Τελικα η "πειρατεια σκοτωνει τη μουσικη" η το αντιθετο?

Εχουν γινει αρκετες συζητησεις σε διασπαρτα τοπικς για το αν η “πειρατια σκοτωνει τη μουσικη” , αλλα δεν βρηκα καποιο που να εχει συγκεντρωμενες ολες τις αποψεις, γι’αυτο και το ανοιξα σε αυτη την κατηγορια, και οχι στο “computers and music”, αφου η “πειρατια” δεν προυποθετει την χρηση Η/Υ…

Λοιπον, οπως ολοι γνωριζουμε η μουσικη βιομηχανια εχει αρχισει εδω και καιρο το “κυνηγι” οσων επιδιδονται στο ευγενες σπορ του “downloading” {σχεδον παγκοσμια-με την ελλαδα (ευτυχως???) να ειναι ακομα ουραγος}, αλλα και στο κυνηγι των απλων και κανονικων πελατων της βαζοντας ανουσια copy protections και περιορισμους στα μουσικα προιοντα της.

Ερωτημα 1: Αν οι τιμες ηταν χαμηλοτερες και οι μουσικες εταιριες δεν θεωρουσαν τον καταναλωτη ως “cash cow”, θα υπηρχε τοσο μεγαλος ντορος με την λεγομενη “πειρατια”???

Ερωτημα 2 : Γιατι θεωρουν καθε υποψηφιο αγοραστη “πειρατη” και τοποθετουν copy protections (που παρακαμπτονται με γελοιο τροπο) περιοριζοντας ετσι τη νομιμη και πρακτικη χρηση ενος cd???

Ερωτημα 3 (ρητορικο): Μια ψηφιακη αντιγραφη ενος cd για προσωπικη χρηση/backup θεωρειται πειρατια, δηλαδη θεωρουμαι παρανομος οταν βαζω το αυθεντικο cd στο ipod/mp3 player, η κανω αντιγραφο για να προστατεψω το αυθεντικο απο φθορα. Ποιος προστατευει το δικαιωμα μου στην επιλογη format??? Η μηπως καθε φορα που θελω να ακουσω κατι σε διαφορετικη συσκευη πρεπει να αγοραζω και το αντιστοιχο format??? (mini disk - cd - βινυλιο - κασσετα - mp3/4/aac)

Σε ολους μας εχει τυχει εκει που πινουμε το καφεδακι μας να μας αραδιασει μια στοιβα cd ο αραπακος, και να φωναζει “φρεσκοοοο” παρακινοντας μας να παρουμε μια κοπια των 5 ευρω. Αρκετοι κιολλας εχουμε αγορασει, συμβαλλοντας στη λεγομενη “πειρατια”.

Ερωτημα 4:
εδω πειρατης ειναι ο αγοραστης, το θυμα ο αραπακος που πουλαει οσο οσο για να φαει, η ο προμηθευτης του αραπακου???

Ερωτημα 5: Γιατι θεωρουν φυσικο να προστατεψουν τα δικαιωματα του καλλιτεχνη απο την αγορα ενος “πειρατικου” cd απο ενα κοινο καταναλωτη, ενω σε οσα κλαμπ/καφε περασεις μια βολτα απ’το dj θα δεις μονο αντιγραφα?? Ισως γιατι το κλαμπ πληρωνει την ΑΕΠΙ, αλλα αυτο δεν αναιρει αμεσως τη “νομιμη χρηση” των πνευματικων δικαιωματων???

Η λιστα με τα ερωτηματα δεν τελειωνει ευκολα, και μερες που ειναι δεν εχω και το χρονο να γραψω περισσοτερα…

περιμενω αντιδρασεις…

P.S.

Καλη χρονια

Αν και εχω πει εκτενως τη γνωμη μου αλλου…

  1. Θεωρω οτι το αρνητικο του d/l ειναι οτι πολλοι δεν καθονται να ακουσουν με προσοχη και να αφομοιωσουν καποια κυκλοφορια αφου πολυ γρηγορα μπορουν να κατεβασουν την επομενη. Αυτο ομως ειναι προσωπικο ζητημα του καθενος.

  2. Απο τη στιγμη που καινουριες κυκλοφοριες κοστιζουν περι τα 18 ευρω γιατι αφου εχω τη δυνατοτητα να ακουσω πρωτα το δισκο ωστε να αποφασισω αν μου αρεσει τοσο ωστε να τον αγορασω? (Εγω προσωπικα συνηθως κατεβαζω 3-4 κομματια να παρω μια ιδεα…

  3. Εστω οτι καποιος δεν εχει λεφτα για CD η εχει για 1-2 το μηνα. Με ποιο δικαιωμα να του στερειται η προσβαση στην τεχνη?

Πρωσοπικα εαν δεν με πίσει ο δίσκος που έχω κατεύασει δεν προκειτε να τον αγορασω . Απλα πραγματα . Ειμαι υπερ των d/l και χερομαι πολυ που εχουμε αυτη τη δυνατοτητα καθως πολλες απο τις προτηνόμενες δισκαρες των περιοδικον δεν αξιζουν τα λευτα τους(για μενα παντα) .

  1. Όσον αφορά την ροκ/μεταλ μουσική τα περισσότερα χρήματα μαζεύονται απο συναυλίες κι όχι απο δίσκους.

2)Πάρα πολλοί μουσικοί και συγκροτήματα έχουν υποστηρίξει την παραπάνω άποψη, όπως ο Trent Reznor (NIN) που είχε παροτρύνει σε ένα άρθρο που είχα διαβάσει τον κόσμο να κατεβάζει και να αντιγράφει μουσική, και είχε πει πως είναι ιδιαίτερα τιμητικό να κατεβάζει τόσος πολύς κόσμος τα κομμάτια σου.

Εμένα μια χαρά μου ακούγεται το downloading έτσι.
Τα χρήματα που μαζεύονται από πωλήσεις είναι λίγα μπροστά στου tour.

  1. Εστω οτι καποιος δεν εχει λεφτα για CD η εχει για 1-2 το μηνα. Με ποιο δικαιωμα να του στερειται η προσβαση στην τεχνη?

Πολυ σωστο το point του ChrisP. Aπο την αλλη βεβαια και ο καλλιτεχνης εχει τα πνευματικα δικαιωματα της προσωπικης του δημιουργιας. Εφοσον ομως οι δισκογραφικες το γαμανε με τις τιμες, καλα κανουμε κι εμεις και κανουμε dl. Μπορεις να ακουσεις ετσι διαφορους καλλιτεχνες, και αυτους που ξεχωριζεις να στηριζεις οσο μπορεις οικονομικα αγοραζοντας αυθεντικα τα αλμπουμ τους, η πηγαινοντας σε συναυλιες τους. Για καποιον που ψαχνει πολυ και ασχολειται με τη μουσικη και τις μπαντες, θελει μια περιουσια για να αγοραζει αυθεντικες τις δουλειες τους…

Αναλογως πως εννωει ο καθενας τον ορο “πειρατεια”.
Το να βγαζεις με αντεγραμμενα cd ναι ειναι κατι που το κατηγορω 100%.
Το να κατεβαζεις κατι για δικη σου προσωπικη χρηση το θεωρω εντελως φυσιολογικο.Αλλωστε πολλες μπαντες που εχουν συμβολαια με πολυεθνικες και μεγαλες εταιρειες αν δεν υπηρχε το downloading δε θα τις ηξερε ουτε η μανα τους.

Συμφωνω με Τολκι. Κι εγω σιχαινομαι τα αντιγραμμενα cd και το οτι καποιοι (δεν εννοω του μαυρους, θυματα ειναι αυτοι) βγαζουν λεφτα απο αυτο…

Το ερωτημα που θετω ειναι το εξης: Αφου λεμε οτι η τεχνη δεν ειναι εμπορευμα σαν ολα τ’ αλλα και απο τη στιγμη που εγω διαθετω ενα (οποιοδηποτε) ποσο για αγορα cd (ας πουμε 4-5 cd το μηνα), για ποιο λογο να μου στερειται η δυνατοτητα να ακουσω παραπανω?

συμφωνούμε απόλυτα!!
πολλά από αυτά που ακούω τώρα και είναι αγαπημένα μου,αν δεν υπήρχε το d/l δε θα τα είχα ακούσει ποτέ…
πάντα θα άκουγα αυτά που θα μου πασάρανε,γιατί πάντα θα έδινα τα λεφτά μου έκει που “ξέρω” χωρίς το φόβο να τα ρισκάρω σε κάτι που θα το μετάνιωνα…
το καλό με την ινερνετική πειρατεία είναι η δυνατότητα με το που θα ακούσεις τι κατέβασες να κανεις delete…ή να πας και να το αγοράσεις και αυθεντικό για χίλιους δυο λόγους…

οι πειρατές αγαπάνε τη μουσική…

:nerd mode on: Δεν είναι ακριβώς το ίδιο, αλλά θα πρότεινα τα ποστς να μεταφερθούν εδώ καθότι είναι πολύ σχετικά τα 2 θρεντς :nerd mode off:

http://www.rocking.gr/modules/forum/showthread.php?t=4858&highlight=conversation

Η πειρατεια με τη χρηση downloading σωζει την μεταλ και ροκ μουσικη καθως οι οπαδοι της συνηθως αγοραζουν τους δισκους που τους αρεσουν.

Η πειρατεια απο τους μαυρους που πουλανε αντιγραμμενα cd του πλουταρχου και της παπαριζου σκοτωνει την μουσικη των παραπανω πραγμα που θελουμε.

Long Live Πειρατεια.

(δεν εχω χρονο για να γραψω σοβαρα πρεπει να γεμισω την γαλοπουλα)

διαβασα αρκετα σχολια απο αυτο το θρεντ, αρκετα ενδιαφερον θεμα, αλλα διαφορετικης ουσιας απο το τρεχον θεμα που ανοιξα. δεν ασχολουμαι με την “ποιοτητα” της μουσικης και το τι μας σερβιρουν και τι τελικα αξιζει η οχι (η θεση μου εδω ειναι “περι ορεξεως”) , αλλα με τη ηθικη υποσταση της σταμπας του “ειμαι πειρατης”

offtopic mode on

Η ολη ιδεα ξεκινησε απο αυτο το σχολιο στο Tί κατεβάζεις τώρα-----> http://www.rocking.gr/modules/forum/showpost.php?p=276172&postcount=172

Νo offence karja, αλλα τι πινεις???

Κατεβαζω γιατι οπως ελεγε και η γιαγια μου οταν πηγαιναμε παλια να μαζεψουμε ελιες, “μαζευε κι’ας ειν’και ρογες”…

Τωρα γιατι εσυ κατεβαζεις καντιλια, δικο σου θεμα…

offtopic mode off

Λοιπον, ο προβληματισμος μου στο ολο θεμα της πειρατιας, ειναι πως οι δισκογραφικες αντι να ακολουθησουν καποιο αλλο μοντελο προσεγγισης στο ολο θεμα της ψηφιακης “ευκολιας” , πιο συγχρονο και πιο “up to date” με τα σημερινα δεδομενα, συνεχιζουν να θεωρουν ολο τον κοσμο ενοχο μεχρι αποδειξεως του εναντιου.

Ειμαστε ολοι πειρατες, ακομα και αν μεταφερουμε το νομιμο cd στο mp3 player. ακομα και αν φτιαξουμε ενα δικο μας compilation για το αυτοκινητο…Ετσι εχουν τα πραγματα…

θα μου πεις εδω, τα θελεις ψηφιακα ετσι??? Αγορασε απο itunes για παραδειγμα…ελα μου ντε που ακομα και εκει εχεις οριο στις μεταφορες/χρησεις ενος τραγουδιου…

Δεν ειναι μακρια οι μερες που περναγαμε τα βινυλια σε κασσετα και τις λιωναμε στο παιξιμο…
Την ιδια ευκολια εχουμε και τωρα, μονο που το αντιγραφο μπορει να ειναι και online…

Αντιθετως μαλιστα, υπαρχει φυσικα και το μεσο προωθησης νεων καλλιτεχνων ανεξαρτητων η μη…

Απλα αντι να προσαρμοστουν οι δισκογραφικες στη νεα πραγματικοτητα, συνεχιζουν να μη σεβονται και να ξεζουμιζουν και τον καταναλωτη (που στην ουσια τους πληρωνει) και τον καλλιτεχνη, εποχιακο η μη…

+8

προτιμω αν μπορω να παω σε περισσοτερες απο μια συναυλιες ενος γκρουπ και να αγορασω απ’ευθειας official προιοντα τους, παρα να παρω το cd … (εκτος κι’αν ειναι maiden)

Mε βρισκεις απολυτα συμφωνο…

+12

+6

Anyway, αυτα για την ωρα…

Και ΟΚ, καταλαβαινω οτι υπαρχουν εξοδα μεταφορας και διανομης ενος cd, αλλα οταν το City Of Echoes των Pelican Που κοστιζει καπου 16-17 ευρω εδω το φερνουν οι ιδιοι οι Pelican και το πουλανε στο live τους προς 10 ευρω, ε η διαφορα ειναι πολυ μεγαλη για να πιστεψω οτι αυτα τα 6-7 ευρω ειναι εξοδα διανομης…

+100000000000000

γενικα πιστευω οτι η μουσικη πρεπει να ειναι δωρεαν! κ αυτο το κανω πρωτος εγω σε οτι εχω κυκλοφορησει σε cd με τα συγκροτηματα κατα καιρους!
[FONT=“Arial Black”][SIZE=“4”]Η ΤΕΧΝΗ ΔΕΝ ΥΛΗ ΝΑ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ Κ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ! ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΚΙΝΗΤΕ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΠΕΤΑΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ Κ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ Κ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ! ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ
[/SIZE][/FONT]:hippy: :hippy:

Bαριεμαι να διαβασω ολα τα ποστς, εγω θα πω απλα οτι η πειρατεια σκοτωνει τις δισκογραφικες, κι οποιος καλλιτεχνης ανηκει σε δισκογραφικη ειτε το θελει ειτε οχι παιζει μουσικη για να πουλησει, δηλαδη για τα λεφτα, και η τεχνη ΔΕΝ πρεπει να ειναι εμπορευμα, αλλα κατι το τελειως ελευθερο, να βρισκεται μεσα στις καρδιες και τις ψυχες μας οπως ειπε και στο προηγουμενο ποστ ο φιλος bluezlick, γιαυτο θα επρεπε να δινεται δωρεαν, η μουσικη ετσι κι αλλιως ειναι πολιτισμικη, ή να βραβευονται στην καλυτερη περιπτωση οι ταδε καλλιτεχνες απ’την κυβερνηση οταν δημιουργουν κατι αξιολογο παντοτε. αυτα τα ολιγα, και ξερω οτι ειναι τελειως γενικη κι οτιναναι η αποψη μου, απλα θελω να παρομοιασω τη φαση της μουσικης με τους πινακες ζωγραφικης που εχουμε πχ στα μουσεια και ειναι για να τα θαυμαζουν ολοι…

Αρκετά ωραίο θέμα, άλλα λιγάκι δύσκολο διότι πιστέυω οτι και οί δύο μεριές έχουν εν μέρη δίκιο.

Καταρχην, αυτοι που αγοράζουν αυθεντικά cds είναι οι μουσικοί οι φιλόμουσοι , οι μεταλαδές οι ροκάδες, αυτοι που ακούνε κλασσικη μουσικη , εν-τεχνη μουσική και γενικά η μεγαλη τους αγαπη ειναι η μουσικη γιατί απλά αυτοί ξέρουν και έκτιμουν.

Να μην περιμένει κανεις την θεία να δώσει 15 ευρώ για ενα cd όταν ο μαύρος το πουλάει με 5. Απλά δεν ξέρει, δεν την νοιάζει δεν σκοτίζεται, και πάνω απ’ολα, ποιος έγραψε την μουσικη, ποιοι μουσικοι παίξαν,πόσα όργανα παίξαν, πόσα πτυχια ορθοφωνίας και μουσικης παιδείας έχουν οι μουσικοι , που έγινε η μίξη, ποιός ήταν παραγωγός,σε ποιό studio το γράψαν και στο τέλος ποιος μήχανικος με τα μηχανήματα των πολλών χιλιάδωv ευρώ έκανε το mastering να γίνει όλο ένα μίγμα, μαζί με το booklet που θα το φτίαξει γραφίστας να γράφτει σε ενα πλαστικο 12 εκ. και να φτάσει στην γειτονια μας σε τιμη των 15 ευρω. Απλα δεν ξερουν και δεν τους νοιαζει.Κάνεις δεν θα πει. πω πω τι παραγωγαρα είναι αυτη, να δω που το γράψαν, πω πω,ακου τι παιζει ο μπασιστας για να δω ποιος είναι κ.α. Απλα δεν τους νοιάζει και απλα δεν ξέρουν. Τώρα οσο αφορά αυτους τους τύπους,αμα η θεία ήθελε πολύ ένα cd και δεν υπήρχαν οι μαύροι η το downloading του γιόκα της τι θα έκανε? Προσωπικά πιστευω δεν θα το αγόραζε ποτε γιατι πιστέω οτι και 5 ευρω να έκανε, κατι τυποι σαν και αυτους πάλι θα λέγαν οτι τα cd είναι ακριβα.

Οσο και να μην αρέσει αυτο σε μερικους, όλοι αυτοι οι ανθρωποι πρεπεί απο κάπου να βγαλουν λεφτα και πρέπει να πληρωθουν. Ωραία, ξέρω είναι οι συναυλιες τα μπλουζακια, κ.α. αλλά είναι εμπόριο, η τεχνη πρέπει να είναι free οπως είπε ενας user πιο πάνω, αλλα δυστηχως δεν είναι έτσι.

Οσον αφορά τους μαύρους που πουλάνε cd αντιγραφης, τους αρέσει δεν τους αρέσει είναι παρανομο, διότι,έτσι είναι η νομοθεσια,γιατι μας αρέσει δεν μας αρέσει η μουσικη έχει γίνει και αυτη απο τέχνη, εμπόριο, γιαυτό άλλωστε λέγετε μουσικη βιομηχανια. Δεν μπορω να βλέπω μαύρο να λέει , και εγώ πως θα ζήσω, γιαυτο πουλάω cd. Φταίει ο μάυρος ή ο προμηθεύτης του? Φταινε και οι δύο.

Οσον αφορα το Downloading πιστέυω οτι απο το downloading πολλοί απο έμας μάθαμε μια μπάντα και άγοράσαμε το cd της τελικα. Πιστευω οτι το downloading είναι διαφημιση για την μπαντα, και ο σωστος όπαδος/ακροατης θα πάρει το cd της.

Οσον αφορα τισ διαφορετικές φόρμες, είναι και αυτο εμπόριο, μπορείτε να το δείτε καλύτερα σε οτι αφορά τον κινηματογράφο, BLUERAY vs HD ένας χαμός… Τα cd protection τα έχουν σταματήσει αν δεν κάνω λάθος. διότι δεν τηρουν τα standards του Red Book.

Εν κατα κλειδι, προσωπικα,δεν με νοιάζει πιοιος παιρνει τα 15 eur μου κάθε φορά που αγοράζω ένα cd, αυτό που ξέρω είναι οτι αγόράζοντας το cd βοηθάω την μπάντα και συναμα θα έχω κάτι απο την αγαπημένη μου μπαντα έτσι όπως το προωθησε η εταιρια που τους πήρε.Και τέλος θα συμφωνήσω με τον προσφιλη Voider οτι, η πειρατεια σκοτώνει τις δισκογραφικες. Δισκογραφικη δεν είμαι και για την ώρα δεν σκοτιζομαι, αλλα ένα είναι σίγουρο , οτι με το να αγοράζεις ένα cd η μπάντα θα βγάλει και δευτερο.

Η αντιμετώπιση των δισκογραφικών για την πειρατεία είναι τραγική και δεν θα αναφερθώ σε αυτή. Πχ το itunes σου βάζει όριο στο πόσες φορες θα μεταφέρεις ένα mp3 το οποίο έχεις πληρώσει κιόλας…
Κατά τα άλλα, είναι θέμα νοοτροπίας. Όπως διάβασα και από άλλα ποστς, πολλοί κατεβάζουν κομμάτια και μετά αγοράζουν και το δίσκο… Επίσης, εγώ θεωρώ ότι δεν έχεις ολοκληρωμένη εμπειρία για τον δίσκο, αν δεν έχεις δει και το packaging του… Σε μερικές περιπτώσεις, το cd χάνει πολύ ως ένα ξερό d/l… Οπότε θεωρώ ότι το συνηδητοποιημένο d/l είναι σωστό.
Αλλά από την άλλη, αν ότι cd έχει κάποιος στην κατοχή του είναι πειρατικό, τότε αυτός ο άνθρωπος είναι ασεβής. Ο καλλιτέχνης δούλεψε για να βγει το cd του, και πολλές φορές δεν έχει και έσοδα από αυτό, οπότε γιατί να το κατεβάσεις? Δώσε λίγα λεφτάκια παραπάνω, δεν κάνει κακό… Επίσης, μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και δισκάρες με 6 -7 ευρώ…
Πάντως, από ότι έχω δει, όσοι αγαπούν τη μουσική, αγοράζουν και cds…

Αυτό το σημείο τα λέει όλα κατά τη γνώμη μου :wink:

Κοίτα, για παράδειγμα: Αν κάποιος έχει λεφτά για να αγοράσει 3 σιντι το μήνα (λέμε τώρα) και γουστάρει να αγοράσει 4 (εκ των οποίων το ένα είναι μιας μπάντας που δεν έχει ανάγκη από λεφτα), κατεβάζει το σιντι της τελευταίας και αγοράζει όλα τα υπόλοιπα…
Εγώ, αν και κατεβάζω λίγο, αν μου αρέσει το cd, μετά το αγοράζω…

Δίνω Χ ευρώ το μήνα για σι ντι, μπορεί να μην αγοράσω για ένα μήνα, αλλά θα αγοράσω δύο τον επόμενο. Γενικά αγοράζω, γιατί γουστάρω ένας Δίσκος να είναι ολοκληρωμένος, δηλαδή, με τους στίχους, τις σημειώσεις των μουσικών κλπ.

Από την άλλη κατεβάζω και δίσκους όμως. Κυρίως για να μάθω μπάντες. Διότι αν προ-downloading είχα ακούσει 10 μπάντες, ε τώρα έχω ακούσει 1000. Και μπορεί να μην αγοράσω το δίσκο, αλλά θα πάω στο λάιβ, όπως επίσης αν μου αρέσει θα του δώσω και την ανάλογη προσοχή.

Και είμαι της άποψης οτι μόνο αν έχεις πληρώσει ένα δίσκο του δίνεις τις ανάλογες ευκαιρείες και την ανάλογη προσοχή. Αλλιώς πετάς ένα “δε βαριέσαι, τσάμπα ήταν” και τέρμα.

Συμφωνώ απολύτως με αυτά που λες. Αυτή είναι η υγιής άποψη περί του downloading κατά τη γνώμη μου. Το θέμα όμως είναι ότι πολλοί δεν το αντιλαμβάνονται έτσι. Ακούνε το δίσκο αφού τον κατεβάσουν και τέλος. Όμως είναι τελείως άλλη φάση να έχεις τον δίσκο ολοκληρωμένο (όπως το εννοείς) στα χέρια σου και να βλέπεις το artwork. Είναι τελείως άλλη εμπειρία.