Αγαπημενα Gangster- i will make him an offer he cannot refuse- films

Η Wretch το ζηταγε επιμονα, της κανω το χατηρι-ελπιζω- και χωνω ενα μικρο πολλ με μερικες αγαπημενες ταινιες σχετικες με gangsters, υποκοσμο, μυδραλιοβολα, τυπους με μακρυες καμπαρντινες οι οποιες κρυβουν ενα δικανο μεσα τους και λοιπα γραφικα ομορφα…

Το πολλ ειναι ενδεικτικο, εβαλα ταινιες που ΕΓΩ γουσταρω-γιατι προφανως ΜΠΟΡΩ:p-,πλην μιας που δεν εκοψα ποτε φλεβα αλλα ξερω οτι τυγχανει μεγιστης αναγνωρισης και δεν μπορουσα να την παραλβλεψω…ελευθερα λοιπον οποιος θελει προτεινει οποια ταινια θελει και νομιζει πως αξιζει προωθησης…

να πω μονο πως μην το πολυσυγχεουμε με γενικοτερα crime films κτλ, οπως πχ ειναι τα heat, city of god, chinatown-noir βασικα εδω- reservoir dogs, le samourai κτλ κτλ, μιας και επι το πλειστον ειναι καλο να ανφερομαστε εδω σε ταινιες σχετικες με μαφια, αμερικανικες-επι το πλειστον- και μη, ανεξαιρετου εποχης…νομιζω πως τα καθαρα crime movies κανουν μπαμ, σε σχεση με τις κατεξοχην ταινιες για μαφιοζους κτλ κτλ…(κλαιν μαιν και να τα χωναμε ολα,απλα μετα θα γαμηθει λιγο το πραμα νομιζω, με μπατσοταινιες,ταινιες για συμμοριες, ταινιες με ληστεις και επικα γκανγκστερικα φιλμ-)…

Οπωτε ενα ενδεκτικο πολλ απο μενα:

1. Scarface

Ο Ολιβερ Στοουν γραφει ενα τερμα προκλητικο σεναριο, γεματο μεγαλες στιγμες αλλα και χτυπητες αδυναμιες, δημιουργοντας εναν απο τους πιο αθυροστομους, αδιστακτους αλλα και αιμοβορους γκανγκστερ που περασαν ποτε απο το πανι…ολη η ιδεα της ταινιας συνοψιζεται στην αγαπημενη ατακα του Tony, ‘the world is yours’ , το οποιο συνεπαγεται οτι μπορεις να εχεις τα παντα αμα θελησεις, εφοσον εισαι διατεθιμενος να μην ‘κωλωσεις’ πουθενα…ετσι και ο Πατσινο δεν κωλωνει πουθενα, σκωτωνει,βριζει,γαμαει,ρουφαει τα παντα και ο Ντε Παλμα στην παρθενικη του εμφανιση σε φιλμ του ειδους δειχνει τη μεγαλη του κλαση, με μερικες κλασσικες ηδη σκηνες αλλα και μια πολυ δυναμικη σκηνοθεσια που δεν μασαει, χωνεται και αυτη μεσα στη κοκα, μεσα στη βρωμια, μεσα στο ψεμα και καταγραφει τα παντα…

τεραστιας διαρκειας ταινια, με πολλα οπως ειπα αδυναμα σημεια-κυριως στην σκιαγραφηση καποιων χαρακτηρων και στην οικοδομηση της ως προς την διαρκεια-, ομως δημιουργησε σχολη, ενεπνευσε μια ολοκληρη κοινωνια λατινων μαφιοζων να υιοθετησουν το στυλακι του Τονυ και την ‘φιλοσοφια’ του, επηρεασε βιντεογκεημς, μουσικη, κινηματογραφο, ποπ κουλτουρα στο φουλ και δικαιως, παρολη την αρνητικη και διφορουμενη φυση του πρωταγωνιστη της, θεωρειτε σημερα ενας σταθμος για τις ταινιες του ειδους…

Οπως ειπε και ο ιδιος ο Τονυ:

‘What you lookin’ at? You all a bunch of fuckin’ assholes. You know why?
You don’t have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin’ fingers and say, “That’s the bad guy.”
So… what that make you? Good? You’re not good. You just know how to hide, how to lie.
Me, I don’t have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy!
Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There’s a bad guy comin’ through! Better get outta his way! ’

2. Brother

Oχι η καλυτερη ταινια του ‘επισημου σκηνοθετη της Yakuza’,αλλα το Brother του Κιτανο ειναι η μοναδικη του ταινια η οποια ασχολειτε πιο λεπτομεριακα με αυτο που λεμε gangster movie, μιας και τα υπολοιπα του-με αποκορυφωμα το Hana bi- μπορουν να συσχετιστουν καλυτερα με δραμα-crime films-gangster films κατηγορια.

Τιμη, τραγικοτητα, ‘δοξα’ και βια ειναι τα κεντρικα θεματα της ταινιας οπου ενα μελος της Yakuza, αφου φτανει στις HΠΑ, αναζητει τον ετεροθαλη μαυρο αδερφο του- τοπικο συμμοριτη και μαζι του αναλαμβανει να ξεπαστρεψει ιταλους,λατινους και οποιον βρει στο διαβα του, εγκαθιδρωντας μια νεα αυτοκρατορια εγκληματος στην καρδια του Λος Αντζελες…ο ΚΙτανο ενσαρκωνει ενα χαρακτηρα τον οποιο ξερει καλα, εκεινον τον γνωστο τραγικο,λιγομιλητο και ανεκφραστο γκανγστερ ο οποιος ξερει απεξω την μοιρα του, δινει βαση στην ‘τιμη’ του και σαν αλλος Τονυ Μοντανα-αλλα με αρχες που εχουν πολυ βαθιες ριζες- εξοντωνει τους παντες που στεκοντε στο διαβα του…

Τρομερη σκηνοθεσια με απειρες αναφορες και tributes, ο Κιτανο αν και υπογραφει την πρωτη αμερικανικη ταινια του δεν πουλαει τις αρχες που κουβαλαει απο τον Ιαπωνεζικο κινηματογραφο που υπηρετει, ενα απο τα πιο συγκινητα, ‘αρχιδατα’ και ‘ενδοξα’ φιναλε που μπορει κανεις να συνατησει σε ταινια του ειδους αλλα πανω απολα μια γκανγκστερικη ταινια ελαφρως διαφορετικη απο τις υπολοιπες, οπου το συναισθημα και η αποπνεουσα τραγικοτητα της ατμοσφαιρας φερνουν στο νου αλλες εποχες και τοπους…ενα μεγαλο ρησπεκτ στον τακτικο συνεργατη του Κιτανο και του Μιγιαζακι, τον μουσικο Τζο Ισαϊσι ο οποιος υπογραφει ενα απο τα πιο μελαγχολικα του soundtrack εδω, τελεια εφαρμοσμενο με τις τραγικες αλλα συναμα επικες εικονες του Κιτανο και του υποκοσμου που δημιουργει…

3.Goodfellas

H ταινια που ανεφερα παραπανω… δεν ειμαι ιδιαιτερα ενθερμος φαν-προτιμω ταριφες,κακοφημους δρομους,οργισμενα ειδωλα- και οχι τοσο πολυ τα γκανγκστερικα πονηματα του Σκορσεζε(κοιμαμε ανετα σε Καζινο,γελαω με Departed), αλλα η αληθεια ειναι πως αυτη η ταινια εκανε ενα μεγαλο μπαμ στις αρχες του '90, εξαιτειας της παντα μαεστρικης σκηνοθεσιας του Σκορσεζε(αρχικη σκηνη με εστιατοριο και ‘ακολουθια καμερας’,απλα αριστουργημα)και των εξαιρετικα γραμμενων χαρακτηρων-ιταλων μαφιοζων- οι οποιοι ξεφευγαν ευκολα απο την απλη καρικατουρα-εχοντας παραλληλα και ολα τα χαρακτηριστικα της.

Ομως το μεγαλο πλεονεκτημα της ταινιας για μενα, ειναι η ιστορια της, η ανοδος και η πτωση οχι ενος μαφιοζου αλλα μιας ολοκληρης σχολης/γενιας μαφιοζων, οι οποιοι με την απληστια να χτυπαει κοκκινο και την νεα ταξη πργματων στο κεφαλι τους θελωντας και μη εκλεισαν την καριερα τους οπως τους αξιζε…επισης μεγαλος Ντενιρο ε, παραδοξως ΓΙΓΑΝΤΑΣ Λιοτα και κλασσικα, αστειος αλλα επικινδυνος Πεσι…not my thing αλλα μια αν μη τι αλλο σημαντικη ταινια του χωρου…

4.Untouchables

Προσωπικα οταν το ειχα δει πρωτη φορα, για την επομενη μερα,βδομαδα,δενθυμαμε ειχα διαγραψει απο το μυαλο μου σχεδον Κοππολες,Χιτσοκς κτλ κτλ…ο Ντε Παλμα ειναι ΑΡΙΣΤΟΣ σκηνοθετης…ΔΕΝ κανει λαθη…ΞΕΡΕΙ να φτιαχνει σασπενς απο το πουθενα…ισως η καλυτερη στιγμη του για μενα, με το κοφτερο σεναριο του Μαμετ μας δειχνει πως ο Καπονε επεσε, ποιοι μικροι φτωχομπινεδες αδιαφθοροι μπατσοι τον αντιμετωπισαν στα ισα και τον εριξαν με ΝΟΜΙΜΟ τροπο, μετα ομως απο ενα πανηγυρι βιας,αιματος,απωλειας και εντασης…

Το καστ σκοτωνει κυριολεκτικα, αφου μεχρι και ο αχρηστιδης Κονστνερ ειναι ταιριαστος και πολυ δυναμικος στο ρολο του, ξεχωριζει ομως φυσικα ο Σον Κονερυ, στο ρολο που του χαρισε το μοναδικο του Οσκαρ, παιζοντας τον εμπειρο και σκληροτραχηλο γηρεοτερο της ατυπης ‘wild bunch’…Απολαυση και ο Ντενιρο στο ρολο του Καπονε, με μια σκηνη ανθολογιας που περιλαμβανει ενα ροπαλο του μπεησμπολ και εναν βλακακο μαφιοζο να χτυπαει κοκκινο…

Αλλα πρωταγωνιστης ειναι βεβαια ο Ντε Παλμα, που σκηνοθετει ενα βιαιο και αγριο Σικαγο της εποχης της ποταπαγορευσης με καθ λεπτομερια, με αποκορυφωμα την σκηνη στο σταθμο των τρενων, ενα πραγματικο μαθημα σκηνογραφιας και σκηνοθεσιας…

5.Once upon a time in America

Η αγαπημενη μου γκανγκστερικη ταινια εβερ, για τον εξης πολυ απλο λογο: δεν παιρνει θεση. Το μεγαλο μειονεκτημα που της επισυναψαν οι κριτικοι της εποχης-ακομα και σημερα αρκετοι-. Παρακολουθει μια παρεα παιδιων στη Νεα Υορκη των αρχων του αιωνα μεχρι τα 60ς και το αποκορυφωμα της γκανγκστερικης τους δρασης και δεν παιρνει θεση, δεν σχολιαζει…αφηνει τα παντα χυμα, μεσα στην βρωμα στην οποια ειναι, να τα λαβει ο θεατης οπως ακριβως θελει…ειτε να μισησει τα παντα, ειτε να νιωσει συναισθηματα συμπαθειας για τα καθαρματα που παρουσιαζει, ειτε να τους γραψει στα @@ του και να βαλει να δει κατι αλλο…αρνητικοι χαρακτηρες, με αλλωτε ψηγματα καλου μεσα τους και αλλωτε απροσδοκητα σκληροι, βιαιοι και απανθρωποι…αλλα ο μεγιστος Λεονε θελει ρεαλισμο και τον πετυχαινει στο φουλ…

το να σχολιασει κανεις αυτη τη ταινια ειναι παρα πολυ δυσκολο…καταρχας ειναι τεραστια σε διαρκεια-κουραζει αρκετα…απο την αλλη, εχει καποιες σκηνες που θα κανουν και τον πιο σκληρο να δακρυσει, να μπερδεψει το κεφαλι του και να καθηλωθει νομοτελιακα μπροστα στην μαεστρια με την οποια ο Λεονε, στη τελευταια του ταινια, τις απλωνει στην οθονη…

Για παραδειγμα, η σκηνη του πιτσιρικου που σκιζεται στη δουλεια, τρωει ξυλο, με σκοπο ομως να αγορασει μια παστα ωστε να την προσφερει στην τοπικη 15χρονη πορνη με σκοπο να ξεπαρθενιαστει, ειναι απο μονη της μια σπουδη σε αυτο που λεμε κινηματογραφο…μεσα σε 5 λεπτα, η αγωνια να γαμησει θα μετατραπει σε αγωνα αυτοσυγκρατησης να φαει το γλυκο-οσο η κοπελια θα ετοιμαζεται-, ως χαμινι των δρομων,πεινασμενο και αφημενο στη τυχη του…αυτη η εσωτερικη παλη του πιτσιρικου αποτυπωνεται τοσο μαεστρικα, που ο ιδιος ο θεατης μπαινει στο πετσι του και αναρωτιεται και ο ιδιος τι να κανει, τι να αποφασισει…

Και αυτη η σκηνη ειναι μια που μου ηρθε στο μυαλο τωρα…αμα τις βαλει κανεις κατω, μεσα σε ενα 4ωρο επος ανοδου και πτωσης μιας Μαφιοζικης παντοκρατοριας, μπορει ν βρει δεκαδες…

Για ερμηνεις,μουσικη μορικονε κτλ κτλ δεν χρειαζεται καν να μιλησω…

Η ταινια ειναι και θα ειναι ενα προκλητικο,διαχρονικο και πανω απολα ΤΙΜΙΟ αριστουργημα,θριαμβος του ιδιου του Λεονε και του ποθου του να αποτυπωσει οσο πιο σκληρα και απανθρωπα γινεται μια δυσκολη περιοδο της Αμερικης, παντα ομως με μια βαθια ποιητικη ματια απεναντι στα ‘τερατα’ του…

6.Miller’s Crossing

Mαζι με τον Μπαρτον Φινκ, οι καλυτερες ταινιες των Κοεν για μενα…σεναριο με την ανατροπη της ανατροπης ω ανατροπη,μαυρο χιουμορ στο φουλ-σημα κατατεθεν των αδερφων-, ενας αξεχαστος χαρακτηρας μαφιοζου-αυτος του Φινεη- με μια δικη του σκηνη ανθολογιας-το ‘ξεπαστρεμα’- αλλα σιγουρα ολα τα φωτα πανω στους ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ Τορτουρο και Πολιτο, οι οποιοι αγγιζουν δυσθεωρητα υψη με τις ερμηνειες τους, βγαζοντας τεραστια συναισθηματα με καθε τους μορφασμο,κινηση,σπασμο…επαναπροσδιοριση του φιλμ νουαρ επιπλεον, το Περασμα του Μιλλερ δικαιως θεωρειτε μια απο τις πιο υποτιμημενες αλλα κορυφαιες γκανγκστερικες ταινιες…

7.Godfather 1-2

Οι ναυαρχιδες του χωρου, τις βαζω και τις δυο μαζι για να χωρεσουμε(πιο αδυναμο το τριτο μερος-αν και με το τελευταιο του 40λεπτο την κορυφαια σκηνη ολων των Νονων μαζι για μενα-), δεν εχω να γραψω και πολλα, ολοι πανω κατω τα ξερουμε, ανοδος και πτωση σε υφος ελληνικης τραγωδιας μιας μεγαλομαφιοζικης οικογενειας, ερμηνειες,σκηνοθεσια,σεναριο που γραψαν ιστορια, αποθεωνει οποιος θελει, απλα βαργιεμαι λιγο γιατι οκ, ολοι τα εχουμε δει,ολοι τα αγαπαμε, ολοι ξερουμε πανω-κατω ποσο σημαντικα ειναι και την επιρροη που ειχαν στην διαμορφωση της λεξης ‘αριστουργημα’ οταν μιλαμε για σινεμα…

προσωπικη βεβαια προτιμηση για μενα, το δευτερο μερος…

8.Angels with Dirty Faces

Και μια κλασσικουρα, με τον Τζεημς Καγκνεη στον ρολο που τον καθιερωσε, αυτον του αδιστακτου γκανγκστερ σε ενα εργο γεματο δραση, συναισθημα και δυνατη απεκονιση της κοινωνικης αδικιας, με 2 φιλους οι οποιοι ακολουθουν ασπονδους δρομους στη ζωη, με τον ενα να γινεται δημοσιος κινδυνος και προτυπο για καθε εγκληματια, ενω ο δευτερος ακολουθει την καριερα του ιερεα…ολα αυτα, μεχρι να συναντηθουν οι δρομοι τους…γενικοτερα ολες οι ταινιες του Καγκνεη αξιζουν, μιας και ηταν οτι πιο ρεαλιστικο και τολμηρο μπορουσε κανεις να δει εκεινη τη περιοδο προ 50ς και αυτη εδω ειναι μια απο τις πιο χαρακτηριστικες και αγαπημενες του…

ε, αυτα πανω κατω
(ουφ,ας μην παει απατο:P)

χωνει οποιος θελει οτι θελει,προτυνει κτλ και τα συζηταμε…

βασικα, μην κολλησετε σε ταμπελες που εβαλα παραπανω, περι crime movies κτλ, μιας και οκ, ειναι ισως δικο μου μονο κολλημα…οποιος θεωρει οτι η ταινια που θελει να χωσει ταιριαζει εδω, ας το κανει…απλα εγω παραθετω ενα ενδεικτικο πολλ με ταινιες που θεωρουντε κατεξοχην gangsterικες…

υγ. ΔΕΝ θα γινει δημοψηφισμα, ΔΕΝ θα εχουμε 3468 συστηματα καταμετρησης ψηφων, ΔΕΝ θα το συζηταμε επι 34 σελιδες για το ποιο ειναι το σωστο συστημα, απλα ΓΡΑΦΟΥΜΕ:stuck_out_tongue:

η καθυστέρηση σε όλο της το μεγαλείο :lol:

δεν έχω δει 3 απ τις 8, από τις υπόλοιπες είμαι ανάμεσα σε once upon a time και untouchables… “παρόμοιο” σε ατμόσφαιρα με το τελευταίο (αν και απομακρύνεται κάπως από το θρεντ), το φοβερό l.a. confidential, μια από τις αγαπημένες μου ταινίες εβερ. ρολο τομασι…

περισσότερο άλλη φορά, κάντε δυνατές προτάσεις να βάλουμε homework στο μοντεμάκι.

επειδη εισαι γνωστος κωλομπαρας ΤΙΜΙΟΣ και κλαψας, κατεβασε brother(και βρες subs βσκ, αλλιως πεταξου σε κανα βιδεοκλουμπ-αν υπαρχει κανενα ανοιχτο-) και δες το…τραστ μι, αη νοου γιου;)

προσωπικη βεβαια προτιμηση για μενα, το δευτερο μερος…

:bow2::bow2::bow2::bow2:

γιαυτο εισαι αδερφός

θα επιστρέψω

σε μια γρήγορη απάντηση: το goodfellas είναι απλά καλό, το casino για γέλια, στο departed πιές ένα καφέ κ ξαναδέστο για να μην γράφεις βλακείες :lol: αυτά για marti

Εδώ είναι όλο το ζουμί αυτών των threads και όχι ποιος θα βγει πρώτος, τρίτος κλπ
Ήδη το Angels with dirty faces κατεβαίνει…(άσχετο αλλά αυτό δεν έβλεπε ο μικρός Κέβιν σε κάποιο από τα 2 πρώτα Home Alone? :-k )

Δεν ψηφίζω προς το παρόν…Τα Godfather και Once Upon A Time In America έχουν την ίδια θέση στην καρδιά μου.

Από πιο καινούρια μου άρεσε αρκετά το Road To Perdition.

εμενα κατεβαινει το brother,thanx:wink:

ουτε και εγω ψηφιζω ακομη γιατι εχω απο τη μια ερωτα:oops: με ντε παλμα και απο την αλλη το once upon a time ειναι μεγαλη ταινιαρα

yep, αυτο ειναι:D

επισης ειναι αυτο που λες, προτεινουμε, ο καθενας παιρνει γνωμες και αναλογως ψαχνει οποια ταινια του φαινεται ενδιαφερουσα…

το road to perdition ελεγα να το βαλω και στο πολλ…απο τις πολυ καλες στιγμες του ειδους, αλλα και σαν ταινια γενικοτερα, η οποια αδικως δεν ελαβε την προσοχη που επρεπε…ειναι και βασισμενη σε ενα καταπληκτικο κομικ του Max Collins, ελαφρα διασκευη του lone wolf and cub για οσους γνωριζουν-κλασσικο και διαχρονικο μανγκα-…

Τρελη φωτογραφια, σκηνικα, σκηνοθεσια με γουστο και υφος…ισως υπερβολικα στυλιαρισμενο, αλλα και παλι εξοχο τεχνικα…αυτη η φωτογραφια ειδικα…
Καλες ερμηνειες, ωραια ιστορια-road movie πατερα και γιου, πολυ καλη χαρακτηρες-καρικατουρα Λο αλλα και παλι εξοχα απειλητικος-…γενικα, υποτιμημενο διαμαντακι νομιζω…

Αλλη μια η οποια πιστευω πως θα ικανοποιησει αρκετους, ειναι το Easter Promises του Κρονεμπεργκ του 2002 νομιζω…εξοχη αποτυπωση του μελαγχολικου χειμωνιατικου Λονδινου μεσα απο την οπτικη της Ρωσικης ντοπιας μαφιας και μιας νοσοκομας που αθελα της εμπλεκετε με αυτην…ρεσιταλ ερμηνειας απο Μορτενσεν-ο καλυτερος του ρολος ισως-, τεραστια σκηνη ανθολογιας στα λουτρα και γενικοτερα μια διαφορετικη ματια σε παραδοσεις, οικογενειακες αξιες και ιδανικα της ρωσικης μαφιας…

το Brother θα το προτεινα γενικοτερα επισης, οχι μονο σε κλαψα δουδ, διοτι ειναι πραγματικα μια τρομερη ταινια τερμα υποτιμημενη και μη προβεβλημενη οσο της πρεπει, απο εναν εκ των κορυφαιων ασιατων σκηνοθετων εβερ, ο οποιος νομιζω στη χωρα μας δεν λαμβανει την αναγνωριση που του αξιζει…

Μάλλον το Godfather ,αλλά και του Σκορτσέζε είναι classic και τα άλλα γαμάτα είναι.
Παλιά βγάζαν πιο συχνά ταινίες με τέτοια θέματα.Το τελευταίο πρέπει να ήταν ένα Road to Perdition με Jude Law και Tom Hanks.
Αυτό ?

Για το Reservoir Dogs με κάλυψες στο πρώτο σου post .Φαντάζομαι ότι και το Carlito’s Way είναι στα crime movies?

λατρευω και βρετανικες γκανγκστερ μουβιζ layer cake πχ ταινιαρα, snatch το ιδιο…νταξει και get carter εννοειται αλλα αλλο φρουτο αυτο

απο το πολλ σου δεν εχω δει miller’s crossing, once upon a time και angels with dirty faces

Τζορτζ,νταξ μωρε, μην πολυκολλατε με τις ταμπελες, ισως και να εκανα μαλακια που το ειπα εξ αρχης…απλα μετα θα εβγαινε και τελειως διαφορετικο πολλ κτλ κτλ…το ντονι ναι, γκανγκστερικο εγω το θεωρω προσωπικα κατε’αξοχην, οπως και το carlito βεβαια, το οποιο και αυτο ημουν στο τσακ να το χωσω-απλα δν ηθελα να βαλω 3 ΝτεΠαλμα μεσα:p)…ολες αυτες οι ταινιες ειναι αναγκαστικα συννειφασμενες και με μπατσους, ληστειες κτλ κτλ…απλα μονο ισως να περιοριζουμε αυτες που κανουν καρα ΜΠΑΜ οτι δεν ειναι ακριβως γκανγκστερικες, οπως το reservoir, heat κτλ με ταινιες οπως τον Ντονι, που τα ορια ειναι σχεδον μηδαμινα…

Περίεργη φάση για μένα οι γκαγκστερικές ταινίες. Όταν πρωτομπήκαμε στη διαδικασία του να πάρουμε το σινεμά στα σοβαρά, να δούμε κλασσικά πράγματα, να γνωρίσουμε το έργο μεγάλων σκηνοθετών κτλ., 1 στις 3 ταινίες τύπου “δείτε τις χτες” για τις οποίες διαβάζαμε, ακούγαμε κτλ. ήταν γκαγκαστερικές, με μαφίες και ιστορίες. Αρχίσαμε λοιπόν να τις βλέπουμε και φυσικά τις περισσότερες φορές γουστάραμε - το λιγότερο - μιας και ήταν ταινίες φτιαγμένες με υπερβολικά μεγάλο ταλέντο και προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε να μην αρέσουν σ’ έναν εκκολαπτόμενο σινεφίλ, και πάνω απ’ όλα από πολύ μεγάλους και ικανούς σκηνοθέτες.

Όσο περνούσαν τα χρόνια βέβαια το ενδιαφέρον για το είδος, τη θεματολογία βρε παιδί μου, άρχισε να φθίνει (δημιουργώντας την υποψία ότι ίσως ποτέ να μην ήταν και τόσο ζωηρό, αν και τίποτα δεν είναι βέβαιο). Και τώρα βρίσκομαι μπροστά σ’ έναν προσωπικό προβληματισμό: τελικά γι’ αυτό φταίει ότι κατά βάθος δε μου λέει και πολλά το όλο θέμα με τις μαφίες, ή ο δημιουργικός του κορεσμός του σε επίπεδο κατάχρησης συγκεκριμένων, άκρως δημοφιλών θεματικών “μοτίβων” και ιδεών, και βέβαια υπό το βάρος της εξύψωσης του “είδους” σε υπερβολικά μεγάλα ύψη από τους κλασσικούς της γενιάς του '70; Δεν ξέρω, το σκέφτομαι.

Σε σχέση με τις ταινίες του πολλ: δε μπορώ να πρωτοτυπήσω, οι δύο πρώτοι Νονοί είναι μάλλον αξεπέραστοι για μένα, και μεταξύ των δύο μάλλον θα προτιμήσω κι εγώ ως συνολική ταινία το νο. 2, αν και το νο. 1 έχει το τεράστιο αβαντάζ της παρουσίας του Μάρλον… απ’ την άλλη είναι μεγάλος πειρασμός και η απόδοση φόρου τιμής στο Σέρτζιο Λεόνε και το Κάποτε…, το οποίο θα ήθελα να παρατηρήσω ότι θυμίζει κι αυτό ως feeling αρχαίο ελληνικό δράμα, ίσως και περισσότερο από το Νονό (χμ, αυτό παίζει να ήταν και υπερβολή).

Βέβαια παίζει τελικά και να τη ρίξω στα Καλά Παιδιά, εν μέρει επειδή εγώ το θεωρώ όντως ταινιάρα, αλλά πολύ περισσότερο για να τη σπάσω στο Λουπέν. <3

Όχι ,αντιθέτως καλά έκανες και έθεσες κάποια ας το πούμε όρια ,γιατί πολύ συχνά εδώ ξεφεύγει η κουβέντα.
Απλά ερώτηση έκανα.Σε βρίσκω σωστό ως προς τις επιλογές.

για την απορια του, ο κορεσμος υπαρχει παντως και σε βαθμο ισως ισαξιο με τις ταινιες φαντασιας…νομιζω οτι πολυ δυσκολα θα βγει πια ταινια με μαφια κτλ η οποια θα καταφερει να συγκινησει τοσο, οσο εκεινες εκεινων των εποχων…μην ξεχνας πως αυτες οι ταινιες ειναι αμεσα συνδεδεμενες και με μια αλλη εποχη, οπου και ηταν κατι τολμηρο και κατι που εδινε πατημα για ξεδιπλωση σχολιων,ιδεων και πρωτοποριακων τεχνικων τοτε…

σημερα πασχιζει να βγει μια απλα ‘καλη’ ταινια ανεξαρτητου ειδους…τοτε υπηρχαν μετρημενα κινηματογραφικα ‘μονοπατια’ για τους ‘μεγαλους’, ειδικα τους αμερικανους, και μια μαφιοζικη ταινια παντα περιειχε τα απαραιτητα θεματικα μοτιβα που λες και ιδεες για να κανουν αυτο που τεσπα θεωρουσαν ως τεχνη-και καλα καναν ε-…ε μετα απο ενα διαστημα, ναι, κουρασε…αλλα δεν νομιζω πως σημερα, οι τοτε ‘κλασσικες’ ταινιες χανουν καθολου…πχ το departed, ηταν μια μαφιοζικη καθαρα ταινια, σκηνοθετημενη απο εναν μαστορα…πηρε απειρα βραβεια, δοξες κ μλκιες
…εγω οταν το ειδα, κοιμηθηκα 3 φορες, ηπια 5 καφεδες και αλλαξα 45 στασεις σε καναπε…διοτι δεν ειχε να μου πει κατι που δεν ηξερα-περαν των αλλων τεχνικων/ερμηνετικων/σεναριακων προβληματων που υπεμεινα-…και αμα παρατηρησεις, παρα πολυ λιγες ταινιες τα τελευταια 15 χρονια σε κρατανε, με αυτη τη θεματολογια, ενω καμια τους δεν αποθεωθηκε οσο τα επη του '70-'80…

το μαφιοζικο θεμα ειναι και περιορισμενο βεβαια ε, δεν ειναι πχ δραμα, που μπορει να σου μπολιασει οτι θες μεσα, θα σου πει για οπλα, ‘αξιες’, τραγωδια, νονους και κωδικες του υποκοσμου τα οποια αναγκαστικα θα σε περιορισουν…

προσωπικα ουτε εγω θεωρω το μαφιοζικο ειδος, ως ενα ειδος το οποιο ‘θα τα γαμησει ολα αμα βγει καλο’ και λοιπα γραφικα…ουτε καν ενα απο τα πχ 3 αγαπημενα μου ειδη ταινιων…απλα συνεχιζω να πιστευω πως καποτε, ειχε την εποχη του και αυτο, ειχε την χρυση του περιοδο, ειχε να πει κατι το οποιο τις περισσοτερες φορες κατεληξε διαχρονικο-οπως οι νονοι, το καποτε… και μερικα αλλα-…

Κατα τα αλλα, γαμιεσαι αμα ψηφισεις goodfellas, μασκαρα τεντημποη…

Υπόθεση Καρλίτο. Τα χω πει και παλιότερα.

Ωραίο θρεντ Lupin, με έψησες να δω τo Βrother. 8)

Ωραίο θρεντ, μπράβο Lupin! 8)

Όχι ρε, γιατί την πέφτετε όλοι στο Casino…
Μιά χαρά Scorcese ταινία είναι και o De Niro πολύ καλός.

Μπράβο και στον Γιώργο που πόσταρε το Donnie Brasco, πολύ καλή ταινία, κορυφαίος Pacino, για μένα θα έπρεπε να ήταν ανάμεσα στις επιλογές του ποστ.

aaaw λουπεν :oops:

από το πολλ με ευκολία UNTOUCHABLES :bow:
όταν την είχα πρωτοδεί σε ηλικία 13 ετών (?) είχα συγκλονιστεί, πραγματικά. η σκηνή με το καροτσάκι είναι χαραγμένη λεπτό προς λεπτό στο μυαλό μου

καθώς και η σκηνή που σκοτώνουν τον Κόνερι.

όλα τα θηρία μαζεμένα, συν σκηνοθεσία Ντε Παλμα. ό,τι και να πεις είναι λίγο. τότες αποφάσισα να πάρω ζβάρνα γκανγστερικές ταινίες :stuck_out_tongue:
scarface τώρα. τον Πατσίνο τον θεωρώ γενικά υπερβολικό. στον σημαδεμένο, ο ρόλος του ταίριαζε γάντι, αυτές τις εκρήξεις δε μπορούσε να τις κάνει καλύτερα άλλος. δεν χρειαζόταν άλλωστε ηθοποιός με προσωπικότητα (πχ Ντε Νιρο), αλλά κάποιος που φτιάχνει χαρακτήρες, και ο Πατσίνο ήταν ό,τι πρέπει.
από πιο ‘εναλλακτικές’ μαφιόζικες ταινίες τώρα, γουστέρνω Λεόν. πιστολίδι, συναίσθημα και πλερωμένοι δολοφόνοι. χωρίς να σε νοιάζει ιδιαίτερα η υπόθεση… στα ευρωπαικά επίπεδα κιόλας.

ένα που ξεφεύγει λίιιγο είναι η εξαιρετική μεταφορά της βιογραφίας του Ζακ Μερίν, το ένστικτο του θανάτου με τον λατρεμένο Βινσέντ Κασέλ (<3) στον πρωταγωνιστικό ρόλο. προσεγμένη ταινία, απολαυστικός Κασέλ, σε κάνει να γοητευτείς με την προσωπικότητα του Μερίν, όσο το αυτοβιογραφικό βιβλίο του αποτυπώνοντας απλά τα γεγονότα. ανατριχίλες.

κι αφού αναφέρθηκε το eastern promises (το οποίο έχω δει μισό), ας πω και το Τέλος της βίας πάλι του Κρόνενμπεργκ και πάλι με τον Mortensen σε πρώτο ρόλο.
μυστήρια ταινία, όλα γίνονται πολύ γρήγορα. όλα τα λεφτά η σκηνοθεσία. κρυμμένα μυστικά, δεν έχει τόσο πιστολίδι, αλλά σε κάνει να το περιμένεις πως και πως και πέφτει εκεί που χρειάζεται.

Αφού μιλάμε μόνο για αμιγώς γκανγκστερικές θα αφήσω εκτός το απόλυτο νάμπερ ουάν μου, Reservoir Dogs και θα πω το Miller’s Crossing το οποίο χώνει και κλασσικό τίγκα στην κυνικότητα χιούμορ και έχει και τον Albert Finney να γαμάει σύμπαντα.

Μόνο τους Νονούς και το Σημαδεμένο έχω δει- προσκυνώ ταπεινά, ιδίως το δεύτερο. Αλλά που διάολο είναι ο Καρλίτο, έπρεπε να χωρέσει κι αυτό. Μου αρέσει ίσως ακόμα περισσότερο από το Σημαδεμένο. Ο Ντόνι Μπράσκο δε με ενθουσίασε όσο περίμενα, κάτι περίεργο μιας και λατρεύω παθολογικά όπου έχω δει τον Πατσίνο.

ε μα μια σ’εχουμε:p

Ο Καρλιτο χαθηκε στα προκριματικα, μου φανηκε too much να βαλω τρεις ταινιες του ΝτεΠαλμα στο πολλ-γιαυτο εβαλα 2:p-…ουτως ή αλλως παντως, το impact που ειχαν σημαδεμενος και αδιαθφοροι δεν τοχε, οσο και να μαρεσει και μενα-που μου αρεσει φουλ-…

επισης να προτεινω και το αστειο της υποθεσης για οποιον θελει να δει κατι…παντελως αναλαφρο-το οποιο ισως ειχε δει και πιτσιρικι και το ψαχνει τωρα-…

Bugsy Malone

musical του Αλαν Παρκερ, οπου πραγματευεται κλασσικα μοτιβα: Σικαγο του '29, ποταπαγορευση, μαφια και γκανγκστερς, με τη μονη διαφορα πως οι παντες ειναι…πιτσιρικια και τα πολυβολα ριχνουν…τουρτες…εχω να το δω χρονια, απλα θυμαμε πως ειχε καλο γελιο, χαριτωμενη ιδεα και ευχαριστο αποτελεσμα overall(και με πιτσιρικα Τζοντι Φοστερ)
trailerακι
http://www.youtube.com/watch?v=NOrgDbldcA4&feature=player_embedded

επισης μιας και πιασαμε μιουζικαλ, ενα υποτιμημενο, εν δυναμει ικανοποιητικο αλλα γενικα ανισο εργο, ειναι το Cotton Club του Κοπολα, το οποιο εχει παλι αριστη τεχνικη δουλεια, τρομερη αναπλαση εποχης, αλλα και παλι κατι του λειπει, καταληγοντας σε μερικες τρομερες στιγμες και αλλες το λιγοτερο αδιαφορες…οι λατρεις της Τζαζ παντως να μην το χασουν αμα δεν το εχουν δει, η μουσικη επιμελεια και οι χορογραφιες οπου υπαρχουν ειναι το λιγοτερο καταπληκτικες…τελικα το καθ’ολα ανισο σεναριο του το προδιδει, οπως και μερικες μετριες ερμηνειες απο κεντρικους χαρακτηρες-οπως τον βαρετο και εκτος τοπου και χρονου Ριτσαρντ Γκηρ-…

Once upon a time in America έπος!!! όντως η καλύτερη γκανγκστερική ταινία ever (τουλάχιστον για μένα:p:p)…de niro…:bow: τι να λέμε… και η Jennifer Connelly στην πρώτη της ταινία…