Καθηγητες κ μαθητες μουσικης - Γενικοι προβληματισμοι

λοιπον σε αυτο το τοπικ θα γραφουμε τους προβληματισμούς μας που εχουμε ειτε με τους μαθητες(ως καθηγητες μουσικης) μας ειτε με τους καθηγητες μας(μουσικης παντας) ωστε να μπορουμε να βοηθήσουμε ο ενας τον αλλον αλλα κ να ανταλαξουμε καποιες αποψεις!

Κ ξεκιναω:
δυχτυχος οι περισσοτεροι που αποφασιζουν να μαθουν ενα μουσικο οργανο δεν γνωριζουν ποσο μελετη κ αφοσιωσει χρειαζετε για να φτασουν στο επιθυμητό αποτελεσμα! Ετσι τις περισσοτερες φορες απογοητευονται κ μεσα σε 6 μηνες το πολυ τα εχουν παρατησει(ιδικα αμα τους εχει πριξει ο μπαμπας να μαθουν καποιο οργανο ουτε 3 μηνες δεν αντεχουν) Το θεμα ειναι οτι οι περισσοτεροι νομιζουν οτι ειναι οπως το σχολειο. δλδ πας λιγο πριν το μαθημα διαβαζεις λες 5 λεξεις κ εισαι κομπλε! στην μουσικη αυτο που πρεπει να παιξεις στο μαθημα θελει τουλαχιστον μια ωρα ΣΤΑΘΕΡΗΣ καθημερινης ενασχολησης!(οσο μεγαλωνει το επιπεδο θελει ολο κ πιο πολυ).
Ενας αλλος λογος απο το οποιο απογοητευονται οι περισσοτεροι ειναι που δεν μαθαινουν ενα τραγουδι της αρεσκείας τους! κ ειναι λογικο γιατι αμα αεχουν περασει 3μηνες κ παιζεις ντο ρε μι φα σολ βαριεσαι “αλλα ρε φιλε θελω να μαθω κιθαρα για να κανω κ το κοματι σου στην παρεα κ στην γκομενα” λες μεσα σου!
καλα ολα αυτα αλλα αμα δεν εχεις μελετησει καλα ολα αυτο που σε βαζει ο καθηγητης πως θα καταφερεις να παιξεις ενα κοματι που στην τελικη περιεχει ολα αυτα που μαθανεις? Ειναι σαν να λες "την επομενη παρασκευη παω να τρεξω 50χιλ σε αγωνες ποδηλασιας " αυτο δεν μπορεις να το κανεις γιατι πολυ απλα δεν εχεις προετιμαστει γαι αυτο! το ιδιο ακριβως συμβαινει κ στην μουσικη!
με λιγα λογια: εαν θελετε να σχοληθειτε με την μουσικη να ειστε ετοιμοι να δωσετε ενα μερος απο τον καθημερινο σας χρονο! :wink:

Αστα να πανε bluezlick.Θελει καθημερινη μελετη.Τωρα που λογω πτυχιου δεν επαιξα κιθαρα σοβαρα για μιαμιση βδομαδα,χτες πλακωθηκα ενα 6ωρο και εφυγε κανα κιλο πετσα απο τα δακτυλα του αριστερου(οι 11αρες δεν βοηθανε).Ποναω και οτανν πληκτρολογω σημεραω :stuck_out_tongue:

Σωστά τα λες δάσκαλε, ειδικά το κομμάτι περί χρόνου είναι έτσι ακριβώς.

Αλλά θα σου κάνω και τον δικηγόρο του διαβόλου: :stuck_out_tongue: Γράφεις για άτομα που απογοητέυονται επειδή περνάει ο καιρός και δεν παίζουν τίποτα που να γουστάρουν, να μπορούν να παίξουν στους φίλους τους κλπ.
Τι θα έλεγες για μία ενδιάμεση προσέγγιση: Σε ένα μάθημα μίας ώρας ας πούμε, το τελευταίο δεκάλεπτο ο δάσκαλος να δείχνει στον μαθητή κάτι απλό και πιό κοντά στα γούστα του, που ο μαθητής να χαίρεται να “παλέυει” ενώ του γίνεται ξεκάθαρο πως για να ξαναγίνει αυτό θα πρέπει να μελετήσει και ότι άλλο του έδειξε ο δάσκαλος. Αν για παράδειγμα δείξεις στον αρχάριο πως να πιάσει μισά μπαρέ και power chords και του μάθεις “νεατερντάλια” ριφάκια όπως τα You really got me, Smoke on the Water, NIB κλπ. αλλά του ξεκαθαρίσεις πως για να συνεχιστεί αυτό θα πρέπει να μελετάει και τα υπόλοιπα που του δείχνεις, δεν έχει περισσότερες πιθανότητες να του κρατήσεις το ενδιαφέρον;
Δεν ξέρω, μπορεί να κάνω λάθος.
Με ενδιαφέρει η γνώμη σου γιατί ξέρω πως έχεις πολλούς μαθητές.

εδω παμε στην μερια! δλδ στα παραπονα των μαθητων!:stuck_out_tongue:
συμφωνω κ επαυξανω σε αυτο που λες! το μαθημα περα απο τα στανταρ θα πρεπει να ειναι κ πρακτικο ωστε να εχει κ καποιον ενδιαφερων!
οκ εμαθες σημερα πχ τα 16εκτα στο ρυθμικο κ μαθαμε κ τρεις συγχορδιες σολ ρε κ ντο!
με αυτα τωρα μπορουμε πολυ ευκολα να μαθουμε σε καποιον το knocking on heaves door!
το θεμα ειναι θα κατσει αυτος να λιωσει πανω σε αυτο το κοματι? γιατι πολλες φορες εχω δειξει αγαπημενα κοματια κ παλι δεν αλαξε τπτ.

E, εκεί πιά αν ο άλλος δεν κάθεται να δουλέψει πάνω σε αυτά που “του αρέσουν” υπάρχει θέμα. Λογικά αυτό ισχύει μόνο με πολύ πιτσιρικάδες που τους στέλνουν οι γονείς τους με το ζόρι…

Βασικά η μουσική είναι τρόπος ζωής…Επομένως για είσαι πραγματικά αφοσιωμένος σ’ ένα όργανο πρέπει να έχει γίνει προέκταση του μυαλού σου και προέκταση του σώματός σου,να σου γίνει βίωμα όπως ο λόγος κι η γλώσσα.Δεν υπάρχει θέμα δεν έχω χρόνο και πίπες…Και κάτι ακόμα…Ο καθηγητής μουσικής δεν σου μαθαίνει μουσική,απλά σου δείχνει το συντομότερο και ευκολότερο δρόμο για να μάθεις και να συνεχίσεις μόνος σου(με όλα τα καλά/κακά που αυτό συνεπάγεται).

Δεν ξερω τι λετε εσεις αλλα εγω καθε 3 και λιγο βριζομαι με την καθηγητρια μου! :smiley: \:D/

εγω μελεταω και παιζω γενικοτερα αλλα καμια φορα βαριεμαι…αλλα καλυπτω τις ωρες γιατι υπαρχουν πολλες μερες που παιζω σιγουρα πανω απο μια ωρα…

οταν ειχα ξεκινησει και δεν ειχα μαθει να παιζω πολλα κομματια (εκτος απο σμοουκ και σμελλ και τετοια) σκεφτηκα να τα παρατησω αλλα ευτυχως δεν το κανα!!!

εμενα καμια φορα ο καθηγητης μου με χτυπαει…αλλα ειναι αποτελεσματικο…

+2112:D

λυγο ξυλο παντα κανει καλο!:lol: :lol:

εαν αφοσιονομασταν τοσο πολυ σ’αυτο που λεγεται μουσικη και μιλαω για ατομα που δουλευουν η σπουδαζουν κ εχουν περιορισμενο χρονο , δε θα ειχαμε χρονο για το rocking, να διαβασουμε κ να απαντησουμε ακομα κ να βρηστουμε στα διαφορα threads…αλλα καλα κανουμε ολοι κ παιζουμε λιγοτερο… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Συμφωνω με τους προλαλησαντες. Και εγω εκανα για 9 χρονια πιανο σε δημοτικο ωδειο. Το θεμα ειναι οτι η μουσικη ελευθερια σε ενα δημοτικο/κρατικο ωδειο ειναι μηδαμινη και αυτο σκοτωνε πολλες φορες την ορεξη μου για μελετη με αποτελεσμα να μελεταω μονο διεκπεραιωτικα. Μονο οταν ειχα κομματια που μου εκαναν κλικ τα ξεσκιζα! Τα περισσοτερα τετοια ηταν Μπαχ βεβαια! Το θεμα ειναι οτι δυστυχως εδω και 3 χρονια εχω χασει επαφη με το οργανο αλλα δεν γινοταν να κανω κατι…
Εν πασι περιπτωσι ειναι λιγο δυσκολο. Θελει ο δασκαλος(οπως και οποισδηπωτε διδασκει κατι) να εχει αρκετη υπομονη και να βρισκει τον τροπο να τονωνει την εργατικοτητα του μαθητη. Πραγματι πιστευω οτι το να του δειχνεις κομματια που του αρεσουν βοηθαει. Βεβαια δεν αγγιζουμε την περιπτωση του πιτσιρικα που ξεκινησε με το ζορι γιατι αυτην 9 στις 10 φορες δεν θεραπευεται… Παντως θελει τακτικη ενασχοληση γιατι με λιγο χρονο δεν γινεται δουλεια συν του οτι αν το αφησεις για λιγες μερες μετα δεν πανε με τιποτα τα δαχτυλα/χερια. Αυταααααα.

Ενας καλος δασκαλος θα σε γλιτωσει απο χρονο και χρημα μια και θα σου προτεινει συγκεκριμμενη μεθοδο με αρχη μεση και τελος και δε θα ψαχνεσαι ασκοπα με καποια ισως ανουσια πραγματα.
Απ την αλλη προσωπικα τη ρουτινα του ωδειου ποτε δε τη συμπαθησα γι αυτο και μετα απο 6-7 χρονια μαθηματων και 4-5 αλλαγες δασκαλων τα παρατησα τα μαθηματα και αρχισα αυτο που εγω θεωρω το κατεξοχην σχολειο για ενα μουσικο,τουτεστιν το να παιζεις με αλλους μουσικους.Νομιζω πως το να παιζεις τη μουσικη που σ αρεσει με μια μπαντα ειναι για τους περισσοτερους το αρχικο κινητρο ενασχολησης με τη μουσικη και για μενα η εμπειρια των στουντιο και των λαηβ δεν αντικαθισταται απο καμια μεθοδο μαθησης,οσο καλος και να ναι ο δασκαλος.

Απ την αλλη θεωρω απαραιτητα στην αρχη καποια μαθηματα ωστε να αποκτησει καποιος τουλαχιστον ενα μπουσουλα για το πως θα κινηθει στην πορεια και φυσικα να παρει συμβουλες απο καποιον εμπειρο μουσικο.
Επισης απαραιτητο θεωρω το να μοιραζεται η τυπικη μεθοδολογια με γνωσεις που αφορουν τα μουσικα ενδιαφεροντα του μαθητη,γιατι αλλιως χανεται ευκολα η ορεξη,μια και η απογοητευση θα κυριαρχησει ευκολα.Δηλαδη οκ καλα ειναι να μαθεις να παιζεις καποιο κλασικο κομματι ή μια κλιμακα αλλα αν δε παιξεις και κανα ριφ απ την αγαπημενη σου μπαντα καπου θα αρχισεις να βαριεσαι.

Ωραίο θέμα.Είμαι 35 χρονών και εδώ και 2,5 χρόνια , ξεκίνησα να κάνω κάτι που αγαπάω . Πήρα μια ηλεκρική κιθάρα και ξεκίνησα ιδιαίτερα . 6 μήνες ηλεκτρική και 5 μήνες κλασσική . Μετά από 11 μήνες ουσιαστικά δεν ήξερα τπτ , με μπέρδεψε και γ αυτό άλλαξα δάσκαλο . Φυσικά έκανε και το λάθος της συσχέτισης της ηλεκτρικής με την κλασσική . Πέρυσι το Σεπτέμβρη άλλαξα δάσκαλο (κατά τη γνώμμη μου είναι ένας από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες στην Ελλάδα) και μέχρι τώρα που συνεχίζω μαζί του έχω μάθει πολλά . Κλίμακες , modes , arpeggios , συγχορδίες , ρυθμικά , αυτοσχεδιασμό , φρασεολογία…θέλω να πω μου παίζει κάτι και ΞΕΡΩ τι να παίξω , που θα κινηθώ σε όλη την ταστιέρα και όχι σε ένα κομμάτι της . Ο δάσκαλος λοιπόν είναι η ΣΩΣΤΗ ΒΑΣΗ , από εκεί ξεκινάνε ΟΛΑ , αλλά αν ο μαθητής δε μελετάει , ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου δε μπορελι να κάνει τπτ . Εγώ δυστυχώς μελετάω μόνο1,5-2 ώρες καθε μέρα λόγω υποχρεώσεων , αλλιώς θα ήθελα και θα έπρεπε να μελετάω 4-5 ώρες τη μέρα για να φτάσω σε ένα καλό επίπεδο . Αυτά. Α…καλό είναι να φτιάξετε ένα υπολογιστή και να έχετε προγράμματα που να σας επιτρέπουν να παίζετε με μία μπάντα ή να ηχογραφείτε μόνοι σας τα ρυθμικά και να αυτοσχεδιάζετε από πάνω . Άντε και ελπίζω του χρόνου να μπορέσω να παίξω ερασιτεχνικά με άτομα του ίδιου επιπέδου :slight_smile:

Οντως πολύ ωραιο θεμα…Λοιπον εγω ξεκίνησα κιθάρα στα 21 μου…και η αρχη ηταν πραγματικά πολύ δύσκολη για την ηλικία μου…Οπότε εκτιμησα πραγματικά το γεγονός οτι ο πρωτος μου δασκαλος με ρωτησε τί ακριβώς θέλω να μάθω κ ετσι απέκλεισα τομεις πολύ χρονοβόρους όπως την πολλή θεωρία …Είχα πολύ μεγάλο προβλημα οταν μετα απο 2 χρονια αλλαξα δασκαλο γιατι δε μπορούσα με τίποτα να προσαρμοστώ στις μεθόδους του(ήταν πολύ θεωρητικός)…και γενικά αυτο νομίζω οτι είναι το πρόβλημα με τους πολύ κλασσικους καθηγητες…Είναι πολύ διαφορετικό να ξεκινας στα 10 και τελιως αλλη φαση στα 20…Και δυστυχως κολλάνε πολύ σε εναν συγκεκριμένο τροπο παιξίματος(π.χ.είχα μαλώσει τις απειρες φορες για θεματα που αφορουσαν πένα κ δαχτυλα),απλα το ασχημο ειναι οτι οσο μεγαλυτερος ξεκινας τοσο μικροτερο πεδιο καλύπτεις και αυτοι δεν το καταλαβαινουν…Επίσης πιστευω οτι θα πρεπε να γινει διαχωρισμος αναμεσα στο “γιατι θελεις να μαθεις κιθαρα”…Για μενα ηταν καθαρα χομπυ και τα εβδομαδιαια τεστ θεωριας στην περιπτωση μου ηταν λιγακι ανουσια γιατι απο ενα σημειο και επειτα δε μπορουσα να την αντιλαμβάνομαι…Και οι χρόνοι…Π-α-κ-ε-τ-ο…Παρολαυτα εγω ήμουν πάντα σχεδον ερωτευμενη με ολους τους δασκαλους κιθάρας μου:!: Σύνδρομα πυγμαλιωνα βλέπετε:) :stuck_out_tongue:

Γιά την ηλικία σου είσαι μία χαρά αν μπορείς να αφιερώνεις 1,5-2 ώρες κάθε μέρα σε μελέτη. Θα ήμουνα πολύ χαρούμενος αν μπορούσα να κάνω και εγώ το ίδιο (είμαστε συνομήλικοι :wink: ) αλλά εδώ περνάνε μέρες ολόκληρες που δεν προλαβαίνω να αγγίξω κιθάρα.:frowning:

Band In A Box.Και γω ετσι δουλευω στα σολο.Τι βιβλια κανεις?

ποτε ξεκιναμε μαθηματα? :lol: :lol: :stuck_out_tongue:

Band In A Box , ναι :wink: . Αλλά περισσότερο , δουλεύω με το cubase sx .

Βιβλία , δεν κάνουμε από αυτα του εμπορίου . Κάνουμε από το βιβλίο της σχολής που σπούδασε στην Αμερική .
Εμ…δάσκαλός του ήταν ο Scott Henderson :wink:

Αυτό το διάστημα , κάνουμε ανάλυση solos , Gilmour , Gallagher , και συνεχίζουμε , ώστε να ‘‘κλέβω’’ φρασεολογία :wink:

αντε ρε! κ εσυ ΜΙ δλδς ε?8)

κ εμενα κ του Page ο καθηγητης απο το MI τελιωσε(ναι ρε τι θελετε ξαναραχισα μαθηματα δεν μου φτανει ενα πτυχιο…:stuck_out_tongue: )