Ερωτήσεις Θεωρίας & Πρακτικής

Πιστεύω καλό θα ήταν ένα τέτοιο θέμα για να αλληλοβοηθειόμαστε για ασκήσεις
και διάφορα άλλα ωραία… :stuck_out_tongue:
λοιπόν μπήκα στο διάβασμα παρτιτούρας μα έχω μια μεγάλη απορία.


εδώ πέρα ας πούμε,έχει μια φα στο 4ο μέτρο και μια φα στο 12ο μέτρο
πως θα τις παίξω πάνω στο μπάσο? αν μπορεί κάποιος να μου κάνει την
συγκεκριμένη παρτιτούρα tab Θα του ήμουν ευγνώμον ώστε να μπορώ
να καταλάβω τι παίζω που. :stuck_out_tongue:

Ευχαριστώ πολύ :slight_smile:

Στο 4ο μέτρο παίζεται είτε στο 3ο τάστο της ΡΕ, είτε στο 8ο της ΛΑ, είτε στο 13ο της ΜΙ (λιγότερο πιθανό). Ανάλογα με την ακολουθία και τη θέση που βρίσκεται το αριστερό (fretting) χέρι.

Καλό είναι να προσπαθείς να παίζεις τη νότα σε όλες τις πιθανές της θέσεις, με τους περισσότερους δηλαδή συνδυασμούς. Έτσι μαθαίνεις καλύτερα το όργανο.

Αυτή στο δέκατο μέτρο παίζεται προφανώς υποχρεωτικά στο 1ο τάστο της ΜΙ, αφού είναι η πρώτη φα που εμφανίζεται στο κλειδί του ΦΑ.

όταν μια νότα είναι ψηλά “κατεβαίνω” στον λαιμό του μπάσου?

Προφανώς, αλλά δεν είναι δόκιμη η έκφραση. Όταν μια νότα είναι ψηλά, ανεβαίνεις σε τονικότητα. :wink:

Νομίζω το έπιασα το νόημα, θα προσπαθήσω να το κάνω σε ταμπλατούρα έτσι ώστε να μου πείτε αν είναι σωστό.

Μπορεις να το σκεφτεις ως εξης…το που θα παιξεις τη Φα στο 4ο εξαρταται απ’το που θα παιξεις τη Λα στο 3ο, το οποιο εξαρταται απ’το που θα παιξεις τη Σολ στο 2ο, το οποιο εξαρταται απ’το που θα παιξεις τη Σι στο 1ο. Σωστα; 8)

Οχι απαραιτητα γιατι τιποτα δεν σε εμποδιζει να αλλαζεις θεσεις(Ionian,Dorian…)οταν παιζεις.

Απλα το θεμα ειναι αν θες να παιξεις σε μια θεση ή σε διαφορετικες.

λοιπον υπαρχει καποια εναλλακτικη λυση παιξιματος απο το σημειο που εχω βαλει το βελακι? Ειναι υπερβολικα γρηγορο, αποθαρρυντικα θα ελεγα. Ευχαριστω:)

εδιτ: ειναι πολυ μικρη η εικονα:(

Αν το πρόβλημα είναι η ταχύτητα παίξε αρχικά αργά αλλά καθαρά, κάθε μέτρο μόνο του πάρα πολλές φορές, και σε κάθε μέτρο που θα προχωράς και θα το καταφέρνεις πρόσθετε και τα προηγούμενα. Σιγά σιγά θα έρθει και η ταχύτητα.

Αν το πρόβλημα είναι ότι επειδή έχεις 16α χάνεις το ρυθμό, δοκίμασε με έναν ψηφιακό μετρονόμο που έχει διάφορους ρυθμούς και κυρίως δέκατα έκτα, αρχικά σε χαμηλή ταχύτητα που να μπορείς να παίζεις καθαρά και μετά σιγά σιγά ανεβάζεις.

Εναλλακτικό παίξιμο μπορείς να μεταφέρεις το σολ του 1ου 16ου π.χ. από την 5η χορδή στο 15ο τάστο της 6ης, το λα στο 17ο κλπ, αλλά δε νομίζω να σε βοηθήσει καθόλου. Αν παίζεις με πέννα, παίζεις με πέννα εναλλάξ. Θα κερδίσεις αρκετά κι έρχεται και πιο φυσικά στην κίνηση του χεριού.

ποο 1000 ευχαριστω. Αυτο με την 6η χορδη το σκεφτηκα αλλα παει πολυ κατω. και παλι αναγκαστικα παω στην πεμπτη πιο μετα. οποτε θα δοκιμασω ετσι.

Δέκατα έκτα δεν είναι? Τη κάτω ανοικτή Ε που είναι palm mute παίξ΄τη με downstrokes ή alternate picking (upstroke downstroke για να σου βγει downstroke στις μονές νότες) και τονίζεις τις νότες στις 2 πάνω χορδές. Χτύπα τη πρώτη Sol (αν βλέπω καλά :p) με το πρώτο δάχτυλο και ανέβαινε (με 3-4 δάχτυλο). Όταν ανέβεις χορδή πάλι βάλε πρώτο δάχτυλο στη πιο χαμήλη τονικά νότα.

yeap! αν και τελικα δεν χρειαζεται να παω και στην ρε. μενω στη λα και κατεβαινω λιγο πιο κατω στα ταστα. αν το βγαλω στη σωστη ταχυτητα θα ουρλιαξω. το παλμ μιουτ τι ειναι?:-k

Στo tab που έχεις είναι η ένειξη P.M. που σου γράφει κάτω από τη Ε και είναι το χαρακτηριστικό “μπούκωμα” ή πνίξιμο της χορδής (μεταφορικά :D) για να βγάλει αυτό το χαρακτηριστικό στακάτο ήχο του μετσαλ. Πατάς ελαφρά τη χορδή με τη παλάμη σου κοντά στη γέφυρα και ταυτόχρονα τη χτυπάς με τη πένα για να mute-άρει. Και τώρα…scream!!! :stuck_out_tongue:

αχαχα

θενκς ενιγουει:) i’ll give it a try

Βασικά ίσως θα βοήθαγε να μεταφέρεις καλύτερα τα powerchord στην 6η χορδή. Αντί δλδ για na παίξεις το D5 σε 5 7 7 σε πέμπτη τέταρτη τρίτη χορδή, ίσως θα ήταν καλύτερα να το παίξεις σε 10 12 12 σε 6η 5η 4η ώστε να έχεις έτοιμο το σολ στη συνέχεια και να μη χρειάζεται το χέρι σου να ταξιδέψει μέχρι το εκεί από το 5ο τάστο. Από την άλλη θα πρέπει να ταξιδέψει ώστε να βγεις σε αυτό το powerchord από το 0 2 2. Το θέμα είναι ότι μάλλον σε συμφέρει δεδομένου ότι τα Powerchords στην ταμπλατούρα σου είναι ολόκληρα και άρα θεωρητικά έχεις το χρόνο να πας μέχρι εκεί.

Αυτό που θα γράψω δεν πάει σαν απάντηση στο συγκεκριμένο ποστ αλλά είναι γενική διαπίστωση.

Ρε δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είμαστε ανάποδοι στην Ελλάδα και λέμε τις νότες έτσι ακόμα. Όλος ο υπόλοιπος κόσμος συνεννοείται με A, B, C, D, E, F, G και εμείς το χαβά μας. Και όταν το ανακαλύπτουμε πρέπει να κάνουμε μία έξτρα “εγκεφαλική” κίνηση και να τα μεταφέρουμε όλα στο νέο σύστημα.

Σιγά το πράγμα θα μου πείτε αλλά όταν θες να συνεννοηθείς με κάποιον ξένο ας πούμε ή παίρνεις ξενόγλωσσο βιβλίο ψιλοκολλάς στην αρχή στο να τα κάνεις στο κεφάλι σου.

Όσο για την ερώτηση της Μαριάννας …

Όσο γρήγορο και να σου φαίνεται, πάντα υπάρχει λύση:

  • Μειώνεις το τέμπο στο μισό ή στο ελάχιστο που μπορείς να παίξεις το θέμα σωστά και καθαρά.
  • Ανεβαίνεις σιγά σιγά ταχύτητα προσέχοντας να το παίζεις σωστά και καθαρά.

Πίστεψέ με, όσοι παίζουν τεχνική μουσική έτσι απλά έχουν φτιάξει ταχύτητα. Απλά θέλει να λιώνεις …

:wink:Αυτο. ta power chords δεν ειναι προβλημα τα δεκατα εκτα μετα ειναι παλουκι. αλλα ειναι καλη εξασκηση.

Μα οταν το ανοιξα σου λεω πελαγωσα τελειως. Λεω αποκλειεται ειναι γραμμενη αβολα:p
απο προχτες ομως το καταφερα να βγαινει στο 75% της ταχυτητας. λιωσιμο λοιπον οπως λες

Αμα έχεις πάει ωδείο μπόλικα χρόνια είναι ακόμα χειρότερα. Θεωρίες / αρμονίες κ.τ.λ όλα ντο-ρε-μι-φα-σολ…αφού πάντου χρησιμοποιείται πλεον το Α, Β, C γιατί δεν τα αλλάζουμε και εμείς? Πάντως, σαν νότες καθαρά, έχω perfect pitch και η δικία μας ονομασία είναι πιστή στον ήχο που παράγουν οι νότες.

off topic
αλλά ξέρω ανθρώπους που θα σε σκότωναν γι’ αυτό…:-s :stuck_out_tongue:

Σε ποιους μπορεί να είναι ιδαίτερα χρήσιμο?
Θυμάμαι ο κουρδιστής του πιάνου μου μου είχε πει ότι θα μπορούσα να κάνω εύκολα αυτό το επάγγελμα, αλλά πάλι τώρα τα κουρδίσματα γίνονται με ειδικά μηχανάκια, οπότε τι να το κανεις το αυτί…:-s