E αφού το προσπαθώ με πλάγιους τρόπους, αλλά έτσι όπως πάει ούτε το youtube δεν τους θέλει στο άλλο θρεντ. αστα διάλα. :lol:
Οκ, θα προσπαθήσω να πω και την άκυρη άποψή μου, καθώς είναι γνωστό πώς το να προσπαθήσεις να περιγράψεις πόσο γαμάτοι είναι οι D-Age, είναι σαν να ξεκινήσεις να μετράς μέχρι το άπειρο. πάντως ο cynic το έθεσε πολύ ωραία με αυτό με την ψυχή που είπε.
Το βασικό ζουμί της υπόθεσης πάει κάπως έτσι:
όταν ακούει κάποιος το First Depression, αναρωτιέται “καλά, αυτοί γιατί δεν είναι από τα πιο γνωστά όνοματα στους thrash/prog thrash κύκλους?”. Ίσως επειδή δεν ήταν καθόλου 80’ς, ίσως επειδή η εποχή πρόσταζε ότι το θρας έπρεπε να είναι νεκρό και οτιδήποτε δεν είναι 80’ς θρας δεν είναι θρας. Ίσως στην τελική ήταν πολύ μελαγχολικοί για θρας. Το επόμενο Lying In Wait είναι το μεταβατικό τους για μένα άλμπουμ, δλδ εκείνη η στιγμή όπου έγινε η μετάβαση στο χάος. Ίσως είναι το πιο δυσπρόσιτο άλμπουμ τους. Ταυτόχρονα όμως έχει όμως και κάποια από τα πιο “χαρακτηριστικά” τους κομμάτια δλδ, το Berlin και My Wine. Επίσης ολοκληρώνεται (σωστότερα: αποκαλύπτεται με περισσότερες λεπτομέρειες) η ιστορία του Autumn Times από το ντεμπούτο τους, που από ό,τι είχα διαβάσει πρόκειται για αληθινη εμπειρία του Lubitzki.
όταν ακούει κάποιος τον κολοσσό “Symbols For The Blue Times” σκέφτεται “γιατί αυτός ο δίσκος δεν είναι σημείο αναφοράς για το ευρύτερο progressive μεταλ?”. Οκ ίσως επειδή μωρε είναι ακόμα λίγο κάπως ακραία η μουσική τους, παρά τις μελωδίες που πλέον έχουν γίνει ακόμα πιο έκδηλες, είναι ίσως και η dark oriented διαθεση τους που φλερτάρει και λίγο με πιο εναλλακτικά ακούσματα, κάτι που δεν είναι τοσο αποδεκτό στο μεταλ των μιντ 90’ς, και επειδή ποτέ δεν τύχανε κάποιας σοβαρής προώθησης στο ευρύ ακροατήριο. Σαφώς ο πιο επιβλητικός δίσκος τους. Μόνο αυτό να είχαν βγάλει θα μέναν στην ιστορία. Απλά υπάρχει και το επόμενο, όπου…
τελικά, φτάνεις να ακούς το Electric Scum το 96…όπου καταθέτουν τον δίσκο που συνδυάζει όλη την μεγαλοφυία των προηγούμενων άλμπουμ, τυλιγμένη σε ένα σαφώς πιο προσιτό και ελκυστικό μουσικό πλαίσιο, όπου κάνει την μουσική των Depressive Age πιο προσβάσιμη (και ταυτόχρονα: πιο περιέργη) από ποτέ. Εκεί πραγματικά δεν έχω εξήγηση και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν δημιουργησανε έστω κάποιο ντόρο, πέραν του underground. Παρ’όλα αυτά, Θέλω να αναγνωρίσω/απονείμω τα εύσημα στο Metal Hammer της εποχής όπου η συνεντευξη των Depressive Age λίγο μετά την κυκλοφορία του Electric Scum ήταν η αφορμή για να τους μάθω σαν όνομα τουλάχιστον.
Δεν θα κάτσω να αναλύσω την επιδραστικότητα τους πάντως σε μουσικές που γίνανε της μόδας αρκετά αργότερα, είναι κάτι που το έχω κάνει αρκετές φορές στο φόρουμ. Εξάλλου, είναι κατι παραπάνω από εμφανές ότι συγκροτήματα όπως οι System Of A Down, σίγουρα κάτι έχουν δανειστεί από αυτούς. Άν θυμάμαι καλά το πρώτο μου ποστ στις “δισκάρες που προτείνουμε στους συμφορουμίτες μας” είχε να κάνει με την δισκογραφία των Depressive Age.
Βασικά, οι Depressive Age, ποτέ δεν μείναν εντός των ορίων μιας ταμπέλας, ακόμα και στις αρχές τους, όπου θα μπορούσες να τους περιγράψεις - πολύ χοντροκομμένα βέβαια - ως tech-thrash. Δηλαδή ήταν στιγμιαία thrash, ακόμα και αν το Beyond Illusions κατεδαφίζει τα (συμ)πάντα. Ήταν αυτή η αντισυμβατικότητα παρούσα σε κάθε μουσική τους, όπου δεν ήξερες πότε θα ακούσεις ένα καταιγιστικό ριφφ να ακολουθεί μια μελαγχολική μελωδία και μετά να χώνουν death metal ομοβροντιές (ακούστε το eternal twins για μια σύνοψη). Ή πότε ο Lubitzki θα αρχίσει να τραγουδά ακατάλληπτα πάνω από έναν απλό ή αντισυμβατικό ρυθμό στα drums.
Αν έβρισκα έναν τρόπο να περιγράψω την μουσικη των Depressive Age, θα πρέπει να χρησιμοποιήσω τρία άλμπουμ (μην ψάχνετε χρονική λογική στο δευτερο, απλως αυτή η περιγραφή μου έχει κολλήσει εδώ και καιρό). Είναι σαν να ακούς το And Justice For All ταυτόχρονα με το Bleeding των Psychotic Waltz και κάπου-κάπου να λοξοκοιτάζεις στο real thing των FNM. Εννοείται φθινόπωρο.
Φλυαρίες - φλυαρίες και πάλι φλυαρίες. Ό,τι και να γράψω για τους Depressive Age, δεν μου αρέσει στο τέλος. Ακούστε το electric scum, ξέρω - γω τί άλλο να γράψω?