Let's Play II : 52 Χρονια Μουσικης σε 52 Εβδομαδες

1978 τοπ 5

1. Tom Waits - Blue Valentine
2. Queen - Jazz
3. Kate Bush - The Kick Inside
4. Captain Beefheart & The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller)
5. Pere Ubu - The Modern Dance

εξώφυλλο

Wire - Chairs Missing

εξώφυλλο

Ivan Graziani - Pigro

9 Likes

Αριστούργημα της Bush. Ασχολήθηκα πολύ πρόσφατα αλλιώς πιστεύω θα έμπαινε και στη δικιά μου

2 Likes

εγω ασχοληθηκα με το αλμπουμ αυτη την εβδομαδα :stuck_out_tongue:
Παντως σχετικα με Kate Bush θυμαμαι παντα να τη διαβαζω στις επιρροες απο γυναικες μουσικους που μου αρεσουν αλλα οσες φορες ειχα βαλει κατι να ακουσω δεν μου εβγαζε κατι. Μετα το Stranger Things εγινε το πρωτο κλικ και μετα απο αυτο το αλμπουμ ηρθε και η απαντηση.

3 Likes
  1. Rush – Hemispheres
  2. Van Halen – Van Halen
  3. Rory Gallagher – Photo Finish
  4. Queen – Jazz
  5. AC/DC – Powerage

Χωρίς σχόλια και honourable mentions αυτή τη βδομάδα γιατί λείπει ο χρόνος και ο θρεντοκρατορας άρχισε να κυνηγάει

11 Likes

Judas Priest - Stained Class
Rush - Hemispheres
Van Halen - S/t (αν δεν σας κάνει αυτό το άλμπουμ να χοροπηδάτε μέσα στο σαλόνι σαν τα αγριοκάτσικα, ε κάποιο θέμα έχετε… :grin:)

6 Likes

Ρε πολύ σκατένια εβδομάδα λέμε :exclamation:

(όχι το '78, αυτο καλο ήταν, η πραγματική εβδομάδα ήταν ένα χάλι)

5.

RAINBOW “Long Live Rock ‘N’ Roll”

Η ομάδα έχει βρίσκει ρυθμό και παραδίδει εδώ μάλλον τον καλύτερό της δίσκο. Μπορεί να μην έχει “Stargazer” (θα ήταν τρομερά δύσκολο άλλωστε) αλλά πυροβολάει σα μυδράλιο τη μία κομματάρα μετά την άλλη. Προσωπική αδυναμία το κωλομπαράδικο “L.A. Connection”.

4.

BONEY M “Nightflight to Venus”

Ένα μικρό αλλά σημαντικό κομμάτι της μουσικής μου διαδρομής υπήρξαν τα φοιτητικά ντίσκο πάρτυ στα οποία ενίοτε είχα και την τιμή να συμβάλω ως dj. Απ’ όλα τα πασίγνωστα και μη κομμάτια, μπορώ να πω ότι εύκολα το τοπ μου ήταν η διασκευή των BONEY M στο rastafari anthem “Rivers of Babylon”, τόσο που με οδήγησε στο να ασχοληθώ κάποια στιγμή με ολόκληρο το άλμπουμ. Κι αν κομμάτια όπως το “Δεν είμαστε καλά, δεν έχουμε μυαλό, είμαστε άρρωστοι…” “Rasputin” ή το “Painter Man” μου ήταν ήδη γνωστά, νιώθω ευτυχής που γνώρισα επίσης -μεταξύ άλλων- το ομότιτλο με τη φρενίτιδα των κρουστών και το “He Was a Steppenwolf”.

3.

SIOUXSIE AND THE BANSHEES “The Scream”

Η μεγαλύτερη χάρη που έκανε σε εμένα προσωπικά (άρα ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ) το βρετανικό πανκ είναι ότι αποτέλεσε τον προθάλαμο για κάμποσα συγκροτήματα που στη συνέχεια πραγματοποίησαν τη μετάβαση στα πάσης φύσεως gothic/darkwave παρακλάδια και στην όλη batcave φάση των 80ς. Φυσικά στο “The Scream” όλα τα παραπάνω είναι ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο, ωστόσο ακόμα και έτσι η παρανοϊκή out-of-tune φωνή της Siouxsie και η βραδύκαυστη ενέργεια (δεν ξέρω αν στέκει αυτό που έγραψα, αλλά μ’ άρεσε, το κρατάω) που εκλύει ο δίσκος αρκούν και με το παραπάνω.

2.

JUDAS PRIEST “Stained Class”

Βαρέθηκα να σας βλέπω στις λίστες μου, pt. I :exclamation:

Οι PRIEST πλέον ξέρουν καλά ποιοι είναι και τι θέλουν να κάνουν και αυτό είναι δώσουν στην πιο τέλεια μορφή τα όσα διηγήθηκαν στις προηγούμενες δύο κυκλοφορίες τους, πριν μεταβούν σε άλλα χωράφια όπου βέβαια και εκεί θα κυριαρχήσουν για κάποια χρόνια σε κακουργηματικό βαθμό.

1.

KRAFTWERK “The Man Machine”

Βαρέθηκα να σας βλέπω στις λίστες μου, pt. II :exclamation:

Αφού έσπειραν electro θύελλες καθ’ όλη τη δεκαετία, ήρθε η ώρα να δρέψουν τους καρπούς ακόμα περισσότερο, παίζοντας με σαφώς πιο mainstream λογική (όσο γινόταν αυτό βέβαια), προεξάρχοντος του απόλυτα χορευτικού “The Model”, το οποίο ήταν σχεδόν μόνιμα παρόν στα προαναφερθέντα ντίσκο πάρτυ. Ακόμα κι έτσι όμως, πετάνε κάτι νοσταλγικές μελωδίες a-la “Radioactivity” στο “Neon Lights” ας πούμε και μας στέλνουν αδιάβαστους.

Δικαιωματικά θα πάρουν και την ψήφο εξωφύλλου, κυρίως επειδή σε αυτό αποδεικνύεται ακόμα περισσότερο πόσο μπροστά ήταν η συγεκριμένη μπάντα, συστήνοντάς μας τον Sheldon Cooper σχεδόν 30 χρόνια πριν το ΒΒΤ.

12 Likes
  1. And then there were three - Genesis
    Στο σταυροδρόμι ανάμεσα στο progressive παρελθόν τους και στο pop μέλλον τους οι Genesis παραδίδουν αυτό το παραγνωρισμένο αριστούργημα. Πολύ ποπ για τους progressivαδες, πολύ σκοτεινό για τους ποπ ακροατές τους. Γλυκόπικρο, μελαγχολικό, εσωστρεφές και σκοτεινό, όπως ακριβώς και το εξώφυλό του(που ψήφισα και ως καλύτερο).

Για τα παρακάτω δεν θα σχολιάσω. Τα έχετε πει όλα.
2. Stained Class - Judas Priest
3. Killing Machine - Judas Priest
4. Long live rock’n’roll - Rainbow
5. Hemispheres - Rush

5 Likes

Επί τέλους, κάποιος ανέφερε την Καιτούλα!

Μία είναι η Καιτούλα…

7 Likes

ΜΠΑΤΣΟΥΜΠΟΓΡΙΕΣ ΚΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΟΝ :joy:

Ενώ εμείς είμαστε τζόβενοι…

1 Like

Εννοείται!

Λιγες ωριτσες έμειναν…

@38aris @apostolisza8 @ARIAN @GRACCHUS_BABEUF @Ironman1 @jonkyr @Ktn @Lupin @martian @Outshined @pantelis79 @Rebel @Sevek @Silent_Winter @Sh_Wo_f @Tom7

2 Likes

Φοράω ακουστικά και πάω βόλτα να σκεφτώ πώς θα καλύψω τις τελευταίες θέσεις της εικοσάδας μου.

1 Like

ΕΛΛΗΝΙΚΑ:
Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Παύλος Σιδηρόπουλος & Σπυριδούλα - Φλου
Λουκιανός Κηλαηδόνης - Είμαι ένας φτωχός και μόνος καουμπόυ
Γιάννης Πάριος - Να γιατί σ’ αγάπησα
Νίκος Ξυδάκης - Η εκδίκηση της γυφτιάς

R O C K (EIKΟΣΙ ΕΝΑ ΤΕΜΑΧΙΑ):
21. Dire Straits - Dire Straits (το λιγότερο ενδιαφέρον άλμπουμ τους, σώνεται λόγω των σουλτάνων του σουίνγκ, το έβαλα μόνο και μόνο για να μη ρωτάτε “πού είναι”)
20. Boston - Don’t look back (ευτυχώς ο Σολτζ κατάλαβε μετά ότι πρέπει να κάνει ένα άλμπουμ ανά δεκαετία, φτωχός συγγενής του BOSTON)
19. FM - Direct to disc (εξαιρετικό prog από ΚΑΝΑΔΑ - η λέξη με τα κεφαλαία δημιουργεί συνειρμούς ε, ψάξτε το)
18. Blondie - Parallel lines
17. Journey - Infinity (τα καλύτερα πλησιάζουν)
16. Billy Joel - 52nd street (με κεκτημένη ταχύτητα από την επιτυχία του 1977, αλλά, δυστυχώς, δεν είναι Stranger)
15. Toto - Toto (όταν ξεκινάς τη δισκογραφία σου με Child’s anthem, δεν μπορεί παρά να ΣΚΙΣΕΙΣ)
14. Police - Outlandos d’ amour (κι εδώ, τα καλύτερα έπονται)
13. Black Sabbath - Never say die (ναι, μου αρέσει ΠΟΛΥ, αυτός ο δίσκος, το ομώνυμο ΣΚΙΖΕΙ, ίσως είναι που ξέρω ότι μετά ο ΟΖΖΥ πήρε ΠΟΥΛΟ :joy: )
12. Judas Priest - Killing machine (τα 80s αχνοφαίνονται, η πολυτέλεια να έχεις δύο σπουδαία άλμπουμ μέσα στην ίδια χρονιά)
11. Gary Moore - Back on the streets (Πριν τη δει χεβιμεταλλάς, πριν τη δει bluesman, γιατί Gary, αγόρι μου, δε συνέχισες έτσι;)
10. David Gilmour - David Gilmour (ο πρώτος σόλο του Γκίλμορα, καλύτερος από κάτι άλμπουμ που έβγαλε μετά ως PINK FLOYD)
9. Steve Hackett - Please don’t touch (ο πλήρως απελευθερωμένος Steve κάνει τα δικά του. Για μένα, το πιο συνεπές στην απόδοσή του πρώην μέλος των Genesis)
8. Genesis - And then they were three (στο μεταίχμιο μεταξύ prog και pop, γενικά οι δίσκοι τους μέχρι το GENESIS του 1983 αξίζουν την προσοχή μας)
7. Van Halen - Van Halen (κινήσεις μεγάλου παίκτου)
6. Jethro Tull - Heavy Horses (το μεσαίο και καλύτερο της φολκ/οικολογικής τριλογίας τους, μπορώ να ακούω Acres wild δέκα φορές συνεχόμενα)
5. Rainbow - Long live rock n roll (μου δώσατε την ευκαιρία να ασχοληθώ λίγο παραπάνω με τους Rainbow και σας ευχαριστώ για αυτό!)
4. Queen - Jazz (ποτέ δε χώνεψα τα τρία πρώτα άλμπουμ τους, γενικά πιστεύω ότι συνθετικά οι Queen ωρίμασαν μετά το '76, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας έφτιαξαν τα άλμπουμ μεγαθήρια, τούτο είναι το πρώτο εξ αυτών, συγγνώμη News of the world)
3. Judas Priest - Stained class (μεταλλικό κομψοτέχνημα, από την αρχή ως το τέλος, και στο εκπληκτικό εξώφυλλο ακόμα, SAINTS IN HEEEEEEEEEEL!)
2. Kate Bush - The kick inside (λίγο κλασική, λίγο new wave, λίγο Elton John, λίγο ροκ, μια υπέροχη μείξη, τελείως σαν τη μύγα μες στο γάλα τότε, η Kate υπήρξε σπουδαίο αναγεννητικό στοιχείο της βρετανικής σκηνής, αλλά και ένα υπέροχο pin up girl, σου έδινε δηλαδή υλικό για να σκεφτείς αλλά και να τον παίξεις - τον δίσκο εννοώ. Από τα καλύτερα ντεμπούτα έβερ, επηρέασε πολλές, ναι, κι εσένα Tori, και όχι, εγώ την Kate Bush δεν την έμαθα από το ΚΩΛΟ - νέτφλιξ, οκ;)

  1. Rush - Hemispheres (άλλοι γράφουν για τη γκομενίτσα που τους έφτυσε, οι RUSH έγραφαν για τη μάχη μεταξύ των ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Η ολοκλήρωση της γέννησης του progressive metal. Περιέχει το καλύτερο rock instrumental όλων των εποχών, Alex τι υπέροχο το σόλο σου εκεί μέσα…)

ΕΚΤΟΣ ΡΟΚ:
Jean-Luc Ponty - Cosmic Messenger
Jean Michel Jarre - Equinoxe
JOHN CARPENTER - HALLOWEEN OST (εδώ άρχισαν όλα ρε ΜΝΙΑ)

6 Likes

Έγινε edit διότι κάτι θα ξέχναγα και ξέχασα τους Priest παρακαλώ!

Πάμε λοιπόν.

1978, ή αλλιώς, η επίθεση του κατσαπανκ:

1. Crass - “The Feeding Of The 5.000”
image

Γαμώτο, γράφω αυτές τις λέξεις και έχω ήδη βουρκώσει. Δεν θα ξεχάσω ποτέ, πως προς το τέλος της εφηβείας μου, άκουσα το “Do They Owe Us A Living” σε ένα χώρο απολύτως εναρμονισμένο με το πολιτικό πνεύμα του anarcho-punk, και να ρωτάω τι είναι αυτό το κτήνος. Δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που διάβασα τους στίχους, και ένιωσα πως μέχρι τότε δεν ήξερα τι πάει να πει στιχουργία. Δεν θα ξεχάσω το πως οι κιθάρες και τα τύμπανα είναι η πεμπτουσία του avant-garde punk, το πως το wall of sound και τα περίεργα εφέ με άφησαν μαλάκα, το πώς μετά έκατσα και ασχολήθηκα με το τι πέτυχε αυτό το σχήμα και πώς ΌΛΑ όσα έβλεπα γύρω μου ως κουλτούρα ήταν απόρροια της, διεθνούς, παγκόσμιας επιρροής του. Τα περισσότερα, τα έχω αναφέρει στην εισαγωγή του σχετικού αφιερώματος που είχαμε στήσει αν ενδιαφέρεται κανένα για μια πιο σοβαρή ανάλυση, αλλά εδώ μιλάει το βίωμα. Υπάρχουν μερικοί δίσκοι που αλλάζουν συνειδήσεις, όχι ζωές. Αυτό, είναι ένα τέτοιο άλμπουμ, Και δεν είναι καν το καλύτερό τους…

The living that is owed to me I’m never going to get,
They’ve buggered this old world up, up to their necks in dept.
They’d give you a lobotomy for something you ain’t done,
They’ll make you an epitomy of everything that’s wrong.
Do they owe us a living?

2. The Adverts - “Crossing The Red Sea With The Adverts”

Σκέψου τον καλύτερο oldschool πανκ ροκ δίσκο που άκουσες πρόσφατα, αυτόν που πρότεινες στην παρέα σου, που τον έβαλες στο αμάξι ή στο σπίτι να παίζειι πρόσφατα, το διαμαντάκι, ανεξαρτήτως χρονιάς, που ανακάλυψες και το θεωρείς flawless. Πάω στοίχημα πως είναι 3 φορές χειρότερο από αυτό που κατάφεραν εδώ οι Adverts. Ο ορισμός που λένε.

3. Magazine - “Real Life”

Υπάρχουν μερικές φορές που ακούς ένα άλμπουμ και εκεί κάπου στην πέμπτη διαδοχική απορία του τι στο διάολο παίζουν και πώς τα έμπλεξαν όλα, αποφασίζεις να δεις όχι όνομα, αλλά χρονολογία. Βλέπεις 1978, η γραμμική αντίληψη του κοινωνικού χρόνου διαλύεται, και εσύ συνειδητοποιείς πως, ρε, τι γίνεται εδώ; Το “Real Life” είναι ένας ανεπανάληπτος δίσκος.

4. X-Ray Spex - “Germ Free Adolescents”

Αρνούμαι να αποδεχθώ πως αυτή η μπάντα δεν είχε επίγνωση τι έκανε σε αυτό το δίσκο. Ηχητικά αλλά και στιχουργικά επιδραστικό, ένα πειραματικό, ευφάνταστο αριστούργημα, σημείο καμπής στον ήχο, πολλά περισσότερα από ένα ξεχασμένο διαμάντι. Στο μυαλό μου, οι X-Ray Spex ήταν ένα από τα ελάχιστα σχήματα που ήταν καθοριστικά και επιδραστικά στην κοινότητα και τη σκηνή τους ως υπάρξεις, αλλά εν τέλει, κατάφεραν να το αποτυπώσουν και να το υπερβούν αυτό και δισκογραφικά. Δίσκος for the ages.

5. Neil Young - “Comes A Time”

O μεγάλος επέστρεψε στο folk/country και στη φύση έπειτα από μια δεκαετία σχεδόν ολικά, και έγραψε τραγουδάρες. Oμότιτλο, “Lotta Love”, “Field Of Opportunity”, “Four Strong Winds”, και κάπως έτσι το δεύτερο άλμπουμ του που άκουσα μετά το “Harvest” με έκανε να τον λατρέψω πρώτιστα έτσι και μετά ηλεκτρικά…

Check also (sorry PiL, θα επανορθώσω του χρόνου - sorry Siouxsie αλλά δεν σε λάτρεψα ακόμα):

Summary

6. The Clash - “Give 'Em Enough Rope”: Το πρώτο Clash που άκουσα ολόκληρο, παραδόξως, και το προτιμώ περισσότερο και από το ντεμπούτο, και είναι κλασικός δίσκος και σταματήστε να το προσπερνάτε. Αυτά.

7. Buzzcocks - “Another Music In A Different Kitchen”

Εντάξει, τσίτα όλα, πανκροκ από τα '90ς αλλά πιο μπροστά, λιγότερο ποπ από το έτερο μπάχαλο που έβγαλαν εκείνη τη χρονιά (και είχε και τη μεγάλη χιτάρα τους), και μάλιστα με μια ειρωνία διάχυτη, αλλά και μια κριτική, περίεργη μεν, αλλά ιδιότυπη όπως της μπάντας. Καλά όλα αυτά όμως, αλλά, σε μια άποψη που ελέγχεται για την εγκυρότητά της από σουηδικά καμώματα στις αρχές των '70s, πριν τους Discharge, τους (καλούς) Motorhead, το UK82, κλπ, υπήρχε αυτό. Ε λοιπόν, αυτή η, μάλλον ιστορική πρωτιά, αρκεί για να είναι σε κάθε λίστα.

8. Slaughter & The Dogs - “Do It Dog Style”

Δεν τα πάω και τέλεια με το oi!, δεν θα έχει Sham 69 η λίστα, αλλά τι είναι το street punk? Αυτό εδώ είναι. Και θα είναι. Ακόμα βουίζει στα αυτιά μου η διασκευή του “Boston Babies” από τους G.B.H. αλλά αυτά τα λέμε το '82 ξανά…

9. Bruce Springsteen - “Darkness On The Edge Of The Town”

Ο καλύτερος από τους κλασικούς δίσκους του Αφεντικού που δεν έχει θαρρώ την αναγνώριση που του πρέπει, ή απλώς μιλάω με τα λάθος άτομα. Μην ξαναπούμε τι κατάφερε με εκείνο το σερί, να ανέβει στο πάνθεον, δηλαδή. Υπόκλιση.

10. Van Halen - “Van Halen”

Ε καλά, δεν θα το κρύψω κιόλας πως το θεωρώ εκπληκτικό. Οπότε, και εδώ καλά είναι.

best cover: Wire - “Chairs Missing” (εγώ φταίω που δεν σας βάζω πεντάδα ξανά, όχι εσείς. ΔΙΣΚΑΡΑ ΕΠΙΣΗΣ)

Of course they fucking do.

13 Likes

Πολύ σαματά κάνει ο topic starter αυτό το σαββατοκύριακο. Για πάμε…

Είχα ευκολότερο έργο αυτή τη φορά, είχα ξεκάθαρη δυάδα. Ζορίστηκα λίγο με τους JP, δύο άλμπουμ σε έναν χρόνο ρε άνθρωποι;

  1. Rush - Hemispheres
    With the Heart and Mind united in a single perfect Sphere.

  2. Rainbow - Long live rock n roll
    Ό,τι λέει ο τίτλος. Έχει κι ένα βαβυλωνιακό τραγούδι μέσα.

  3. Judas Priest - Stained class
    Τελειώνουν με τα 70s…

  4. Judas Priest - Killing machine
    …και καλωσήρθες heavy metal.

  5. Blondie - Parallel lines
    Τα τελευταία κάμποσα χρόνια έδωσα χώρο σε διαφορετικά είδη μουσικής. Ε, δεν μπορούσε να μείνει αυτό έξω.

Έμειναν όμως σημαντικά έπη, που πρόσθεσα λίγο “άτακτα” στη λίστα μου. Καλύτερα έτσι, γλίτωσα χρόνο:
AC/DC – Powerage
Molly Hatchet - Molly Hatchet
Rory Gallagher – Photo Finish
The Clash – Give ‘Em Enough Rope
Jethro Tull - Heavy Horses
Whitesnake - Trouble
Van Halen - Van Halen
Gary Moore - Back on the streets
Siouxsie and the Banshees - The Scream
Queen - Jazz

16 Likes

1978

=======================================================================

ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Summary

mikroutsikos brecht
TragoudiaTisLeuterias

Μπορεί να υπάρξει μπρεχτική μουσική;

Στην πραγματικότητα το ερώτημα είχε απαντηθεί πολύ πριν το 1978. Ήδη πριν τον πόλεμο, στις συνεργασίες του Ποιητή από τα Μαύρα Δάση με το Ιερό Τέρας της “λόγιας” (μόνο τέτοια δεν ήταν στην πραγματικότητα, αλλά τέλος πάντων) μουσικής του 20ού αιώνα, τον Κουρτ Βάιλ (στα μνημειώδη classical-meets-jazz-meets-cabaret έργα Άνοδος και Πτώση της πόλης Μαχαγκόνι και Όπερα της Πεντάρας), καθώς επίσης με άλλους δύο πολύ σημαντικούς συνθέτες, τον Χανς Άισλερ (στη Μάνα - κυρίως σ’ αυτό το έργο μάλιστα, κατά την άποψη του Μικρούτσικου) και τον Πάουλ Ντεσάου, είχαν βρει μουσική εφαρμογή κάποιες από τις βασικές αρχές του μπρεχτικού θεάτρου και ιδίως η περίφημη αποστασιοποίηση, όπως καθιερώθηκε να λέγεται στα ελληνικά. Παρεμπιπτόντως, αν και ο όρος αυτός είναι πιο κοντά στο νόημα της γερμανικής λέξης που χρησιμοποίησε ο Μπρεχτ σε σχέση με το alienating effect που κυριάρχησε στην αγγλική βιβλιογραφία, και πάλι απέχει από το να είναι 100% ακριβής. Ακόμα περισσότερο πλησιάζει το αρχικό γερμανικό νόημα ένας όρος που χρησιμοποίησε ο ίδιος ο Θάνος σε ένα κείμενό του, το παραξένισμα.

Στο διά ταύτα λοιπόν και αφήνοντας στην άκρη γλωσσολογικούς προβληματισμούς, βασικός στόχος του Μπρεχτ ήταν μέσα από το έργο του να κάνει τον θεατή να νιώθει παράξενα (και όχι να μη νιώθει τίποτα, όπως λανθασμένα έχει κατανοηθεί από ορισμένους), ούτως ώστε να μη βυθιστεί μέσα στην πλοκή του έργου, να μην ταυτιστεί με τους χαρακτήρες και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα όσα του παρουσιάζονται με κριτική ματιά.

Καλά όλα αυτά, με τον θεατή, άλλωστε μια ομάδα ηθοποιών πάνω στη σκηνή έχουν στη διάθεσή τους πλήθος εκφραστικών μέσων ώστε να δημιουργήσουν την απαιτούμενη αυτή αλλόκοτη ατμόσφαιρα, με τον ακροατή όμως τι γίνεται;

Μελετώντας τόσο τον Μπρεχτ όσο και τους προαναφερθέντες συνθέτες, ο Θάνος ερμήνευσε τη μουσική εφαρμογή της μπρεχτικής μεθόδου κατά βάση ως την τακτική τού να διακόπτεις τη μουσική ροή ενός κομματιού. Το πετυχαίνει αυτό με διάφορα εργαλεία, πότε με απότομες τονικές αλλαγές, πότε με απότομες αλλαγές στο μέτρο, πότε μεταπηδώντας (μαντέψτε: ναι, απότομα) από “τυπικά” τονικά σε ατονικά μέρη και τούμπαλιν. Έτσι, δεν έχει σημασία πόσο επικό / λυρικό / δραματικό / συγκινησιακό μπορεί να είναι κάποιο θέμα - στην επόμενη γωνία σε περιμένει κάποια μουσική φάρσα, έστω και λίγων φράσεων, που - για να το θέσουμε άκομψα - ΓΑΜΑΕΙ την όλη ατμόσφαιρα, υπενθυμίζοντάς σου ότι η “δουλειά” σου εδώ δεν είναι απλά να ψυχαγωγηθείς, αλλά να προβληματιστείς, να εξάγεις συμπεράσματα, να αναλάβεις δράση.

Το πετυχαίνει επίσης χάρη στην εντελώς “τραβηγμένη”, ενίοτε, ερμηνεία του Γιάννη Κούτρα, ο οποίος αν και δεν με τρελαίνει σαν τραγουδιστής, για να είμαι ειλικρινής, ήταν όντως ιδανικός γι’ αυτό που ήθελε εδώ ο Θάνος, με αυτόν τον υπαινικτικό σαρκασμό της χροιάς του και αυτήν την ικανότητά του να κάνει τους στίχους, όταν έπρεπε, να ακούγονται διφορούμενοι, ιδίως στην Μπαλάντα των Μικροαστών. Επίσης, η ερμηνεία του στο πασίγνωστο Άννα μην κλαις ίσως αποτελεί την εξήγηση του γιατί εδώ ο Θάνος δεν φώναξε ξανά την Μαρία Δημητριάδη, όπως σε όλους τους προηγούμενους δίσκους του: Όπως δείχνει η απόδοσή της στο ίδιο κομμάτι, στον άλλο δίσκο με την υπογραφή του μέσα στη χρονιά, όσο κι αν προσπαθήσει με την ερμηνεία της να το αποτρέψει, θα ταυτιστείς μαζί της και με όσα λέει. Ίσως τελικά η “αποστασιοποίηση” να ήταν το μοναδικό πράγμα που δεν μπορούσε να πετύχει με το λαρύγγι της…

Αποκορύφωμα του όλου αυτού εγχειρήματος αποτελούν το Τρόμος και Αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ και το Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμου, μουσικές που δεν “απολαμβάνονται” ακριβώς - ή, μάλλον, απολαμβάνονται σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο.

Στρατηγέ το τανκς σου
Είναι δυνατό μηχάνημα
Θερίζει δάση ολόκληρα
Κι εκατοντάδες άνδρες αφανίζει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται οδηγό

Στρατηγέ το βομβαρδιστικό
Είναι πολυδύναμο
Πετάει πιο γρήγορα απ’ τον άνεμο
Κι απ’ τον ελέφαντα σηκώνει βάρος πιο πολύ
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται πιλότο

Στρατηγέ ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ
Ξέρει να πετάει
Ξέρει και να σκοτώνει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
ξέρει να σκέφτεται

Και επειδή η αναμέτρηση με τον φτωχό Β.Β. μάλλον πρέπει να τον εξουθένωσε λίγο, στον άλλο δίσκο μέσα στη χρονιά, τα Τραγούδια της Λευτεριάς, ο Θάνος είπε να το πάρει λίγο (όχι πολύ!) πιο χαλαρά: Να μελοποιήσει κάπως πιο οικείους ποιητές (Ρίτσο, Αναγνωστάκη, Λάδη), να αποφύγει τις μουσικές υπερβολές και να εμπιστευτεί ξανά τη Μούσα του. Ορόσημο εδώ η πρώτη συνεργασία με τον Άλκη Αλκαίο, η οποία έμελλε να αποφέρει ιστορικά αποτελέσματα (θα πούμε περισσότερα το καλοκαίρι, αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί) αλλά ήδη από το 1978 καρποφόρησε με το Φλεβάρης 1848. 130 χρόνια μετά, γινόταν η αναγκαία επικαιροποίηση ώστε να καταδειχθεί ότι εκείνο το φάντασμα δεν πλανιόταν μόνο πάνω από την Ευρώπη αλλά πάνω από όλο τον κόσμο, Μανουέλ Ντουάρντε απ’ το Πράσινο Ακρωτήρι, Ελμπέρτο Κόμπος Παναμέζε αδελφέ μου και Ναΐμ Ασχάμπ από τις όχθες του Ιορδάνη.

=======================================================================

ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΑΝΘΕΟΝ, ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ, ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΕΥΦΗΜΟ ΜΝΕΙΑ

Summary

jethro tull heavy horses

Summary

Ο Ίαν παραμένει στην κοσμάρα του και σε πείσμα των μουσικών τάσεων της εποχής δίνει ένα δίσκο που θεωρείται ο ενδιάμεσος της “φολκ τριάδας” του, με άλλα λόγια κάτι σαν το σίκουελ του Songs from the Wood. Καλά όλα αυτά και ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω, μόνο που το Heavy Horses προσωπικά μου αφήνει μια πολύ διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τη σχεδόν μυστικιστική αύρα του προκατόχου του, μάλλον αγροτοκτηνοτροφικό ροκ θα το χαρακτήριζα. Εντάξει, δεν τον φαντάζομαι και να βγάζει το τρακτέρ στην Εθνική έτσι, περισσότερο για τσιφλικά τον κάνω :stuck_out_tongue: Όχι ότι έχει κάποια σημασία, οι κομματάρες είναι πάντα εδώ, π.χ. το ομώνυμο, το No Lullaby, το Moths και λίγο πολύ όλα εδώ που τα λέμε.

queen jazz

Summary

Λίγο πριν αρχίσουν τα (αμιγώς…) ποπ ξεφτιλίκια, οι Queen παραδίδουν τον τελευταίο πραγματικά καλό τους δίσκο για χρόνια, από τον οποίο κλασικά δεν λείπει η υπερχιτάρα με το Don’t Stop Me Now, αλλά η Αλήθεια βρίσκεται ως συνήθως στα “κρυμμένα διαμάντια” (απ’ αυτά που έκαναν τον κόσμο να τους αγαπήσει πραγματικά), γκέγκε; Βλέπε Mustapha με τον Φρέντι ως ροκ μουεζίνη (“πολιτισμική οικειοποίηση” έλεγαν τότε τα ξεφτέρια του Rolling Stone… :roll_eyes:), Bicycle Race και επαναφορά μνημών από την επίθεση της Ελαφράς Ταξιαρχίας για όσους το πιάσουν, Dead on Time με speed metal ξεσάλωμα, More of that Jazz, άλλον έναν κλασικό στιβαρό Taylor-ικό δυναμίτη, διάολε μέχρι και το κομμάτι του Deacon (In Only Seven Days) δεν είναι ξενέρωτο σαν τις παπαριές που έγραφε συνήθως!

ram jam

Summary

Βασικά προσυπογράφω όσα έγραψε ο @hopeto, ο οποίος ήταν και ο λόγος που γνώρισα αυτόν τον δίσκο. Μου ορκιζόταν ότι σε αξία και ουσία δεν έχει καμία σχέση με το γνωστό εκνευριστικό χιτ, οπότε μετά από πολλούς δισταγμούς έκανα το βήμα και ναι! Είχε δίκιο!

Επίσης, το εξώφυλλο της χρονιάς, μια ξεκαρδιστική συνέχεια στο καλαμπούρι του Ντίλαν Τόμας σε βάρος (ή προς τιμήν, όπως το πάρει κανείς) του Τζέιμς Τζόις.

Αν και ενίοτε είναι αυτό:

Summary

AC-DC-_–-If-You-Want-Blood-Youve-Got-It

ufo obsession

Summary

Το 1978 ήταν η τελευταία (μέχρι νεωτέρας) χρονιά της συνεργασίας/συνύπαρξης που μας έδωσε μερικούς από τους κορυφαίους σκληρούς δίσκους στην Ιστορία. Ο αγγλουροπυρήνας της μπάντας πρέπει να το είχε συνειδητοποιήσει από καιρό ότι τα καμώματα του Μιχαλιού - που αρεσκόταν να σηκώνεται και να φεύγει στη μέση συναυλιών, αφήνοντάς τους σύξυλους - ήταν το πρελούδιο του αναπόφευκτου τέλους, επειδή όμως το μυστήριο αυτό ον άνθρωπος τείνει να δυσκολεύεται να αποδεχτεί τη μοίρα του, κατέφυγαν σε μέτρα απελπισίας, όπως π.χ. αυτό το εξώφυλλο, που φωνάζει “μη φύγεις, θα κόψω τις φλέβες μου”. Φευ… Το Μιχαλιό δεν συγκινήθηκε, πήρε των ομματιών και απέμειναν οι υπόλοιποι να πασχίζουν να αναδημιουργήσουν τη Μαγεία των 70ς. Καλή τύχη μ’ αυτό παίδες… (βέβαια ο hopeto ορκίζεται ότι το No Place to Run αξίζει, αλλά δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να το επαληθεύσω). Τέλος πάντων, ας σκουπιστούν τα δάκρυα και ας γραφτεί ο επίλογος: Το Obsession τα έχει τα ζητήματά του (τι επιθανάτιος ρόγχος θα ήτανε), καθότι σε σημεία είναι μάλλον υπερβολικά γυαλισμένο και συνολικά δεν φτάνει επουδενί τα ύψη ενός Phenomenon ή ενός Lights Out π.χ., αλλά γαμώ την τρέλα μου για άλλη μια φορά δεν μπορώ να αντισταθώ στον συνδυασμό του παιξίματος του Μιχαλιού και της φωνής του Mogg ΜΕ.ΤΙ.ΠΟ.ΤΑ. Μάλλον δικό μου θέμα θα 'ναι.

van halen i

Summary

Εντάξει. Η φάση είναι τι να πεις γι’ αυτόν τον δίσκο που δεν έχει ειπωθεί ήδη - και εκατοντάδες φορές. Για να μη λέμε τα ίδια και τα ίδια, λοιπόν, μία παρατήρηση (πέρα από τη βιρτουοζιτέ του μακαρίτη, την πουτανιά του ξανθού και την εν γένει τρελή έφεση στη σύνθεση αηδιαστικά εύληπτων υπερχίτς, αυτό που με εντυπωσιάζει στους Van Halen - σ’ αυτήν την πρώτη περίοδό τους εν πάση περιπτώσει - είναι αυτή η αίσθηση πως ό,τι και να έπαιζαν ήταν σαν να το δοκίμαζαν πρώτοι εκείνοι στη μουσική Ιστορία. Ίσως τελικά εκεί να βρίσκεται πραγματικά η γοητεία τους - σ’ αυτή τη φρεσκάδα που έβγαζαν) και μία έκφραση προσωπικής αδυναμίας: Little Dreamer. Παίζει ο μόνος λόγος που δεν συζητιέται όσο τα γνωστά (Eruption, Ain’t Talking…, Running with the Devil κ.λπ.) να είναι αυτό το - ασυνήθιστο για Van Halen - μελαγχολικό του ύφος. Εμάς όμως αυτά μας αρέσουν!

=======================================================================

…and now for the Top 5


NUMBER FIVE

Summary

5. priest killing machine

– Τι τρέχει ρε; Αγχωμένο σε βλέπω.
– Ε, να… Διάβασα το δελτίο Τύπου, από τη δισκογραφική.
– Και;
– Είναι αλήθεια; Απλοποιείτε τις δομές και ρίχνετε τις διάρκειες;
– Ναι. Και λοιπόν;
– Όοοοχι ρε σεις, όχι! Δεν θέλω να το γυρίσετε κι εσείς στο εμπορικό!
:sweat_smile: Βρε συ… Βρεεε συυυυυ… Όντως ανησυχείς ότι υπάρχει περίπτωση να βάλουμε νερό στο κρασί μας; Τον τίτλο δεν τον πρόσεξες;
– Είναι κυριολεκτικός;
– Εσύ τι λες;
– Σκοτώνετε ακόμα δηλαδή;
Πάτα play και έλα να μου πεις ότι δεν.

NUMBER FOUR

Summary

4. acdc powerage

– Τι λέει ο κόσμος λοιπόν;
– Τα καλύτερα λέει ρε, αστειεύεσαι;
– Όλα πες τα μου ρε, μη σου γαμήσω.
– Εντάξει, εντάξει… Λένε ότι OK γαμάτε και δέρνετε, καμία συζήτηση επ’ αυτού, απλά υπάρχει μια αίσθηση ότι εεεεε… σαν να μην έχετε χτυπήσει ακόμα κορυφή, σαν να έπονται ακόμα τα καλύτερα για σας.
– Τον κακό τους τον καιρό πες τους! Τη χτυπήσαμε ήδη την κορυφή! Να την, εδώ είναι μαδαφάκερς!

NUMBER THREE

Summary

3. rush hemispheres

«Και γιατί δηλαδή παίζουν μπουνιές μεταξύ τους, για να ‘χουμε καλό ρώτημα; Πώς; Το ένα είναι ωδή στον ουμανισμό και το άλλο κυνισμός στα όρια της σκατοψυχιάς; Χμμμ… Έτσι όπως το θέτεις… Ρε συ δεν ξέρω, με τον Νιλ μίλα, εγώ δεν μπορώ να τον ψυχολογήσω πια, είναι εντελώς ό,τι να ‘ναι μ’ αυτές τις ιδεολογικές του μεταπτώσεις. Αλλά δε σ’ αρέσει καθόλου πια; Τι; Κομματάρα αλλά έτερον εκάτερον; Ε τότε τι μου σπας τον πούτσο μωρέ. Πωωωωω».

NUMBER TWO

Summary

rainbow long live

Summary

llrnr

Summary

NUMBER ONE

Summary

1. priest stained class

«Ρε, τη βλέπεις αυτή την απαστράπτουσα στήλη που διακορεύει πνευματικώς τούτον δω τον μυστήριο; Ξέρεις τι είναι; Το Φως που σκίζει τα Σκοτάδια είναι. Πώς πάει αυτό που λένε, ότι η πιο μαύρη νύχτα είναι ακριβώς πριν το γλυκοχάραμα; Κάπως έτσι. Η Αλήθεια βρίσκεται Πέρα απ’ του Θανάτου τα Μέρη. Βεντσερέμος κουφάλες».

17 Likes

Btw, ζητώ συγγνώμη από όσους τους κουράζουν τα πολλά σπόιλερ, απλά η @Sh_Wo_f με παρακάλεσε να βάζω όσο γίνεται περισσότερα γιατί πολύ τα γουστάρει λέει

5 Likes