Λοιπόν, τώρα θα στεναχωρήσω αρκετό κόσμο, αλλά είναι η άποψη μου και πρέπει να ακουστεί. Ειδικά που πλέον είμαι και εγώ ένας από τους “μεγάλους” σε ηλικία του φόρουμ (και καθότι στο τελευταίο έτος για πτυχίο).
Δεν μπορώ να έχω άποψη για το σύνολο των σχολών στην Ελλάδα, αλλά με βάση τη δικιά μου, ότι έχω ακούσει για άλλες σχολές και τις προσωπικές μου εμπειρίες ως 5ετής φοιτητής έχω καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα.
Πρώτον, χρειάζονται λεφτά. Αν δεν επενδύσεις, μην περιμένεις προκοπή. Και το πόσα λεφτά πέφτουν στην παιδεία, δεν πρόκειται να στο πει ΚΑΝΕΝΑΣ νόμος και ΚΑΝΕΝΑ Σύνταγμα. Αποφασίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση όταν καταθέτει στη Βουλή τον προϋπολογισμό. Εκεί κοντά στα Χριστούγεννα. Τότε που οι φοιτητές προτιμούν τις διακοπές τους και δεν κάνουν καμία πορεία…:-k :-k Αν κάποιος πιστεύει ότι οι τωρινές καταλήψεις θα αυξήσουν το ποσοστό της παιδείας στον προϋπολογισμό, τότε δε τους τα είπανε καλά… Ας ξαναρωτήσουν 8)
Δεύτερον, ότι και να λέμε, τα Ελληνικά πανεπιστήμια στα διεθνή rankings στο κατάλογο είναι τόσο χαμηλά που δεν φτάνει το φως. Κάτι πρέπει να αλλάξει. Και όσο συνεχίζεται η προσπάθεια των κομμάτων να εκμεταλλευτούν την άγνοια-βλακεία-αγαθοσύνη-ανωριμότητα των φοιτητών για να ασκήσουν μικροπολιτική για μερικούς ψήφους παραπάνω, πείθοντας τους ότι καμία αλλαγή δεν πρέπει να περάσει, τόσο θα συνεχίζεται και η ελεύθερη πτώση μας στα rankings. Και δεν αναφέρομαι μόνο στη φετινή διαμάχη Ν.Δ. Vs Αριστερά. Μιλάω γενικά. Όποιος κάτσει και μελετήσει ποιες θεσμικές αλλαγές έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια στην ανώτερη εκπαίδευση, θα φτάσει στο τραγικό συμπέρασμα ότι δεν έχει αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ! Πάντα οι κυβερνήσεις προσπαθούσαν να αλλάξουν κάτι και πάντα το φοιτητικό κίνημα αντιδρούσε και απαιτούσε την απόσυρση των αλλαγών.
Τρίτον και ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΝ
Το πανεπιστήμιο ΔΕΝ είναι λεφτά. ΔΕΝ είναι νόμοι, ΔΕΝ είναι βιβλία, ΔΕΝ είναι εργαστήρια και εγκαταστάσεις.
[SIZE=“4”]ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!![/SIZE] Μετά από 9 εξάμηνα σπουδών και περίπου 70 μαθήματα είμαι πεπεισμένος (τουλάχιστον για τη σχολή μου), ότι ο τρόπος επιλογής του επιστημονικού προσωπικού είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. ΟΛΟΙ οι καθηγητές μου είχαν άριστες γνώσεις του αντικειμένου που καλούνταν να διδάξουν και οι μόνες ενστάσεις μου ήταν σε μία μικρή μειοψηφία που αδυνατούσε να περάσει τις γνώσεις της στους φοιτητές.
Ποιο είναι όμως το επίπεδο των φοιτητών? (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου. απλά παρακάτω προσπαθώ να είμαι 100% κυνικός, να παραβλέψω το συμφέρον μου ως karvou και να εκθέσω την κατάσταση ακριβώς όπως θεωρώ ότι είναι…)
Δε θέλει και πολύ σκέψη… Επίπεδο? Από αυτούς που μπαίνουν, ένα 5% την παρατάνε αμέσως τη σχολή γιατί δε τους ενδιέφερε τελικά. Τους πίεσαν οι γονείς τους να κάνουν κάτι που δεν ήθελαν, ή απλά οι πανελλήνιες τους έστειλαν εκεί και τα παρατάνε αμέσως. Από τους υπόλοιπους που μένουν, το 70% κατεβαίνει στις εξετάσεις με σκονάκι, κινητό τηλέφωνο και παρέα γύρω γύρω όπου όλοι μαζί συνεργάζονται σε μία προσπάθεια να πιάσουν το 5.
Επίσης, από αυτό το 95% που παίρνει το πτυχίο (γιατί όσο σκράπες και να είναι, κάποτε θα το πάρουν. Και εμένα άμα μου δώσεις κλωστή και απεριόριστο χρόνο, κάποτε θα σου έχω πλέξει και ένα πουλόβερ… Και ας μην πιάνουν τα χέρια μου!) το 40% έχει ως μόνιμο στόχο στις εξετάσεις να πιάσει ένα πεντάρι (με αυτό στηλιτεύω την έλλειψη φιλοδοξίας των φοιτητών, όχι το βαθμό… Εξάλλου και εγώ αρκετά 5αρια έχω, να έπεφτε φωτιά να με κάψει τότε). Και το πεντάρι δε σημαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια ότι ξέρεις τα απαραίτητα. Σημαίνει απλά ότι ξέρεις τα μισά από αυτά που θα σε εξετάσουν.
Οι φοιτητές, διαμαρτυρόμαστε όταν βάζει ο καθηγητής “δύσκολα” θέματα και ζητάμε επανεξέταση γιατί ο καθηγητής μας φταίει, δεν πατάμε στα αμφιθέατρα, το διάβασμα περιορίζεται στην περίοδο της εξεταστικής, αγανακτούμε σε υποχρεωτικές εργασίες που θα μας χαλάσουν το Σαββατοκύριακο και για αυτό κατεβάζουμε ψηφίσματα κατά των καθηγητών αυτών , δε μας νοιάζει αν έχουμε φτάσει 50 χρονών και ακόμα μας ταΐζει η μαμά και ο μπαμπάς, δε μας νοιάζει που όταν αντιγράφουμε αδικούμε τον τίμιο φοιτητή που κάθισε και διάβασε και για ψύλλου πήδημα κλείνουμε τις σχολές…
Αποτέλεσμα? Ένα 30% από τους πτυχιούχους, έχουν πραγματικά εργαστεί για αυτό το πτυχίο. Μόνο αυτό το 30% έχει τις γνώσεις που απαιτούνται για να ασκήσουν με ασφάλεια και σωστά την επιστήμη τους. Μόνο αυτό το 30% μέσω των γνώσεων τους θα είναι αρκετά χρήσιμοι για την ελληνική κοινωνία (αν δε μεταναστεύσουν). Μόνο αυτό το 30% είχε διάθεση να διδαχθεί κάποια βασικά πράγματα και να γίνει επιστήμονας. Και στο τέλος τα μόνα θύματα από όλες αυτές τις καταλήψεις θα είναι αυτό το 30%. Ξέρετε ποια είναι η κατάρα που θα τους κυνηγάει μια ζωή? Ότι αποφοίτησαν από μία σχολή που το 70% από τα πτυχία που δίνει δεν είναι ούτε για κωλόχαρτα…
Αυτή είναι η πραγματική υποβάθμιση του πτυχίου. Κανένας νόμος πλαίσιο, κανένα άρθρο 16 κανένας κακός μπαμπούλας δε μας φταίει… Έχω βαρεθεί να ακούω τις τελευταίες εβδομάδες από άτομα που αντιγράφουν συνεχώς σε εξετάσεις ή έχουν φτάσει 9ο έτος και ακόμα πτυχίο δεν έχουν πάρει, να περηφανεύονται ότι αυτοί παλεύουν για την αναβάθμιση του πτυχίου μου…#-o
Οι καταλήψεις θα συνεχίσουν τουλάχιστον 2 εβδομάδες ακόμα. Μην κολακεύεστε από τις καταλήψεις αυτές. Είναι δίχως νόημα και κινούνται από τη διάθεση φιλόδοξων ατόμων (από εκατέρωθεν πλευρές) για προσωπική ανάδειξη. Είναι αυτό που έλεγε ο Ναπολέων “Kings and pones, Emperors and slaves…”. Τα κομματόσκυλα ελέγχουν εμάς, “το κοπάδι”…
Μία συμβουλή ως πάλιουρας της τριτοβάθμιας πλέον. Μην χωρίζεται τον κόσμο σε “αριστερούς” και “δεξιούς”. Θα απογοητευτείτε σύντομα. Χωρίστε τον σε αξιόλογα και μη αξιόλογα άτομα…
Παρακάτω έχω και τις απόψεις μου για τα υπόλοιπα. Τα έκανα spoiler, γιατί αν κάποιος επιλέξει να μη διαβάσει κάτι (λόγω εύρους ποστ), προτιμώ να είναι αυτά. Το σημαντικό είναι αυτό που είπα παραπάνω: Μην χωρίζεται τον κόσμο σε “αριστερούς” και “δεξιούς”. Θα απογοητευτείτε σύντομα. Χωρίστε τον σε αξιόλογα και μη αξιόλογα άτομα…
Λοιπόν, άρθρο 16.
Από όλα όσα έχουν ακουστεί κατά καιρούς ότι θα συμβούν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις με απώτερο σκοπό να βγάλει λεφτά η κάθε κόκα κόλα και οι Έλληνες να γίνουν πιο βλάκες και από τον Mr Bean, τα μόνα που έχουν σχέση με την αναθεώρηση του άρθρου 16, είναι τα εξής 3 σημεία
- Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων ή όχι
- Ο κρατικός χαρακτήρας των πανεπιστημίων
- Η δωρεάν παροχή της τριτοβάθμιας παιδείας σε όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως
Μια απλή ανάγνωση του άρθρου 16 του Συντάγματος, θα σας το επιβεβαιώσει. Επίσης, αφού και το ΠΑΣΟΚ πλέον δε συμφωνεί, δε βλέπω πώς μπορεί να αναθεωρηθεί τώρα. (άσε που εγώ πιστεύω ότι έτσι και αλλιώς δε θα το αναθεωρούσαν τώρα, αλλά το καλοκαίρι…)
Ανάλυση:
[spoiler]
Προσωπικά με το σημείο 1 είμαι φανατικά υπέρ. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη να επιλέγει ποιος θα τον εκπαιδεύσει - διδάξει και όχι να του επιβάλλει το κράτος την παιδεία που θέλει. Μέσα σε όλα, καλό θα είναι και για τους τόσους επιστήμονες που έχουμε, που οι καημένοι έχουν τη δυνατότητα και πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για ακαδημαϊκή καριέρα, αλλά οι περιορισμένες θέσεις στα κρατικά Πανεπιστήμια και οι πενιχροί μισθοί* τους αναγκάζουν να μεταναστεύσουν ή να μην ακολουθήσουν ακαδημαϊκή καριέρα. (* ενδεικτικά, καθηγητής του ΕΜΠ, του οποίου η δημοσίευση για την ανίχνευση απεμπλουτισμένου ουρανίου ήταν Νο1 σε αναγνωσιμότητα μηχανολογική δημοσίευση για το 2005 και Νο3 το 2006, έχει μισθό ΔΕΠ που είναι κάτι πάνω από 1200 ευρώ. Το παράδειγμα ίσως να μην είναι 100% ακριβές γιατί το λέω από μνήμης, αλλά χοντρικά τουλάχιστον ισχύει).
Σημείο 2:Ο Θεσμός του κρατικού πανεπιστημίου να μείνει ως έχει. Δε βλέπω λόγο αλλαγής του και ούτε εγώ καταλαβαίνω τον όρο “μη κρατικά” πανεπιστήμια και πώς ακριβώς διαφέρει από τον όρο “ιδιωτικά” πανεπιστήμια. Είναι δηλαδή σαν αυτό που λέγαμε ότι οι “μη αρνητικοί” δεν είναι οι ¨"θετικοί", αλλά “οι θετικοί και το μηδέν”?
Σημείο 3: Δε με ενδιαφέρει αν η παιδεία θα παρέχεται δωρεάν σε όλους τους πολίτες. Με ενδιαφέρει όμως αυτοί που φαίνεται ότι πρέπει να σπουδάσουν μία επιστήμη γιατί τα βγάζουν πέρα με τη συγκεκριμένη επιστήμη και έχουν “ταλέντο” να μην έχουν ποτέ το οικονομικό ως εμπόδιο. Τι να κάνουμε? Δε θα γίνουμε όλοι επιστήμονες και δεν πρέπει το κράτος να ρίχνει την ποιότητα σπουδών των “ελπιδοφόρων” φοιτητών γιατί πρέπει να χρεώνεται μαζί και αυτούς που απλά κοροϊδεύουν την κοινωνία και τον εαυτό τους… (δεν επεκτείνομαι παραπάνω, γιατί σίγουρα το ποστ μου θα είναι πολύ μεγάλο…). Επειδή όμως μιλάμε για το Σύνταγμα της Ελλάδος και είναι σημαντικό σημείο, δεν εκφράζω άποψη μέχρι να δω αν θα το αναθεωρήσουν και πώς. Από το να γραφτεί κάτι λάθος στο Σύνταγμα που αφήνει παραθυράκια για μελλοντικές χαζομάρες, καλύτερα να μείνει ως έχει…
Υπενθύμιση: Εδώ μιλάμε για άρθρο του Συντάγματος, δηλαδή κάτι που θα εκφράζει το ουτοπικό και τον τρόπο λειτουργίας του. Με λίγα λόγια, επιχειρήματα του στυλ “με τέτοιες κυβερνήσεις εμπιστεύεσαι τέτοιες αλλαγές?” δεν γίνονται αποδεκτά. Το Σύνταγμα είναι η βάση της ελληνικής κοινωνίας και είναι ανεξάρτητο από το ποια είναι η εκάστοτε κυβέρνηση…
Σύνοψη: Φανατικά υπέρ του 1, κατά του 2ου και περιμένω τις προτάσεις των συνταγματολόγων για το 3 για να εκφέρω και εγώ άποψη [/spoiler]
Νόμος Πλαίσιο
Τα σημεία έχουν ήδη αναφερθεί
Ανάλυση
Η αριστερά υποστηρίζει ότι αυτό που ανακοινώθηκε προχθές δεν είναι αυτό που θα ανακοινωνόταν αν δεν είχαν γίνει οι καταλήψεις από τον Μάιο και μέχρι σήμερα. Η δεξιά γελάει πονηρά ότι πάντα αυτά έλεγε και ο κόσμος μπορεί να το είχε τούμπανο δεν το είχε όμως η κυβέρνηση “κρυφό καμάρι”. Από τη δικιά μου οπτική, οι τόσοι μήνες κατάληψης έγιναν τζάμπα, αφού ο νόμος πλαίσιο που θα κατέβει δεν αλλάζει τίποτα το συγκλονιστικό και ούτε θα άλλαζε ποτέ. Είναι μία προσπάθεια της κυβέρνησης να βάλει λίγο από όλα και στο τέλος κάνει ένα μεγάλο τίποτα… (άσε που νομίζω ότι εφόσον πηγαίνει ενάντια στο σύνταγμα, δε θα μπορεί να ισχύσει μέχρι να γίνει η αναθεώρηση του 16)
Α, ξέχασα βεβαίως ότι η γενιά μου βαυκαλίζεται ότι έκανε την επανάσταση για το άρθρο 16!!!:lol: :lol: :lol: :lol:
Ποιο είναι το σημαντικό βήμα που κάνει ο νόμος?
Τα 2ν(+1) έτη σπουδών? Χαίρω πολύ!!! Το Μαθηματικό και το Φυσικό Αθήνας (που έχουν τη φήμη του δύσκολου) έχουν μ.ο. διάρκειας φοίτησης τα 6 έτη με ελάχιστο χρόνο τα 4. Δηλαδή αν θεωρήσουμε μία κανονική κατανομή, στα 8 χρόνια παίρνει πτυχίο πάνω από το 95% των φοιτητών. Βάλε και τον ένα έξτρα χρόνο και είσαι κομπλέ!!! Πάλι όποιος μπαίνει, παίρνει πτυχίο!!! Αυτός ο παντελώς ηλίθιος κανόνας που ισχύει μόνο στην Ελληνική ανώτατη εκπαίδευση, θα συνεχίσει να ισχύει και να ρίχνει το επίπεδο του επιστημονικού προσωπικού στην Ελλάδα.
Το άσυλο? Χαίρω πολύ!!! Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει φορές που υπήρξε άρση του ασύλου. Αποτέλεσμα? Ουδέν!!! Κανένας πολιτικός δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος δίνοντας εντολή στην αστυνομία να μπει… Άσε μέσα σε όλα, που είναι καλύτερα να λαμβάνεται η απόφαση με πλειοψηφία (θα προτιμούσα βέβαια με ενισχυμένη πλειοψηφία) γιατί μέχρι τώρα, αρκούσε ένας που ήθελε να κάνει αβάντα και μικροπολιτική (οι φοιτητές οι ίδιοι συνήθως) για να μην αρθεί το άσυλο. Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι το άσυλο είναι κεκτημένο με σκοπό την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και όχι ο παράδεισος της παρανομίας και της ατιμωρησίας. Δεν είναι δυνατόν να γίνονται μέσα στα πανεπιστήμια κλοπές, βιασμοί,ξυλοδαρμοί, καλλιέργεια ναρκωτικών μέχρι και βανδαλισμοί δημόσιας περιουσίας (βλέπε συνθήματα σε τοίχους…) και όλοι να κάνουμε τα στραβά μάτια και να σιωπούμε…
Τα βιβλία? Σιγά τα ωά!!! Εδώ Ελλάδα είμαστε και Ελλάδα θα μείνουμε!!! Οι καθηγητές πάλι το βιβλίο τους θα προτείνουν και τα υπόλοιπα θα είναι η βιβλιογραφία του βιβλίου τους!!!:lol: :lol: Από όπου και να διαβάσεις, πάλι τα ίδια θα διαβάσεις. Δηλαδή έξω που προτείνουν βασικό βιβλίο που επαρκεί για το μάθημα και έξτρα βιβλιογραφία είναι βλάκες? (Led, αυτό που λες για τα επιπλέον βιβλία δε με βρίσκει σύμφωνο. Σχεδόν όλοι οι συμφοιτητές μου δούλεψαν σε πολλά μαθήματα με βοηθήματα. Εγώ 5 χρόνια σπουδών, δε χρειάστηκε ποτέ!!! Απλά έδινα μία ευκαιρία στα βιβλία που μας έδιναν και ΠΑΝΤΑ με έβγαζαν ασπροπρόσωπο!)
Ο μάνατζερ καιρός ήταν να εισαχθεί! Διαφωνώ Led πολύ με αυτό που λες. Ο Πρόεδρος της κάθε σχολής είναι συνήθως σχετικό με το αντικείμενο αυτής και δεν έχει γνώσεις μάνατζμεντ και οικονομικών, με αποτέλεσμα να πελαγώνει και να κάνει και πατάτες ή να γίνονται λαμογιές κάτω από τη μύτη του. Ο μάνατζερ μπορεί να βοηθήσει πολύ. Για αυτό το λόγο άλλωστε με μάνατζερ λειτουργούν όλες οι σοβαρές επιχειρήσεις. Και αυτές το συμφέρον τους κοιτάζουν και μάλιστα με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο από την ελληνική κοινωνία. Και καθαρίστριες έχουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Τι σημαίνει αυτό? Ότι τα καθαρά αμφιθέατρα είναι προσπάθεια αλλοίωσης του κρατικού χαρακτήρα του πανεπιστημίου?
Αλλά όλα αυτά και άλλα τόσα, δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Για την κατάσταση της τριτοβάθμιας παιδείας δεν ευθύνονται οι κανόνες λειτουργίας της, αλλά ο τρόπος εκτέλεσης τους…