Xωρίς πολλά-πολλά, η πιο CULT ελληνική μπάντα έβερ. Για μας που ζήσαμε το black metal στα 90ς, οι Necromantia δεν είναι απλά μια μπάντα, αλλά κάτι πολύ παραπάνω. Πραγματικά δεν έχω ιδέα τι είδους αντιμετώπιση λαμβάνουν από τους νεότερους ΒΜ ακροατές, μιας και με τα σημερινά δεδομένα δεν “στέκουν”, αλλά έτσι κι αλλιώς ο Γιοβανίτης αποθεώνει οπότε κλάιν, εδώ έχουν αποκτήσει κοινό οι VON και Blasphemy στα 00ς, οι Necromantia θα μέναν απ’έξω?
Η ιστορία ξεκινά πίσω στα 1989, όταν από τις στάχτες των αρκουδέηδων thrashers Necromancy (με δυο ισχυρά ντέμος στο ενεργητικό τους) ο Morbid (ή Μagus Wampyr Daoloth ή σκέτο Magus, κατά κόσμον Γιώργος Ζαχαρόπουλος) σχηματίζει μαζί με τον Baron Blood τους Necromantia.
H μουσική τους προσέγγιση περίεργη, μιας και απορρίπτοντας τα κλασσικά metal όργανα, εστιάζουν τη σύνθεση των κομματιών βασισμένοι στα διπλά 8-χορδα μπάσα, με περιστασιακές κιθάρες (solos), ενώ δεν νομίζω ποτέ η μπάντα να απέκτησε μόνιμο ντράμερ. Μετά από 4 κασέτες και ένα θρυλικό split-LP με τους συνοδοιπόρους γιαννιώτες Varathron, και αφού έχει ήδη συγκλονίσει το κοχλάζον black metal underground, η μπάντα υπογράφει συμβόλαιο με την εταιρεία-μέκκα του ιδιώματος, την γαλλική Osmose productions (που είχε υπογράψει και τους Rotting Christ).
Πρώτος καρπός αυτής της συνεργασίας, το “Crossing the Fiery Path” του 1993. Ένας σπουδαίος black metal δίσκος, που αδικείται από την κακιστη ελληνική παραγωγή του, αλλά αυτό είναι που τον κάνει και ακόμα πιο cult. Mουσικά, η μπάντα έχει σχηματίσει την δική της ταυτότητα, κάτι που φαινόταν από τα demos ακόμη. Δεν υπήρξε ποτέ, ούτε θα υπάρξει άλλη black metal μπάντα που να παίζει σαν Necromantia. Κομματάρες σαν το “The Warlock” μιλάνε μόνες τους.
Ακολουθούν δυο μικρές κυκλοφορίες σε ελληνικές εταιρείες όπου ξεχωρίζει η επανακυκλοφορία του σπλιτ με περισσότερα κομμάτια.
H κορυφαία δουλειά τους ήρθε το 1995 με τίτλο “Scarlet Evil Witching Black”. Ένας από τους καλύτερους ΒΜ δίσκους έβερ, με -επιτέλους- σοβαρό ήχο, τους έδωσε καθολική αναγνώριση στο ΒΜ κύκλωμα.
To 1997 επιστρέφουν με το πολύ ισχυρό ΕΡ “Ancient Pride” που περιέχει και μια πολύ καλή διασκευή στο “Each Dawn I Die” των Manowar.
Eν συνεχεία σιωπή για 3 χρόνια (και αφού είχαν φύγει από την Osmose) κι επιστροφή to 2000 με το “Malice”, στη “δικιά τους” Black Lotus Records.
Κάπου εκεί χάνω τα ίχνη τους, ξέρω ότι συνέχισαν κανονικά με πολλές κυκλοφορίες, αλλά εγώ δεν τις έχω παρακολουθήσει, ας πει κάποιος τι παίζει.
Ο Magus ήταν ένας από τους πιο δραστήριους έλληνες μουσικούς για το 90ς. Ούτε ο ίδιος δεν θυμάται σε πόσα projects είχε ανακατευτεί. Πάμε:
Έπαιζε τα πλήκτρα στους Rotting Christ μέχρι το 1995, ιδρυτικό μέλος και των death/blacksters Thou Art Lord, synth-folk με τους N.A.O.S., το υπεράνω_πάσας_περιγραφής industrial/techno project Diabolos Rising (μετέπειτα Raism) με τον Mikka των Impaled Nazarene, Gothic με τους Wampye Shadow Wolf (παρέα με τον Γιώργο Φλωράκη του Metal Hammer αν θυμάμαι καλά), fanzine-ας από τα early 90s, ιδρυτικό στέλεχος του περιοδικού Metal Invader (όπου είχε στήλες για βιβλία φανταστικής Λογοτεχνίας και …hardcore δίσκους), ιδρυτής και της (σαβουρομάνας -μεταξύ μας αυτό) Black Lotus Records, αργότερα διετέλεσε και συντάκτης στο ελληνικό Metal Hammer, ουφ!!! κι άλλα πολλά.
Επίλογος:
Μπορεί κάποιοι να μειδιάζουν σήμερα ακούγοντας το όνομα. Για όσους όμως ήταν εδώ στα 90ς και η διαδρομή σάββατο πρωί Metal Era - Rock City - Go Underground και μετά Grotta για καφεδάκι σημαίνει ΚΑΤΙ, τότε οι Necromantia έχουν μια θέση στην καρδιά τους. Βρείτε τεύχη του Metal Hammer εποχής 94-97. Θα βρείτε τα διαφημιστικά της Osmose να κλάνουν τους κάθε Immortal/Marduk/Vital Remains για να προωθήσουν τους Necromantia. Kοιτάξτε τις φωτογραφίες των τότε ελληνικών ΒΜ μικρών συγκροτημάτων, θα βρείτε αρκετά παιδιά που πόζαραν περήφανα με το Necromantia t-shirt τους. Όπως και ο Samoth των Emperor στα παρασκήνια της εμφάνισής τους στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του '97. Ο σεβασμός προς την μπάντα αυτή υπήρξε καθολικός και σε διεθνές επίπεδο.
Αυτά.
Νομιστεράκια, Πλάντερερς, Παναγιώτηδες και λοιποί τοποθετηθείτε.