Andre Matos - Time To Be Free
- Menuett
- Letting Go
- Rio
- Remember Why
- How Long (Unleashed Way)
- Looking Back
- Face The End
- Time To Be Free
- Rescue
- A New Moonlight
- Endeavour
- Separate Ways (World Apart) (Bonus Track)
Δύσκολοι καιροί για ήρωες της περασμένης δεκαετίας. Ειδικά, όταν μιλάμε για τον πονεμένο και όλο και πιο υποβαθμισμένο χώρο του power metal, όπως τουλάχιστον το οριοθέτησαν μπάντες σαν τους Helloween, τους Gamma Ray, τους Angra, τους Stratovarius και άλλουι την προηγούμενη δεκαετία. Ακόμα και οι πιο ελπιδοφόροι συνεχιστές όπως οι Edguy και οι Sonata Arctica, ελίχθηκαν και εξελίχθηκαν μακρυά από το βούρκο που είδαν ότι μπαίνουν οι περισσότεροι.
Ένα από τα πιο ιδιόμορφα κεφάλαια ήταν πάντα αυτό των Angra. Ο όρος power metal στεγνα πέραν του Angels Cry υπήρξε μάλλον περιοριστικός, αλλά αυτή ήταν η βάση τους. Καλώς ή κακώς (κακώς κατ’εμε, αλλά έτσι γίνεται συνήθως) την μεγαλύτερη αναγνώριση είχε πάντα ο τραγουδιστής Andre Matos. Λαρύγγι από τα πολύ λίγα που όταν έφυγε από τους Angra, ο περισσότερος κόσμος τους ξέγραψε και όταν κύκλοφόρησε το project Virgo ο κόσμος ξέγραψε αυτόν κάνοντας και στις δυο περιπτώσεις λάθος.
Το Ritual των Shaman ήρθε σα φιλί ζωής. Πολλοί έκαναν λόγο για την συνέχεια του Holy Land, αλλά οι περισσότεροι ούτε καν μπήκαν στον κόπο να ασχοληθούν. Αν και όλα έδιχναν καλά, οι Shaaman αλλάζουν μαζί με το όνομα και μουσική κατεύθυνση και εμπορικά τα πράγματα πάνε μάλλον άπατα και ο Andre αποφασίζει να συνεχίσει με προσωπική καριέρα…
…κάπου εκεί όλοι αρχίζουμε να σκεφτόμαστε ότι τελικά ο τύπος δεν την παλεύει και μάλλον αυτός τελικά φταίει για το split των Angra, αυτός μάλλον είναι ο περίεργος, ο εγωκεντρικός και εν τέλει ο αυτοκαταστροφικός. Δεν κρύβω πως πριν ακούσω το δίσκο για τον οποίον παρεπιπτόντως δεν έχω γράψει κουβέντα μέσα μου γινόταν μια πάλη. Είναι ο Matos που τόσα χρόνια λατεύω, ή τελικά το έχει κουράσει πολύ ?
Οι πρώτες ακροάσεις του album ήταν κάπως μουδιασμένες αφού παρόλο που ο δίσκος είναι αρκετά straight και heavy δεν είναι σε καμια περίπτωση ευκολοάκουστος. Η παραγωγή του Roy Z με τη συνεργασία του standard (κουμπάρου) Sascha Paeth είναι εμφανής. Δυνατές κιθάρες και παραγωγή αρκετα heavy χωρις να λοίπουν οι γνωστές ενορχηστρώσεις. Η φωνή του Matos έχει αλλάξει σε σχέση με παλιότερα. Έχει γίνει πιο μπάσα, πιο γρετζαριστή. Ίσως αρχικά ξενίσει, αλλά είναι πιο ώριμη και πιο καλή στα χαμηλά, όπως είχε διαφανεί και στο Reason.
Η συνέχεια των ακροάσεων σιγά σιγά με βύθιζε στο δίσκο. Ακρόαση με την ακρόαση κάθε τραγούδι μου έμενε, κάθε ερμηνεία ήταν και καλύτερη, όλο και περισσότερα κομμάτια ξεχώριζα μέχρι που τον τελευταίο καιρό είναι από τα μόνιμα ακούσματα στο i-pod μου. Να μιλήσω για το συναίσθημα του Face The End, τη δύναμη αλλά και νοσταλγία του Rio, τη δύναμη και τη μελωδία που βγάζουν κομμάτια όπως το Letting Go ή το How Long (Unleashed Away) ή την καταπληκτική ενορχήστρωση και ερμηνεία στο A New Moonlight.
Δεν ξέρω ποιο είναι το κοινό του Andre Matos σήμερα. Δεν ξέρω αν και πόσοι θα ενδιαφερθούν. Ειδικά εδώ. Οι Angra με τη νέα τους μορφή δουλεύουν ακατάπαυστα και ενώ ανεβαίνουν συνεχώς στο εξωτερικό ξαναφτιάχνοντας το όνομά τους, εδώ δεν μπόρεσαν να κάνουν επιτυχία ούτε με το εκπληκτικό Temple Of Shadows μαζεύοντας καμια 400 άτομα. Δεν μου λέει πως θα καταφέρει τίποτα καλύτερο ο Andre με τα τερτίπια του και τις διαρκείς παραξενιές και αλλαγές του.
Όμως, αν σας αρέσει το άμεσο μελωδικό heavy power πρέπει να το ακούσετε. Είναι πραγματικά καλό. Εν τέλει όπως φαίνεται είτε μιλάμε για μουσική, είτε για ποδόσφαιρο ένας Βραζιλιάνος Μάτος είναι πάντα εγγύηση…