Αβατο Άγιου Όρους

Πρόσφατα είχα μια κουβέντα με ένα φίλο για το λεγόμενο άβατο.Εσείς τι πιστεύετε πρέπει ή όχι να ανακληθεί?Αποτελεί παραβίαση ανθρωπίνων δικαιομάτων ή απλά έκφραση πίστης?

Ας είναι κατά τ’ άλλα σωστοί οι παπάδες και το Άγιο Όρος δε μας πειράζει… :smiley:

Όπως και να ‘χει, στην Εκκλησία δεν είναι εύκολο να πας κόντρα. Αλλιώς την έχεις πατήσει, εδώ ρίχνει κυβερνήσεις άμα γουστάρει! Κατ’ εμέ το άβατο είναι παλαιολιθική άποψη, αλλά από την άλλη η Εκκλησία είναι γεμάτη από τέτοιες απόψεις… Οπότε τί κάνουμε; Απλά συμβιβαζόμαστε μ’ αυτό όπως και με τα υπόλοιπα… :wink:

(ο τιτλος του θεματος)…και τα μυαλα στα καγκελα!!!

γιατι εγω διαβασα αβαταρ αγιου ορους ???:stuck_out_tongue:

ενιγουει δεν ξερω /δεν απαντω

Πολυ ευαισθητο-αλλοκοτο θεμα.
Προσωπικα νομιζω οτι δεν οφελει σε τιποτα το αβατο.
Δεν γνωριζω καν το λογο για τον οποιο ισχυει κατι τετοιο, για να μην κολαστουν οι μοναχοι απο ωραιες υπαρξεις ή γιατι επειδη πιστευουν στο ρητο “πυρ, γυνή και θάλασσα”??

Παντως το σιγουρο ειναι οτι οσο ισχυει το αβατο για τις γυναικες τοσο ισχυει και για τους μεγαλοεπιχειρηματιες που κοιτανε να κατασπαραξουν παρθενα δαση και τοπια χτιζοντας ξενοδοχεια κτλ…

Γενικα δεν εχω προβλημα που ισχυει κατι τετοιο και σε πολλες περιπτωσεις θα ελεγα οτι ειμαι και υπερ αυτου.

Εγώ πιστεύω ότι είναι άλλο ένα από τα κουλά του χριστιανισμού, όπως ότι το σεξ είναι αμαρτία κατά τους παπάδες. Λες και υπάρχουν μπόνους γραφές για μερικά πράγματα. Οι γραφές είναι συγκεκριμένες, όπως και αυτά που λένε τα ευαγγέλια. Οι υπόλοιπες αυθαιρεσίες της εκκλησίας είναι (τις περισσότερες φορές) αστείες.

Καλα τις γραφες και τα ευαγγελια απο οτι φαινεται η εκκλησια τα εκανε περιορισμενα…

Γιατί πρέπει να προσπαθούμε να αλλάξουμε πράγματα που δε μας αφορούν και δε μας ενοχλούν? Ευτυχώς τώρα πια έχει σταματήσει να ακούγεται η μουρμούρα για το άβατο στο Άγιο Όρος (γιατί κανέναν δε τον πειράζει το Θιβέτ για παράδειγμα?).

Για όσους δε το ξέρουν, το Άγιο Όρος, έχει το άβατο εδώ και πάρα πολλούς αιώνες. Θεωρείται ο κήπος της Παναγιάς (και για αυτό δεν επιτρέπεται η είσοδος σε άλλη γυναίκα) και αυτό ισχύει από τα Βυζαντινά χρόνια. Εκ των πραγμάτων προφανώς ήταν και το ιδανικό μέρος για να μονάσουν όσοι το επιθυμούσαν…

Είναι θέμα παράδοσης,και νομίζω ότι πρέπει να είναι σεβαστό.
Μην μπερδεύουμε την ελληνική εκκλησία(αρχιεπισκοπή κλπ) με αυτά όμως,ξεχωριστά πράγματα

Το Αγ.Ορος ειναι ενα μερος αντιφασεων.Εχει ολα οσα καλα μπορει να προκαλεσει η αγνη πιστη και οσα μυρια κακα μπορει να προκαλεσει η οργανωμενη εκκλησια-θρηκεια.

Δεν ειναι και τοσο Αγιο το Ορος παντως.Οσοι καταγομαστε απο κει κοντα και γνωριζουμε μερικα πραγματα κυριως για τις διεκδικησεις τους πανω σε γη εκτος “αγιου περιβολιου” μας προκαλουν τουλαχιστον αναμικτα συναισθηματα τα οσα γινονται.Ωστοσο υπαρχουν εκει μεσα ανθρωποι που πραγματικα εχουν αφιερωθει στην πιστη τους και γι αυτους και μονο πιστευω πως καλα ισχυει το αβατο και προστατευεται το μερος απο διεθνεις συνθηκες.

Α ναι επισης το αβατο εχει αποτελεσει και αποτελει και ασυλο εγκληματιων-εμπορων ναρκωτικων-επικυρηγμενων πολλες πολλες φορες… κτλ…

[FONT=“Comic Sans MS”]Με μια γρήγορη πρώτη ματιά…χαλαρά όμως :stuck_out_tongue: :oops:.[/FONT]

[FONT=“Comic Sans MS”]Αυτό. Καθώς λέγεται πως είναι μία από τις ομορφότερες περιοχές της χώρας και το πιο όμορφο “πόδι” της Χαλκιδικής και ακόμη και αν δε μπορώ να το δω από κοντά λόγω του ότι είμαι κοπέλα (σιγά… υπάρχουν και τόσα άλλα μέρη που θα ήθελα να δω και δεν έχουν και άβατο) είμαι σίγουρα υπέρ του ότι η εκκλησία με αυτό τον τρόπο προστατεύει τον φυσικό πλούτο.[/FONT]

Α[FONT=“Comic Sans MS”]υτό με τον κήπο της Παναγιάς δεν το ήξερα…:slight_smile: .

Και τέλος κάτι άλλο,άσχετο με τα όσα είπαν οι παραπάνω,
τον όποιο φεμινισμό μας… ας τον επενδύσουμε σε πιο σοβαρά θέματα…με φιλική διάθεση πάντα,
σίγουρα υπάρχουν σε αυτή την κοινωνία θέματα υψηλότερης προτεραιότητας από το άβατο… όσο αφορά τις διακρίσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. [/FONT]

Θα πώ και εγώ την αποψή μου.Βικεντία να σου πώ ότι δεν περίμενα να διαβάσω τέτοια άποψη απο εσένα.Όχι δεν το ενοώ για καλό.

.Το Άγιο Όρος και η νοοτροπία που κουβαλά προέρχεται και μεταφέρει αξίες και ανάλογες απόψεις της εποχής απο την οποία ξεκίνησε να τηρήται.Με λίγα λόγια,απο μια ιδιαίτερα πατριαρχική κοινωνία ξεπήδησε μια ιδιαίτερα πατριαρχική θρησκεία και το Άγιο Όρος αποτελεί σημάδι αυτής της θρησκείας που τόσο έχει μειώσει το γυναικείο φύλο.Σε ένα κόσμο που (προσπαθεί να) αναγνωρίσει την ισότητα ή και ισοτημία,ότι προτιμάτε και πιστεύετε, των 2 φύλων,θα έλεγα πως ένα τέτοιο άβατο αποτελεί όχι απλά πισωγύρισμα αλλά και ντροπή για το κόσμο μας και λυπηρή η υπαρξή του.

Με λίγα λόγια το ζήτημα δεν είναι το κατά πόσο ενοχλείται μια γυναίκα που δεν είναι εκεί ή που δεν πάει αλλά το ότι αυτό δεν γίνεται κατ’ επιλογή αλλά αναγκαστηκά.Η ύπαρξη του αυτής της ‘παράδοσης’ έχει καθαρά συμβολικό χαρακτήρα και αυτό είναι το πρόβλημα,απο τη στιγμή που συμβολίζει τις θέσεις της Ορθοδοξίας πάνω στη θ΄ση της γυναίκας και πάνω στη σεξουαλικότητα(αν δεν κάνω λάθος για να κρατειθεί η παρθενία δεν δέχονται γυναίκες,έτσι?

Εμένα πάντως με ενοχλεί η ύπαρξη του,όπως αναλόγος με ενοχλεί και οποιαδήποτε τέτοια διάκριση.

Επίσης,πολύ καλό άθρα έχει γράψει η ομάδα του Ιού στο θέμα

http://www.iospress.gr/ios1996/ios19961110a.htm

[FONT=“Comic Sans MS”]Και πάλι… τα όσα έγραψε ο Κάρβου τα διάβασες…; (ρητορική ερώτηση γιατί τα διάβασες σίγουρα).
Αλλά χωρίς να θέλω να σε προσβάλλω όπως είπε και ο Χόκαμ υπάρχουν εκεί μέσα και άνθρωποι που έχουν πραγματικά αφιερωθεί στην πίστη τους!
Πέρα από το αν είναι απατηλός ο θεσμός της Εκκλησίας ,η πίστη στο Θεό είναι θέμα πολύ ευαίσθητο και προσωπικό για τον καθένα και αν θες τη γνώμη μου μπορεί να υφίσταται και χωρίς συνεχή ανάμιξη με την εκκλησία και δε με νοιάζει που οι παπάδες διαφωνούν με αυτό ή που εκείνοι που μας δίδασκαν θρησκευτικά στο σχολείο και κάποιοι από αυτούς ήταν τελείως κου κου και έλεγαν ότι αν περάσει ένας αριθμός Κυριακών (δε θυμάμαι ποιος ήταν) και δεν πας στη λειτουργία τότε είσαι άπιστος κτλ…

Και όταν μου λες ότι σε ενοχλεί η κάθε τέτοιου είδους διάκριση να ξαναπώ πως υπάρχουν προτεραιότητες παντού και έτσι προτεραιότητες υπάρχουν και στις διακρίσεις που πρέπει να καταπολεμηθούν.

Θα επανέλθω όταν δε θα έχω διάβασμα και θα έχω χρόνο.[/FONT]

Ναι τα διάβασα.

Το ότι υπάρχουν εκεί μέσα άνθρωποι που έχουν αφιερώσει τον εαυτό τους στην (οποιαδήποτε) πίστη με αφήνει αδιάφορο αφού δεν αυτή την περίπτωση δεν επιβάλω εγώ σε εκείνους κάτι αλλά εκείνοι έχουν μια ολόκληρη περιοχή μόνο για τη πίστη τους.

Και όσο για τις διακρίσεις το Άγιο Όρος αποτελεί απο τις πρώτες προτεραιότητες όχι τόσο πρακτικά όσο συμβολικά;)Αν δεν μας αφοράνε τέτοιες διακρίσεις τότε απλά έχουμε αφήσει το θέμα και έχουμε επαναπαυθεί στο όλο ζήτημα.

[FONT=“Comic Sans MS”]Δεν απαντάω στα παραπάνω τώρα… αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσω πως δεν υποστηρίζω ή υπερασπίζομαι το άβατο,
αλλά λέω πως εφόσον υφίσταται it’s not all bad… υπάρχουν και καλά και κακά που πηγάζουν από αυτό.

Και επίσης δεν είναι άβατο VS red pyramid… :-s [/FONT]

Ειχα μια σκασιλα τωρα αμα ειναι αβατο η οχι…Εγω που μπορω να παω δεν εχω πατησει ακομα και δεν το κοβω να παταω.Τοσο ωραια μερη εχει ο κοσμος

Εγω πιστευω οτι δεν πρεπει να υπαρχει Αγιο Ορος. Αυτα.
Αν παλι επιμενετε, καλυτερα να μπαινουν γυναικες παρα να κανουν τα οργια τους οι παπαδες μεταξυ τους.

Όμορφα τα είπε το παιδί.
Επίσης συμφωνώ ότι υπάρχουν και άτομα που έχουν αφιερωθεί στο θεο, αλλά και οι γυναίκες άνθρωποι είναι, και δεν γνωρίζω να υπάρχει κάτι αντίστοιχο γι αυτές… Αυτό που λέει ο πυραμίδας με άλλα λόγια. Είναι ένα κατάλοιπο παλιών χρόνων.
Επίσης, όπως είπε ο Χόκαμ, υπάρχουν και πολλά “καλά παιδιά” εκεί μέσα, αλλά το ίδιο δε συμβαίνει με τα Πανεπιστήμια και το άσυλο?
Πάντως, δε νομίζω ότι είναι και το πιο σημαντικό ζήτημα το άβατο… Δεν μου αρέσει, αλλά και πάλι δε θα χάσω και τον ύπνο μου…

Oπως την βρισκει ο καθενας ρε led,εσενα τι λογος σου πεφτει?
Τωρα σοβαρα δεν νομιζω να εχει ακουστει κατι τετοιο για το Αγιο Ορος.Εκει υπηρχαν και υπαρχουν αγιοι μοναχοι η αν θελεις αξιολογοι ανθρωποι που ετσι εκφραζουν την πιστη τους.

Με καλυψε ο Ντιμονκλινα. Παντως δεν το ειχα σκοπο να παω και αρα δεν με καιει και πολυ, εως καθολου το θεμα θα ελεγα.