Facebook: μαζί με το σεξ και τη μπύρα, το 2ο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο?

Πείτε απόψεις…

από τον ‘Ελεύθερο Τύπο’ (Σάββατο 1 Μαρτίου 2008) :
'Cover Story- Τεχνολογία

Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή. Η καλή υπηρεσία μού προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας. Ει δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη.

Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή. Αλλά, μισό λεπτό, εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο.

Όμως, σας θέλουμε εδώ. Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκο-τήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα. Αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο χρήστη. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας. Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων.

Χαριτωμένο; Όχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ.

Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες
2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες. Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας. Οι χρήστες έχουν κάποιους περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.

Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Έτσι, όσο εσύ απαντάς σε ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.

Δωρεάν τυρί

Το facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε ποντικοπαγίδες.

Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία. Μπορείτε, όμως, να δοκιμάσετε και εσείς να διαφημιστείτε σε κοινό της επιλογής σας με προσιτό κόστος. Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook είναι τόσο έξυπνη που το μήνυμά σας θα φτάσει μόνο στους σωστούς αποδέκτες. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι όλοι εκεί! Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τη φωτογραφία τους. Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας, εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε με όσα γράφει. Μεταφράζουμε: «Όταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές». Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται προσωπικά στοιχεία. Το κάνουν όλοι, αλλά στο facebook οι χρήστες κάνουν μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα και για τα πλέον προσωπικά θέματα.

Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει χρήστες. Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των συνδέσεων. Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο.

Ρωτάει αλλά δεν ξεχνάει:
«Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων». Θέλετε ένα παράδειγμα; Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την προβολή του μόνο στους φίλους τους.

Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να εξυπηρετήσει:
«Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».

Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός. Μπορεί να ακούγεται γλυκό καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα, αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας. Η υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ ενός ανθρώπου που πέθανε. Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια ζωή στο facebook.

Οι άνθρωποι πίσω από το facebook

Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει προσελκύσει τις μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital, και ο Πίτερ Θίελ. Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του paypal. Έτσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook. Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια.

«Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους. Δεν είναι ο μόνος που το πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη υψηλότερη της ανθρώπινης. Αν πείτε πως λέει βλακείες, θα σας απαντήσει ότι με κάτι τέτοια έγινε πλούσιος και δεν θα έχει άδικο. Ας δούμε και το τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Έρευνα…

…που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.

Δηλαδη εγω που δεν εχω ουτε ipod, ουτε facebook και δε μ αρεσει η μπυρα, μαλλον δεν εχω λογο υπαρξης!

Σαρεσει το σεξ οποτε σε σωζει:p

Σωστος! Ουφ.

Ωραίο κείμενο…

Πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η νέα τάξη πραγμάτων. :-k ¶ντε να δούμε

Εμένα μου ερχόντουσαν συνέχεια invitations στο mail μου να κάνω προφιλ στο facebook και λέω δεν κάνω να μην με πρήζουν (χωρίς πραγματικό όνομα)

Τελικά έκανα χωρίς φώτο, χωρίς στοιχεία, αλλά τώρα πια με πρήζουν τα requests, πέρα από τα 2-3 πρώτα έχω αφήσει τα υπόλοιπα να περιμένουν. Πραγματικά το βαριέμαι.

Ενταξη ipod εχω, αλλα το Facebook ειναι μια μ… και μιση. Αν εχεις χρονο για πεταμα μπες και σερφαρε. Προσωπικα γραφτηκα γιατι με ζαλιζαν μερικοι φιλοι και το βαριεμαι αφανταστα τοσο που δεν το χρησιμοποιω πλεον. Εχω καλητερα πραγματα να κανω.

Πολύ μοναξιά στον κόσμο παιδια …οταν το νετ αντικαθιστα και υποκαθιστα τις πατροπαραδοτες μορφες επικοινωνιας αυτα τα αποτελεσματα είναι σχεδον βεβαια…καποιοι θα το εκμεταλλευτουν…Ωραιο καιμενο και to the point…

Eχω facebook με ονοματεπωνυμα, φωτογραφιες,…κομπλε:lol: γνωριζω οτι ειναι φακελωμα και το μονο μου αλλοθι ειναι οτι ειμαι φακελλομένη σε αλλα 20 communities

Νταξ για να μιλησουμε και πιο σοβαρα, ιντερνετικα μπορεις να φακελωθεις και με myspace και με φορουμς και γενικα με οποιαδηποτε μορφη ιντερνετικης επικοινωνιας. Και για να το παμε σε πιο real life καταστασεις, μεσω δορυφορου μπορει καποιος να δει τι κανεις, το σπιτι σου κ.τ.λ. Δηλ αν το ξανασκεφτεις, εαν πρεπει να ανησυχουμε σοβαρα για τετοια θεματα καλυτερα να κλειστουμε σ ενα πιθαρι σα το Διογενη. :lol: Απο κει και περα αν ανησυχει καποιος για τα προσωπικα του δεδομενα, ε στη κριση του ειναι το τι θα εμπιστευτει. Ιμο, πολυ κακο για το τιποτα.

Δεν βρισκω τον λογο υπαρξης του facebook,και η πλακα ποια ειναι οτι αυτος που το εκανε ηταν λεει ενας φοιτητης σε ενα πανεπιστημιο στο πλαισιο μιας εργασιας,τωρα ειναι εκατομμυριουχος…#-o :?

Το μόνο καλό με τα σάιτ τύπου Φέισμπουκ, κτλ είναι ότι μπορείς να βρεις γνωστούς σου ή παλιούς φίλους που πίστευες ότι δεν θα ξαναδείς ή πρώην γκόμενες (και μελλοντικές αντίστοιχα) και τέτοια. Εγώ βασικά ψιλογουστάρω, χωρίς να λιώνω με τις ώρες όμως…

To ιδιο με τον αποπανω.
Βρηκα συμφοιτητες και συμμαθητες που δεν επαιζε αλλιως.

Το facebook είναι ΕΛΛΕΪΝΟ!

Το myspace επίσης δεν έχει και την τέλεια οργάνωση και παίζει πολύ διαφήμιση του στυλ comments για να πάρεις το νέο metal hammer κλπ.

Εγώ πλέον μόνο hi5 χρησιμοποιώ. Έχει φάση ειδικά αμα λάβουμε υπόψη ότι δεν είμαι σε μία ηλικία που είμαι η παρέα μου κι εγώ, αλλά γνωρίζεις όλο και περισσότερα παιδιά κάθε μέρα (ειδικά αν μένεις βόρεια προάστεια) και το hi5 είναι ένας ωραίος τρόπος να επικοινωνείς μαζί τους, ειδικά όταν έχουν όλοι…

Συμφωνω σχεδον σε ολα οσα ανεφερε ο Ανγκμαρ.

Απο chat rooms, game servers, forums, msn, yahoo, myspace, hi5, ning και το νινι της μανας τους μας εχουν ολοι φακελωμενους με τις ιντερνετικες συνηθειες μας. Απο εκει και περα, προβλημα του καθενος ειναι που και με ποιο τροπο θα γραφτει.

Προσωπικα, τo facebook με εχει βοηθησει να κρατησω επαφες με φιλους/συμφοιτητες απο την αλλη ακρη του κοσμου (Hong Kong, Αυστραλια, Ιορδανια), απο την αλλη ακρη της ελλαδας (θεσ/νικη,δραμα) ακομα και αλλους που ημασταν μαζι φανταροι. Απο τη μια, ειναι αρκετα καλο που υπαρχει κατι τετοιο, απο την αλλη ομως, ο Ψηφιακος Ρουφιανος οπως συνηθιζω να το λεω, σε δινει στεγνα … Τις συνηθειες σου, τις πολιτικες/θρησκευτικες αντιληψεις σου, τους γνωστους σου και τα δικα τους προσωπικα δεδομενα και βαλε…
Εργοδοτες εχουν αρχισει να ελεγχουν τους υπαλληλους τους (στο αμερικα απ’οτι εχω διαβασει, αλλα σιγουρα οχι μονο εκει) για να μαθαινουν τον κυκλο και τις συνηθειες τους, κυβερνησεις βολιδοσκοπουν στην εκμεταλευση τετοιων social networks, ακομα και η Microsoft αγορασε ενα 15% των μετοχων του facebook για να χτυπησει το κομματι των διαφημισεων. Μιλαμε για εκμεταλευση των προσωπικων δεδομενων περα απο καθε φαντασια…

και γω εχω βρει πολλοθς παλιους γνωστους…το καλο ειναι οτι με τον αλλον μπορεις να κανεις απευθειας τσατ…

Μιας και δουλευω σε κεντρικο νετκαφε της πολης, εχω διαπιστωσει οτι το hi5 αποτελει πανδημια, μιας και αυτοσκοπος του καθε νεαρου/ης ειναι ο πρωταθλητισμος στους “φιλους”, στην εμφανιση του προφιλ, στις trendy,emo και in da hood φωτογραφιες των εαυτων τους και στην hi5-θηρία γενικως.
Παρατηρω καθημερινα τους νεαρους ολοενα και να απομακρυνονται απο τον περιγυρο τους, μιας και θεωρουν πιο σημαντικο τον “φιλο” τους απο την Μαλαισια, που παιζει να μην τον δουν και ποτε απο κοντα.

Θεωρω πλεον κλασσικες και καθημερινες τις ομιλιες πιτσιρικαδων μεταξυ τους τυπου “Αχ, εφτασα τους 302 φιλους σημερα, εσυ;;;”
Το facebook δυστυχως η ευτυχως δεν εχει βιασει τις νεαρες ηλικιες ακομη οπως παρατηρω, αντιθετως, ηλικιες των 20 και ανω το χρησιμοποιουν, και αυτο ισως ειναι καλυτερο.

Παντως, βλεποντας απο σποντα κατι φωτογραφιες που ανεβαζουν στα hi5 κρυφα προφιλ τους καποια μικρα κοριτσια στο μαγαζι, και εχοντας μικρη αδερφη που αρχισε να μαθαινει περι internet (ευτυχως, μονο για τις εργασιες της προς το παρον), αρχισζω απο τωρα να αγωνιω για το πως θα την αποτρεψω απο το να μην χρησιμοποιησει ποτε τετοιου ειδους “κοινωνικα διαδικτυακα portals”.

Το Myspace απο την αλλη, εχει ανοιξει διαστημικο αεροδιαδρομο σε νεα συγκροτηματα και καλλιτεχνες, οποτε αυτο μαλιστα :wink:

Το μόνο που χρησιμοποιώ. Για facebook δε ξέρω ακόμα, έχει ένας φίλος μου, στο χαβαλέ το έχει περισσότερο. Η αλήθεια είναι οτι ψήνομαι κι εγώ να φτιάξω:-s

Δεν έχω facebook και γενικότερα τέτοιου είδους σαιτ τα βαριέμαι. Είναι ανόητο για μένα να λιώνεις σε σαιτ τύπου facebook. Δεν έχει νόημα.

κακα τα ψεματα για να σε νανουριζει το βραδυ πριν την πεσεις ειναι ο,τι πρεπει!χαχα!

Mία από τα ίδια…έχω κάνει αλλά το βαριέμαι ελεεινά!
Δεν μπαίνω σχεδόν καθόλου!

Έχω προφίλ εκεί…έφτιαξα μετά από πολύ πρήξιμο, ασχοληθήκαμε κ’ λίγο λόγω δουλειάς (internet security/research), αλλά μέχρι εκεί. Καλή φάση να’χεις τους γνωστούς σου μαζεμένους έτσι, αλλά το’χουν παρακάνει με τα applications…