Καλύτερος prog δίσκος της δεκαετίας 1999-2009

Κάποτε είχαμε πει νομίζω να κάνουμε ένα τέτοιο thread και τώρα το θυμήθηκα.

Λοιπόν, προσπάθησα να συμπεριλάβω δίσκους που θεωρούνται prog απ’τους περισσότερους και κάνανε αίσθηση στο κοινό αυτής της μουσικής όταν κυκλοφόρησαν. Μπορεί να μην τους γουστάρω όλους το ίδιο αλλά θα ήθελα να σκεφτούμε λίγο αντικειμενικά στο συγκεκριμένο poll.

Δηλαδή τα κριτήρια για τη συγκεκριμένη μουσική είναι:

  • Προοδευτικότητα / πρωτοτυπία

  • Τεχνική

  • Επιδραστικότητα / επιρροή

  • (Λίγο πιο υποκειμενικό) Συναίσθημα

  • Απήχηση στον κόσμο

Οποιοσδήποτε ψηφίζει καλό θα ήταν να γράφει και ένα post αξιολογώντας την επιλογή του με βάση τα παραπάνω κριτήρια.

Μην αρχίσουν σχόλια του τύπου “λείπει το τάδε”, “πού είναι οι τάδε” κτλ.

Ο fanboyισμός να λείπει. :stuck_out_tongue:

κάντο 2000-2009
γιατί αν βάλουμε και το 1999 είναι 11 χρόνια,
γιατί το 1999 πάει καλύτερα στην προηγούμενη δεκαετία
γιατί το 1999 βγήκε το Scenes From A Memory

αυτό πώς προκύπτει;

Με διαφορά το Lateralus απο τους TOOL

Ένας prog δίσκος για να θεωρείται κλασσικός (όχι μόνο στους underground κύκλους) σίγουρα θα πρέπει να’χει απήχηση στο prog κοινό (απήχηση) και να ασκεί επιρροή στους μουσικούς που ασχολούνται με το prog (επιδραστικότητα).

Στο prog υπάρχει σίγουρα και η τεχνική, αλλά αυτό είναι στην κρίση του καθενός αν θα το λάβει υπόψιν του στην αξιολόγηση ενός δίσκου. Για μένα δεν μετράει τόσο το αν υπάρχει η τεχνική, αλλά το πόσο επιτυχημένα έχει χρησιμοποιηθεί, όταν υπάρχει.

Και να ξεκαθαρίσω κάτι, απ’τους δίσκους που υπάρχουν στο poll σίγουρα μερικοί δεν είναι 100% prog (βλ. Opeth, Muse και Tool ή ακόμα και Symphony X) αλλά έχουν σαφέστατα μία prog χροιά και, τουλάχιστον στην περίπτωση των Opeth που έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα, σίγουρα μπορούμε να πούμε ότι αυτοί οι δίσκοι πλέον έχουν μείνει στην συνείδησή μας.

Υπάρχουν ελλείψεις, το δέχομαι. Αλλά το να’χα βάλει εκτός των Remedy Lane και Deloused… τα Be και Frances The Mute δεν θα’λεγε και τόσο.
Στα δικά μου μάτια το Be σίγουρα είναι καλύτερο σαν δίσκος, αλλά απ’όσα έχω υπόψη μου οι περισσότεροι μάθανε τους PoS με το Remedy Lane, μ’αυτό κάνανε το μεγάλο μπαμ. Το ίδιο και με τους Mars Volta.

Ίσως πάλι μερικές κυκλοφορίες δεν έχουν τα φόντα να κοντράρουν άλλες με βάση τα κριτήρια που παρέθεσα.

Τέλος πάντων, ελπίζω να μην το κάνουμε flame πάλι, νομίζω ότι είμαι αρκετά σαφής σε αυτά που γράφω τόσο στο εισαγωγικό post όσο και σ’αυτό εδώ.

Σημείωση: έχετε δυνατότητα multivote για να μην γκρινιάζετε, αν είστε αναποφάσιστοι.

Θα επανέλθω για να γράψω τι ψήφισα.

edit: Outshined σίγουρα έχεις κάποιο δίκιο σε σχέση με το πόσο ταιριάζει το 1999 στην προηγούμενη δεκαετία αλλά το Scenes δεν γινόταν να μείνει απ’έξω. Τουλάχιστον στον τομέα επιδραστικότητας και απήχησης, αν εξαιρέσουμε το Lateralus με το οποίο κονταροχτυπιούνται στα ίσα, τα άλλα τα κερδίζει χαλαρά.

[SIZE=“1”]το de-loused εκυκλοφόρησε καλοκαιράκι του 03[/SIZE]

αν είχα μια ψόφο, εκεί θα την έριχνα. τώρα θα το σκεφτώ λιγάκι.

α, για πατενταρισμένο ήχο μιλάς, οκ, δεν πήρα πρέφα και δεν είδα και το πολλ! Have a nice vote then!

Αν θέλεις και πάλι ρίχνεις μία ψήφο. Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση, δεν γίνεται να θυμάμαι και όλες τις χρονολογίες απ’έξω.

Τώρα που το σκέφτομαι είναι FAIL το “δεκαετίας 1999-2009” όπως λέει και ο Outshined, ειδικά απ’τη στιγμή που δεν έχει τελειώσει ακόμα η χρονιά και δεν έχω βάλει ούτε μία απ’τις πολλές prog δισκάρες που’χουν κυκλοφορήσει φέτος (Dredg, CBP, Crack The Skye και έχει ακόμα … ).

Μπορεί κάποιος mod να κάνει τον τίτλο του thread και του poll σε 2008 για να’μαστε εντάξει.

Καλά για τον Μάνο ήμουν σίγουρος ότι ήθελε Be γι’αυτό δεν του’κανα τη χάρη. :stuck_out_tongue:
Άμα δείτε την live εκτέλεσή του ίσως πιστέψετε και σεις ότι πρόκειται για τον καλύτερο prog δίσκο αυτής της δεκαετίας.

1 ειναι λιγο
τα 5 σημαντικοτερα για μενα ηταν:

1)

2)

3)

4)

5)

το μόνο που λείπει από το BE είναι η απήχηση και η επιδραστικότητα.

δεν ξέρω πόσοι από εσάς “ζήσατε” το τι αντίκτυπο είχε το Scenes From A Memory. Δεν συγκρίνεται ούτε με το Lateralus. Μην κοιτάτε το θέμα πωλήσεων, οι Tool απευθύνονται σε κοινό alternative/nu metal, πολύ μεγαλύτερο δηλαδή από τους Theater.

σαν progressive προσέγγιση το BE είναι πολύ πιο μπροστά από το Remedy Lane πχ. To Remedy Lane πρέπει να το άκουγα σχεδόν κάθε μέρα για 2 χρόνια. Δεν θυμάμαι γενικώς να το έχω κάνει με άλλο δίσκο αυτό. Δεν είναι εύκολο να συγκριθούν. Ποιός παράγοντας έχει μεγαλύτερη σημαντικότητα;

δισκαρες ολα!!!

οι καημενοι οι marillion τι απηχηση να χουν??
οσοι τους ακουνε ειναι μετρημενοι στα δακτυλα!!!
crime against humanity!

Λοιπόν έχουμε και λέμε. Από τη λίστα:

Ο δίσκος που έχω ακούσει μακραν τις περισσότερες φορές από τους υπόλοιπους: Scenes From A Memory
Ο δίσκος που θεωρώ τον καλύτερο αντικειμενικά (δεν υπάρχει αντικειμενικότητα αλλά λέμε τώρα): Lateralus
Ο δίσκος που με άγγιξε πιο πολυ: Remedy Lane
Όλοι οι υπόλοιποι είναι δίσκαροι που με έχουν κερδίσει και τους τοποθετώ στους αγαπημένους μου έβερ, με μόνο το Blackwater Park και το Black Holes να είναι ελάχιστα πιο χαμηλά.

Η ψήφος μου όμως θα πάει στους Marillion γιατί περνάω χοντρή φάση Marillion τελευταία και ο Signal έχει απόλυτο δίκιο.

Γενικά όμως, BE. Κάποια πράγματα δύσκολα αλλάζουν

εδιτ: Α είναι μουλτιπλ επιλογές. Ε ρίχνω και μια στο remedy lane.

Πιστεύω ότι είναι αυτός αλλά μάλλον κανείς δεν θα συμφωνήσει:

Και ναι! Έχει λιγότερη απήχηση ακόμα και από Μαρίλλιον…

εγω ψηφισα -ως αγαπημενο- το sieges even

γιατι ειναι δισκαρα
ηρθε απο το πουθενα
φυσηξε φρεσκο αερα στην μπαντα (που δυστυχως κρατησε για λιγο)
τραγουδαει φωναρα
παιζουν μουσικαρες
ολα τα κομματια ειναι ενα και ενα
ενω παιζουν τεχνικα σου ακουγωνται “ευπεπτα”
οι μελωδιες ειναι καταπληκτικες
τα “ρεφραιν” σου κολλανε κατευθειαν στο μυαλο

μου το κανανε δωρο στα γενεθλια μου τοτε
και
το λαιβ τους ηταν καταπληκτικο

το remedy και για μενα ειναι το πιο “σου μιλαω στην καρδια” αλμπουμ
το odyssey ειναι ο καλυτερος συμφωνικ-προγκ παουερ δισκος της δεκαετιας
το blackwater η καλλιτεχνικη κορυφη των opeth και ενας απο τους καλυτερους δισκους της δεκαετιας
το deloused η αναζωπυρωση της “prog” εναλλακτικης σκηνης - και απο τα πιο σαλεμενα πραματα που προωθηθηκαν στο mainstream
το marbles θεωρατη δισκαρα - οι marillion εγκληματικα υποτιμημενοι

και τελος οι 2 πιο σημαντικοι δισκοι για τη μουσικη που ακουμε

το scenes ενω προκαλεσε χαμο
προσωπικα δεν μου εκανε την ιδια εντυπωση οπως με ολους ωστε να τρελλαθω με την παρτυ του

το lateralus απο την αλλη ητανε σοκ

και απο τη στιγμη που και οι ιδιοι οι theater προσκυνησαν τους tool

το lateralus καλυπτει για μενα τα κριτηρια που αναφερε ο leviathan

scenes from a memory…κατι τετοιοι δισκοι ειναι που μας κανουν να αισθανομαστε τυχεροι
που ακουμε metal

Pain of Salvation - Remedy Lane ασυζητητί!

που κολλάνε οι muse εκτώς απο την χρονολογία κυκλοφορίας του άλμπουμ τους?? :?

Κατ’αρχάς να πω ότι η λογική “τελευταία δεκαετία” έχει να κάνει κυρίως με το ότι πλέον εδώ που είμαστε έχουν γίνει τόσα πράγματα στη μουσική ώστε να έχουμε δει πάρα πολλά, αν όχι τα πάντα. Μέσα στην περίοδο 00-09 (αν εστιάσουμε αποκλειστικά στη τρέχουσα χιλιετία δηλαδή) έχει παιχθεί πολύ πράγμα.

Τώρα να πω τι ψήφισα κι εγώ.

Αποφάσισα να ρίξω 2 ψήφους στους δίσκους που ανταποκρίνονται σε αυτό που έχω εγώ στο μυαλό μου ως “prog δίσκος της δεκαετίας” και μία ψήφο σε έναν δίσκο για καθαρά συναισθηματικούς λόγους, αυτόν που θεωρώ ότι αδικείται κατάφωρα στην σχέση ποιότητας - αναγνωρισιμότητας απ’το κοινό.

Είναι ευνόητο, πιστεύω, ότι αν το πάμε με τα κριτήρια που παρέθεσα, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θα κατέληγαν σε ένα εκ των Lateralus και Scenes From A Memory.
Μπορεί να μην άκουγα τέτοια μουσική όταν βγήκαν οι συγκεκριμένοι δίσκοι αλλά διαβάζοντας και ακούγοντας αυτά που έχουν να πουν οι μεγαλύτεροι έχω την εντύπωση ότι στον μουσικό κόσμο οι συγκεκριμένοι δίσκοι πρέπει να προκάλεσαν μεγάαααλο σάλο. Ειδικά το Lateralus, μια και απευθύνεται, όπως σωστά ειπώθηκε, σε ευρύτερο κοινό. Παρ’όλα αυτά ίσως το Lateralus να είχε διαφορετικού είδους αντίκτυπο, με την έννοια ότι συγκλόνισε μεν τον μουσικό κόσμο αλλά δεν ανανέωσε τον prog ήχο αυτόν καθ’αυτόν αλλά παρουσίασε μια άλλη μουσική προσέγγιση γενικότερα, προχωρώντας ίσως ένα βήμα παραπέρα αυτό που είχαν παρουσιάσει με το aenima. Ενώ το Scenes μάλλον αποτέλεσε σταθμός για τον συγκεκριμένο ήχο και η επιτυχία του ήταν μεν τεράστια αλλά και πάλι σχετικά “underground”. Δεν ξέρω αν είναι σωστό αυτό που λέω, εγώ αυτή την εντύπωση έχω. Έπειτα, αυτό δεν χρειάζεται να το ζήσει κανείς για να το καταλάβει, με το Scenes καθιερώθηκαν πολλά κλισέ στο prog και κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνική πλευρά του. Επειδή οι Theater έφεραν το τεχνικό παίξιμο στα αυτιά ευρύτερου κοινού (διότι τεχνικές μπάντες υπήρχαν και παλιότερα απλά ήταν αρκετά πιο underground π.χ. Watchtower) μάλλον εντυπωσίασαν και τράβηξαν πολύ κόσμο προς αυτή την κατεύθυνση. Και βέβαια αρκετές μπάντες που ξεπετάχτηκαν μετά ακολούθησαν αυτή τη λογική.

Οι 2 ψήφοι “λογικής” λοιπόν, στους Tool και στους Theater. Αν μου έλεγαν να ψηφίσω ΜΟΝΟ έναν, θα ψήφιζα Tool. Απλά γιατί βρίσκω αρκετά πιο καινοτόμο την λογική του Lateralus και τη μουσική που περιέχει μέσα. Το Scenes είναι ένα αριστούργημα του ήχου αλλά σε καινοτομίες έχω την εντύπωση ότι χάνει. Και η επιτυχημένη καινοτομία είναι το κατόρθωμα στη συγκεκριμένη μουσική. Γι’αυτό λέγεται progressive.

Και η ψήφος “συναισθήματος” πάει στους Marillion γιατί ενώ τόσα χρόνια έχουν βγάλει αριστουργήματα, απ’το Misplaced Childhood μέχρι το Afraid of Sunlight και το Marbles, έχουν μείνει κυριολεκτικά στην αφάνεια. Παρ’ότι έχουν μία πιο Floydίστικη προσέγγιση στον ήχο και δεν ψάχνονται σε επίπεδο Tool με πειραματισμούς και τέτοια, αν σκεφτεί κανείς ότι βγάλανε ολόκληρο Misplaced Childhood πίσω στο ‘85, είναι ν’ απορεί κανείς πώς δεν γνώρισαν την δόξα που τους άξιζε.

Κατά τ’άλλα αν στηριζόμουν μόνο στο γούστο μου θα έφτιαχνα το εξής top 10:

1ο θα πήγαινε το Be αναμφίβολα, πραγματικά πρόκειται για την απόλυτη κορυφή για μένα, από το concept, την υπέροχη μουσική, τον θεατρικό χαρακτήρας του (που αποτυπώνεται και στην live εκτέλεσή του) μέχρι τον βαθμό δυσκολίας στην εκτέλεσή του από τους μουσικούς και τις μνημειώδεις ερμηνείες, όλα είναι ΑΨΟΓΑ. Στην ολότητά του είναι μοναδικό.
2ο το Scenes From A Memory γιατί απλά το άκουγα μέρες ολόκληρες όταν ήθελα να ξεχαστώ από διάφορα στη ζωή μου και γιατί η μουσική δένει υπέροχα με το concept, ακούγεται απόλυτα εμπνευσμένη.
3ο το Blackwater Park, 4o Marillion, 5o Remedy Lane και με αυτά πέρασα δύσκολες στιγμές.
6ο το Frances The Mute που το προτιμώ από Deloused, 7o το Disconnected (άλλοι υποτιμημένοι μάστορες του είδους oι FW), 8ο το Absolution (αν και οι περισσότεροι το βάζουν στο alternative, για μένα πρόκειται για την καλύτερη δουλειά των Muse και ΕΙΝΑΙ progressive όπως και το Origin of Symmetry και το Black Holes γιατί παντρεύει υπερεπιτυχημένα το mainstream με το “ψαγμένο” και πρωτοποριακό), 9ο το Origin of Symmetry για τους ίδιους ακριβώς λόγους με το Absolution και 10ο το Sieges Even για το οποίο πολύ καλά τα είπε ο signal.

Κουράζει λίγο το post αλλά τη συγκεκριμένη ώρα δεν έχω κάτι να κάνω οπότε βγάζω εδώ το άχτι μου. :stuck_out_tongue:

Δισκαρος ρε φιλε μαζι σου!!!
Στηριζουμε Ηead Control System
Οταν ειχε κυκλοφορησει επεσε πανω στη χειροτερη περιοδο(οταν ειχε βγει το 10 000 days) και δεν το πολυπροσεξαν οι προγκστερς (προσπαθουσαν να πεισουν τους εαυτους τους οτι καλα εκαναν που εσκασαν 17 ευρω για να αγορασουν το Monday Morning Apocalypse).#-o#-o#-o

Μόνο εγώ έχω ψηφίσει Fates μέχρι τώρα. Νέβερ μάϊντ. Δεν μετανιώνω, ας προσέχατε…:D:D:D
Kαι από κοντά η υψηλή τέχνη της ναυσιπλοΐας μέσω των αστεριών…