκφράσει. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ολόκληρο το σύμπαν, η ποιητική εικόνα όμως μπορεί να το εκφράσει ολόκληρο. Η ενσαρκωμένη εικόνα είναι πιστή όταν οι αρθρώσεις της αποτελούν απτή έκφραση της αλήθειας, όταν την καθιστούν μοναδική και ξεχωριστή, όπως είναι η ζωή ακόμη και στις πιο απλές της εκδηλώσεις.».


‘‘Στον κινηματογράφο γίνεται ολοένα πιο συχνά αποδεκτό ότι η παρατήρηση αποτελεί την αρχή της εικόνας, η οποία συγχέεται μονίμως με τη φωτογραφική καταγραφή. Η κινηματογραφική εικόνα είναι ορατή και τετραδιάστατη ενσάρκωση. Δεν μπορεί όμως κάθε πλάνο να φιλοδοξεί να είναι εικόνα του κόσμου: συχνότατα περιγράφει κάποια ιδιαίτερη πλευρά. Τα γεγονότα που έχουν καταγραφεί με νατουραλιστικό τρόπο δεν επαρκούν καθαυτά να δημιουργήσουν την κινηματογραφική εικόνα. Στον κινηματογράφο η εικόνα βασίζεται στην ικανότητα μας να παρουσιάζουμε σαν παρατήρηση την προσωπική μας αντίληψη για κάποιο αντικείμενο’’

‘’…είμαι εχθρός των συμβόλων. Είναι μια πολύ στενή έννοια από την άποψη ότι ένα σύμβολο υπάρχει με σκοπό την αποκρυπτογράφησή του. Από την άλλη πλευρά, μια καλλιτεχνική εικόνα δεν χρειάζεται αποκρυπτογράφηση, είναι ένα ισοδύναμο του κόσμου που μας περιβάλλει. Η βροχή στο Σολάρις δεν είναι σύμβολο, είναι απλά μια βροχή που στην συγκεκριμένη στιγμή έχει μια ιδιαίτερη σημασία για τον ήρωα. Δεν συμβολίζει τίποτε, απλά εκφράζει. Είναι μια καλλιτεχνική αλληλουχία εικόνων. Το σύμβολο κατ’εμέ, είναι κάτι πολύ περίπλοκο"

O Μπεργκμαν ειχε πει:
“Βρέθηκα να στέκομαι μπροστά σε μια πόρτα κρατώντας το κλειδί που ποτέ κανένας δεν μου είχε δώσει. Για μένα, ο Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος, είναι αυτός που εφηύρε μια νέα γλώσσα, πιστή στη φύση του κινηματογράφου, καθώς συλλαμβάνει τη ζωή ως αντανάκλαση, τη ζωή ως όνειρο.”

Αναζητηστε γενικα στο νετ,αφιερωματα,αναλυσεις και στοιχεια για αυτον,γτ πραγματικα αξιζει…επισης οποιος θελει ας ψαξει για φωτογραφιες του ιδιου…θα δει εναν νεο κοσμο,απλα…

Σχολια για τις ταινιες του δεν θα κανω-ακομα:p-,μιας και μπορω να γραφω για ωρες για τον αγαπημενο μου σκηνοθετη-ανθρωπο της τεχνης και ανθρωπιστη…
Απλα παρεθετω τις πιο γνωστες απο τις 11 ταινιες που εκανε και ψηφιζει ο καθενας την αγαπημενη του και το συζηταμε σιγα σιγα:

Ivan’s childhood-1962

Adrei Rublev-1966

Solaris-1972

Zergalo-mirror-1975

Stalker-1979

Nostalghia-1983

The sacrifice-1986

(ελπιζω πριν χαθει και αυτο το τοπικ στο χρονοντουλαπο της φορουμικης ιστοριας,να βγει και μια καλη κουβεντα-σχολια κτλ)…

Δηλαδή ρε μάγκα τί περιμένεις να γίνει όταν από το πρώτο ποστ τα λες όλα; Αφήνεις τίποτα στους άλλους;

Πέρα απ’ την πλάκα, σεβασμός και σούζα όλοι μπροστά στον ΣΜΙΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ :!:

Ισα μωρη κωλογρια:p…νταξ ρε,δεν ειπα και τπτ,μονο αποσπασματα του λιγα κτλ,ισα ισα για να ψηθει κανεις να τον ψαξει…για ταινιες δεν ειπα κατι,οποιος γουσταρει,ποσταρει και εντυπωσεις-κριτικες δικες του…σμιλευτης του χρονου μλκ,ετσι!!!:smiley:

Απο τους πολυ αγαπημενους μου σκηνοθετες. Βεβαια δεν εχω Adrei Rublev ακομα αλλα το ‘χω σκοπο.
Οι ταινιες του ειναι σκετη ποιηση. Μεχρι να δω tarkovsky δεν μπορουσα να φανταστω οτι θα εβλεπα κατι τοοοοσο αλληγορικο και ποιητικο στο σινεμα που θα μου αρεσε. Μοναδικος. Μια φωτογραφια να δεις απο ταινια και καταλαβαινεις οτι ειναι Tarkovsky. Μου ειναι γενικως δυσκολο να διαλεξω αγαπημενη αλλα ισως να λεγα stalker και ν’ ακολουθει απο πολυ κοντα κι αλλες. Υπαρξιακες αγωνιες, κορυφαιες φωτογραφιες, τιγκα στο συναισθημα. Ο,τι και να πεις δεν φτανει. :smiley:
Η σκηνη με το κερι στην νοσταλγια ρε παιδια… τι να λεμε.

Μπράβο!! Μπόμπα το ποστ!!
Για το πολ, από τις 4 που έχω δει το Stalker.
Άντε να μπω στο τριπάκι να κάνω μια επανάληψη και να δω και τις υπόλοιπες
Πρώτο είχα δει το Σολάρις όταν είχε βγει σε DVD λόγω του (επιεικώς αποτυχημένου) ριμέικ του Sondeberg.
Μαζί με τον Bergman και τον Kubrick είναι πιθανόν οι μεγαλύτεροι κινηματογραφιστές του προηγούμενου αιώνα.

Ο Ρουμπλιεφ ειναι ζορικος,και γω οταν τοχα δει ειχα ζοριστει-αν και δεν ειχα δει και πολλες ταινιες του τοτε-…εχω να το δω πολυ καιρο παντως…
Η σκηνη με το κερι,ειναι…no comments…
Στο σταλκερ,μου κοβονται τα ποδια,στη σκηνη με τα πουλια,τους αμμολοφους και τους αλλους που πετανε στον αερα τι βιδα με τη κορδελα…καθε εικονα,καθε σκηνη,ολα,δεν υπαρχουν λογια να περιγραψω αυτο που βλεπω…
Επισης η σκηνη με τη φωτια,στην αρχη-σχετικα- του Καθρεπτη,ισως να ειναι η καλυτερη ληψη που εχω δει ποτε μου σε ταινια…

Γενικα ο καθρευτης εχει τις περισσοτερες επικες σκηνες, αν τις απομονωσεις, συγκριτικα με αλλες ταινιες του. Πχ αυτη που λες. Και να μην μιλησω γι’ αυτην http://www.youtube.com/watch?v=TlRN1bvVd28
Επισης την Θυσια την γυριζε ενω ηξερε οτι προκειται να πεθανει, γι’ αυτο ειναι η πιο μουντη και γι’ αυτο ειναι ετσι η ολη πλοκη :stuck_out_tongue:

εδιτ/ επισης γυριστηκε στη Σουηδια και ειναι στα Σουηδικα σαν φορος τιμης στον Bergman.

lol,ακλαφτο παει…θα χωσω επικο ποστ-ποταμο για κανα σταλκερ παρασκευη να πορωσω8)…

Γρακχο,αντε ρε μλκ,σε σενα βασιζα πολλα…

Ειχε τα παιδικα χρονια του Ιβαν προχθες στη Βουλη. Τον εχουν τιμησει και με το παραπανω εκει, τι σκατα… Ταινιαρα, τι να λεμε. Ουτε μια σκηνη βιας κι ομως περναει την φρικη του πολεμου. ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ φωτογραφια, χωρις να ειναι επιτηδευμενη, ξετρελαθηκα.

ξεθαβω,χωνει Nostalgia σε ετ1 τωρα,ριχτε κανα βλεφαρο οι false να νιωσετε:p

άγριο bump γιατί πρόσφατα ήρθα σε επαφή με το έργο αυτού του μεγάλου ποιητή.

Βασικά στο φετινό ταινιόραμα έγινε αυτό, στην προβολή του (uncut) Andrey Rublyev. Αυτό σημαίνει 205 λεπτά κομμένης ανάσας, με τα δύο (2) διαλείμματα που γίνανε απλά για να μπαίνει το μυαλό μας στη θέση του από τα χαστούκια που έτρωγε. Το τελευταίο κεφάλαιο με την καμπάνα, αλλά και εκείνο με την επιδρομή των Τάταρων είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχει γεννήσει ποτέ η έβδομη τέχνη, χωρίς αμφιβολία. Και γενικά ολόκληρη η ταινία δεν είναι τίποτα λιγότερο από αραβούργημα - όχι αριστούργημα.

Πρόσφατα (χθες) η αχανής watchlist μου έφτασε στο Nostalghia και…ντουπ. Ω, σπαγκέτι, ω, όπως θα έλεγε κι ο αγαπητός Robbins. Τι να πρωτοπω; “Κουράστηκα από αυτά τα τοπία με την εμετική ομορφιά”; Για την απίστευτη γυναίκα (στα όρια της άγιας φυσιογνωμίας) που κάνει την Ευγενία, για τη σκηνή της αυτοπυρπόλησης πάνω στο μνημείο, για τη σκηνή με το κερί ή για το, απλά, ΑΠΟΛΥΤΟ φινάλε με το πατρικό σπίτι μέσα στο ναό; Ο άνθρωπος σχεδόν υπερέβη την ποίηση - αν γίνεται κάτι τέτοιο, δηλαδή. Μπορώ να πω ότι δύσκολα θα αλλάξει αυτή η άποψη μου, ακόμα κι αν έχω δει μόνο αυτά τα 2 έργα του (έπεται το Solaris αυτή τη στιγμή). Ο συγκινησιακός κώδικας του Tarkovsky νομίζω ότι είναι τέτοιος που δεν απαιτεί σπουδή. Μόνο ικανότητα συνασιθήματος.

Υπηρχε τετοιo thread???

‘‘Nostalghia’’,’‘Stalker’’ και ‘‘Solaris’’ και τα μυαλα στα καγκελα.
Tο ‘‘Stalker’’ δεν παιζεται!!!

και τον καθρέφτη και τον καθρέφτη!!!

[SPOILER]bergam/tarkovsky/kubrick όπως λέμε sabbath/zeppelin/floyd ξερωγώ[/SPOILER]

…βγαλε [B]Kubrick[/B] και βαλε [B]Francois Truffaut[/B]!!(Προσωπικη αποψη)

ε τι θα έλεγε ο γαλλόφιλος… :stuck_out_tongue:
η αλήθεια είναι ότι δεν έχω δει τόσες ταινίες του Τρυφώ ώστε να μπορώ να τον κρίνω γενικά.
Πάντως πιο κοντά στην πάνω τριάδα έχω τους Hitchcock/Polanski σαν αναπληρωματικούς
επίσης Κουροσάβα έχω δει μόνο τα πολύ κλασικά όποτε δεν έχω πλήρη άποψη

τέλος οφτόπικ

Bergman/Tarkovsky/Fellini και μην ακούω βλασφημίες.

Φιλε,σεβομαι και παρακολουθω ολα οσα γραφεις και μου φαινεσαι πραγματικα πολυ καλα ενημερωμενος στο θεμα ‘‘σινεμα’’,αλλα τον [B]Fellini[/B] προσωπικα δεν τον βαζω ουτε στους 100 καλυτερους.
Προσωπικα αποψη εκφραζω βεβαια…

ο φελινι ειναι τοσο ψηλα που μπαινει τη λιστα των 100 με -
:stuck_out_tongue:

Μπουνιουέλ ρε αρχιδάμπουρες!!

Κάθε άποψε σεβαστή. Άλλωστε, μεγάλοι κινηματογραφιστές (όπως ο Bunuel) δεν εκτιμούσαν ιδιαίτερα τον Μαέστρο (καθώς και διάφοροι άλλοι “μεγάλοι” αναμεταξύ τους π.χ. ο Bergman είχε τελείως του πεταματού κάποια μεγάλα έργα του Antonioni, ολόκληρο τον Godard, άλλα λάτρευε τον Fellini).

Η τέχνη δεν είναι θέσφατο. Αν ο συγκινησιακός σου κώδικας δεν ιντριγκάρεται από το “8 1/2”, προκαλεί μεν απορία στον δικό μου (γιατί δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με τον Lupin), αλλά δεν δικαιούμαι να κατακρίνω, άσε τι λέμε για βλασφημίες για να κάνουμε το χαβαλέ μας.

Θα πω μόνο να κάνεις άλλη μια προσπάθεια μήπως κάνεις λάθος - αυτό μόνο.