Ζει η Rock;

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αναφέρομαι μόνο στη rock μουσικη, και όχι στην metal.

Ας το εξετάσουμε για ένα λεπτό, αν και λογικά η συζήτηση μπορεί να πάρει μέρες. Ακούγεται γελοίο, ίσως και αιρετικό να θέτει κάποιος ένα τέτοιο ερώτημα σε ένα forum που ασχολείται με το συγκεκριμένο είδος, όπου κανείς συναντά ενημερωμένους και παθιασμένους οπαδούς του μουσικού αυτού φάσματος. Όμως με την ερώτηση δεν αναφέρομαι σε πιθανότητα εξαφάνισης του είδους από το πρόσωπο της γης, άλλωστε κάτι τετοιο ειναι αδύνατο όσο κάποιος εκεί έξω παίζει το το είδος και υπάρχουν κάποιοι που το ακούνε. Ας μην ξεχνάμε πως ο Miles Davis ανακήρυξε τη jazz νεκρη, και μουσειακο εκθεμα, όμως υπάρχουν εκατομμύρια φανατικοι του είδους. εννοώ ουτετην απήχηση που μπορεί να έχει το είδος στο mainstream, κάτι που είναι μακριά από την πραγματικότητα παρά το γεγονός πως αυτή η απήχηση έχει περιοριστεί δραματικά τα τελευταία χρονιά. Αντίθετα, αναφέρομαι στο ενδεχόμενο το είδος να έχει χάσει την φλόγα που συνεχώς το ωθεί σε εξέλιξη και πρόοδο. Μου γεννάται αυτή η απορία, καθώς έχουν περάσει δυο δεκαετίες από τότε που ο κόσμος βίωσε κάποια σημαντική καινοτομία στην rock μουσική. Η τελευταία (όσο καιν αν πολλοί-μεταξυ τους και εγώ-δυσκολευονται να δεχθούν) ήταν το φαινόμενο που ακούει στο όνομα grunge. Αυτό το είδος, από τη στιγμή που κυριάρχησε στη μουσική σκηνή, κατάφερε, στο σύντομο διάστημα της ζωής του, να ορίσει την κατεύθυνση που θα ακολουθούσε το μεγαλύτερο ποσοστό συγκροτημάτων. Όμως έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια από τότε, και ενώ άλλα είδη βίωσαν εξελίξεις (πχ.: η ποπ ενσωμάτωσε σε μεγαλύτερο βαθμό από ποτέ στοιχειά από πλήθος ειδων όπως η Hip-Hop και η ηλεκτρονική/χορευτηικη μουσικη). Αντίθετα η μόνη εξέλιξη της rock ήταν η ανάδειξη της emocore/metalcore σκηνής η οποία δεν φαίνεται να είχε μεγάλο θετικό αντίκτυπο, με πολλές από τις μπάντες να καλλιεργούν αισθήματα μίσους και αγανάκτησης, μιμούμενες η μια την άλλη και χαράσσοντας μια πορεία υπαγορευμένη από τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες. Αυτό είναι ανησυχητικό αν συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο διάστημα σε όλη την ιστορία του είδους όπου τίποτα αξιοσημείωτο δεν έχει συμβεί Τα 80s δεν μετρούν, απλούστατα γιατί υπήρχε μια ακμάζουσα punk και alternative σκηνή που φλέρταρε με το mainstream και πειραματιζόταν συνεχώς. Αντίθετα σήμερα η Indie σκηνή φαίνεται χαμένη στα post μονοπάτια χάραξαν μπάντες του παρελθόντος. Το ίδιο ισχύει και για το αδύναμο trend της garage αναβίωσης (η οποία υπήρξε σημαντική μόνο κατά τα 80s και τις αρχές τις δεύτερης χιλιετίας)

Ας κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση στην ιστορία του είδους:
Την δεκαετία του 50 οι hilly billies των ΗΠΑ ανακαλύπτουν τα blues και την αφροαμερικανική μουσική. Το rock n roll γεννιέται. Όμως πριν να αναπτυχθεί εκείνα τα πρώιμα χρόνια οι κυριοι εκπρόσωποι του έιδους(Elvis Presley, Buddy Holly, Chuck Berry) αντιμετωπίζουν προβλήματα στις καρριερες τους με τον πρώτο να στρατεύεται, τον δεύτερο να πεθαίνει και τον τελευταίο να φυλακίζεται. Το είδος είναι νεκρό στην γεννετηρα του, όμως έχει απήχηση σε μουσικόφιλους της Βρετανίας. Οι Beatles και οι Stones καθώς και οι Who με τους Kinks είναι ανάμεσα σε αυτούς. Enter the British Invasion.

Η νέα μουσική κατακλύζει τις ΗΠΑ, συγκροτήματα αγγίζουν τα όρια του μύθου και μία νεανική επανάσταση ξεκινά. Τα αίτια της επανάστασης δεν ήταν η νέα μουσική. όμως το νέο μουσικό ιδίωμα βοήθησε τη νεολαία να εκφράσει αυτά που ένιωθε: Μίσος για τον συντηρητισμό, την απέχθεια της για τον πόλεμο του Vietnam κλπ. Αυτό οδήγησε τη rock στο να ταυτιστεί απόλυτα με τη νεανική υποκουλτούρα και τελικά να την ορίσει.

Όμως κάτι άρχισε να αλλάζει κατά τα τέλη της δεκαετίας του 60. Το βρετανικό μουσικό είδος άρχισε να εξελίσσεταιι, η ψυχεδελια έγινε εκτός μόδας καιάλλεςς επιρροές ήρθαν να καλύψουν τοκενό… Hard Rock, Blues-rock, Heavy Metal, Southern Rock και άλλα είδη έγιναν δημοφιλή- αμερικανικές μπάντες άρχισαν να έχουν και αυτές μεγάλο μερίδιο στην αγορά. Κοινωνικά όμως, και πρέπει να σταθούμε εδώ, η rock έχασε. Ο πόλεμος τελείωνε καθώς οι ΗΠΑ απέσυραν τα στρατεύματα τους και ενώ το είδος έγινε εργαλείο καλλιτεχνικής έκφρασης, ο κοινωνική του σημασία άρχισε να σβήνει. Το 80 μηδένισε αυτή τη σημασία: Μtv και η συγχώνευση των δισκογραφικών, οι κύριοι ύποπτοι. Πιστεύω λοιπόν, και εδώ τελειώνω, πως η rock “πέθανε” τη στιγμή που έπαψε να ένα κοινωνικό φαινόμενο, και αν δεχτούμε πως η τέχνη υπάρχει για να εξυπηρετεί την κοινωνία, τότε η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται.

Τι πιστεύετε και εσείς;

καταρχάς μουσικά η ρόκ μια χαρά ζεί
http://www.youtube.com/watch?v=h1vYbHHhqYE

κατα 2ον…η ρόκ σήμερα δεν μπορεί να προβάλει έναν νέο τρόπο ζωής,καλώς κατ εμέ…

3ον θα μπορούσε να πεί κανείς ότι η ώθηση που δίνει η ρόκ έχει μεταταθεί σε πιό προσωπικό επίπεδο και όχι τόσο σε κοινωνικό…για αυτό δεν είναι εμφανή…

και 4ον η ρόκ είχε την ευκαιρία της να αλλάξει τον κόσμο όταν έκανε την εμφάνισή της…τώρα έχει χάσει την “νεότητά” της…το απροδόκητο…

αυτά για αρχή
ωραίο θρέντ:wink:

Kαι ναι, ο Sametaler ειναι ο διδυμος χαμενος μου αδερφος. Χωρις καμια μα καμια υπερβολη εχω σκεφτει ΑΚΡΙΒΩΣ τα ιδια πραγματα. Και με τα “και” και τις τελειες.

:expressionless: :expressionless:

σκέφτηκες και το απροδόκητο αντί για απρο[B]σ[/B]δόκητο? :stuck_out_tongue:

  1. Nαι, οκ, δέχομαι πως υπάρχουν μπάντες με ποιοτητα, όμως φαίνονται να μένουν στην αφάνια και να ναι συμβιβάζονται με τυπικές φόρμες…

  2. Κακώς κατ’εμε:p Η η κοινωνία είναι πολύ συντηρητική, μας χρειάζεται ένα κούνημα.

  3. Και αυτό κακό. Το θέμα με την καλή μουσική και τέχνη γενικότερα, είναι να πηγάζει απο την προσωπικότητα και να μπορεί να αγγίξει το σύνολο των ανθρώπων. Απο το ένα άτομο στα πολλά. Αλλιώς δεν έχει νόημα. Και για να γίνει αυτό η προσωπικότητα-δημιουργός πρέπει να είναι σύνθετη και πολύπλευρη, ή με κάποιο ξεχωριστό ταλέντο. Το θέμα είναι ότι στην εποχή της αποξένωσης και του ατομικισμού αυτές οι προσωπικότητες είναι είδος υπο εξαφάνιση, και ίσως ανύπαρκτες στη rock μουσική.

  4. Δεν μπορώ να το δεχθώ αυτο. Ένα είδος όταν εξελίσσεται μπορεί να εκπλήξει, και να είναι πραγματικά φρέσκο. Το είδαμε την δεκαετία του 60. Rock n roll υπήρχε από πριν και όμως όταν το έπιασαν στα χέρια τους οι Βρετανοί μεγαλούργησαν και ακούγονταν καινούργιοι. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της punk σε λιγότερο ίσως βαθμό, εξαιτίας της προϋπάρχουσας garage σκηνής.

ναι, αλλο μια μουσικη να μετραει 10 χρονια ομως και αλλο 60.

και για να παραμεινει ζωντανη μια μουσικη δεν νομιζω οτι πρεπει να αποτελει “κοινωνικο φαινομενο”, αλλα να συνεχιζει να αλληλεπιδρα με την υπολοιπη μουσικη και να μην εγκλωβιζεται σε εναν συγκεκριμενο ηχο.

βασικά ενα πράμα αρχικά…
[U][B]τελείως άλλες εποχές[/B][/U]

δύσκολα ξαναγίνεται στην ίδια κλίμακα κάτι αντίστοιχο πόσο μάλλον να ξεκινήσει απο την μουσική…

  1. μιά χαρά προωθούνται οι arctic monkeys
  2. δε νομίζω ότι η κοινωνία χρειάζεται κούνημα,χρειάζεται κάτι πιό ομαλό…έχουμε φάει πολύ μαζοποίηση ηδη…[SPOILER][δες πχ τον τρόπο ζωής που προωθείται σε μέταλ κυρίως μεριές->emo και σε πιό ροκινντυδενξερουνουτεοιιδιοι->hipster]
    [/SPOILER]3. όσο προχωράει η μουσική,μεγαλώνει το εύρος της =>
    όσο μεγαλώνει το εύρος της,μικραίνει/διασπάται το κοινό[δε γίνεται ΟΛΟΙ οι ροκάδες να ακούνε ΟΛΑ τα σύγχρονα ροκ κομμάτια]=>
    όσο διασπάται το κοινό,τόσο πιο δύσκολα η συγκεκριμένη μουσική θα τους ενώσει κοινωνικά
  3. αυτό που πε ο Vangelis

η τελευταία μπάντα [που δεν ήταν ρόκ] που είχε τα φόντα να βοηθήσει να έρθει κάποια κοινωνική αλλαγή νομίζω ήταν οι System of a down…οι οποίοι για να αποκτήσουν την επιρροή που είχαν είχαν μπεί στην Sony και εκεί ήδη μπαίνουν σκέψεις για το πώς θα φέρεις την κοινωνική αλλαγή χρησιμοποιώντας/ενισχύοντας μέσα τα οποία θες να καταρίψεις…εκτός αν δεν θές και τότε πάμε σε άλλη κουβέντα…

γενικά το πρόβλημα είναι οτι η ρόκ πλέον δεν φτάνει για να ενώσει τον κόσμο που χρειάζεται για να φέρει την κοινωνική αλλαγή…

σκοπος της μουσικης δεν ειναι να φερει καμια αλλαγη στη κοινωνια, ουτε εγινε ποτε, ουτε θα γινει, ουτε πρεπει να το απαιτουμε. αν περιμενουμε κατι τετοιο απ τους καθε system of a down καηκαμε.

προφανώς δεν είναι αυτός ο σκοπός της…
μουσική είναι και η μουσική είναι τρόπος έκφρασης και μεταφοράς συναισθημάτων…

απλά αυτό κατάλαβα ότι ήταν το ερώτημα του hobbes
αν η φλόγα επαναστατικότητας και αντίδραστικότητας που κάποτε είχε/νομίζουμε ότι είχε η ρόκ υπάρχει ακόμα ή αν έχει σβήσει…

και απαντώ με λίγα λόγια ότι δεν είναι τόσο απλά τα πράματα…ζούμε σε άλλες εποχές και η ροκ δε μπορεί να αναλάβει πιά αυτόν τον ρόλο…

Βασικά, ο σκοπός της τέχνης γενικότερα είναι να εκφράζει την κοινωνια και να βελτιώνει τα άτομα με αποτέλεσμα την βελτίωση μακροπρόθεσμα της κοινωνίας. Αλλιώς τι διαχωρίζει την τέχνη από την διασκέδαση; Η τέχνη είναι ψυχαγωγία γιατί απευθύνεται στη σκέψη και στα συναισθήματα ταυτοχρονα. Οπότε, πιστεύω, είναι λογικό να έχω την απαίτηση η rock, ως καλλιτεχνικό ιδίωμα, να έχει κοινωνικό χαρακτήρα. Ας πάρουμε για παράδειγμα τους Arctic Monkeys: ακούω μια καλή συγχρονη εκδοχή της indie σκηνής όπως την βλέπει κανείς απο το πρίσμα των Strokes όμως δεν μου προσφέρει ψυχαγωγία. Μου δίνει απλή διασκέδαση, που ενώ είναι ωραία να την έχει κανείς ως μουσική σε ένα κλαμπακι, δεν νομίζω οτι μπορεί να σμιλεύσει το πνεύμα μου, όπως ο Dylan που εκφράζει τον λαϊκό μόχθο και τα αισθήματα του καθημερινού ανθρώπου. Δε λέω πως πως δεν πρέπει να υπάρχουν μπάντες για διασκεδαση. Αντίθετα πιστεύω πως εξυπηρετούν ένα σκοπο, είναι μια φυγη από την καθημερινότητα. Όμως δυστυχώς παρατηρώ ότι αυτές οι μπάντες είναι πάρα πολλές σε σχέση με τις μπάντες που βελτιώνουν το άτομο. Και τέλος, το ότι η rock δεν μπορεί να αναλάβει αυτόν το ρόλο της επανάστασης δείχνει το θάνατο του είδους.

ποτε ειχε αυτον τον ρολο η ροκ? υπηρχε καποια περιοδος που υπηρχαν πολοι σαν τον ντυλαν και το μεγαλυτερο μερος της μουσικης αυτης αποτελουνταν απο μπαντες που εγραφαν κατι παραπανω απο “κομματια για διασκεδαση”?

Ναι υπήρχαν πολλοί τέτοιοι καλλιτέχνες το 60,70 (και το 50 ακόμα). Δεν ήταν η πλειοψηφία αλλα τουλάχιστον τότε υπήρχαν σε αντίθεση με τώρα.

Ουυυυυυυυυυυυυ:roll:

ειναι λιγο γτπ σημερα η ροκ μουσικη - κ το βλεπω που γυρναω ολο κ περισσοτερο κ ψαχνω μουσικες απο τα 70s

απλα σημερα με το ιντερνετ κ την τεχνολογια κ τα γαμιστερα κλιπ , προωθειται περισσοτερο το καλογυαλισμενο τπτ απο την ουσια και τις μπαντες με ψυχη κ αρχιδια.

Νομιζω.

Ζει,ζει…τοπ.

Μια χαρα ζει,μια ματια στις νεες κυκλοφοριες να ριξει κανεις,ολο και κατι θα βρει που να του αρεσει.Αν το ψαχνει,επισης θα βρει διαμαντακια στο underground.Πλεον ειναι τοσο ευκολο εξαλλου το να δημιουργησει κανεις μονος του τη μουσικη του και να τη “κυκλοφορησει” χωρις τα δεκανικια εταιρειων,που λογικο να βγαινουν παραπανω πραγματα απ οσα θα μπορουσε να καταναλωσει ενας μουσικοφιλος.

Τωρα αναφορικα με την ποιοτητα,περα του οτι ειναι καθαρα υποκειμενικο,οι επιρροες απο παλιοτερα πραγματα και τα αναμασηματα παντα θα ειναι στο πλανο,παντα ηταν εξαλλου,αλλα γενικα πιστευω πως βγαινουν αξιολογα γκρουπ συνεχεια.Ειναι στα πλαισια της εξελιξης ολα αυτα και ειναι λιγακι δυσκολο να εμποδισεις την εξελιξη…

Και καλοί μουσικοί και σπουδαίες κυκλοφορίες υπάρχουν στο είδος. Για αυτόν που ψάχνει και παρακολουθεί μόνο μουσειακό έκθεμα δεν είναι και ας μην ζούμε μία τόσο παραγωγική περίοδο όσο το '50-'75

8)8)8)

On topic: Δεν ζούμε την καλύτερη περίοδο στην ιστορία του ροκ αλλά όχι πως δεν παίζεται καλή μουσική πλέον. Όποιος ψάχνει, βρίσκει.
Για μένα αυτό που έχει πεθάνει για διάφορους λόγους είναι η Βρεταννία ως χώρα προέλευσης νέων ροκ καλλιτεχνών. [-X

εγω διαφωνω εδω.αν υπαρχει μια χωρα που βγαζει κυριως ροκ καλλιτεχνες και δυνατα ονοματα μαλιστα,ειναι σιγουρα η βρεταννια.και μπορω να φερω αρκετα παραδειγματα,απο muse και biffy clyro μεχρι arctic monkeys και kaiser chiefs,που μια χαρα ροκ ειναι και στεκονται ανετα και στην πρωτη γραμμη και σημερα.χωρις βεβαια να εχω ψαξει και τις τεσσερις που αναφερω,ενδελεχως(πλην muse).

Εμμμμ queenrulez, πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι με βάση αυτά που ακούει ο Mule, δίνει δεκάρα για Biffy Clyro και Kaiser Chiefs ας πούμε;

Kαι μεγαλα ονοματα να ειναι και σταδια να γεμιζουν παλι χεσμενους τους εχουμε.
Εχουμε γεμισει clean cut μπαντες.Οπως λεει και ο φιλος Outshined οι αλλοι λεγονται
Killers και φορανε ροζ γουνες να πουμε.

προφανως και οχι,αλλα το γεγονος οτι ακουει διαφορετικα πραγματα στη ροκ,δε σημαινει πως δεν υπαρχουν νεες βρεταννικες μπαντες που ειναι εξαιρετικες.

οσον αφορα το σχολιο του deathster,ολοκληρος plant και φοραγε κατι ρουχα οχι και πολυ αρρενωπα(ψαχνω φωτογραφια με αυτο το πραγμα που φοραγε στο freddie mercury tribute concert και δεν βρισκω),οι ροζ γουνες σε πειραξανε στους killers?(αντι να γραψεις για τα χαλια που εχουν ως μουσικοι:p).