Το rocking έχει αυτό τον καιρό ένα πολύ ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου δημοψήφισμα, με θέμα του “Γιατί μαζεύουν λίγο κόσμο τα μικρά live” . Οι τέσσερεις επιλογές είναι:
Τα μικρά live μαζεύουν λίγο κόσμο επειδή
A - Οι Έλληνες δεν έχουν rock παιδεία
Β - Προωθούνται ελάχιστα από τους διοργανωτές
Γ - Δεν έρχονται ‘‘φρέσκα’’ ονόματα
Δ - Είναι περισσότερο ακριβά απ’ όσο θα έπρεπε
Είναι ένα θέμα που προσφέρεται για συζήτηση πιστεύω… Και οι τέσσερεις διαστάσεις του poll είναι βάσιμες, προσωπικά θεώρησα πιο σημαντική την πρώτη, που ως βάση της έχει τη rock παιδεία… Γιατί εδώ που τα λέμε, με εξαίρεση τα συγκροτήματα-μεγαθήρια, δε νομίζω πως οι περισσότεροι κάνουν τον κόπο να πάνε λίγο παραπέρα… Και μου έκανε εντύπωση, γιατί είδα πως μέχρι τώρα είναι και η επιλογή που προηγείται στα αποτελέσματα! Περίμενα οτι ο κόσμος θα έδινε έμφαση στο 2ο ή στο 4ο…
Η τιμή είναι σίγουρα ένας παράγοντας, αν και για τα τεράστια συγκροτήματα κατά έναν περίεργο τρόπο δεν φαίνεται να ισχύει αυτό, όπου ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου, θα μαζέψουν κόσμο. Π,χ οι Metallica ή οι Maiden όπως το κόβω αυτό το καλοκαίρι, παρά τα 70άρια.
Όσο αφορά την προώθηση απο τους διοργανωτές, έχει κάποια βάση, αλλά δε το θεωρώ καθοριστικό. Υπήρξαν και συγκροτήματα που προωθήθηκαν και είχαν πάλι λίγο κόσμο.
Τέλος πάντων, για να μη πολυλογώ άλλο, πείτε και σεις τη γνώμη σας.
Bασικά οι επιλογές του πολλ μου είχαν κάνει και μένα εντύπωση, όταν είδα ότι λείπει η επιλογή:
Ε. Τα μικρά live μαζεύουν λίγο κόσμο γιατί είναι μικρά.
Δηλαδή είναι κάτι φυσιολογικό πιστεύω.
Κατ’ αρχάς πρέπει να ξεκαθαριστει τι σημαίνει “λίγος κόσμος”. Λίγος κόσμος ως προς τι? Ως προς το κοινό των Maiden ας πούμε? Η για να μην το μαμήσω τελείως, ως προς τον μέσο όρο του κοινού που μαζεύεται σε μία συναυλία ενός μεσαίας κλάσης σε δημότικοτητα γκρουπ? Είναι προφανές ότι τέτοιες συγκρίσεις δεν έχουν νόημα. Αν ο όρος “λίγος κόσμος” μετράται σε σχέση με το πλήθος των οπαδών του γκρούπ, τότε ναι, η συζήτηση έχει βάση.
Σωστός ο παναγιώτης… Αν μάζευαν πολύ κόσμο δε θα ήταν μικρά! :lol: :lol:
Τώρα αν η ερώτηση ήταν γιατί δεν υπάρχουν πολλά μεγάλα live είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας και ακουσμάτων αλλά και επειδή οι άνθρωποι που ακούν αυτήν τη μουσική στην Ελλάδα είναι λίγοι αναλογικά.
Στη Σουηδία ροκ και μέταλ ακούει και ο πενηντάχρονος.
αυτό που θέλει να πει ο/η thread starter είναι, νομίζω, πως ουσιαστικά τα μικρά λάιβ δε μαζεύουν ΚΑΝ τον κόσμο που τους αναλογεί, παρόλο που υπάρχει κάποιος κόσμος που τους ακούει. οπότε το ερώτημα είναι γιατί αυτό το κοινό που τους αντιστοιχεί δεν πάει στις συναυλίες τους. διάφοροι παράγοντες το καθορίζουν αυτό, με τη “ροκ/ποπ/μεταλ κλπ παιδεία” και τις τιμές να έχουν τον κυριότερο ρόλο ιμο. αυτά όσον αφορά τους “οπαδούς”.
από 'κει και πέρα είναι γενικότερα θέμα νοοτροπίας όσον αφορά το κεφάλαιο “συναυλία”. εννοώ, δηλαδή, πως στην ελλάδα (για το εξωτερικό δε γνωρίζω, αλλά νομίζω είναι καλύτερα τα πράγματα εκεί) δεν ισχύει τόσο το… “βγαίνω σάββατο απόγευμα/βραδυ για διασκέδαση και πάω σε κάποιο μικρό λάηβ, έστω κι αν δε γνωρίζω ή δεν είμαι οπαδός των συγκροτημάτων”. δλδ, αν δεν είσαι “οπαδός”, αυτού του τύπου η διασκέδαση είναι σαν να μην υπάρχει, δεν υφίσταται ως επιλογή. ΑΛΛΑ, μπαίνει στο παιχνίδι, όταν πρόκειται για γνωστά ονόματα όπου βλέπεις άσχετο με τη φάση κόσμο που έσκασε μύτη απλά για να περάσει καλά. δεν ξέρω αν τα είπα μπερδεμένα, ορκίζομαι ότι στο μυαλό μου είναι πλήρως ξεκάθαρη η σκέψη αυτή
Ωραία και εγώ κάτι τέτοιο είχα κατά νου, απλά το point μου ήταν ότι ότι δεν πρέπει να μας φαίνεται περίεργο το φαινόμενο αυτό. Όσο για αυτό που λεί ο somnambulist
“βγαίνω σάββατο απόγευμα/βραδυ για διασκέδαση και πάω σε κάποιο μικρό λάηβ, έστω κι αν δε γνωρίζω ή δεν είμαι οπαδός των συγκροτημάτων”
συμφωνώ σε αυτά που ( νομίζω πως ) είπε. όσες φορές το έχω κάνει έχω βρεθεί σε φεστιβάλ όπως το indie fest στου άρεως πχ klp τα οποία κατά βάση
είναι τζάμπα entrance.
Ξέρω εκ των προτέρων ότι θα παίζει αρκετός κόσμος και θα έχει χαβαλέ.
Παίζουν εγχώρια γκρούπς που όπως και να το κάνουμε είναι καλό αυτό.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να το ριψοκινδυνέψει κάποιος και να πάει σε μια συναυλία που δεν ξέρει καν το γκρουπ και να πληρώσει εισιτήριο, και να είναι άλλοι τρεις, ο κούκος και αυτός ( 5 δλδ συνολικά ). Αν ηταν έτσι εγώ θα προτιμούσα να πάω πχ στην αρχιτεκτονική ή στο όνομα του ρόδου ( ή πιο παλιά στο X BUG στο θησείο, το θυμάστε?? ) για να ακούσω λίγο από όλα και να γουστάρω! Για αυτό στις μεγάλες συναυλίες βλέπουμε και ξέμπαρκο κόσμο, έχουν έρθει για την φάση " μαζευόμαστε πολλοί και περνάμε καλά ". δεν ξέρω αν τα είπα μπερδεμένα, ορκίζομαι ότι στο μυαλό μου είναι πλήρως ξεκάθαρη η σκέψη αυτή
Ε ναι, κάτι τέτοιο θα εννοούν προφανώς οι εμπνευστές του poll… Επομένως η εξήγηση “απλά γιατί είναι μικρό το συγκρότημα” δεν είναι αρκετή!
Σκεφτείτε, πλην των συγκροτημάτων-μεγαθηρίων, στη χώρα μας (το τόνιζω αυτό) υπάρχουν και εκατοντάδες άλλες μικρότερου ή μεσαίου βεληνεκούς μπάντες, απο άποψη δημοτικότητας στον κόσμο, όχι απο άποψη ποιότητας. Και αυτό αφορά τα εγχώρια δεδομένα, καθώς μερικές απο αυτές τις μπάντες μπορεί να θεωρούνται μεγάλες κατα τ’ άλλα στο εξωτερικό, ε. Και να μαζεύουν πολύ κόσμο στα live τους, σίγουρα περισσότερο απ’ ότι εδώ. (και φυσικά δε σχετίζεται απαραίτητα με τον πληθυσμό μιας χώρας αυτό).
Κατα τ’ άλλα βρίσκω σωστό το σκεπτικό του somnambulist, το οποίο και κατάλαβα
Για μενα παντως τα “μικρα” live μαζευουν λιγο κοσμο επειδη δεν εχουν καλη προωθηση. Πχ. αφισοκολληση, για μενα βοηθαει σημαντικα στην προωθηση του live…
Στο πολλ ψηφισα το Β. δηλαδη την ελαχιστη προωθηση που την θεωρω καθοριστικο παραγοντα για το οτι τα μικρα λαιβ παραμενουν…μικρα, αλλα τωρα που το σκεφτομαι καλυτερα και διαβασα τα οσα γραφτηκαν συμφωνω με τα παρακατω:
Νομίζω οτι είναι συνδυασμός των Α,Β,Γ,Δ κ όχι ένα απο αυτά…Επίσης υπάρχει μια γενικότερη κουλτουρα στην Ελλάδα οτι η συναυλία (ή ο κινηματογράφος σε περιπτώσεις )δεν αποτελούν αυτοταλές είδος εξόδου,πχ οι περισσότεροι κάνουν κ κάτι άλλο μετά η πριν…Ως μέρος μιας βραδυνής εξόδου έχουν πιο μεγάλη τιμη απο όσο μπορουν πολλοί να διαθέσουν κ.τ.λ.
Δεν αναρωτιετε κανεις γιατι τα μεγαλα Live μαζευουν πολυ κοσμο???
Πχ Scorpions…πηγα προπερυσι!!Ο μισος κοσμος ηταν σκυλαδες και mainstreamαδες που ηξεραν να τραγουδησουν μονο το Hurricane και οταν οι Whitesnake επαιξαν το Burn κοιταζαν γυρω τους και ρωταγαν ωραιο αυτο…τι ειναι??Αυτο συνεβει διπλα μου ακριβως!!Τι περιμενετε ρε παιδια?Και αν οχι ο μισος…το 1 τεταρτο τουλαχιστον ηταν ασχετοι με το ειδος και απλά ακουσαν Scorpions στον Kiss FM και στον Ρυθμο!!
Πχ Metallica…Κολλητος που πηγε ειχε διπλα του κοριτσακια που φωναζαν απο την αρχη Νοthing Else Mattersss…και ποσοοι αλλοι σαν κι αυτες που πηγαν απο περιεργεια!!!
Αλλα δεν υπαρχει ρε παιδια και μουσικη παιδεια!!Δεν υπαρχει…ολοκληρο φορουμ εδω και βλεπεις στις κυκλοφοριες…υπαρχει το Thrash,το Power,το Black,το Death,το Prog,το Hard Rock τοπικ και γραφουμε ολο κι ολο 10-15 ατομα συστηματικα σε αυτα τα τοπικ!!Κοινως οι πιο πολυ δεν ψαχνοντε…
Συμπερασμα…ειμαστε λιγοι…και οι πιο πολλοι απο αυτους που εχουν μεινει ακουνε κατα βαση μεγαλες μπαντες!!Οποτε πως να μαζεψουν τα μικρα Live κοσμο!!
Δεν νομιζω οτι ειμαστε λιγοι. Απλως στην εποχη του Ιντερνετ που γνωριζουμε ολο και περισσοτερα πραγματα ειμαστε διασπασμενοι. Εκει που στα 80’ς τα 1000 (τυχαιος αριθμο) ατομα γουσταραν 5-10 μπαντες, τωρα γουσταρουν 25-30. Επισης ειναι και οι συναυλιες στην Ελλαδα περισσοτερες πλεον. Αρα ξαναδιασπαται το κοινο. Παλιοτερα που οι συναυλιες ηταν λιγοτερες ο κοσμος πηγαινε κι ας μην ηταν οπαδος της μπαντας, γιατι λαχταρουσε να δει ενα live…
Τωρα που ξερουμε οτι ολο και καποια στιγμη θα περασει η μπαντα που γουσταρουμε για περιοδεια, κραταμε χρηματα…
Ετσι ειναι. Τωρα με την υπερπροσφορα οι περισσοτεροι απο μας κραταμε τα λεφτα μας. Θα πρεπει λοιπον οι διοργανωτες να κανουν σωστη προωθηση της συναυλιας για να γινει γνωστη. Και βεβαια μην ξεχναμε οτι ως επι το πλειστον τα μικρα live στην Αθηνα γινονται σε χωρους τυπου ΑΝ (το οποιο μπορει να λατρευω για την “οικογενειακη” ατμοσφαιρα του) που ειναι παντελως αθλιοι απο πλευρας ηχου/εξαερισμου κτλ. και μαλιστα με εισιτηρια πανω απο 20 ευρω…
Αυτο που θα ηθελα να κανω εγω (και ακομα δεν εχω καταφερει να πεισω τον εαυτο μου) ειναι να στηριξω περισσοτερο ελληνικη σκηνη και lives. Ειναι τραγικο μπαντες που αξιζουν να σνομπαρονται μονο και μονο επειδη ειναι ελληνικες…
ειναι πολλα πραγματα
δεν ειναι μονο ενα
σιγουρα πανω απο ολα παει η παιδεια
και απο πλευρα οπαδων και απο πλευρα διοργανωτων και οτι αλλο υπαρχει εκει εξω!
και παρατηρω το εξης σκηνικο
ερχονται παλιες μπαντες δεν παταει κανεις,γιατι δεν τους ξερουν
αντιθετως μεγαλες μπαντες του σημερα δεν τις φερνουν,και τις φερνουνε μετα απο χρονια οταν εχουν ξεχαστει!
απο την αλλη ειδα περσυ στο φεστιβαλ της πολωνιας ειχανε headliners τους testament που εδω οταν ηρθαν μαζεψαν ποσα ατομα 300-400-500?
και περα απο αυτο ειχανε και Jorn στο billing
δηλαδη τι γινεται τοσοι πολλοι μεταλλαδες υπαρχουν στις αλλες χωρες,ή τελικα ισχυει αυτη η καραμελα με το οτι ειμαστε πιο μακρια απο ολους
αυτο που καταλαβαινω ειναι
προφανως στην ελλαδα
δεν ασχολουνται με παλιες μπαντες (οπαδοι)
δεν ασχολουνται με νεες μπαντες (οπαδοι και διοργανωτες)
δεν δοκιμαζουνε να πανε σε λαιβ αγνωστων μπαντων (οπαδοι)
δεν δοκιμαζουνε να φερουν νεες μπαντες - κυριως μπαντες διαφορετικου ηχου απο αυτον που χουμε συνηθησει τοσα χρονια στην ελλαδα (διοργανωτες)
επισης οι διοργανωτες (κυριως οι μεγαλοι) το βλεπουν καθαρα επαγγελματικα το θεμα και κοιτανε παντα να οικονομησουν.οπως ειχα διαβασει σε ενα αρθρο εχουν παρει χαμπαρι τι γινεται στην ελλαδα οι ξενοι μανατζερς και κανουν “διαγωνισμο” ποιος θα δωσει τα πιο πολλα για να κλεισει η συμφωνια!
τελος
ενα μεγαλο ποσοστο απο αυτους που δηλωνουν μεταλλαδες προφανως εχουν μοναχα δισκογραφιες των γνωστων ονοματων του μεταλ (maiden,metallica,sabbath) κλπ
και στις αλλες χωρες της ευρωπης γινονται καθε βδομαδα συναυλιες
δεν ειναι αυτο που λες
απλα εμεις εχουμε την καταραμενη λαικη μουσικη,κατι που οι αλλες χωρες δεν εχουνε
φανταζεσαι ολο τον κοσμο που ακουει την λαικη μουσικη να διασκορπιστει στα υπολοιπα ειδη της μουσικης?
μια χαρα θα μαστε μετα!
Η μουσική υπάρχει όποιος γουστάρει κολλάει δεν φταίει η λαϊκή μουσική και καταλάβετε ότι σαν λαός είμαστε διαφορετικοί και διασκεδάζουμε με διαφορετικούς τρόπους το έχουμε στο αίμα μας. Όταν ρώτησα ένα Σουηδό ποια είναι η δικιά σας παραδοσιακή/λαϊκή μουσική μου είπε η ποια μας? τώρα δεν ξέρω αν όντως είναι έτσι βέβαια. Και μην ξεχνάμε ότι λαϊκή μουσική δεν είναι μόνο αυτή που παίζεται στα μπουζούκια, αλλά όπως είπα η μουσική υπάρχει παντού όποιος είναι να κολλήσει θα κολλήσει. Και ευτυχώς που σαν χώρα έχουμε και την λαϊκή μουσική και έχουμε και μουσικούς όπως η Αλεξίου, πολλές ευρωπαϊκές χώρες δεν έχουνε ανάλογη μουσική. Εντάξει εκείνοι έχουνε καλύτερη τζαζ, καλύτερη ροκ, όμως έτσι είναι, δεν μπορούν να είναι όλες οι χώρες το ίδιο.
Και μην ξεχνάμε ότι πολλά μεταλ άλμπουμ στην Ελλάδα βγαίνουν πρώτα σε πωλήσεις που στο εξωτερικό δεν βγαίνουν ούτε στα πρώτα 50 γιατί εκεί υπάρχει η ποπ και η r?n?b.
Οι 7 στους 10 μεταλλάδες έχουν την οικονομική δυνατότητα να δουν ενα λαιβ το μηνα. Ενα παρομοιο ποσοστο ενημερωνεται γι’ αυτα, αν και μπορει να μη μιλαμε για τα ιδια ατομα. Η προωθηση παιζει ρολο, όπως επισης και οι τιμες, χωροι κτλ. Παρολα αυτα, τιποτα απο δαυτα δεν αποτελει το στοιχειο κλειδι.
Κατα τη γνωμη μου οι περισσοτεροι μεταλχεντς της κενωνιας μας δε πονανε τη μουσικη (Ξανθόπουλος Στάιλ). Αποψη μου. Περισσοτερο βλεπω ότι υπαρχει ενας ανταγωνισμος, παρα διψα για τη μουσικη του ‘‘σκεπτομενου’’ οπαδου. Και δε κατηγορω τους μεταλλαδες. Τα λαιβ δε μαζευουν κοσμο επειδη εχει αλλαξει η νοοτροπια της ελληνικης κενωνιας. Γενικα. Αυτα απο μενα.
Βεβαια οι περισσοτερες απο τις αλλες χωρες τις Ευρωπης που εχουν καθε βδομαδα live εχουν και μεγαλυτερο πληθυσμο…
Και να μην υπαρχει λαϊκη μουσικη σε αλλες χωρες (που σε πολλες υπαρχει) υπαρχει καποιου ειδους pop που μαζευει το μεγαλυτερο μερος του κοσμου. Επισης μην ψαχνουμε τωρα δικαιολογιες στα “κακα” υπολοιπα ειδη μουσικης. Πχ, στα live εγχωριων μπαντων γιατι να πατανε ελαχιστοι?