2023 → Isn’t this where we came in?
Τα παρακάτω με 1-2 ακροάσεις, οπότε είναι ρευστά ακόμα τα πράγματα αλλά συνήθως η πρώτη εντύπωση που έχω δεν αλλάζει.
10. – 6.
10. CLANDESTINE BLAZE “Resacralize the Unknown”
Μετά από το συνθετικό peak που έπιασε ο Mikko στα “Monuments”/”Harmony”/”Golgotha”, έμεινε αρκετά στάσιμο (όχι άσχημο, αλλά not great not terrible) το πράγμα με τα επόμενα τρία. Στο “Resacralize…” και σε πρώτη ανάγνωση διακρίνω μια υφέρπουσα ανανέωση ιδίως σε κομμάτια όπως το “Only the Shadows…” με κάτι κρυμμένες/διεστραμμένες χεβιμεταλλικές μελωδίες πίσω από τον «θόρυβο».
9. CRUCIAMENTUM “Obsidian Refractions”
Δε μάσησε απ’ τις αλλαγές στο line-up o Dan, έφερε και βοήθεια εξ’ ΗΠΑ και κάπως έτσι το νέο full-length τους είναι ένα τέρας που εξελίσσεται μέσα στις έξι συνθέσεις του, αποκτώντας όσο περνάει η ώρα έναν αφηγηματικό χαρακτήρα. Την ίδια στιγμή παραμένει ένα κάργα επιθετικό death metal δημιούργημα καθιστώντας τον συνδυασμό φουλ μοναδικό στο είδος του.
8. AT THE ALTAR OF THE HORNED GOD “Heart of Silence”
Απροσδόκητα πετυχημένο κράμα blackmetal και darkwave/ebm από τον μαδριλένο Heolstor της ενδιαφέρουσας περίπτωσης MYSTAGOS, μεταξύ άλλων. Κι ένα εξώφυλλο που για κάποιον λόγο μου κάνει για εξαιρετική διασκευή λαϊκής τέχνης επάνω σε αυτό του “Written in Waters”.
7. HERETIC CULT REDEEMER “Flagellum Universalis”
Σταθερά εντυπωσιακή η παρέα του Funus, συνεχίζει να αναζητά blackmetal σταυροδρόμια όπου τέμνονται η δυσαρμονία, η έκσταση και το μανιφέστο. Το κλείσιμο με τους πολεμικούς στίχους του “Eye of Saturnian Dawn” και την ελεγειακή διλογία “Primeval Cognition” είναι από τα καλύτερα πράγματα που βγήκαν από τούτον δω τον τόπο τελευταία.
6. DANAVA “Nothing but Nothing”
Θα το πω, δεν τους περίμενα τόσο γκαζωμένους μετά από όλα αυτά τα χρόνια, ενδεχομένως και να ήθελα κάτι σε πιο ψυχεδέλεια. Αλλά έτσι όπως κατορθώνουν να συνδυάσουν 80s αστείρευτη metal ενέργεια με 70s αισθητική/ήχο και σύγχρονη παραγωγάρα, ρε διάολε είναι αδύνατο να αντισταθώ. Οπότε για δώρο, παίρνω κι ένα “Čas” για τον δρόμο…
5.
DØDHEIMSGARD “Black Medium Current”
Αφού τελικά αποδέχτηκα μέσα μου ότι η εποχή της κολλεκτίβας έχει περάσει ανεπιστρεπτί και πλέον έχουμε σόλο Vik, πρέπει να πω ότι η νέα του προβολή με τα άφθονα μπλιμπλίκια και τα ατμοσφαιρικά σημεία ήταν σχεδόν καθ’ ολοκλήρου όαση στ’ αυτιά μου. «Σχεδόν», διότι το τελευταίο 15λεπτο υποχωρεί αρκετά σε σημείο του να το πω και «άνευρο», αλλά χαλάλι του για όλα τα προηγούμενα και ειδικά για το “Halow”.
4.
THANTIFAXATH “Hive Mind Narcosis”
Τα παιδιά απ’ τον Καναδά είναι πιθανότατα απ’ τους καλύτερους κοινωνούς αλλά και παράλληλα μετασχηματιστές της DSO δυσαρμονικής κληρονομιάς. Στο δεύτερο full-length τους μοιάζουν μάλιστα ακόμα πιο αντισυμβατικοί στα σκοτάδια και το άγχος που εκπέμπουν με την υστερική, «κυκλική» ριφολογία τους.
3.
WOLVENNEST “The Dark Path to the Light”
Νιώθω ότι με κάποιον τρόπο έχω ταξιδέψει πίσω στον χρόνο, στα mid-90s αλλά όχι σε αυτά ακριβώς που γνώριζα. Σε αυτή την εκδοχή τους λοιπόν, οι death/black/doom μπάντες αποφασίζουν να «πειραματιστούν» με κάθε λογής όργανα και ήχους χωρίς να δίνουν όμως δεκάρα για οποιαδήποτε έννοια εμπορικής απήχησης, αλλά έχοντας στόχο να χτίσουν τις πιο υποβλητικές occult ατμόσφαιρες που μπορούν.
2.
POISON RUÏN “Härvest”
Κάπως μεταφυσικά, πολλές φορές αναγνωρίζω (χωρίς να έχω ακούσει) δίσκους που είναι γραφτό να κουμπώσουν με την ψυχοσύνθεσή μου από ορισμένες αισθητικές λεπτομέρειες -σε αυτή την περίπτωση είναι το εξώφυλλο και τα umlaut. Οπότε ναι λοιπόν, αυτό μάλιστα, είναι σύγχρονο post-punk που «μιλάει» σε μένα, με ισόποσες δόσεις ενέργειας/έντασης, σκοταδιού/ατμόσφαιρας και μιας απόλυτα αναγκαίας αύρας του περιθωρίου.
1.
LANKUM “False Lankum”
Πώς μας πετσόκοψες έτσι φίλε @Aldebaran ;!;!;!;! Επειδή το κείμενο είναι spot-on κι επειδή αυτόν τον δίσκο μου κάνει να τον πιάσω για τα καλά προς Απρίλη-Μάη, προς το παρόν θα περιοριστώ στο να αποθεώσω το σεμιναριακό χτίσιμο του “New York Trader” που ξεκινάει με μια σκάρτη κιθάρα και σταδιακά καταλήγει ένα αμάλγαμα εκατό διαφορετικών ήχων και οργάνων.
Αυτά λοιπόν, it’s been a fun ride, θα σας παρακολουθώ διακριτικά στα 60s.
Over’n’out