Εχοντας την τυχη να δω τους Dream Theater ολες τις φορες που εχουν επισκεφτει την Ελλαδα (1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2011) αλλα και μια φορα στη Νεα Υορκη πριν 3 χρονια, λιγα πραγματα εχουν μεινει που θα ηθελα να δω απο αυτην τη μπαντα live… ενα εκ των οποιων ειδα πριν μια βδομαδα, αλλα οχι απο τους Dream Theater.
Πριν καμια 15αρια χρονια, ο Mike Portnoy ειχε ενα οραμα για ενα αφιερωμα στις περιπετειες του με τον αλκοολισμο, και το πως μπορεσε να ξεφυγει απο αυτες, το οποιο ειχε ηδη ξεκινησει θεματικα απο το Awake το 1994. Το 12 Step Suite ξεκινησε με το καταπληκτικο Glass Prison απο το Six Degrees of Inner Turbulence του 2002, και ολοκληρωθηκε με το The Shattered Fortress απο το τελευταιο αλμπουμ των Dream Theater στο οποιο συμμετειχε ο Mike Portnoy, το απροσδοκητα καλο Black Clouds & Silver Linings του 2009. Ο στοχος ηταν παντοτε να παιχτει ζωντανα ολοκληρο το concept, συνολικης διαρκειας περιπου μιας ωρας, αλλα η φυγη του Portnoy απο τη μπαντα το 2010 σημαινε πως κατι τετοιο μαλλον δε θα συνεβαινε ποτε, τουλαχιστον οχι με τους Dream Theater.
Ευτυχως ο Mike ειναι ανησυχο πνευμα, και εκτος των περιπου 25 projects στα οποια εχει συμμετασχει τα τελευταια 7 χρονια, οργανωσε μια μινι περιοδεια για την εκτελεση του συγκεκριμενου επους, με αφορμη τα 50α γενεθλια του στα οποια επιχειρησε για πρωτη φορα κατι τετοιο νωριτερα φετος.
Μαζεψε τους HAKEN (εκπληκτικη μπαντα), πηρε και τον Eric Gillette απο τη μπαντα του Neal Morse, και αυτο που οργανωσαν ειναι απλα φοβερο. Ολοκληρη η συναυλια ειχε μια δοση concept, με την εισαγωγη του Scenes From A Memory (Regression) να ακουγεται απο τα ηχεια, και 2 λεπτα μετα τη μπαντα να ξεκιναει απο τις πολυ γνωριμες και αγαπημενες νοτες του Overture 1928, συνεχιζοντας με το ιστορικο πλεον Strange Deja-Vu, και ολοκληρωνοντας το πρωτο κομματι της συναυλιας με το παντοτε πολυαγαπημενο και σκοτεινο The Mirror (μαζι με το σολο στο τελος του Lie). Οι πρωτες εντυπωσεις ειναι πως ο Mike Portnoy παραμενει στα 50 του ενας απο τους πιο εντυπωσιακους ντραμερ των εποχων μας, με το δικο του χαρακτηριστικο στυλ, τον ηχο του, και μια τεραστια προσωπικοτητα. Ενας πραγματικος Μουσικος. Επισης, οι HAKEN το καταδιασκεδαζουν, παιζοντας ολοι αψογα και με παθος ολα τα τραγουδια, τα οποια μαλλον αποτελουν και πολυαγαπημενα τους τραγουδια, αφου οταν βγηκε το Scenes From A Memory και το Awake ολοι αυτοι ηταν 12-16χρονα πιτσιρικια που θα ειχαν βαψει κατασπρους ολους τους τοιχους του δωματιου τους με αφισες της Cameron Diaz, φωτογραφησεις της Pamela Anderson στο Playboy και βιντεο των Dream Theater να παιζουν live τραγουδια τους απο τις χρυσες εποχες των 90ς (και ολοι μας δηλαδη). Τελος, τι να πει κανεις για τον Eric Gillette… ο ανθρωπος ειναι 33 χρονων και απλα επαιξε ΟΛΑ τα σολο του Petrucci χωρις να χασει την παραμικρη νοτα, αλλα πιο σημαντικο απο αυτο ηταν το οτι εβαζε και ολο το συναισθημα στα σολος.
Μετα το τελος του The Mirror, ο Mike πηρε το μικροφωνο και εδωσε ενα μικρο λογυδριο, το οποιο προσωπικα μου φανηκε 100% ειλικρινες και συναισθηματικο, και κατα τη διαρκεια του οποιου συνειδητοποιησα ποσο καλα εκανε που εφυγε απο τους Dream Theater, κι ας ηταν το εργο ζωης του και η μπαντα που αυτος ξεκινησε (μαζι με αλλους 2).
Aκολουθησε το κυριως μενου, με την αψεγαδιαστη εκτελεση των παρακατω τραγουδιων:
- The Glass Prison (from Six Degrees Of Inner Turbulence)
- This Dying Soul (from Train Of Thought)
- The Root Of All Evil (from Octavarium)
- Repentance (from Systematic Chaos)
- The Shattered Fortress (from Black Clouds & Silver Linings)
Τα φωνητικα τα ειχε αναλαβει ο τραγουδιστης των HAKEN στα περισσοτερα τραγουδια, με τον Eric Gillette να αναλαμβανει επισης καποια σημεια σε καποια τραγουδια, ενω ο Mike Portnoy τραγουδησε ολο το Repentance, αλλα φυσικα και παμπολλα backing vocals σε ολα τα τραγουδια.
Στο τριτο και τελευταιο κομματι της συναυλιας ειχαμε τη συνεχιση του Scenes From A Memory, με τις εκτελεσεις των Home, The Dance Of Eternity και τελος του συγκινητικου και μοναδικου Finally Free, στο οποιο ο Mike τα εδωσε ολα προς το τελος.
Νιωθω τυχερος που ειδα αυτο το event, αφου για μενα οι Dream Theater ειναι δυστυχως πλεον μια πεθαμενη μπαντα, η οποια αναλωνεται σε μουσικη για 15χρονα, με τους πιο χαζους και απλοικους στιχους που θα μπορουσε ποτε να εχει μια μπαντα τετοιου βεληνεκους. Θεωρω πως η αρχη του τελους δημιουργικα εγινε με την προσληψη του Jordan Rudess, ο οποιος οσο καλος και να ειναι τεχνικα, δε θα πιασει ποτε το συναισθημα του Derek Sherinian με τη μπαντα, ποσο μαλλον του τρισμεγιστου Kevin Moore. Εδω ακουμε και 2 λεπτα γεματα ατακες απο Derek και Mike, στην πρωτη τους συνεργασια μετα την απολυση του Derek απο τους Dream Theater. Πολλες αληθειες μεσα σε 2 λεπτα.
Οσο και να ηταν συγκινητικη μια επανενωση των Dream Theater με τον Mike Portnoy και πιθανοτατα θα ερχοταν και με την κυκλοφορια πολυ καλυτερου υλικου απο αυτο που εχουν βγαλει στα τελευταια τους 2 αλμπουμς, μαλλον θα προτιμουσα να μη γινει ποτε κατι τετοιο, αφου δεν αξιζει στους Dream Theater αυτος ο ντραμερ και μουσικος
ΥΓ. Απλα εντυπωσιακος ο Eric Gillette, θα το πω μια ακομα φορα. Στην αρχη της συναυλιας πραγματικα απορουσα γιατι εχουν 3 κιθαρες στη σκηνη (πληρως αχρειαστες), αλλα μαλλον ο λογος ειναι πως κανενας απο τους HAKEN δε θα μπορουσε να παιξει τα σολο οπως τα παιζει ο Eric.