Eλληνικές μπάντες και κακός ήχος

Για πιο λόγο πιστεύετε ότι οι περισσότερες ελληνικές μπάντες έχουν κακό ήχο στο δίσκο τους?

Η δίκια μου άποψη είναι ότι η περισσότερες καινούργιες μπάντες δεν ψάχνουν ιδιαιτερα το studio που θα γράψουν.

Δηλαδή γραφουν στο studio που απλά κάνουν προβες και έχουν στήσει ένα pc και το αυτοαποκαλουν recording studio. Χωρίς να έχουν ούτε το σωστό χώρο ούτε τα σωστά μηχανήματα αλλα και τα ίδια τα άτομα της σχετικές γνώσεις να κάνουν κάτι τέτοιο…γιατί αν της είχαν δεν θα το έκαναν μονο και μονο για σεβασμό στον πελάτη…

Πολλές φορες ο λόγος αυτής της επιλογής είναι χρηματικός
πχ το προβάδικο που λέει ότι κάνει και ηχογραφήσεις σου λέει ότι η ταρίφα πάει 20-25 την ώρα
αλλα ένα professional recording studio που είναι εξειδικευμένο γιαυτη την δουλειά από 30 και πάνω
η μπάντα γλυκαίνεται και βουρ στον πατσά αλλα δεν έχει σκεφτεί ότι για να πετύχει το επιθυμητό του αποτέλεσμα θα κάνει λιγότερο χρόνο σε professional recording studio γιατί ο κάθε άνθρωπος που δουλεύει εκεί δεν είναι τυχαία εκεί…κάτι ξέρει παραπάνω… ενώ στο προβάδικο που κάνει και ηχογραφήσεις το ψάχνουν μέχρι να πετύχουν πραγαματικά αυτό που ο πελάτης θέλει και πάλι είναι στο περίπου.
Oποτε χρεώνεται το ίδιο άντε το πολύ να έχουν 300 ευρώ διαφορα πάνω κάτω… αυτή είναι η θυσία
για το πραγματικά επιθυμητό αποτέλεσμα.

Eξάλλου τα πάντα παίζονται στο να έχεις καλές πηγές και στην τελική mix και ένα προβάδικο δεν μπορεί να τα προσφέρει αυτά ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΒΑΔΙΚΟ.

O άλλος λόγος που την πατάνε είναι η αγνοια…

Μια ερευνα με σε μερικά professional recording studio θα ήταν ότι καλύτερο 4-5 έχουμε στην αθηνα τουλάχιστον που είναι γνωστά και κάνουν καλή δουλειά σε ένα την ημερα να πηγαίνατε να δείτε τι παίζει
θα τα είχατε γυρίσει όλα σε μια βδομάδα και θα καταλαβαίνατε και την διαφορα.

σε μια παρόμοια κουβέντα με κάτι φίλους μου ο ένα είπε ότι εκεί γραφουν σκυλάδες…
και του απάντησα ότι εκεί που έγραψε ο Σφακιανάκης το Σώμα μου
έγραψαν η The Last Drive το Blood Nirvana η Deus Εx Machina το Worlds Apart
ακόμα και τα Υπόγεια Ρεύματα το Ο μάγος κοιτάζει την πόλη καθώς και η Λευκη Συμφωνία τον πρώτο τους δίσκο.
Kαι ότι δεν είναι τυχαίο που αυτές η μπάντες κατάφεραν κάτι ενώ άλλες που δεν προσέχουν που θα γράψουν πέρασαν στα αζήτητα…

Επίσης πιστεύω ότι πολλές τωρινές μπάντες δεν έχουν καλές σύνθεσης (όχι ιδέες μιλάω καθαρά μουσικά) δεν το ψάχνουν αρκετά και είναι βαράτε βιολιτζήδες… από την αρχή του κομματιού μέχρι το τέλος είναι γιούρια όλοι μαζί.
Θυμάμαι πριν χρονια σε μια πρόβα που έκανα με την μπάντα μου είχαμε μια διαφωνία σε ένα κομμάτι μας οποτε ειπώθηκε αυτή η συζητήσει…

-…και ποιοι είμαστε ρε η Deep Purple για να παίξουμε έτσι?
-Όχι δεν είμαστε η Purple αλλα παίζοντας έτσι ξεχώρισαν η Purple από άλλες μπαντουλες της γειτονιάς τους και έγιναν αυτό που είναι τώρα…

αυτή είναι η δίκια μου άποψη…

Οι ελληνικες μπαντες αυτο που μπορουν να κανουν ειναι ηχογραφησουν σε καποιο φτηνο αλλα καλο studio που υπαρχουν αρκετα στην Αττικη κ μετα να στειλουν τις πηγες στο εξωτερικο για mixing/mastering.
Οι περισσοτερες δεν θα το κανουν αυτο βεβαια διοτι ειτε δεν εχουν φραγκα ειτε εχουν λεφτα αλλα δεν ειναι τοσο σοβαρες… Κ μετα λες “αντε εκανα ενα καταπληκτικο album με Χ χιλιαδες ευρω τωρα τι θα τον κανω αφου ξερω οτι θα φαω ακυρο απο ολες τις σοβαρες δισκογραφικες εξωτερικου.” Αρα καλυτερα να μην εδεινες τοσα πολλα in the first place, dumbass.

Η εννοια ‘‘κακος ηχος’’ ειναι πολυ σχετικο.

Υπαρχει ενα ντοκυμαντερ σχετικα με την δισκογραφικη εταιρεια Rough Trade οπου βγηκαν γνωστα συγκροτηματα και τονιζει το γεγονος της ελευθεριας των μουσικων και τον τροπο ηχογραφησης, ουσιαστικα μεσα σε ενα απλο δωματιο με ενα μικροφωνο και κασετοφωνο (δεν με συμφερει αυτο που λεω!!!) και μετα απευθειας σε βινυλιο. Αυτο δημιουργησε εαν ‘‘cult’’ στοιχειο στον τροπο προωθησης. Αρα υπαρχουν φορες που η μπαντα μπορει να δημιουργησει μια εικονα ‘‘εναλλακτικης’’ ηχογραφησης και στυλ προωθησης.

Πιστευω η εξελιξη ενος συγκροτηματος ειναι συνδυασμος ηχογραφησης και συναυλιων. Δεν εχει νοημα απλα να γραψεις ενα δισκο με ‘‘καλο ηχο’’ αλλα πρεπει επισης να το διαδωσεις και στον κοσμο με συναυλιες

Νικος

Kέιτα με αυτό το σκεπτικό καλύτερα να μην το κανεις καν. Kανε εκεί ένα πρόχειρο demo να το ακούς με τα φιλαράκια σου και τέλος. Eγώ προσωπικά δεν ξέρω κάποιον που να έχει κάνει προσεγμένη δουλειά με σωστούς επαγγελματίες να μην έχει υπογράψει με σοβαρή εταιρία του εξωτερικού.
Aλήθεια με πιο σκεπτικό έχεις τόσο σίγουρο ότι θα φας άκυρο από εταιρίες του εξωτερικού?

Όσο για της πηγες που λες αν στήλης της πηγες σου στο εξωτερικό για mix μονες τους το πιο πιθανό είναι να πάρεις τα @@ σου. Πρέπει να είναι εκεί ο υπεύθυνος της μπάντας δηλαδή κάποιο μέλος η ο παραγωγος της.

Στην τελική αυτοι στο εξωτερικό δεν είναι μέσα στο μυαλό της κάθε μπάντας ούτε ακούν καλλίτερα από οποιονδήποτε Έλληνα.
Ο λόγος που έχουν εκεί πιο καλές παραγωγές είναι ότι δεν τσιγκουνεύονται τα χρήματα και κλείνουν ώρες στο studio για ψάξιμο αβέρτα κουβέρτα.

Α και κάτι άλλο ο τρόπος που αναφέρεσαι στην ελληνικές μπάντες είναι εντελώς ρατσιστικός, αν κάνω λάθος πες το μου.

btw όταν είπες dumbass σε ποιον αναφερόσουν?

προς FABRICAUDIO----> ναι σύμφωνο με το σκεπτικό σου
ότι είναι σχετικός ο ορος αλλα νομίζω ότι αν όχι όλοι αρκετoi από εδώ μέσα τουλάχιστον μπορούν να ξεχωρίσουν ανάμεσα στους Cure και στους Bauhaus πια μπάντα έχει καλύτερο ήχο…
(της μπάντες της διάλεξα τυχαία)

Αγαπητε

LUTHASUN

Συμφωνω με την αρχικη σου δηλωση, για αυτο αλλωστε ειπα και πριν οτι δεν με συμφερει αυτο που ειπα αλλα ειναι η αληθεια. Μια καλη ηχογραφηση επιβαλλεται αλλα δεν ειναι πανακεια, το συγκροτημα πρεπει να πιστευει αυτο που κανει και να προσπαθησει να το προωθησει με συναυλιες. Με τα σημερινα μεσα δεν πιστευω οτι για να ξεκινησεις χρειαζεσαι μεγαλη δισκογραφικη εταιρεια, αλλωστε υπαρχουν πολλες μικρες ανεξαρτητες στην Ελλαδα. Το πρωταρχικο θεμα ειναι ποσο ειλικρινης και παθιασμενος ειναι ενας μουσικος και για ποιο λογο γραφει μουσικη, η επιτυχια δεν ερχεται αμεσα, παιρνει πολυ καιρο.-χρονια.

Σχετικα με το θεμα της ηχογραφησης πολυ σωστα ειπες οτι θελει ψαξιμο, δεν ειναι σουπερμαρκετ η ηχογραφηση μπαπ και κατω. Για τους μουσικους ειναι δημιουργια καιι απολαυση αλλα για ενα επαγγελματικο στουντιο ειναι δουλεια, και οταν γινεται σωστη δουλεια υπαρχει και το αναλογο κοστος. Δεν πιστευω οτι υπαρχει κανεις που του αρεσει να δουλευει χωρις να πληρωνεται και οταν και οι δυο πλευρες ειναι ευχαριστημενες (μουσικοι-ιδιοκτητες στουντιο-ηχοληπτες) το αποτελεσμα ειναι σωστο. Οταν καποιος κανει χαρες φυσικο ειναι να υπαρχει και η αναλογη αντιμετωπιση. Αλλωστε ο λογος υπαρξης ενος εππαγελματικου στουντιο ειναι να κανει καλες παραγωγες που τιμανε το ονομα του, αλλιως οι μετριοτητες θα του δωσουν κανο ονομα στην αγορα και δεν προκειται να επιβιωσει σαν επιχειρηση.

Ισως ακουγεται οξυμωρο ο συνδυασμος επιχειρησης και μουσικης αλλα ολες οι υπηρεσιες εχουν καποιο κοστος και η παραγωγη ενος δισκου ειναι και αυτο μια υπηρεσια

Νικος

παιδια επαγγελματικο στουντιο ηχογραφησης για θεσσαλονικη ξερετε κανενα

Για ριξε μια ματια σε αυτο
http://www.rundevilrun.net/files/studio.html

Δεν γνωριζω τον Νικοδεμο προσωπικα αλλα θεωρω οτι ειναι πολυ καλο στουντιο

Νικος

Απλα δε το ψαχνουν.Οποιος το εχει ψαξει ξερει πολυ καλα οτι στο εξωτερικο οι τιμες ειναι σχεδον μισες απ’οτι στην Ελλαδα (Finnvox,Tico Tico π.χ ).

Λαθος.Απλα στο εξωτερικο εχουν στουντιο που ασχολουνται ΜΟΝΟ με ροκ/μεταλ και ειναι επαγγελματιες,συνεργαζονται με δισκογραφικες.
Απο προσωπικη εμπειρια εχω γραψει και κανει παραγωγη σε στουντιο που εγραφε ο Κοτσιρας και το αποτελεσμα ηταν χειροτερο απο ντεμο.Γιατι?Γιατι πολυ απλα ο ηχοληπτης ναι μεν καλος,αλλα οχι για το στυλ της μουσικης που εγραφα.
Οταν στειλεις τα καναλια (καθαρα βεβεαια) σε στουντιο του εξωτερικου πιστεψε με οτι με το που ακουσει ο ηχοληπτης το κομματι θα ξερει τι να κανει και τι περιπου περιμενεις.Αυτο που θα παρεις στα χερια σου θα ειναι κατι περα απο καθε προσδοκια.Στην τελικη ποιο στουντιο (σοβαρο του εξωτερικου και οχι ελληνικο της αρπαχτης) θα ηθελε να κυκλοφορησει δισκος με χαλια παραγωγη? :wink:

Ενταξει ρε φιλε εγω προσωπικα γνωριζω παρα πολλες μπαντες απο Ελλαδα που εχουν κανει σουπερ-ντουπερ δουλεια με παραγωγους εξω αλλα εχουν παρει τον μπουλο διοτι η μουσικη τους δεν ειναι τοσο προτοτυπη οσο αυτοι νομιζουν, οι γεωγραφικοι παραγοντες κτλ. Υπαρχουν δεκαδες λογοι που μια σοβαρη δισκογραφικη δεν θα ασχοληθει για κανενα λογο με ελληνικες underground μπαντες οσο καλη κ αν ειναι η δουλεια τους.
Αρα κατσε στα αυγα σου, παιξε κανα supportaki, σπαστα παρεα με τους φιλους σου, κ ασε αλλες μπαντες εξωτερικου να κανουν καριερα.
Dumbass αναφερομουν στις μπαντες που εχουν σκασει χιλιαδες ευρω για την δουλεια τους, ξεκινανε με τις υψηλοτερες προσδοκιες, κ τελικα καταφερνουν να ειναι unsigned, να δινουν δωρεαν το album τους, ή να υπογραψουν με ελλεινες εταιρειες εσωτερικης καταναλωσης. Η underground σκηνη ειναι γεματη με τετοιες μπαντες.Αλλα κ οι παραγωγοι του εξωτερικου πρεπει να βγαλουν ψωμι απο το “ψωνισμα” των ελληνικων συγκροτηματων.

Συμφωνω με την αποψη οτι για να γινει ηχογραφηση χρειαζεται να γινει ερευνα, η προβα ειναι τελειως διαφορετικη απο την ηχογραφηση. Ειναι απαραιτητο να υπαρχει ο καταλληλος χωρος ο καταλληλος ςξοπλισμος και ο καταλληλος ηχοληπτης.

Διαφωνω
με την αποψη οτι δεν υπαρχουν καλοι ηχοληπτες στην Ελλαδα και οτι τα στουντιο κανουν αρπαχτες, ισως ησουν ατυχος και δεν εκαλες καλη επιλογη. Αυτο συμβαινει σε οποιαδηποτε χωρα, υπαρχουν καλα και κακα στουντιο.

Απλα οπως ανεφερα και προηγουμενως η ηχογραφηση ειναι περισσοτερο οργανωση παρα εκτελεση. Ο μουσικος θα αναθεσει σε ενα στουντιο-ηχοληπτη να ηχογραφησει τη μουσικη του, ειναι μια υπηρεσια, οποτε ειναι απαραιτητο να βρει τον καταλληλο και να του εξηγησει τι θελει να κανει. Ευτυχως στην Ελλαδα υπαρχουν και καλες σχολες ηχοληψιας και καλοι ηχοληπτες και καλα στουντιο.

Αρκετες ελληνικες ηχογραφησεις μπορουν ανετα να ανταγωνιστουν ανετα αυτες του εξωτερικου απλα η μουσικη βιομηχανια στην Ελλαδα ειναι πολυ μικροτερη σε σχεση με αυτη του εξωτερικου αλλα αυτο δεν σημαινει οτι η ποιοτητα δεν ειναι καλη. Εαν στην Ελλαδα εχουμε χ επισημες κυκλοφοριες τον χρονο στο εξωτερικο εχουμε 100χ λογω πληθυσμου κιολας. Η πορεια ενος συγκροτηματος μεσα στα χρονια ειναι συνδυασμος μιας καλης ηχογραφησης, για την οποια ο φαν του συγκροτηματος θα δεχτει να αγορασει το δισκο και να βοηθησει στην εξαπλωση του ονοματος και οχι καποιο κακης ποιοτητας ντεμο, αλλα και η συνεχης παρουσια του συγκροτηματος με ζωντανες εμφανισεις.

Προκειμενου να υπογραψεις με μια μεγαλη δισκογραφικη δεν αρκει να εχεις το καλυτερο ηχογραφημενο δισκο, πρεπει το συγκροτημα να ειναι διατεθειμενο να κανει αποκλειστικο σκοπο του την μουσκη του, γιατι η δισκογραφικη θα επενδυσει χρηματα για αυτο και οπως ολες οι επιχειρησεις θα θελει να εχει κερδος.

Νικος

Το φαινομενο που αναφερεις ειναι αληθεια αλλα δεν αναιρει το γεγονος οτι η ηχογραφηση ηταν καλης ποιοτητας. Το μονο λαθος ειναι οτι οι προσδοκιες ητανε υψηλες απο την αρχη. Δεν ειναι κακο να εχεις υψηλες προσδοκιες αλλα για να τις πραγαματοποιησεις πρεπει να αρχισεις απο χαμηλα. Κανενα απο τα σημερινα μεγαλα γνωστα δεν ξεκινησαν απο μεγαλες δισκογραφικες. στην μεγαλυτερη πλειοψηφια ο πρωτος δισκος εγινε απο μικρες ανεξαρτητες δισκογραφικες και με τα χρονια παρουσιας το συγκροτημα εγινε γνωστο

Νικος

Το μονο σιγουρο ειναι οτι ανεξαρτητα απο το αν ειναι καλο το αλμπουμ μιας νεας μπαντας η’ οχι,αυτη οφειλει αν το βλεπει πραγματικα σοβαρα να το υποστηριξει με αμετρητα live και για να ψηθει και επειδη εκει θα φανει τι ψαρια πιανει.Εχουμε βαρεθει με τις καλογυαλισμενες παραγωγες και ξερουμε πλεον τι θαυματα κανει το editing οποτε αν ενα γκρουπ στο δισκο σπερνει αλλα λαιβ για καποιο λογο δεν εχει και την καλυτερη αποδοση τοτε σιγουρα δεν θα παει μπροστα.

Και απ αυτο πιστευω οτι πασχει η πλειοψηφεια των ελληνικων γκρουπς.

Συμφωνω απολυτα…Στο στουντιο μπορει καποιος να κανει παπαδες κ να παιζει γαματα αλλα στην σκηνη εκει φαινονται ολα…Για μενα πολλα γκρουπς ελληννικα αδικουνται κ απο το χωρο που τους προσφερεται για να κανουν συναυλια γτ στην ροκ η στην μεταλ θελει κινηση τ πραγμα στην σκηνη πανω κ δευτερον ο ηχος πολλες φορες ειναι σκατα…Για μενα μια μπαντα κ ελληνικη κ αγγλικη κ οτιδηποτε αμα εχει θεληση καποιος κ δουλεψει θα παει μπροστα οτι και να σαι η καλη μουσικη εκτιμαται…

Συμφωνω μαζι σου φιλε, ετσι ειναι τα πραγματα, αμα δεν εχεις καποιο αριθμο χιλιαδων πωλησεων με μια ανεξαρτητη δισκογραφικη ετερεια τοτε καμια μπαντα δεν πρεπει να περιμενει απαντηση απο μεγαλες πολυεθνικες. Το θεμα ειναι οτι οι ελληνικες μπαντες δεν εχουνε παιδεια κ ετσι ψωνιζονται ασχημα επειδη κανουνε καταπληκτικες παραγωγες ή επειδη εχουνε παιξει 2-3 support, κ περιμενουν το συμβολαιο εξ ουρανου απο εταιρειες τυπου Nuclear Blast ή Century Media.
Οταν ομως δεν ερχεται το επιθυμητο συμβολαιο αρχιζουν να κραζουν την μουσικη βιομηχανια κ τα παντα γυρω τους, ασχετως αμα εχουνε πουλησει μονο 50-100 σιντακια στους φιλους τους.

Συμφωνω με αυτη την αποψη, ειναι μεγαλη παγιδα να ηχογραφησει ενα συγκροτημα ενα πολυ καλο δισκο και να μην μπορει να τον ‘‘υποστηριξει’’ στις συναυλιες απο αποψη εκτελεσης.

Ενα μεγαλο μερος της ηχογραφησης αποτελει η ‘‘αποτυπωση’’ της μουσικης αλλα και του ‘‘δεσιματος’’ του συγκροτηματος. Η μονη λυση για να γινει αυτο οσο το δυνατον καλυτερο ειναι οι συνεχεις προβες προτου κανει το μεγαλο βημα και ηχογραφησει. Βεβαια υπαρχουν και εξαιρεσεις οπου εχουν δημιουργηθει κομματια κατα την διαδικασια της ηχογραφησης αλλα σιγουρα οι μουσικοι αυτοι εχουν αρκετα χρονια εμπειρια ως σολο μουσικοι η απο προηγουμενα συγκτροτηματα.

Πιστευω οτι το τοπιο ειναι θολο εξαιτιας της ‘‘δημιουργικοτητας’’ που συνοδευει την μουσικη. Σιγουρα ο πειραματισμος ειναι θεμιτος και αναγκαιος ωστε το αποτελεσμα να ειναι μοναδικο αλλα δεν παυει να απαιτειται εξασκηση και τριβη προτου εκτεθεις ως μουσικος στο κοινο

Νικος

Μονο με καταπληκτικα live κ απιστευτη αποδοση πανω στην σκηνη θα πεισεις καποιον οτι αξιζεις σαν μπαντα κ οτι πρεπει εγω ως οπαδος να αγοραζω το δισκο αλλα κ μπλουζακι…
Οσο για στηριξη ‘πολυπλοκης’ μουσικης στο live υπαρχουν κ τα laptops.

Η τελευταία παράγραφος του Νίκου αποκρυπτογραφεί το ζήτημα. Νομίζω πάντως ότι υπάρχουν μπάντες που έχουν κάνει τρομερά βήματα προόδου σε αυτό το θέμα.

Πολυ σωστο. Αλλα ποιος ο λογος σημερα να υπαρχει τοσο μεγαλη αναγκη να υπογραψει κανεις με μεγαλες εταιρειες? Η δημοσιοτητα που μπορει να αποκτησει ενα συγκτοτημα με τα νεα μεσα ειναι μεγαλο πλεονεκτημα. Αλλωστε το ποσο που ΔΑΝΕΙΖΕΙ η μεγαλη δισκογραφικη εταιρεια πρεπει να επιστραφει με τις πωλησεις, αλλιως το συγκροτημα θα παει στα αζητητα εαν δεν ‘‘αποδοσει’’ το υποσχομενο κερδος.

Ο σιγουρος τροπος που βλεπω ωστε να εξελιχθει ενα συγκροτημα ειναι σταδιακα. Ο πρωτος δισκος μπορει να ειναι μινιμαλιστικος, δεν χρειαζεται τεραστια ενθετα, φωτο κτλ. Εαν απλο καλο ηχογραφημενο αλμπουμ με φτηνο κοστος παραγωγης. Αλλωστε εαν το ιδιο συγκροτημα ‘‘φοβαται’’ να επενδυσει στην μουσικη κανοντας τον πρωτο δισκο απο την τσεπη του γιατι μια εταιρεια να το τολμησει, ειδικα οταν το συγκτροτημα μολις ξεκιναει την πορεια του. Οταν μια δισκογραφικη εμπλεκεται χρηματικα στην παραγωγη ενος δισκου εχει δικαιωματικα λογο στην παραγωγη και καμια φορα οι αποφασεις δεν συμβαδιζουν με το θελει το συγκροτημα, π.χ ακριβα cd, εξοντωτικες συνεχεις εμφανισεις σε χωρους που απλα προσφερουν δημοσιοτητα και δεν κανουν απαραιτητα καλο στην εικονα του συγκροτηματος

Εγω βλεπω δυο οδους¨

  1. Δεχεσαι τους ορους μιας μεγαλης εταιρειας, δεν πληρωνεις τιποτα αλλα δεν πληρωνεσαι κιολας και πιθανοτητα μετα απο καποιο καιρο σε μαθαινει ο κοσμος, αλλα εαν δεν πας καλα σιγουρα η εταιρεια μετα απο λιγο καιρο θα ληξει το συμβολαιο

  2. Πληρωνεις απο την τσεπη σου, βρισκεις τους ανθρωπους (στουντιο-ηχοληπτες) που θα σε βοηθησουν να κανεις ενα καλο αλλα οικονομικο δισκο και σαν συγκροτημα παιρνεις τις αποφασεις, τουλαχιστον θα βγαλεις τα λεφτα που ξοδεψες απο τις πωλησεις του δισκου και τις συναυλιες. Αλλωστε η μουσικη σου ειναι δικια σου και ο καλυτερος τροπος να την ‘‘διαδωσεις’’ στο κοινο ειναι δικια σου αποφαση

Νικος

Αυτό που συμβαίνει με τον ήχο/studios στην Ελλάδα, είναι η ερασιτεχνία που επικρατεί και μαστίζει γενικά την Ελλάδα. Από Studio ηχογραφήσεων μέχρι και στην συγκομιδή καρπουζιών το καλοκαίρι οι ερασιτέχνες είναι αυτοί που χαλάνε τα πάντα, είναι τα άτομα που διάβασαν κάτι, άκουσαν κάτι, έτυχε να γνωρίζουν κάποιους και μέσα σε μια νύχτα γίνανε επαγγελματίες.

Δυστυχώς ή ευτυχώς ? για μερικούς - η τεχνολογία και το internet βοηθάει όλους αυτούς που ξύπνησαν ένα πρωί και είπαν θα γίνω ηχολήπτης θα γίνω επιχειρηματίας θα γίνω παραγωγός κ.α. Υπάρχουν προγράμματα που με ένα κλικ κάνεις mastering σ?ένα τραγούδι και προγράμματα που στην κυριολεξία αλλάζεις τόνο στη φωνή.

Στη Ελλάδα η μέταλ μουσική δεν έχει μέλλον, υπάρχει ένα στάνταρ κοινό και υπάρχουν οι στάνταρ πωλήσεις. Δεν έχουμε παραγωγούς μεταλ μουσικής γιατί δεν υπάρχει η ζήτηση που υπάρχει για την Βανδη, την Κοκκίνου τον Νταλάρα και τον Κότσιρα. Εφόσον δεν παίζονται πολλά χρήματα, κάνεις δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με κάτι που δεν έχει κέρδος. Γιατί πιστεύω ότι έχομε καλούς παραγωγούς και ηχολήπτες στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι για μεταλ, για τον απλό λογο ότι δεν έχουνε ΕΜΠΕΙΡΙΑ στη μέταλ μουσική. Ως εκ τούτου, άλλη παραγωγή θα σου κάνει κάποιος που έχει ακούσει μονάχα το master of puppets και άλλη αυτός που έχει ακούσει τα έντερα του από μέταλ τα τελευταία 20 χρόνια.

Επομένως αυτοί που ενδιαφέρονται είναι τα μέλη κάποιας μπάντας που έγιναν και ηχολήπτες, κάποια άλλα μέλη που έκαναν εταιρία, κάποιοι άλλοι που βαρέθηκαν τον κάθε ηχολήπτη /μπουζουκτση και έκαναν κάποιο δικό τους ξεκίνημα με ένα Home Studio κ.α. Πολλοί τα καταφέρνουν και κάνουν καλές δουλειές, αλλά πολλοί όχι. Για παράδειγμα, το τελευταίο των Homo Iratus μου αρέσει πολύ σαν ήχος, και συγκεκριμένα τα τύμπανα - αν θυμάμαι καλά το γράψαν στην Θεσ/νίκη. Το Live του Παυλίδη με τους Β-movies έχει επίσης τρομερή παραγωγή, και ακόμα πιο απίστευτη έχει ένα Live που άκουσα του Ιωαννίδη με τον Μάλαμα.

Τώρα σε ο,τι αφορά τα studios πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας, ότι η μπαντα, ο τραγουδιστής, ο ντράμερ, οι κιθαρίστες και γενικά η μπάντα πρέπει να ασχολειται μονάχα με τη μουσική, αυτή είναι η δουλειά της, να παίζουν και να γράφουν καλή μουσική. Αυτή είναι η δουλεία της, η δουλειά της δεν είναι να βρει studio ούτε να κλείνει συναυλίες. Όταν ΟΛΟΙ μας καταλάβουμε όλα αυτά, τότε θα δούμε καλές στουντιακες παραγωγές και θα ακούσουμε καλό ήχο στην Ελλάδα. Η Βανδή νοιάζεται σε ποιο studio θα γράψει ; δεν νομίζω, διότι έχει ανθρώπους γύρω της που εμπιστεύεται , αυτοί ξέρουν τι θέλει.

Επομένως ψάχνετε καλές παραγωγές μεταλ στην Ελλάδα, πως θα γίνει αυτό ρε παιδιά, όταν στην Ελλάδα την μεταλ μουσική ακόμα την θεωρούν, βαβούρα, χαζομάρα, δεν είναι καν μουσική για πολλούς και στην Αθήνα death metal μπαντες μαζεύουν 1000 κόσμο ;

Τελειώνοντας να πω ότι, όσο υπάρχουν υδραυλικοί που για 50 ευρώ το νυχτοκάματο το παίζουν ηχολήπτες, και κλέβουν τις δουλειές των άλλων, όταν οι μαγαζάτορες για να γλυτώσουν μερικά ευρώ, δεν ακούνε τους ανθρώπους τους και δεν παίρνουν επαγγελματίες αλλά υδραυλικούς, όσο ο κόσμος θεωρεί τη μεταλ μουσική ΟΧΙ ΜΟΥΣΙΚΗ, μην περιμένετε να ακούσετε καλές παραγωγές στην Ελλάδα. Οι βόρειες χώρες έχουνε άλλη ιστορια με τη μέταλ μουσικη, και είναι λογικο να έχουνε ικανους ανθρώπους που ειναι επαγγελματιες. Στην Ελλάδα έχομε τα μπουζουκια, καλως η κακως, τα πάμε καλα απο παραγωγες λαικών και πόπ κομματιών.

Λογικό είναι να φεύγουν στο εξωτερικό πολλές μπαντες, αλλά η συμβουλή μου είναι να ψάξουν πρώτα και εδώ, υπάρχουν μερικοί που τα κατάφεραν και υπάρχουν μερικοί - ακόμα -, που βασίζονται στους ανθρώπους και ΟΧΙ στα μηχανήματα, τα ουίσκι και στις μπύρες που θα πουλήσουν στο Live. Ψάξτε εδώ πριν και αυτοί φύγουν εξωτερικό η τα παρατήσουν και γίνουν ειδικοί φρουροί.

Σιγουρα υπαρχουν πολλα συγκροτηματα που ειναι πολυ καλα και αυτο οφειλεται στην εξασκηση-προβα. Οταν διαθετεις χρονο σε αυτο που κανεις (οτιδηποτε και αν ειναι αυτο) γινεσαι καλυτερος και το κοινο σου βλεπει την διαφορα. Εαν ο ιδιος ο μουσικος αντιμετωπιζει την μουσικη του σοβαρα το ιδιο θα γινει σταδιακα και με το κοινο σου.

Νικος